[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:40

Wat een heerlijk filmpje weer. Die bij is echt huge! Heel gaaf! De passiebloem staat hier ook, heb ik meteen weer wat over geleerd nu. Ik wil hem gewoon altijd in mn tuin hebben. Maar weet er weinig van.

Die schroevendraaier vond mn man ook erg leuk!
Ik wil graag voor volgende weken langere filmpjes aanvragen. Echt even heerlijk ontspannen met jouw filmpjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 21:48

Muga schreef:
Ik wil graag voor volgende weken langere filmpjes aanvragen. Echt even heerlijk ontspannen met jouw filmpjes!

Hier ben ik het mee eens :D . Ik zat al daaaagen te wachten op een nieuw filmpje :+ . En t heeft mijn dag weer goed gemaakt. Jullie zijn zo lekker veelzijdig en van die aanpakkers en zelfstandig. Heel leuk om een kijkje te krijgen in jullie leven.
Je ziet prisca idd opknappen. En callas loopt nog flink te kreupelen lijkt wel achter prisca aan.. kan ook wat vertekening omdat het bergop gaat. Heel fijn om te zien dat de kleintjes groomen, dat zal vast langzamerhand ook steeds wat beter gaan <3 . Hoe lang zijn ze er nu?
Grappig ook hoe je omschrijft dat je een ervaren schrikruiter bent inmiddels, dan heb je aan Callas een goed leerpaard gehad :+ . Het is je gegund!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-22 19:45

fardoe schreef:
Heel leuk filmpje weer Monique, jullie hebben meer regen gehad dan wij , bofferds !!!!
En ook nog bezoek van Hans Klok :D

Dankjewel, Tamara. Hahaha, ja Hans Klok. Zolang het maar niet David Copperfield wordt en mijn auto's of paarden verdwijnen. Alhoewel er is ineens wel een groot bedrag van mijn bankrekening verdwenen, maar dat komt omdat ik Prisca nu echt betaald heb.

imaudy schreef:
Quarbonne en Pizza zien er mooi uit. Pizza lijkt net iets meer in model :D
Is Quarbonne al wat braver?

Dank je, Imaudy. Quarbonne is braver omdat we nu letterlijk overal schrikdraad hebben moeten spannen. Dus hij haalt minder rottigheid uit. Hij laat zich ook wel wat makkelijker leiden.

Tinka schreef:
Fijn zeg regen, wij hebben amper regen gehad, 2 dagen een beetje. Wel steeds donkere wolken en op het weerbericht ook regen voorspeld. Maar het waait weer weg of lost op en valt geen druppel dus. Heel irritant.

Hi Tinka, wat jammer dat het zo droog blijft bij je. We hebben zelfs vannacht enorm veel regen gehad. Het moet van het erf gestróómd zijn want je ziet allemaal modder en bladeren die zijn meegesleurd.

JudithO schreef:
Heerlijk, die schroevendraaier. Génial!
Kijk de newbies eens. Ze voelen zich echt al thuis lijkt het!

Hahaha Judith, ja die schroevendraaier was echt grappig!

fardoe schreef:
Het viel mij op dat het lijkt alsof Prisca afgevallen / meer in model / meer bespiering heeft.

Klopt denk ik wel, Tamara. Ze is nu 582 kilo volgens het meetlint. Wat wij vooral menen te zien is dat haar buik niet meer over de grond sleept. En de oppas vond haar vetkwabben op haar schouder minder geworden.

Muga schreef:
Wat een heerlijk filmpje weer. Die bij is echt huge! Heel gaaf! De passiebloem staat hier ook, heb ik meteen weer wat over geleerd nu. Ik wil hem gewoon altijd in mn tuin hebben. Maar weet er weinig van.

Die schroevendraaier vond mn man ook erg leuk!

Hahaha, Muga, leuk dat je langere filmpjes wil. Ik wil ze toch rond de 10 minuten max houden. En anders kijk je ze toch nog eens terug vanaf het begin. En die houtbij is zooo prachtig! Heb jij die ook? En leuk dat men toch wat van onze filmpjes kan opsteken.

