Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:53

Inderdaad. Ik ben ook nog steeds op zoek naar een M/Z paard van een jaar of 8/9/10/11, die wel genoeg uistraling heeft die bij mij in de smaak valt, toch wel flink aan de maat is en waar nog meer in zit dan Z. Maar kan gewoon niets vinden, ja eentje die écht te ver staat.. Mijn instructrice is namelijk echt geen voorstander van het hele jonge paarden idee, maarja je moet toch wat! De oudere paarden die bij wél in de smaak vallen en hier in de omgeving staan zitten in een te hoge prijsklasse..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:53

Lauste schreef:
Oh ja, dat heb ik ook. :j
Nou eigenlijk heb ik niks te klagen: vorig jaar 4 paarden bekeken, een stop van 8 maanden, nu één paard bekeken en het was gelijk raak! :)
Ik moet nu van mijn vader nog wel verder kijken op internet, maar ik heb daar eerlijk gezegt helemaal geen zin in.
Voelde de klik met het paard en ze is echt precies wat ik zoek, dus echt heel actief verder zoeken op internet doe ik eigenlijk niet echt meer.
We hebben haar gereserveerd tot woensdag, morgenavond ga ik samen met mijn vader en mijn instructeur de uiteindelijke beslissing maken.
Maar ik wil haar heeeeeel graag kopen, mijn vader en instructeur waren ook wel positief, dus ik hoop echt dat het doorgaat!

Ik ben er klaar mee omdat er al 2 afgekeurd zijn. :Y)

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:56

Afgekeurd bedoel je mee dat ze ook echt de keuring niet doorkwamen?
Bij mij ging het vorig jaar zo, paard 1: Heeeeeel zwaar in de hand, echt níet normaal, ik kan het niet eens houden in mijn armen.
Paard 2: Heel leuk beestje, hele goede klik mee, bleek problemen met hoef te hebben..
Paard 3: Veelste sensibel, 2x afgevallen, waaronder een keer dat hij steigerde en achterover klapte.
Paard 4: Leuk paard, we hebben haar gekocht en na een maand weer teruggedaan (had proeftijd), had haar ook niet moeten kopen.
Voelde gelijk al niet de klik die er wel had moeten zijn..

En nu dus paard 5: Superleuk paardje en een goede klik mee (net als paard 2). :D

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:58

Ja, na keuring einde vehaal.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:59

Oké, dat is al helemaal balen. :=
Ik heb nog maar 1x een paard laten keuren en gelukkig goedgekeurd.
Hopelijk komt dit paard ook de keuring door! Maar volgens mij is ze nog redelijk recent gekeurd..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:04

Oja, de laatste bij mij op dat bepaalde onderdeel ook.. Mocht helaas niet baten.

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:17

Dinsdag nog een paard bekijken en in de loop van de week het paardje bekijken (die ik maar niet uit me hoofd kan zetten) met een van me ouders. Ik de hoop dat zij ook overtuigd zijn. Dan mag het paard van mij wel gekeurd worden en mee naar huis genomen worden :D ik ben niet heel lang aan het zoeken maar dit voelt wel goed.
Helaas zijn me ouders het niet eens met de prijs (Ik betaal alles zelf, zij niks .. ) me moeder die blijft roepen dat er vast wel een leuk paard is dat wat goedkoper is ...
Maargoed ik heb dus wel meer paarden bekeken wat zij zo graag wilde hebben ..!

En ik geloof ook wel een beetje dat als je er goed gevoel hebt bij het paard .. dat de prijs niet heel belangrijk moet zijn.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:23

Precies, dat geloof ik ook. :j
Je gevoel dat je bij een paard hebt is echt héél belangrijk!
Ik heb dat dus ook he, dat ik hoop dat mijn ouders en mijn instructeur overtuigd raken.
Maar ik heb nog nooit zo'n goed gevoel gehad bij een paard, dat telt natuurlijk heel zwaar mee. :j
Mijn ouders en mijn instructeur vinden het paard wel heel leuk en zijn ook wel enthousiast, maar ik weet niet of ze enthousiast genoeg zijn..

manou1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:28

Ik snap wat je bedoelt Lauste! ik hoop ook echt dat mijn ouders anthousiast raken! al vind mijn vader het allemaal best als het voor mij goed zit haha

Laten we er op duimen haha ;)!

