nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:48

Wat goed dat het goed uitgepakt heeft voor je pvd. Ik lees elke keer nog wel mee hoe het nu gaat met de paardjes, maar was extra benieuwd naar Javi afgelopen weekend.
Ik snap ook heel goed dat je niet een topic wilt openen, als je nu al mensen had die kwamen voor de sensatie ...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:02

Ik was eigenlijk wel van plan om een topic te openen met een verslag en foto's. Waarom niet toch?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:09

dank je wel!
Het enige wat verder voor mij belangrijk is, is dat het met Javi goed komt. En ik heb zelf uiteraard veel geleerd van Annemarie, Dan en Karel. En deze dingen komen voor mij heel goed van pas bij de andere paarden die ik hier heb staan.
Ik mocht zelfs met Dan een week meelopen, en of ik dan veel zal leren!!! Maar ben bang dat dit er niet inzit voor me. de kosten om hier de stal even een week over te laten zijn erg hoog, en daarnaast heb ik natuurlijk altijd paarden staan die medische zorg nodig hebben.
Ook weet ik wat ik met Javi "verkeerd" gedaan heb.
Ik liep nooit terug. Hield wel op na elke aanraking, maar liep dan niet terug.
Toch vond ik het (sorry dat ik dit schrijf) wel erg fijn te horen dat ze zoveel bewondering hadden dat ik al zover gekomen was met haar, dat ik het wel goed gedaan had, en dat daarom de basis er wel goed in zat.

Rockwitch@ als je het echt wil dan moet je dat doen, maar geheid dat er weer irritaties en rellen komen. Ik zal er zelf niet in reageren (denk ik). -O-
Natuurlijk zijn er zat die het WEL begrijpen, maar het negatieve zal sterker zijn, met uiteindelijk gevolg dat het topic weer op slot zal gaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 08:57

Nou ja iedereen maakt toch een topic over hoe het is gegaan op He, waarom wij dan niet?

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 09:11

fijn dat het zo goed is gegaan met Javi
en de hulp die je daarbij hebt gekregen waardoor je zelf weer met haar verder kunt ik hoop dat je ver met haar zal komen wat betreft het gedrag verder is het een schat ook om te zien

De_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 11:08

Ik heb Javi gisteren ook gezien en was enorm verrast dat ie in feite zo rustig was maar was der wel blij om maarja het is maar een moment opname want had ook gehoord weet niet of het waar is maar dat het met het laden iets was gebeurd,..
Ik vind het trouwen super dat dit gedaan word!!
(Ik adopteer dan spaanse windhonden die worden mishandeld enzo we hebben er nu 7.)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:03

Pvd, wat super voor je dat het zo goed gegaan is en vooral dat je er kennelijk zelf weer mee verder kan.
Ik zou me ook niks aantrekken van al die negatieve reakties hier, ik begrijp het ook niet helemaal.
Leven en laten leven zou ik zo zeggen en als er mensen zijn die het allemaal maar niks vinden, lees het topic dan lekker niet!
Mijn hemel, moet je dan bij alles wat je doet en zelf bepaald met de beste bedoelingen aan de halve (paarden) wereld uitleg verschuldigd zijn? Dacht het niet. ;)
Ik vind het in elk geval heel fijn voor je en wens dat je misschien ooit net zo'n lieverd als Vodka aan Javi zult hebben.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:19

dank jullie wel :D

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:01

Pvd, super meid, ik ben blij dat je de meeste negatievelingen achter je hebt kunnen laten!!
Je bent op de goede weg!! En laat je niet tegenhouden!!
Het is jouw paard en jij kent haar als een van de beste!!
Je hebt vaker met het bijltje der negatieve oordelen gehakt, en ook bij jou vorige hulpacties heb je heel veel respect van mij verdient

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:57

Geweldig dat ze al zoveel bereikt hebben met haar en nu het begin er is zal Annemarie vast nog wel verder komen met haar in de komende maand.
Super van jullie allemaal dat je deze gok hebt durven nemen en dat ze haar laatste kans lijkt aan te nemen.
Heel veel succes en ik hoop zeker nog meer over haar te lezen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 08:56

tatjalove schreef:
Ben benieuwd met Javi, hoop dat ik ook weer naar het Horse Event kan komen..