Humpiedumpie schreef:
Muga schreef:

Hier ben ik het mee eens :D . Ik zat al daaaagen te wachten op een nieuw filmpje :+ . En t heeft mijn dag weer goed gemaakt. Jullie zijn zo lekker veelzijdig en van die aanpakkers en zelfstandig. Heel leuk om een kijkje te krijgen in jullie leven.
Je ziet prisca idd opknappen. En callas loopt nog flink te kreupelen lijkt wel achter prisca aan.. kan ook wat vertekening omdat het bergop gaat. Heel fijn om te zien dat de kleintjes groomen, dat zal vast langzamerhand ook steeds wat beter gaan <3 . Hoe lang zijn ze er nu?
Grappig ook hoe je omschrijft dat je een ervaren schrikruiter bent inmiddels, dan heb je aan Callas een goed leerpaard gehad :+ . Het is je gegund!

Hi Humpiedumpie, De moeilijke tijd met Callas is zeker niet voor niets geweest. Ik heb veel geleerd. Ik moet wel zeggen dat nu ik op Prisca kan rijden, dat ik met veel gevoel van spijt regelmatig aan Callas denk. Ik zou het geweldig vinden als ik toch ooit weer op haar zou kunnen rijden. Het is zo'n geweldig dier, (behalve dan het schrikken) meedenkend, meewerkend, intelligent en nieuwsgierig. Niets ten nadele van Pizza, maar het zijn wel twee uitersten. Maar idd is ze nog erg kreupel. Het verschilt van dag tot dag. Ze galoppeert wel makkelijk, maar draven is drama en stappen doet haar ook zeer. Zeker verstappen, zoals op een steentje of opstapje of kuil. Maar goed, wie weet kan ze ooit in de toekomst weer bereden worden op stapritjes of zo. Dromen mag.

In ieder geval ben ik vandaag helemaal blij. De twee kleine pony's blijven elkaar groomen en zijn toch steeds vaker in elkaars buurt. Vandaag zelfs, en dat is echt ongekend, zag ik Poupette lekker liggen en Quarbonne stond erbij te waken/dutten. De laatste keer dat ik Poupette overdag heb zien liggen was toen Shadow zo ziek was dat hij overdag ging liggen in het land. Hij ging namelijk nooit overdag liggen. En toen hij ging liggen, gingen Callas en Poupette erbij liggen. Dat is de laatste keer dat ik Poupette overdag heb zien liggen. Tot vandaag dan. Blij mee!
De twee grote dames zijn ook erg close tegenwoordig. Het lijkt bijna dat mijn plan uitwerkt, een maatje voor Poupette en een maatje voor Callas en mij.

Met dat maatje (meer) ;-) ben ik net weer heerlijk wezen rijden. 22 minuten precies. Ik denk ik zal nu eens op de tijd letten. Daar heb ik 1x van gedraafd en 1x gegaloppeerd, maar vooral stappen. Prisca was lekker voorwaarts, maar ze had vandaag wel wat spanning. Ze moest een keer stil staan om in de verte te kijken waar een auto aan de andere kant van het dal reed. Ik besloot dat ze maar gewoon door moest lopen en ik wilde er geen aandacht aangeven zoals ik dat met Callas wel deed. Ik wil dat niet laten groeien. Dus een twee seconden kijken en hop weer door. De spanning uitte zich ook in twee keer mesten, dun erg dun. Dus veel gestapt om haar te ontspannen. Nog 50m nieuw pad genomen dat Erwin vandaag aan het maaien is in het bos en na het drafje een poos stil laten staan, want ze hijgde veel vond ik. Dat stilstaan vond ze maar niets, maar nadat ik het een paar keer lief gevraagd had en ze bleef klieren, gaf ik een boos 'nee' en dat was dan weer ok. Daarna nog een galopje en nog een paar galopsprongen meer gevraagd dan ze wilde en toen naar huis gestapt. Aan de hand nog een tijd uitgestapt, maar haar ademhaling ging pas rustiger toen ze had kunnen drinken en ik ging afzadelen. Toen wilde ik nog even de voetjes checken en er kwam ineens iets van een reverence uit! Daar ga ik eens op door zoeken naar het knopje, want dat vind ik wel leuk. De jambette hoeft niet (ik denk dat ze dat geleerd heeft om de huidplooien uit de singel te halen, want af en toe met singelen doet ze een heel vreemde pas), maar reverence vind ik ook atletisch een goede oefening. Al met al heel fijn geklierd met de pony's en lekker gereden. Daar krijg ik energie van!

