Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muga schreef:Ik wil graag voor volgende weken langere filmpjes aanvragen. Echt even heerlijk ontspannen met jouw filmpjes!
fardoe schreef:Heel leuk filmpje weer Monique, jullie hebben meer regen gehad dan wij , bofferds !!!!
En ook nog bezoek van Hans Klok
imaudy schreef:Quarbonne en Pizza zien er mooi uit. Pizza lijkt net iets meer in model![]()
Is Quarbonne al wat braver?
Tinka schreef:Fijn zeg regen, wij hebben amper regen gehad, 2 dagen een beetje. Wel steeds donkere wolken en op het weerbericht ook regen voorspeld. Maar het waait weer weg of lost op en valt geen druppel dus. Heel irritant.
JudithO schreef:Heerlijk, die schroevendraaier. Génial!
Kijk de newbies eens. Ze voelen zich echt al thuis lijkt het!
fardoe schreef:Het viel mij op dat het lijkt alsof Prisca afgevallen / meer in model / meer bespiering heeft.
Muga schreef:Wat een heerlijk filmpje weer. Die bij is echt huge! Heel gaaf! De passiebloem staat hier ook, heb ik meteen weer wat over geleerd nu. Ik wil hem gewoon altijd in mn tuin hebben. Maar weet er weinig van.
Die schroevendraaier vond mn man ook erg leuk!
Ik wil graag voor volgende weken langere filmpjes aanvragen. Echt even heerlijk ontspannen met jouw filmpjes!
Humpiedumpie schreef:Muga schreef:Ik wil graag voor volgende weken langere filmpjes aanvragen. Echt even heerlijk ontspannen met jouw filmpjes!
Hier ben ik het mee eens. Ik zat al daaaagen te wachten op een nieuw filmpje
. En t heeft mijn dag weer goed gemaakt. Jullie zijn zo lekker veelzijdig en van die aanpakkers en zelfstandig. Heel leuk om een kijkje te krijgen in jullie leven.
Je ziet prisca idd opknappen. En callas loopt nog flink te kreupelen lijkt wel achter prisca aan.. kan ook wat vertekening omdat het bergop gaat. Heel fijn om te zien dat de kleintjes groomen, dat zal vast langzamerhand ook steeds wat beter gaan. Hoe lang zijn ze er nu?
Grappig ook hoe je omschrijft dat je een ervaren schrikruiter bent inmiddels, dan heb je aan Callas een goed leerpaard gehad. Het is je gegund!
balance schreef:Wat een leuke uitgebreide update weer. Fijn ook dat het zo flink geregend heeft, het land heeft het nodig.
JudithO schreef:Fijne update! Ook heel fijn dat Poupetje nu zo bij Quarbonne durft te gaan liggen slapen.
Cera_D schreef:Oh wat heerlijk dat ze echt maatjes worden, dat is ze alle 4 zo gegund![]()
Van een stalgenootje had ik laatst de tip gekregen om 'getting the ear' te oefenen van Warwick Schiller, Diego (en ik dus ook) kan buiten flink wat spanning opbouwen en met deze simpele oefening kan je ze vragen om mentaal echt weer terug te komen bij jou en de connectie aan te gaan, hij noemt het zelf als een soort mediteren voor paarden. De paarden voelen zich daarmee ook heel erg begrepen waardoor ze meer vertrouwen in jou krijgen. Ik heb zelf goede hoop dat Diego en ik hiermee flinke stappen kunnen gaan maken, misschien ook leuk om met Prisca (en in de toekomst misschien zelfs met Callas) te proberen
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=jCOO80nydGE
vopo914 schreef:Heerlijk filmpje weer
En zoals Callas eraan komt..wat een prachtdier is ze toch!!
Tinka schreef:Ze mag dingen wel eng vinden toch? Het gaat erom hoe ze erop reageert. Mercy vind sommige dingen ook eng, dan gaat ze ook wel eens zitten. Maar ze rent niet weg of keert om. Het zijn geen robots, dat zou ook maar saai worden.
balance schreef:Nou, zo’n oude dame vind ik haar toch niet hoor. Gewoon een jonge senior.
Over water geven (kom ik weer hoor) is het dan niet zo dat de wortels minder diep naar water gaan zoeken?
balance schreef:Nou, zo’n oude dame vind ik haar toch niet hoor. Gewoon een jonge senior.
Over water geven (kom ik weer hoor) is het dan niet zo dat de wortels minder diep naar water gaan zoeken?
bribro schreef:Die van mij wordt ook een meter kleiner als het echt spannend is. Moet zeggen dat ze dat vooral het eerste (of eerste twee?) jaar had dat ze bij ons was. Want nu ik erover nadenk is het eigenlijk al jaren niet meer voorgekomen. Hopelijk werkt dat bij Prisca ook zo en heeft ze gewoon nog wat meer tijd nodig om ook als het spannend wordt op haar mens te vertrouwen
Muga schreef:Dankjewel!!
Dat de grond inzakken deed mijn paard idd ook. Gingen we over een brug heen, reed er een auto onderdoor kon ie het 2x heeeeeel snel achter elkaar... zo'n raar gevoel. Maar was dan ook wel snel klaar. Ik vond het een fijnere reactie dan als hij een tractor zag... dan deed ie 180 graden omdraaien en rennen als je niet voorbereid was. Ik wist het dus was voorbereid.... mn vriendin vergat het een keer. Toen zat ze op de grond en vroeg hij zich af waar ze was gebleven. Stond ook meteen stil. Pfff, wat mis ik dat paard...
Prairy schreef:balance schreef:Nou, zo’n oude dame vind ik haar toch niet hoor. Gewoon een jonge senior.
Ja, maar als daar ook niets te vinden is en het zijn nog relatief jonge bomen die nog niet zulke lange wortels hebben, is af en toe een goede klets water wel fijn voor ze.
Wij geven hier ook regelmatig water aan de aanplant, die is nu tussen de 1-3 jaar geleden geplant.
Wat fijn dat het zo goed gaat Monique!