mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patriciaa

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:57

Succes weer !! Lachen

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:20

Hoe is het nu met de paardjes?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:18

Met Amy gaat het zowiezo goed, die heb ik een week geleden gezien bij Brainless. Het is echt een supermooi diertje en heel lief. Nog wel beetje bang als je haar direct naderd, maar dat komt wel goed.
Het ging zelfs zo goed dat ze al een zadeltje op heeft gehad, hier was ze superbraaf onder, en Brainless haar oudste dochter heeft er even op gezeten. Kind weegt bijna niks, en Amy was ook nu heel erg braaf, dus met haar komt het zeker in orde.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:38

Amy doet het super, ze blijft wat kopschuw als je haar wilt pakken, maar met beleid heb je haar zo.
Ook staat ze nu rustig op stal als ik een stukje met Sun (mijn andere paardje) ga rijden.
Vandaag was ik voor het eerst met Sun naar club (ja,ja toch maar een keertje lessen Bloos ).
En het commentaar..... hij was te voorwaarts op het been, niet rennerig, maar ze reageerde te snel?!.... Haha! .
Maar ook toen heeft Amy rustig 2 uur alleen op stal gestaan.
Ik heb ze nu voor het eerst samen op stal staan (omdat het zo ontzettend donker was, dat werd dan zoek het weiland), met een schotje van 1.30m ertussen en ben benieuwd of ze morgen nog apart of bij elkaar in de stal staan. Tong uitsteken

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 23:41

hier ook even een updat van mijn monster . Bloos

ze heeft nu dr eigen vriendinnetje mijn andere monster met ook geen fijn verleden .
ze lijken elkaar precies te begrijpen en spelen en eten de hele dag samen .

chessys voet zorgt ons voor wat problemen de smid is nu elke week al geweest .
haar linkervoorvoet is gescheurd tot bovenaan en die voet groeid in een week zo hard dat ze hem niet meer plat neer kan zetten en helemaal bol staat .
als dit zo blijft gaat er denk ik een ijzer onder want loopt niet echt prettig voor haar .

verder doet ze het goed .
alles wat je voor de eerste keer doet is super eng en slaat mevrouw op tild . wel fijn dat ze eerst begint te gillen heb je nog 2 tiende sec om te maken dat je weg komt voordat alle voeten om je oren vliegen

heb nu een regenjasje voor dr gekocht omdat dr vacht niet goed is en ik bang ben dat ze regenrot krijgt .
de deken zelf was geen probleem maar de bilkoorden vasdoen kosten me bijna paar gebroken ribben en iets minder voortanden .

maar voor de rest mijn 2 dochters zijn helemaal weg van haar en kunnen met dr wandelen en alles .
alleen met niewe dingen moet je dus wel helm op en ijshockeypak of iets dergelijks aanhebben . Bloos

ze is wel echt een gewoonte dier geworden alles op dezelfde tijd en door dezelfde persoon .
zo zet ik haar sochtends zonder probleem buiten .
maar savonds is ze gwend dat mijn oudste dochter haar pakt en binnenzet heeft voor mij ook geen zin om haar dan tre gaan pakken want komt dan gewoon niet .
dus als mijn oudste er niet bij is loopt ze gepiekeerd zelf naar dr stal om vervolgens nog wel ff 1 x te gillen met halster afdoen Clown Clown .

verder ga ik op dit moment nog niet met haar .
laat dr deze winter verder met rust buiten het normale ding om ga ik geen dingen erop of erbij doen .
ze kan dit duidelijk nog niet aan en denk dat ze me het wel laat merken als ze klaar is om verder te gaan .
het is nu al best veel voor dr en dat merk je ook vaak aan dr omdat ze dan niet weet hoe ze moet reageren op ons boos bang alles komt tegelijk .

eerst maar zorgen dat ze weet dat ze voor ons niet bang hoeft te zijn en gerust zichzelf mag zijn ookal is het een pismerrie Vork

fijn dat amy het zo goed doet zit ook te wachten op niewe fotos van amy hoop dat maaike snel iets plaatst vind het leuk om te weten hoe met met haar medelandgenootjes gaat .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:48

Brainless schreef:
Amy doet het super, ze blijft wat kopschuw als je haar wilt pakken, maar met beleid heb je haar zo.
Ook staat ze nu rustig op stal als ik een stukje met Sun (mijn andere paardje) ga rijden.
Vandaag was ik voor het eerst met Sun naar club (ja,ja toch maar een keertje lessen Bloos ).
En het commentaar..... hij was te voorwaarts op het been, niet rennerig, maar ze reageerde te snel?!.... Haha! .
Maar ook toen heeft Amy rustig 2 uur alleen op stal gestaan.
Ik heb ze nu voor het eerst samen op stal staan (omdat het zo ontzettend donker was, dat werd dan zoek het weiland), met een schotje van 1.30m ertussen en ben benieuwd of ze morgen nog apart of bij elkaar in de stal staan. Tong uitsteken

Euh wat is er mis met voorwaarts op het been???? Ik zie de logica daarvan niet, jou paard rijdt juist heerlijk, geen geschop, gewoon even aandrukken en hij gaat. Lekker toch

Orlando liep gister al een stuk beter als normaal, meer aan het been en alles. Laura hoopt trouwens wel dat je snel een keer langs komt, zodat zij het ook goed kan leren. Ze vond het super om te horen en te voelen dat hij al lekkerder liep. En de sporen zijn weggelaten gelijk.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:07

karina,
ik las je verhaal en wilde aan de hand van je verhaal eigenlijk gaan vragen of er misschien hormonaal iets niet in orde is met je merrie,
maar je gaf dus zelf al aan dat het een pismerrie is.

ik denk dat rust voorlopig echt het belangrijkste is voor deze pony!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 12:55

Marigold schreef:
karina,
ik las je verhaal en wilde aan de hand van je verhaal eigenlijk gaan vragen of er misschien hormonaal iets niet in orde is met je merrie,
maar je gaf dus zelf al aan dat het een pismerrie is.

ik denk dat rust voorlopig echt het belangrijkste is voor deze pony!