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:26

Wat een leuke uitgebreide update weer. Fijn ook dat het zo flink geregend heeft, het land heeft het nodig.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:42

Fijne update! Ook heel fijn dat Poupetje nu zo bij Quarbonne durft te gaan liggen slapen.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:12

Oh wat heerlijk dat ze echt maatjes worden, dat is ze alle 4 zo gegund <3

Van een stalgenootje had ik laatst de tip gekregen om 'getting the ear' te oefenen van Warwick Schiller, Diego (en ik dus ook :') ) kan buiten flink wat spanning opbouwen en met deze simpele oefening kan je ze vragen om mentaal echt weer terug te komen bij jou en de connectie aan te gaan, hij noemt het zelf als een soort mediteren voor paarden. De paarden voelen zich daarmee ook heel erg begrepen waardoor ze meer vertrouwen in jou krijgen. Ik heb zelf goede hoop dat Diego en ik hiermee flinke stappen kunnen gaan maken, misschien ook leuk om met Prisca (en in de toekomst misschien zelfs met Callas) te proberen :))
https://www.youtube.com/watch?v=jCOO80nydGE

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 21:24

Heerlijk filmpje weer
En zoals Callas eraan komt..wat een prachtdier is ze toch!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 15:23

balance schreef:
Wat een leuke uitgebreide update weer. Fijn ook dat het zo flink geregend heeft, het land heeft het nodig.

Inmiddels is het nu weer ruim over de 30 en het gaat weer erger worden de komende dagen. Toch wel nog wat regen gehad, maar sommige bomen hebben het serieus lastig. Dus stiekem geef ik die water. Het is geen golfbaan of zo... Bomen zijn belangrijk!

JudithO schreef:
Fijne update! Ook heel fijn dat Poupetje nu zo bij Quarbonne durft te gaan liggen slapen.

Ik heb het niet weer zien voorkomen, maar die ene keer was een fijn begin. Quarbonne heeft nu wel duidelijk door dat de twee grote dames hem niet meer hoeven. Dus als ik met Prisca wegga, hinnikt hij niet meer. Dat doet dan nu Callas.

Cera_D schreef:
Oh wat heerlijk dat ze echt maatjes worden, dat is ze alle 4 zo gegund <3

Van een stalgenootje had ik laatst de tip gekregen om 'getting the ear' te oefenen van Warwick Schiller, Diego (en ik dus ook :') ) kan buiten flink wat spanning opbouwen en met deze simpele oefening kan je ze vragen om mentaal echt weer terug te komen bij jou en de connectie aan te gaan, hij noemt het zelf als een soort mediteren voor paarden. De paarden voelen zich daarmee ook heel erg begrepen waardoor ze meer vertrouwen in jou krijgen. Ik heb zelf goede hoop dat Diego en ik hiermee flinke stappen kunnen gaan maken, misschien ook leuk om met Prisca (en in de toekomst misschien zelfs met Callas) te proberen :))
https://www.youtube.com/watch?v=jCOO80nydGE

Dat is een leuk filmpje idd. Grappig. Het maakt hem dus niet uit of het paard luistert naar het sturen op dat moment, maar of hij met zijn aandacht bij hem is. Dus hij stuurt en zolang het oor naar voren staat blijft hij druk op het bit geven en zodra het oor naar hem komt laat hij de teugel los. Druk weg. Dus paard wordt beloond door druk weg als het oor naar hem komt. Dat zal ik ook eens proberen met Prisca.

vopo914 schreef:
Heerlijk filmpje weer
En zoals Callas eraan komt..wat een prachtdier is ze toch!!

