Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:27

Lioony schreef:
HET IS appelflap NIET TE GELOVEN!!!
verhoogd risico op kissing spines, ik kan wel janken!!

IK vind het zo erg voor je! Ik weet echt hoe je je op dit paardje hebt verheugd! Ik ben wel heel blij dat je hem hebt laten testen. Liever 200 euro dan een paar duizend.
Sneu meid, maar je maatje is echt ergens te vinden!

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:33

Ik ga het allemaal nog ff laten bezinken.. Heb toch ook wel wat opgezocht over behandelingen/ervaringen.. Betekend niet dat ik daar wat mee ga doen, maar toch..
Ze heeft er wel nog 1 staan, wil die nog een keer gaan bekijken en rijden. Heb die de vorige keer ook gezien en gereden, maar ja, toen ging ik vergelijken..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:35

Goed van je, over een tijdje kan je er waarschijnlijk van wat meer afstand naar kijken! Dan weet je vanzelf welke beslissing de juiste is :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:37

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:44

Is dat het andere paardje? Vind het een heel leuk ding om te zien! Maar loopt hij nou rechtsachter iets verkrampt of lijkt dat maar zo? Soms denk ik dat ik dingen zie, maar begin ik aan mezelf te twijfelen en zie ik het helemaal niet meer!

Edit: ohnee, nu zie ik het niet meer. Ik dacht het even te zien in de stap en overgang naar draf..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:46

Lioony schreef:

Laatste drie vind ik mooier komt denk ik omdat de bovenste 2 vos zijn :D

Joycebunny schreef:
Zoooo balen lioony :(:)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst -naamweetiknietmeer-, echt lief van dat borstelen :+:

Heb een PP-GZ topic geopend. Echt vervelend hoe mensen paarden aanbieden uit Overijssel terwijl in mijn advertentie staat dat ik toch écht iets vlakbij wil. Of een pony van 1m45 terwijl in mijn advertentie toch echt staat dat 1.48 écht het minimum is, grrrr :=

Ik heb precies het zelfde, boven butget, kleine maat grote maat. OF gewoon totaal niet wat ik zoek:S

Lioony schreef:

Ik vind hem erg onrustig met z'n hoofd, was hij zwaar of sloom?

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:51

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 23:11

Paard ziet er ook sterk uit, amazone zet haar handen vast....

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:27

Ik zie er wel wat in, ben benieuwd hoe het paard beweegt zonder ruiter. Dat wiebelige vind ik niet zo'n probleem als het een jonkie is.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:43

It's a he ;)
Ik zet mn handen absoluut niet vast! hij was inderdaad een beetje trekkerig van voor en trok mij af en toe wat voorover, dat is wat je ziet. Hij is ook nog jong en nog vrij groen, dus is allemaal niet zo erg. Deze had veeeel minder balans dan het paard.. Ook vond ik het nogal "eng" met het sturen met die hindernissen. Stuur was nog niet helemaal bevestigd en dat ging soms niet al te soepel.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:48

Daarom ben ik benieuwd naar zijn bewegingen los, dan zijn ze wat trefzekerder :j. Hij ziet er wel iets zwaar uit af en toe, maar dat is waarschijnlijk gewoon door zijn onbalans. Als die wat beter op eigen benen leert lopen, zal dat vast een stuk beter gaan!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:52

overigens hadden we allebei niet zoveel balans, springzadels zijn niet mijn ding :')
het enige nadeel is dat het een echt springgefokt paard is.. wat langer in zn lijf en een lange horizontale hals..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 23:56

Lioony schreef:
It's a he ;)
Ik zet mn handen absoluut niet vast! hij was inderdaad een beetje trekkerig van voor en trok mij af en toe wat voorover, dat is wat je ziet. Hij is ook nog jong en nog vrij groen, dus is allemaal niet zo erg. Deze had veeeel minder balans dan Diego.. Ook vond ik het nogal "eng" met het sturen met die hindernissen. Stuur was nog niet helemaal bevestigd en dat ging soms niet al te soepel.

Oké, sorry. Ik zeg gewoon wat ik zie. Het ziet er gewoon nogal stug en ongemakkelijk uit. Maar wie weet nog een tweede keer proefrijden ofzo? Het is maar net wat je wil...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:00

het ging ook niet helemaal gemakkelijk nee.. ik ga nu maar slapen. morgen toch even die DA bellen voor een paar toekomst vragen..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:05

Ik duik er ook maar in, morgen weer studeren :O
Lioony, wat voor afstamming zit erachter?