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:34

Hoi Lauste,

Even een vraag over het paard wat je na een maand heb teruggedaan. Miste je de klik qua karakter? Of juist qua rijden? Ik heb "die klik" nooit gehad. Denk ik... Anders zou ik het wel weten, toch?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:34

Hey vandaag te horen gekregen dat van mijn merrie, nog zo'n mooie te koop staat! een 5 jarige, zal denk ik al wat langer onder het zadel zijn, mocht hierin interesse zijn dan hoor ik het graag en zoek ik het voor je uit!
EN voor de gene die een western/engelse paint willen weet ik een hele mooie 6 jarige te koop! Met blauwe ogen (als ik het goed heb!)
Ik weet dat je eigenlijk niet mag spamen maar deze paarden staan nergens op internet en ze zijn wel heel erg mooi! Dus ik vind het jammer om dit aan een misschien nieuwe liefhebbende eigenaar voor bij te laten gaan!

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:37

ik vind de klik met een paardje ook heel belangrijk ik ben ook echt opzoek naar een vriend, dus het gevoel moet er zeker zijn! Gelukkig had ik met (bijna) mijn tinkertje deze klik meteen. *\o/*

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:48

bit schreef:
Hoi Lauste,

Even een vraag over het paard wat je na een maand heb teruggedaan. Miste je de klik qua karakter? Of juist qua rijden? Ik heb "die klik" nooit gehad. Denk ik... Anders zou ik het wel weten, toch?

Nou ik bedoel voornamelijk qua rijden. Het paste niet goed genoeg bij me, te kijkerig en te druk.
Terwijl ik echt op zoek was naar een superbraaf en betrouwbaar paard.
Ze was dáár al heel kijkerig en aardig druk, maar toen ze hier kwam werd het helemaal dolle boel, ze was óveral bang voor en ging dan gelijk omhoog.
Heb het een maand geprobeerd, maar ik had toen echt geen plezier meer in het rijden en dat moet je toch wel hebben denk ik..
Dus het was gewoon dom van me om de verkoop door te gaan, terwijl ik wist dat ze heel kijkerig was.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:50

Ja, leuk dat je vrijdag je paard krijg Sunnygirl! Haha, ik word gewoon helemaal blij van jouw reactie's in dit topic. :D

Ik ben nog even heel geconcentreerd de filmpjes aan het kijken van het paard dat wij hebben gereserveerd.
Maar vind het er echt leuk uitzien. :j
Ben benieuwd hoe het eruit had gezien als we vrijdag hadden gefilmt, want dat ging alweer stuk beter dan maandag.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:02

Lauste, ik ben er zelf ook heel de dag vrolijk van haha.
mag ik het paardje is zien die je op het oog hebt? :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:13

Heb je even een pb gestuurd. :)

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:20

@Sunnygirl: gaaf dat je gelijk zo'n klik hebt! Mooi beestje om te zien trouwens

@Lauste: fijn dat je destijds een proeftijd had. Viel je toen voor het uiterlijk? Of dacht je dat ze wel minder kijkerig zou worden?

Die pony waar ik naar ben gaan kijken, klopte qua rijden wel. Ze kon nog niet zo veel: was ingereden op stem. Maar goed, ze was gewend aan een ruiter op haar rug. Deed ook heel erg haar best maar snapte -begrijpelijk - niet alles en daar werd ze wat onzeker van. Toen haar baasje afstand nam, was zo ook veel meer op mij gericht. En toch twijfelde ik... Was ook het eerste (en laatste) paardje waar ik ben gaan kijken.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:24

Ik viel voornamelijk op haar uiterlijk inderdaad en ik dacht dat de kijkerigheid nog wel te hanteren zou zijn.
Maar ik ben een onzekere/angstige ruiter, dus dan is dat absoluut niet slim.
Heb er nu wel weer een stukje ervaring bij en het overkomt me niet nog een keer. :)

Oké dan, zoek je nu verder naar een ander paardje of ga je nog een keer bij deze kijken?
Twijfel is niet handig.. Ik kan je wel vertellen dat een tweede keer kijken bij een paard heel goed is.
Dan weet je het meestal pas echt zeker, was bij mij tenminste wel zo.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:26

@ bit dankjewelll :D

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:33

Heb 2 keer gekeken. Gezegd dat ik haar wilde kopen en mij toen bedacht. Deze pony kan ik dus niet meer kopen. Nu heb ik een mooi arabiertje op het internet gezien, rustig karakter, ook voor beginners. Dus heb een mail gestuurd voor meer info. Kan ik iig vergelijken met die eerste pony, die hopelijk een heel lief nieuw baasje krijgt.