Dank je en ja Callas is erg mooi. Ze is mooi slank, mag nog ietsjes af, maar ze is mooi zo. Manen zijn ook erg mooi, ze kan nergens schuren. Nu haar sokken nog teruggroeien.

Allereerst Muga, gefeliciteerd.

Dan, eergisteren echt erg fijn gereden op Prisca. Gewoon wat geslingerd over het terrein met een flitsende galop over de nieuwe weg. Laatste stuk gaat berg op dat wil ze liever niet stappen. Ik denk dat ik richting het half uur ben gegaan.
Vanmorgen heb ik eerst in het rijveld getraind met reageren op 1 kuithulp om de achterhand om te zetten. Ik begrensde haar van voren door haar bij het hek te zetten, maar de crommunicatie was te groot. Zij dacht dat ze door het hek moest, raakte geïrriteerd, want ze deed toch wat ik vroeg. Toen ben ik weg van het hek gaan staan en dan begrenzen op het bit en dat werkte dan een heel stuk beter. De ene kant beter dan de andere, maar veel beloond. Daarna buiten het rijveld een stuk gaan stappen naar waar we beton aan het storten zijn. Daar staat van alles, groot materieel, grote big bags, witte dingen, rode dingen. Het was voor Prisca best veel. Maar wat deed ze het netjes. Ik kon uiteraard merken dat ze het vreselijk spannend vond. Zeker toen ze met al haar aandacht bij die monsters was en er ineen een hek op de grond lag. We zakten een meter lager in een sprong. Ze rent niet weg, dat is erg fijn. Veel beloond. Gaan kijken naar alle kleurige zakken, grommende monsters en wat deed ze het braaf! Veel beloond en weer terug naar de stal gestapt. Dat is toch wel heel fijn dat ze niet zo spastisch schrikt als Callas. Hoewel ineens een meter in elkaar zakken ook heel apart is... :j

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:47

Ze mag dingen wel eng vinden toch? Het gaat erom hoe ze erop reageert. Mercy vind sommige dingen ook eng, dan gaat ze ook wel eens zitten. Maar ze rent niet weg of keert om. Het zijn geen robots, dat zou ook maar saai worden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 16:14

Tinka schreef:
Ze mag dingen wel eng vinden toch? Het gaat erom hoe ze erop reageert. Mercy vind sommige dingen ook eng, dan gaat ze ook wel eens zitten. Maar ze rent niet weg of keert om. Het zijn geen robots, dat zou ook maar saai worden.

Correct en daarom zei ik inderdaad, wat is ze ontzettend braaf en heb ik veel beloond. Het is toch heel wat voor zo'n oude dame om op je oude dag te moeten wennen aan een heel nieuwe kudde en omgeving en dan ook nog zo'n raar mens dat op je rug wil zitten. Ze doet het supergoed.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 18:56

Nou, zo’n oude dame vind ik haar toch niet hoor. Gewoon een jonge senior ;).
Over water geven (kom ik weer hoor) is het dan niet zo dat de wortels minder diep naar water gaan zoeken?

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 20:53

Die van mij wordt ook een meter kleiner als het echt spannend is. Moet zeggen dat ze dat vooral het eerste (of eerste twee?) jaar had dat ze bij ons was. Want nu ik erover nadenk is het eigenlijk al jaren niet meer voorgekomen. Hopelijk werkt dat bij Prisca ook zo en heeft ze gewoon nog wat meer tijd nodig om ook als het spannend wordt op haar mens te vertrouwen ;)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:20

Dankjewel!!

