Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Skessa_ schreef:https://www.destentor.nl/opinie/ik-zie- ... archbox%2F
Een artikel van iemand die geen wild meer ziet op de Veluwe en denkt dat dat door de wolf komt.
Volgens de reacties er onder heeft t gewoon te maken met de jacht en valt t allemaal wel mee
Reacties van mensen uit de Randstad zeker?![]()
Dat is al lang bekend dat het wild zo enorm opgejaagd wordt en steeds meer verdwijnt. Spreek een paar willekeurige mensen aan die aan de rand van een bos wonen en die kunnen je allemaal vertellen dat ze nauwelijks meer wild zien.
tienus63 schreef:Wat doet Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving; op Facebook wordt bij gehouden waar de wolf is gezien en er aanvallen zijn geweest. Alleen geverifieerde gebeurtenissen en met toestemming van betrokken dierhouder worden op Facebook en in de app gemeld.
Zij melden gebeurtenissen in de drie noordelijke provincies en een (groot deel) Overijssel.
Aanvallen en zichtmeldingen vlak over de grens in Duitsland worden als die bekend en geverifieerd zijn.Citaat:Deze meldsite heeft ook een WhatsApp alert. Dan krijg je de geplaatste meldingen rechtstreeks binnen. Je kunt je met volledige naam en woonplaats aanmelden op: 06 26952282
Blijf aub de zichtmeldingen en de aanvallen doorgeven! De media vertikt het om onze kant van het verhaal te laten zien! Daarnaast: U helpt er dierenhouders enorm mee!
We moeten het samen redden in dit waardeloze verhaal!
SusanH schreef:Elisa2 schreef:
Reacties van mensen uit de Randstad zeker?![]()
Dat is al lang bekend dat het wild zo enorm opgejaagd wordt en steeds meer verdwijnt. Spreek een paar willekeurige mensen aan die aan de rand van een bos wonen en die kunnen je allemaal vertellen dat ze nauwelijks meer wild zien.
Er wordt juist op veel plekken niet meer gejaagd. Idd omdat er steeds minder wild is. Nog even en dan is ander wild dan wolf zien een unicum.
Wintu schreef:Ik snap Elisa wel, als je gewoon op sm rondsnuffelt, zie je dat toch veel reacties die vinden dat we niet zo moeten zeuren, toch vooral bij randstedelingen vandaan komen. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat iedereen daar die mening is aangedaan en andersom is niet iedereen hier tegen de wolf.
De kloof tussen stad en platteland kun je wel goed zien en dat is niet heel positief.
Citaat:We kunnen denken "dit valt allemaal wel mee", maar wie gaat zijn moeder van 80 als proefkonijn gebruiken? We zijn nu bijna halverwege het jaar en de meldingen zijn rustig. Echter over drie maanden wordt de nieuwe aanwas zelfstandig en gaan uitstapjes maken. Het woord "probleemwolf" is al ingeburgerd, echter de uitvoering laat op zich wachten. Overheid neem uw verantwoording❗️
Wacht niet op escalatie. Ik voorspelde vorig jaar al dat Valerius gelijk gaat krijgen als we niet ingrijpen.
Ook wil ik er nogmaals op wijzen dat dna moet worden afgenomen als bewijs! Maak een protocol hiervoor.
Drenthe loopt voorop , wat betreft de escalaties. Maar het kopieert zich naar elke regio waar wolven vrij spel krijgen.
Hoi Boudewijn,
Mijn 80-jarige moeder loopt nog dagelijks een ronde van zo'n 6km in haar eentje rond haar woonplaats Schoonoord. Afgelopen zondagochtend rond 9u liep ze over het fietspad langs de Tramstraat. Op enig moment kwamen haar 2 wolven tegemoet gerend, ze schrok enorm. Gelukkig begonnen er bij de huizen links en rechts van haar honden te blaffen, en zijn ze uiteindelijk een andere kant op gerend. Omdat zij verder nergens melding hierover maakt doe ik het hier maar bij jou. Ik vermoed dat ze ter hoogte van de trimsalon en "I Love my dog" heeft gelopen ivm de blaffende honden.
Blijf meldingen vooral doorgeven❗️
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Rocamor schreef:Iemand vanavond het Verkiezingscafe op radio 1 gehoord?
Vragensteller was een natuurgids uit de Hoekse Waard die het belachelijk zou vinden als de beschermde status van de wolf zou afzwakken:
1) een paar honden doden per jaar tussen de 4000 en 13000 schapen
2) al die wolven doden er maar een stuk of 200
3) boeren doen niks om hun vee te beschermen. Die moeten maar eens leren van de oosterburen
- neerzetten van wolfwerende rasters
- honden bij de schaapskudde laten opgroeien
- ezeltjes erbij neerleggen (letterlijke tekst hè...)
En de angst die van een andere spreker, inwoner uit Elspeet die sprak over al die roedels rondom Elspeet, alle gedode schapen en pony's daar en de angst voor de kinderen die door de bossen naar school moesten fietsen. Tsja, dat vond de natuurgids uit de hoeksche waard maar onzin, nergens voor nodig. Het is een gewone wolf, niet de grote boze wolf uit sprookjes.
Ik kon alleen maar denken: hoe heet die ene vogel ook weer?
Oh jaaaaa
KOEKKOEK
Lanoca schreef:Het feit dat die zogenaamde deskundigen geen recente informatie zelf hebben opgezocht en dan onzin zitten te verkondigen is schandalig. Waarom wordt dit als zoete koek geslikt? Waarom stellen journalisten geen scherpe vragen? Hier wordt iedereen minder van
Citaat:30 mei 2024
Tijd: 13.00 uur
‼️‼️ Veulen exmoor pony's Aekingerzand verdwenen ‼️‼️
Kudde is om 11 uur gespot zonder veulen.
Om 12.30 wederom gespot zonder veulen!
De 2 jarige hengst kreupelt ook nog steeds behoorlijk.
tienus63 schreef:Veulen Aekingerzand is verdwenen.Citaat:30 mei 2024
Tijd: 13.00 uur
‼️‼️ Veulen exmoor pony's Aekingerzand verdwenen ‼️‼️
Kudde is om 11 uur gespot zonder veulen.
Om 12.30 wederom gespot zonder veulen!
De 2 jarige hengst kreupelt ook nog steeds behoorlijk.
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://fb.watch/so7pOexBxy/?