Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
paardje87 schreef:Hi allemaal,
Weer enorm bedankt voor alle reacties, heb ik enorm veel aan! Ja, ik hoop gewoon dat ik nu echt geluk heb. De huidige eigenaresse heeft hem destijds zelf gefokt en het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling om hem te verkopen. Ze doet nu ook haar andere paard weg, dus het lijkt er sterk op dat ze het gewoon niet meer trekt door gezondheidsklachten. En al helemaal niet het beleren van zo’n jong paard. Hoe langer je hem natuurlijk laat staan, hoe lastiger dat wordt.
Na het weekend ga ik sowieso nog een keer langs en neem ik een vriendin mee die veel ervaring heeft met het opleiden en verkopen van dressuurpaarden in Finland. Daar ben ik echt heel blij mee, want waar mijn kennis ontbreekt kan zij weer aanvullen. Zij is ook enthousiast over dit dier, dus dat geeft me wel vertrouwen.
Ja, misschien ben ik ook wel iets te achterdochtig. Maar aan de andere kant: liever dat, en dat je af en toe wat beren op de weg ziet, dan dat je te naïef bent. Laten we het daar maar op houden haha.
paardje87 schreef:De eigenaresse gaf aan dat ze hem verkoopt omdat ze door een burn-out en gezondheidsklachten te weinig tijd heeft om hem verder op te pakken. Ze wil graag dat hij op korte termijn naar een goed huisje vertrekt, wat ik ergens wel begrijp, maar het maakt me ook iets alerter — het blijft altijd lastig in te schatten of daar niet méér achter zit.
Qua keuring heeft ze aangegeven dat de benen volledig op de foto staan en dat ze het rapport en de beelden kan toesturen. De rug en hals zijn nog niet gefotografeerd, maar dat mag gewoon op mijn kosten. Ze gaf wel aan dat ze paarden kent die op die onderdelen niet door de keuring kwamen, maar vervolgens wél gewoon goed in de sport liepen — wat ik persoonlijk altijd een beetje een lastige opmerking vind.
Verder was ze heel meedenkend over de keuring: of ik dat bij haar aan huis wil laten doen of liever op de kliniek, dat maakte haar niet uit.
Het paard stond eerder te koop voor €6.950 en is nu gezakt naar €5.000, volgens haar omdat de markt wat traag is. Toch vind ik dat altijd een beetje twijfelachtig — het voelt snel “te goed om waar te zijn”, maar misschien heb ik gewoon geluk.
Tot slot nog wat kleine dingen: hij is al bij de tandarts geweest, de wolfstandjes zijn verwijderd, en verder oogt hij gezond en netjes in de omgang.
Kortom: een ontzettend leuk paard met veel potentie, maar ik twijfel nog of het écht een buitenkansje is of dat er iets onder de oppervlakte zit wat ik nog niet zie.
Babootje schreef:paardje87 schreef:De eigenaresse gaf aan dat ze hem verkoopt omdat ze door een burn-out en gezondheidsklachten te weinig tijd heeft om hem verder op te pakken. Ze wil graag dat hij op korte termijn naar een goed huisje vertrekt, wat ik ergens wel begrijp, maar het maakt me ook iets alerter — het blijft altijd lastig in te schatten of daar niet méér achter zit.
Qua keuring heeft ze aangegeven dat de benen volledig op de foto staan en dat ze het rapport en de beelden kan toesturen. De rug en hals zijn nog niet gefotografeerd, maar dat mag gewoon op mijn kosten. Ze gaf wel aan dat ze paarden kent die op die onderdelen niet door de keuring kwamen, maar vervolgens wél gewoon goed in de sport liepen — wat ik persoonlijk altijd een beetje een lastige opmerking vind.
Verder was ze heel meedenkend over de keuring: of ik dat bij haar aan huis wil laten doen of liever op de kliniek, dat maakte haar niet uit.
Het paard stond eerder te koop voor €6.950 en is nu gezakt naar €5.000, volgens haar omdat de markt wat traag is. Toch vind ik dat altijd een beetje twijfelachtig — het voelt snel “te goed om waar te zijn”, maar misschien heb ik gewoon geluk.
Tot slot nog wat kleine dingen: hij is al bij de tandarts geweest, de wolfstandjes zijn verwijderd, en verder oogt hij gezond en netjes in de omgang.
Kortom: een ontzettend leuk paard met veel potentie, maar ik twijfel nog of het écht een buitenkansje is of dat er iets onder de oppervlakte zit wat ik nog niet zie.
Als iets te mooi is om waar te zijn is het dat vaak ook.
5000 valt in de goedkopere prijsklasse. Het lijkt erop dat het paard snel weg moet. Bijna 2000 in prijs zakken is best fors. Dat in combinatie met hals en rug niet gekeurd
(dat gebeurt tegenwoordig bijna altijd) Eigenaresse zegt dat je dat nog MAG doen op eigen kosten. (Nou het zou eens niet mogen, dan ben je er al snel klaar mee). En dan de opmerking dat ze paarden kent die op die onderdelen zijn afgekeurd wel goed in de sport mee kunnen. Ik vind het niet zo positief klinken (red flags)
De markt is nog prima voor leuke jonge paarden die onder het zadel zijn.
paardje87 schreef:Gefeliciteerd Nelleke, wat enorm leuk!
Demisisa, wat een knapperd zeg, gefeliciteerd!
Aankomende maandag gaan we dus opnieuw kijken, dit keer gaat er een vriendin mee die veel ervaring heeft met het aankoopproces. Als alles er dan goed uitziet, wil ik hem graag zo snel mogelijk laten keuren. Ik heb besloten om dat bij een kliniek te laten doen in plaats van op locatie.
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met klinieken in de omgeving rechts van Amersfoort? Ik had zelf al bij Wolvenga en Veluwe, maar de prijzen liggen best ver uit elkaar, dus ik hoor graag wat jullie adviseren.
Daarnaast vroeg ik me af hoe het precies werkt met het transport naar de kliniek. Regelt de eigenaar dat op eigen kosten, of is dat iets wat je onderling afspreekt? Ik hoor graag hoe dat meestal gaat.
paardje87 schreef:Gefeliciteerd Nelleke, wat enorm leuk!
Demisisa, wat een knapperd zeg, gefeliciteerd!
Aankomende maandag gaan we dus opnieuw kijken, dit keer gaat er een vriendin mee die veel ervaring heeft met het aankoopproces. Als alles er dan goed uitziet, wil ik hem graag zo snel mogelijk laten keuren. Ik heb besloten om dat bij een kliniek te laten doen in plaats van op locatie.
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met klinieken in de omgeving rechts van Amersfoort? Ik had zelf al bij Wolvenga en Veluwe, maar de prijzen liggen best ver uit elkaar, dus ik hoor graag wat jullie adviseren.
Daarnaast vroeg ik me af hoe het precies werkt met het transport naar de kliniek. Regelt de eigenaar dat op eigen kosten, of is dat iets wat je onderling afspreekt? Ik hoor graag hoe dat meestal gaat.