Dat de grond inzakken deed mijn paard idd ook. Gingen we over een brug heen, reed er een auto onderdoor kon ie het 2x heeeeeel snel achter elkaar... zo'n raar gevoel. Maar was dan ook wel snel klaar. Ik vond het een fijnere reactie dan als hij een tractor zag... dan deed ie 180 graden omdraaien en rennen als je niet voorbereid was. Ik wist het dus was voorbereid.... mn vriendin vergat het een keer. Toen zat ze op de grond en vroeg hij zich af waar ze was gebleven. Stond ook meteen stil. Pfff, wat mis ik dat paard...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 23:23

balance schreef:
Over water geven (kom ik weer hoor) is het dan niet zo dat de wortels minder diep naar water gaan zoeken?

Ja, maar als daar ook niets te vinden is en het zijn nog relatief jonge bomen die nog niet zulke lange wortels hebben, is af en toe een goede klets water wel fijn voor ze.

Wij geven hier ook regelmatig water aan de aanplant, die is nu tussen de 1-3 jaar geleden geplant.

Wat fijn dat het zo goed gaat Monique!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 19:52

balance schreef:

Hahaha, een jonge senior, daar heb je gelijk in.

bribro schreef:
Die van mij wordt ook een meter kleiner als het echt spannend is. Moet zeggen dat ze dat vooral het eerste (of eerste twee?) jaar had dat ze bij ons was. Want nu ik erover nadenk is het eigenlijk al jaren niet meer voorgekomen. Hopelijk werkt dat bij Prisca ook zo en heeft ze gewoon nog wat meer tijd nodig om ook als het spannend wordt op haar mens te vertrouwen ;)

Ik denk idd dat dat steeds beter gaat worden. Het blijft vreemd, maar staat gelukkig in geen verhouding van hetgeen dat Callas deed.

Muga schreef:
Dankjewel!!

Dat de grond inzakken deed mijn paard idd ook. Gingen we over een brug heen, reed er een auto onderdoor kon ie het 2x heeeeeel snel achter elkaar... zo'n raar gevoel. Maar was dan ook wel snel klaar. Ik vond het een fijnere reactie dan als hij een tractor zag... dan deed ie 180 graden omdraaien en rennen als je niet voorbereid was. Ik wist het dus was voorbereid.... mn vriendin vergat het een keer. Toen zat ze op de grond en vroeg hij zich af waar ze was gebleven. Stond ook meteen stil. Pfff, wat mis ik dat paard...

Dat paard stond in ieder geval meteen stil, Callas rende naar huis, zonder mij... En ja, wat kun je een paard soms enorm missen, hè?

Prairy schreef:
balance schreef:

Ja, maar als daar ook niets te vinden is en het zijn nog relatief jonge bomen die nog niet zulke lange wortels hebben, is af en toe een goede klets water wel fijn voor ze.

Wij geven hier ook regelmatig water aan de aanplant, die is nu tussen de 1-3 jaar geleden geplant.

Wat fijn dat het zo goed gaat Monique!

Balance en Prairy over bomen water geven. De bomen waar ik het over heb zijn twee lindenbomen en seringen. Ik geef ook mijn fruitbomen water en alles wat eetbaar is geef ik water, maar daar heb ik geen gewetensbezwaren van. Van bomen die discutabel wel of niet eetbaar zijn (lindethee natuurlijk, maar alleen in bloesemtijd) heb ik wat gewetensbezwaren bij. Maar goed. Verwen ik ze daarmee dusdanig dat hun wortels niet meer dieper naar water gaan zoeken. Dat zou kunnen. Probleem is dat we nu al máánden geen fatsoenlijke regen hebben gehad. De regen die is gevallen is lekker voor bijv gras, dat heel ondiep wortelt. Maar bomen wortelen veel dieper en hebben niets aan die regen. Voor hun moeten de waterlagen in de aarde weer op gang komen en dat doet het niet voorlopig. Ik geef toch voor mijn eigen geweten die bomen een minuut water per dag. Als je op de droogtekaarten van Frankrijk kijkt, dan zitten we de afgelopen vier maanden in de getroffen gebieden, ook in jan hadden we al een tekort. We zitten gemiddeld op 40% minder regen per maand dan voorgaande jaren. Hoezo klimaatsverandering? Dus de bomen hebben het zwaar. Dan vind ik verwennen iets wat ik wel kan hebben qua gewetensbezwaar.