Dit krijgt ze voorlopig ook .
dr dagelijkse ritueel veranderen we niks aan zoveel mogelijk stabiliteit voor haar is nu belangrijk .
ze is nu vandaag al voor de 2e keer abnormaal hengstig sinds ik haar heb en vorrige keer is ze dat bijna 2 weken geweest en kijk even aan hoe erg en lang het deze keer gaat zijn .

de hormonen kwestie is zeker iets om een keer goed na te laten kijken .
verder eet en doet ze het goed dus wacht het even af en houd gewoon verder goed rekening met haar .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:48

Karina, zou jij aan degene die nu Lola heeft kunnen vragen of ze foto's naa rme wil sturen, Alina uit roemenie is erg benieuwd hoe het gaat enzo, heb al verteld dat ze weer herplaatst is bij iemand met dierenwinkel. Maar ze willen zo graag foto's zien.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 20:03

fotos zijn al onderweg had het al doorgegeven aan laura en die geeft het door aan de dierenwinkel en via haar komen ze naar mij en dan naar jou .

hele omweg maar ze zijn onderweg .

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:04

Zouden er ook een aantal foto's van Lola en Noa op de site kunnen komen zodat ik ook weet hoe ze er nu uit zien? Ben namelijk erg benieuwd.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:08

Goed om te horen dat het zo goed gaat zeg Lachen !!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:30

Altijd fijn om te horen idd. Zorro mag binnekort naar NL, want hij is bijna genezen, dus dat is wel fijn. Brainless wil je hem nog steeds opvangen?
Hopelijk kunnen er dan nog 2 kleine hondjes meekomen als we opvang en nieuwe baasjes hebben. Zijn hele leuke hondjes, en superlief.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:45

Wow supergoed dat jullie dit doen! Veel succes! Als ik nog niet genoeg dieren had , zou ik graag wat adopteren willen:D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:28

rockwitch schreef:
Altijd fijn om te horen idd. Zorro mag binnekort naar NL, want hij is bijna genezen, dus dat is wel fijn. Brainless wil je hem nog steeds opvangen?
Hopelijk kunnen er dan nog 2 kleine hondjes meekomen als we opvang en nieuwe baasjes hebben. Zijn hele leuke hondjes, en superlief.

Tuurlijk mag hij komen, en als hij in mijn gezin past mag hij blijven (ben al op zoek naar een wagon, anders kan hij nergens met mij mee naar toe)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:34

Laten we dan maar hopen dat hij in je gezin past, dan kan ik hem nog regelmatig op komen zoeken en als ik straks (volgende maand) op mezelf woon kan je lekker met hem langs komen. Ik ga duimen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:36

Het lijkt me geweldig om Zorro weer te zien!
Is het goed als ik binnenkort, wanneer je het weer wat rustiger hebt, bij je kom Maaike?

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:01

vind ik echt een prachtig initiatief van jullie als je zo'n paarden kan kope laat je het me dan weten?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:35

hier nog een paar leuke sneeuwfotos van onze bandiet .
ze heeft een lekkere waterdichte jas van 200 gram aan en vind de sneeuw totaal niet erg zelfs dr oren waren wit . Bloos

Afbeelding

huh vrouwtje riep je soms
Afbeelding

en hier chessys trouwe vriendinnetje die de sneeuw dus echt niet leuk vond maar braaf buiten bleef omdat chessy het wel leuk vond
http://www.mijnalbum.nl/Foto-B88YFE8W.jpg
Laatst bijgewerkt door Mocca op 03-12-08 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd. Max. 2 foto's toegestaan!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:52

Leuke foto's karina Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:44

Idd leuke foto's Karina!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:33

aaah wat leuk, ik denk dat ze sneeuw wel gewend is, want dat hebben ze in Roemenie in de winter ook wel denk ik zo.
Ze ziet er goed uit zo onder dr dekentje. Zou je die foto's ook naar Jane willen sturen? Het mail adres staat op het forum, want dat vind ze super om te zien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:43

Amy vind sneeuw ook fantastisch en ging gelijk liggen rollen.
Ook schraapte ze het sneeuw weg met haar hoeven om zo bij het gras te kunnen. Sun had echt zo iets van : die is gek....
En wachtte totdat Amy gras had gevonden en ging daar lekker gelijk zelf eten. Kon Amy weer opnieuw beginnen....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:47

Brainless schreef:
Amy vind sneeuw ook fantastisch en ging gelijk liggen rollen.
Ook schraapte ze het sneeuw weg met haar hoeven om zo bij het gras te kunnen. Sun had echt zo iets van : die is gek....
En wachtte totdat Amy gras had gevonden en ging daar lekker gelijk zelf eten. Kon Amy weer opnieuw beginnen....

Haha! Arme Amy Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:56

hahahahaha sun is ook niet gek, al dat harde werk voor een paar plukjes gras, veel handiger om dat te laten doen natuurlijk.