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:21

Goedemorgen!

Ik heb nog geen rijd gehad om bij te lezen en daar heb ik vandaag denk ik ook nog geen tijd voor;)
Dus niet te veel l*llen haha

Maar ik heb wel nieuws, handelsstal waar we vorige week zijn wezen kijken, gaan we vanmiddag nogmaals kijken!
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/43 ... 3D%3D&fs=1

Oeps, hoe maak ik die link kleiner?
Dat beestje kan lopen en springen :D
Staan nog veel meer leuke paarden, ook een 8 jarige vos van thin thin.
Maar die vinden we te klein. minimaal 168 wil ik eigenlijk :o

Ik ben vooral benieuwd of hij niet té pittig is.. Want er wordt daar ook heel bix gevoerd en het is van zichzelf ook niet sloom.

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/43 ... UUqx8&fs=1 deze was echt net verkocht aan een handelaar, maar die verkoopt hem natuurlijk weer door..

http://dieren.marktplaats.nl/paarden/43 ... ind=4&fs=1

Waarschijnlijk staan er nu ook al weer nieuwe paarden.

Ik houd jullie op de hoogte!

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:49

Lioony schreef:
@saar

het is een Tygo X Onze Fonds

heb ff je filmpjes bekeken en ik vind het een leuk dier hoor!
Dat schudden met z'n hoofd gaat er wel uit als jij en hij het samen eens zijn over de aanleuning. Hij is hier zoekende en dat ben jij ook.
En de balans zal je ook samen moeten uitvinden. Ik vind hem leuk en hij heeft een leuke afstamming.

Je zou nog een keer kunnen proefrijden en dan kijken of er een dressuurzadel op mag?

en wat ik ook wilde meegeven: rijd bij een jong paard ook een tijdje met lange teugel, ook in draf! soms worden paarden zo erg aan de teugel getraind dat ze dus teugelkreupel worden.
Ik ben benieuwd hoe deze dan is met zijn hoofd en staart. Ik zeg dus niet dat hij teuglkreupel is! Alleen ben ik benieuwd of hij dan rustiger/stabieler is.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:13

Hij liep niet teugelkreupel, maar wel met veel onbalans.
Ik wil inderdaad nog een x gaan proefrijden, misschien neem ik dan zelf ff een zadel mee voor 1 x.. Het is een leuk dier ja, erg lief, maar wel lang in zn hals..

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:32

Zo, ik heb gisteren mijn eerste lesje met Sam overleefd haha. Zij vond t allemaal prima, ik vond het veel spannender dan zij := We hebben lekker gewerkt en ze was echt braaf. Ik moet nog ff de knopjes vinden zodat we relaxed en mooi ontspannen (vooral ik hihi) de bak door gaan, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het over vier weken alweer helemaal vertrouwd en fijn voelt. En tot die tijd gaan we gewoon lekker wat hobbelen en niet teveel met houding e.d. bezig zijn. Is een beetje mijn probleem, dat ik gelijk wil dat t perfect gaat maar dat moet ik nu natuurlijk nog ff uit m'n hoofd zetten.
Vanmiddag gaan we lekker in t zonnetje poetsen en wandelen en ga ik de buitenbak eens uittesten, kijken of ze daar net zo braaf is. Mag ik eigenlijk nog wel op dit topic komen nu ik van 'aanstaande paardeneigenaar' naar 'paardeneigenaar' ben gegaan?

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:58

Lioony schreef:

Zooo, die Lingh is gaaf zèg!
Wel klote dat de 3jarige is afgekeurd, maar beter gaan trainen met een gezond paard, anders denk je bij ieder dingetje dat ie last heeft of ga je zelf heel voorzichtig doen en kan je eigenlijk niet genieten van je paard zoals het hoort!

Ben zelf ook nog heel blij met mijn nieuwe aanwinst!
Even een fotootje 8-)
Afbeelding

Hier voor de 3e keer onder het zadel (zelf ingereden ook)

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:11

Chique hoor zwart!

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:37

Mooi beestje!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:30

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:40

oeh die is leuk Lioony, staat hier in de provincie :D wel buiten mijn budget, dus van je stelen doe ik alvast niet :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:43

Als jij nu eens gaat kijken hoe die is onder mijn naam :))