Vanmorgen heel fijn gereden op Prisca. Echt zo blij als een ei. Kom ik terug, zegt Erwin, je bent 25 minuten weggeweest. Huh? Ik heb echt de langste afstand ooit gemaakt. Maar dan wel 4x gedraafd en een keer gegaloppeerd. Iets met grote stappen en snel thuis. Ik had echt het idee dat ik wel een uur gereden had of zo, hahaha. Maar het was heerlijk. Wat is ze braaf. En ja, als er een hint richting naar huis was, dan wilde ze die wel graag ter harte nemen, maar als ze niet mocht gaf ze na een keer of vijf bijna staken op, want dan is er wel een andere terugweg, LOL die dichterbij is. Net een tomtom, probeer om te keren en als dat dan niet lukt heeft hij al omgepland.
Was wel grappig, we hebben allemaal grote bigbags staan. En daar had ik gisteren perziken op gelegd om op te eten. Vergeten. Bigbags vond Prisca ietsjes spannend. Tot de perziken. Wat een heerlijk foute beloning, in de zin van suikers. Dus nu zijn bigbags leuk! Er was een heel lang stuk dat zij aangaf dat ze het zwaar vond. Heb ik gehonoreerd op mijn commando dan. Hebben we even gewacht op adem gekomen en weer verder gegaan. Thuisgekomen was ze voor het eerst bezweet. Singel boeg en hals. Ik blijf zo opbouwen in lengte en tempo. Is fijn!

Voor liefhebbers van ons gedoetje, weer een video. En diegenen die een langere vid wilden, jullie wensen zijn verhoord. Maar alleen deze keer omdat we vieren dat we hier twee jaar wonen! En omdat het ook nog eens het 150e filmpje is! Daarna weer naar minder dan 10 minuten.

Alle paardjes komen ook nog even in beeld en Prisca bij de spannende zakken. Kijk naar haar oren, mooi ook telkens weer bij mij. Warwick zou trots op me zijn ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=vZfDddBhTdU

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:12

Wauw 2 jaar alweer! Tijd gaat snel! Maar jullie hebben dan ook écht al zo veel gedaan :wow:

Heerlijk dat je eindelijk weer zo kan genieten van het rijden, is je zo gegund! <3

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 20:16

Wat een werk! Maar wat gaat dat een mooie poort worden!!!!
Echt zoveel respect voor hoe jullie dit allemaal samen aanpakken!
Jullie samenwerking klinkt erg gemoedelijk. Is dat ook altijd zo? :+

Gefeliciteerd met 2 jaar daar! Op naar nog heel veel jaar!!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 22:04

Gefeliciteerd!
Wat een werk hebben jullie verzet. In en om het huis, maar ook met alle leuke filmpjes.
150! Petje af. =:)
Ik hoop dat er nog vele volgen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 10:00

Wauw, 2 jaar alweer! Wat hebben jullie al een enorme berg werk verzet. En dan staat het huis er van binnen niet eens op!
Op naar de volgende 2 jaar, 150 filmpjes, en nóg meer pracht op jullie super stek.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-22 15:37