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:34

hoop dat je bij deze een beter gevoel hebt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:00

Lauste en Bit: Welkom in dit topic! Lauste, Fijn dat je pony nog wel gewoon bij jou kan blijven.
Ik stap zelf wel makkelijk op een paard, wegrijden gaat ook nog wel maar ik hou niet van een heel gevoelig paard. Daar kan ik simpelweg gewoon niet mee omgaan, ben dan echt bang dat ik iets verkeerd doe.
Afstand maakt voor mij niet zo heel veel uit (voor mijn moeder iets meer) maar we zijn wel bereid om wel een lange autorit voor een goed paard te maken. Ik wil dan wel echt filmpjes hebben gezien, zodat ik wel de indruk heb wat voor paard ik ga zien, of het de moeite wel waard is etc. Foto’s zeggen niet zo veel, zijn momentopnames dus ik wil wel een filmpje hebben gezien.
Sunnygirl: gefeliciteerd met je aankoop, en heel veel plezier met het opbouwen van een band! Komt vast wel goed!

Lauste: Inderdaad, aparte beslissing van je instructrice. Als ik een paard ging testen dat zo deed, no way dat ik er dan nog op ga. Voelt het niet goed dan ga ik er ook niet mee door, maak ik mezelf en het paard alleen maar gek. Wel heel vervelend voor je zeg :(:)

Lioony: Fijn dat je een heel goed gevoel over deze hebt, en ookal heb ik geen idee hoe hij eruit ziet en beweegt, ik heb wel gezien waar jij op valt, dus ik geloof dat dat wel goed zit! :+

Ik vind een omschrijving waar niks instaat altijd minder, maar ik wil graag altijd 2 rijfoto’s zien, een standfoto (geen must maar wel fijn) en een foto waar het paard ‘los’ beweegt (ook geen must maar dat siert een advertentie wel vind ik!). Een omschrijving waarin kort het karakter, ervaringen, en de nodige informatie in staat spreekt mij het meest aan. Geen teksten met ‘ hallo ik ben Jackie en ik zoek een nieuw baasje.’ Dat geeft mij altijd zon raar gevoel dat ik het gelijk wegklik, geen idee waarom maar dat spreekt mij écht niet aan.
Lioony: Ik ben nu wel heel erg benieuwd haha, kan ik ook een PB ontvangen?

& leest morgen verder bij :D

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:33

Amai, jullie hebben jullie best gedaan.

Wij rijden ook altijd wel ver voor een paard. Nu was het maar 200 km.

Mijn lieve Beau was voorbeeldig op de trailer, zo erop, rustig en voorzichtig eraf. Dan samen gestoken met
haar nieuwe vriendje, een dominante merrie en het ging gelijk goed. Geen gepiep ofzo, gewoon lekker samen. Ben helemaal blij.

PROBLEEM : ik heb geen zadel en hoofdstel meer. Nu weet ik dat hoofdstel COB moet zijn, maar lengte bit weet ik niet en zadel ook niet. Is ook per merk afhankelijk dusja. Ik kan toch geen weken wachten om een zadel te kopen. Wil er eigelijk woensdag al op.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:33

Lauste schreef:
Jasmijn hoe gaat het trouwens met jouw zoektocht nu?

Mwah, nog steeds niets gevonden waarvan ik denk : waauuuw!
Maar hopelijk komt dat nog :) ik blijf zoeken totdat ik mijn droompaard gevonden heb, haha!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:54

Oei Siddieqje, dat wordt snel nog shoppen :D
Kan je niet nog even bellen naar de vorige eigenaren om alle maten te vragen?