Super dat Liber het weer zo goed doet!

Met Syl en Roiba gaat het ook heel erg goed.
Ik zal dit weekend weer wat fototjes van ze maken en een langere update doen..
Hopelijk werkt internet dan ook nog mee, heb er al 5 weken problemen mee :7

Syl en Roiba staan nu te koop op een handelsstal????????

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:11

mijn hemel

arme dieren

hebben ze nog niet genoeg meegemaakt

misschien zou de eigenaar die ze had een reactie hierop willen geven

misschien wel zo netjes

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:11

Er is haar zelfs hulp geboden bij het herplaatsen van de paardjes.... :n
Ik vind het (persoonlijk) heel jammer dat ze gekozen heeft voor een handelsstal.

Het is juist nooit de bedoeling geweest dat ze de handel in gingen, en dit was ook bij haar bekend.
Er zijn daar duidelijke mondelinge afspraken over gemaakt.
Natuurlijk kun je bij opvang niet de garantie krijgen dat iemand een paardje zijn hele leven houdt, maar men zou dan zelf zorgen voor een goed adres. Ook zijn wij altijd bereidt geweest te helpen bij het zoeken van een nieuw adresje.
Hier op het forum zijn genoeg mensen die een fijn plekje kunnen aanbieden.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:16

idd er zijn genoeg mensen die ze op willen nemen en nu staan ze op een handels stal

begrijpen doe ik dit echt niet

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:17

Hoe kan je t wagen deze dieren bij n handelstal te plaatsen...
wie weet wat er met deze diertjes gaat gebeuren... hebben ze in roemenie je al hard genoeg moeten werken!?

en dit is de scheit aan mondelinge afspraken, daarom dus een schriftelijke afspraak opstellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:26

Ik ben echt verbaasd hierover :oo

Je bent je toch hopelijk bewust van waar je aan begint als je Roemeentjes in huis neemt :\ Vind dit echt een kwalijke zaak!

Kan jullie inderdaad aanraden een schriftelijke overeenkomst op te stellen. Zal ik eens kijken of ik onze oude schriftelijke overeenkomst nog heb? Was toendertijd voor Roemeense honden en katten. Voor de volgende keer is dat nooit weg! :(:)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:28

Ik lees ook met verbazing de laatste pagina, je weet nooit wat er met de roemenen nu gaat gebeuren, zeker niet als ze op een handelstal staan ... ;(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:28

Wil wel eens weten op welke handelstal ze staan?

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:29

stal doorstap

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:30

je weet van tevoren dat je heel veel werk hebt aan dit soort paardjes en als het niet meer gaat moet je gewoon een nieuwe plek zoeken waar ze goed terecht komen
maar dus niet via een handelstal mensen die een leuk paardje zoeken kopen dus een paardje met een probleem waar ze niks mee kunnen dus ik vind dat dit niet kan en mag

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:31

dipstaartje schreef:
stal doorstap

dat vermoeden had ik al, had ze al zien staan

Ik ga vanmiddag even contact opnemen met een vriendin die toendertijd ook paarden wou opvangen.

Wie weet is er een oplossing.

heb natuurlijk geen enkel idee wat de vraagprijs nu is.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:32

en niks van weten

er staat niet in de adv dat ze ex roemeense paarden zijn

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:37

Ik heb dit verhaal al die tijd gevolgd, ga nu toch reageren.. Wat verdrietig dat er nu 2 bij een handelaar staan.. Weet iemand de reden waarom ze daarheen zijn gegaan? :(:)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:38

tot nu toe niet geloof ik

hoop dat ze hier zelf uitleg over wil geven

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:38

Jolliegirl schreef:
Hoe kan je t wagen deze dieren bij n handelstal te plaatsen...
wie weet wat er met deze diertjes gaat gebeuren... hebben ze in roemenie je al hard genoeg moeten werken!?

en dit is de scheit aan mondelinge afspraken, daarom dus een schriftelijke afspraak opstellen!

Maar dan nog moet je naar de rechter om je gelijk te halen en dat kost veel geld (en tijd).

Ook heb je kans dat de rechter bepaald dat degene ze mag hebben, omdat degene er zolang voor heeft gezorgd (incl DA kosten ed).