Hi dank voor jullie gezellige reacties. Is onze samenwerking altijd zo. Ja, wij zijn het perfecte stel. ;-) Nee, uiteraard mopperen we regelmatig op elkaar. Maar na 34 jaar saam, is dat wel te relativeren. En dit huis doet ons erg veel goed. We kunnen elkaar veel vrij laten, onze eigen dingen doen en dan is het deel samen klussen, een paar uur per dag en dat gaat over het algemeen prima.
Meeste onvrede ontstaat bij crommunicatie. Ik ben niet zo goed in 3D denken. Tekeningen helpen dan. Erwin is veel in zijn eigen hoofd. Hij zegt dan 1 en ik ben dan op 1. Maar dan blijkt even later dat hij in zijn hoofd 1 omgetoverd heeft naar 1.24234..53.45.46.45.6.99 sub 3, en dat hij dan vergeten is mij dat te zeggen. Ik ga dan dus over 1 vragen en praten en hij is dan totaal vergeten dat hij 1 tegen mij heeft gezegd en gaat ervanuit dat ik over 1.24234..53.45.46.45.6.99 sub 3 praat, want dat is immers waar hij aangeland is. Dan is de verwarring compleet. Mwah, dat is lastig.
Ik leg me bij veel dingen neer. Het wordt toch allemaal wel mooi en praktisch en als het misgaat passen we er een mouw aan. Daarbij ben ik een doener en hij een denker. Ik ben meer van, doe er een klodder lijm achter, ram er een spijker in, stukkie tape erover, likkie verf, zo dat zit weer voor tot na mijn dood. Erwin overdenkt graag alle consequenties en de daaropvolgende consequenties en ook die van tot na zijn dood. Maar het komt allemaal voor elkaar! Is het niet linksom dan wel rechtsom.

De afgelopen dagen bijna dagelijks Prisca even gepakt. Ritjes maken telkens van richting het half uur. En wat is ze braaaaf. Voor mij heerlijk en bijzonder te ervaren dat ik kennelijk toch gewoon kan paardrijden, ik begon al aan mezelf te twijfelen met die gekke Callas.

Voorbeeldje van braaf, wat natuurlijk gewoon normaal is, maar voor mij zo'n verademing. Ik ben een beetje aan het stoeien met zadeltassen. Ik had twee paar (van 30 jaar oud, nog van leer, maar goed) en ik vind het leuk om een flesje water mee te nemen voor mij en wat brokjes voor haar. Gisteren set 1 eraan geknopt, compleet fiasco, maar Prisca geeft geen enkele sjoege. Callas had van die dingen die hadden gegleden over haar kont, al in een boom gehangen. Vanmorgen set 2 geprobeerd. Die bleven wel goed liggen en ik had haar snoepjes er los ingedaan. Ga ik draven, rammelaar! En ze geeft er niets om. Callas, heb ik nog filmpjes van dat ik met die tassen aan het oefenen ben omdat ze alles wat geluid maakte op haar rug eng vond.

En zo zijn er tientallen dingen die Prisca niet eens doen opkijken, waarvan ik later denk, goh wat deed ze dat braaf, als het Callas was geweest... Nog een voorbeeldje, vanmorgen kwam ik dan terug draven naar huis en dan voorbij de stal in draf en nog een extra rondje huis. Zo braaf! Kom ik per ongeluk met mijn beugel tegen een paal, ze verschoot even, maar dan alleen een brr wat was dat noe? En verder niets. Met Callas had ik van 0 tot 350km/u gehad en waren we alweer op stal geweest. Dat is echt erg fijn dat Prisca zo cool is. Ze is natuurlijk ook al 18 dus ze heeft heel wat van het mensenleven gezien.

Het is echt een verademing. Ook voor Erwin, die nu mij niet in zijn achterhoofd heeft, zo van, krijg ik zo een foontje dat er iets aan de hand is. Callas is redelijk goed de laatste dagen met haar voet. En ze kan toch zoveel dingen, wat dat betreft heb ik haar veel kunnen leren. Als ik rondom haar bezig ben, kan ik al pratend haar sturen om er te werken. Bij Prisca moet je met veel gebaren, veel geluid, duidelijke woorden, vertellen wat je wilt. Callas is een vingertje genoeg. Heel bijzonder om te ervaren wat paarden van elkaar kunnen verschillen.

Quarbonne kan nu inmiddels in zijn box staan als er schrikdraad voor zijn deur zit. Zo niet, dan breekt hij uit en niet dat hij dan naar het land wil, welnee, hij gaat dan voor zijn box of er zelfs in, staan eten.

