Cinnepin schreef:jouw laatste citaat arabesk probeerde ik ook al eens aan te geven in dit topic ( niet zo mooi geschreven etc ) maar datw erd als onzin gezien
Nog steeds

Ik begrijp ook niet waarom jullie dat geloven, ik heb er nog nooit 1 waterdichte onderbouwing van gelezen

De redenering gaat volkomen voorbij aan het feit dat een paard anatomisch nogal verschilt van een mens...... een paard heeft het gebit van een planteneter, terwijl een mens een roofdier is.
Zowel geestelijk als lichamelijk zijn er verschillen die zó wezenlijk en ingrijpend zijn, dat elke vergelijking volkomen mank gaat

Paardje_13 schreef:een paard kan hard in de mond zijn maar hoe zit dat met bitloos kun jij een paard ook bitloos afstompen in zijn neus om het zo maar te zeggen?
Schijnt van wel.
In het begin schijnt bitloos heel prettig te zijn, en paard loopt makkelijk rond enzo..... en na verloop van tijd duiken dezelfde rijtechnische problemen weer op. Wat natuurlijk logisch is, de rijtechniek is niet wezenlijk veranderd, alleen de optoming verschilt.
(heb mezelf gequote, ipv mijn bericht gewijzigd