Poupetje gaat haar eigen gangetje en is gelukkig vaak bij Q om te groomen.

Ondertussen heb ik bij Kramer een lading artrosedingetjes gekocht van Landmühle. Kruidendingen. Prisca (582 kilo vandaag en singel op gaatje 6, toen ze kwam op gaatje 1) staat veel op rust met haar achterbenen, misschien voelt het allemaal niet lekker in haar oude botten en kunnen kruiden een beetje helpen.

Dinsdag weer een poeptest bij de d.a. Hij wilde op voorhand geen ander merk kopen. Hij wil eerst kijken wat voor en hoeveel wormen en dan gaan we weer verder denken. Ok.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:39

Oh die crommunicatie klinkt toch zo bekend :')

Ik ben nog bij 1 en mijn man heeft het al zowat gebouwd... Bij zware dingen verplaatsen stop ik hem nu ook vóórdat we gaan tillen, wat wil je, waar gaan we heen en hoe gaan we daar komen. Anders moet ik dat bedenken of halfbakken volgen met iets zwaars in mijn handen. Ook geleerd in de loop der tijd.

Net als dat we een project ter plaatse bespreken en dingen kunnen aanwijzen, anders krijg ik kortsluiting. Of hij moet van alles over doen :P Ik kom meestal ergens halverwege de klus even kijken of het nog naar mijn zin is. Soms kan ik nog wat bijsturen, soms heb ik pech. Maar meestal wordt het wel mooi :j

Wat fijn dat je met Prisca lekkere ritjes kunt maken en dat het zo goed gaat!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:31

Haha! Van alle crommunicaties kunnen we wel een topic vullen denk ik, zo herkenbaar! Ik ben ook de makkelijke oplosser, vriend wil alles strak, netjes, natuurlijk ook veel mooier. En moppers....tja genoeg, maar de dierenliefde hebben we allebei en dat brengt ons altijd weer samen.

Verder leuke update weer, fijn van het rijden! Hebben jullie het nu minder warm weer? Sorry ik krijg zelf weinig van het nieuws of weer in europa mee, iets met geen ontvangst of internet, wel lekker rustig, maar soms leef ik dan ook een beetje onder een steen.

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:54

Oh, die crommunicatie klinkt hier ook bekend! En die van mij wil het ook echt voor de eeuwigheid goed hebben, met als gevolg dat we aan sommige dingen al jaren niet toekomen, want die andere dingen moeten eerst perfect. En wat prairy zegt over soms nog bij kunnen sturen, soms niet. Wij hebben in de woonkamer 2 sets openslaande deuren naast elkaar. Ik zag het helemaal voor mij dat ik daar tussen (muur van ongeveer anderhalve meter breed) een mooi schilderij of foto kon ophalen. Nee, manlief had bedacht dat daar een (verticale) designradiator moest komen. Dus ik zeg, ja maar ik wil daar graag een schilderij... Verder niet meer opgelet hoe hij alle aansluitingen had geplaatst, muren keurig afgewerkt, radiotoren worden opgehangen en wat blijkt de radiator hangt aan de muur rechts van het midden, zodat ik op de linkerhelft nog een schilderij op kon hangen. Want dat wilde ik toch graag. Ziet er echt niet uit, een schilderij en een radiator naast elkaar |(

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 22:57

Maar eh, Mo, wat heerlijk je verhalen over Prisca. Ik gun het je zo om gewoon lekker ontspannen te kunnen rijden. Na al die jaren stress. Wat een feest! En wat fijn dat het met de twee kleintjes samen ook goed gaat.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:39

Oook mijn man is precies zo, ik moest tegels hebben op stal en ze liggen erbij nu alsof het achter een miljoenen villa is gelegd zo strak. Tsja het is stal ik had het liever 2 weken eerder gehad maar ok, het ligt nu en rete strak ook. :=

Maar wat fijn dat je zo heerlijk kan genieten van Prisca, ik hoop dat ze nog jaaaaaaaaren mee kan gaan.