[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:27

Ja, ze zijn nu te zien!
Leuk dier, ga je vast veel plezier mee beleven!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:28

annemarloes leuk dier! Altijd leuk om te horen dat ondanks je stille modus je je paard gevonden hebt.
Heel veel succes met hem!!
foto's zijn nu wel te zien

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:33

Dankjewel calimero en goos! Ben er super blij mee! Heb er ook al veel complimenten mee gehad haha :)

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:08

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:11

Jeetje wat een gehang en getrek. :n

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:12

Afgezien van de rijderij, die zal heel ver boven iedere bokkers budget zitten :7

Leuk dier Annemarloess, concour in Hulten bij de vorige eigenaar...ik herken de kleur hekjes :D

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:13

welmoed__ schreef:

Dat dacht ik ook meteen..
Zo presenteer je toch geen paard van > 25 000? :o

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:14

LynnS_ schreef:
Heel erg mooi dier annemarloess!
Veel succes ermee ;) !

Ikzelf was even tussen de prijspaardjes op sh aant snuffelen. Gewoon uit nieuwsgierigheid :) .
Nu was ik toch wel benieuwd naar jullie reactie op dit filmpje : http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... IMJye1No0M

:(:)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:15

Je koopt de ruiter er toch niet bij :Y) 1 ding is zeker beestje is heel braaf en pikt veel :=

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:16

Nou inderdaad. Vind het wel een gaaf dier!

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:17

listiglistje schreef:
Je koopt de ruiter er toch niet bij :Y) 1 ding is zeker beestje is heel braaf en pikt veel :=

Gelukkig niet :D .
Maar als een paard al zo ingereden wordt... Word ik toch niet blij van. :(

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:19

Over subtiele teugelhulpen gesproken :+
Gelukkig dat je de ruiter er niet bij koopt :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:22

Zo te zien doet het de scholing geen kwaad en amazone kan wel chauffeuren, maar de schoonheidsprijs verdiend het niet ;)

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:23

Hihi dank jullie :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:24

Chauffeuren? Windsurfen it is. :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:46

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:33

Waauw wat een leuke bonte <3

Seven, wat vraag je voor je paard?
Edit: zag het al

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:06

Er is geen enkele cent betaald voor warona. Je hebt je haflinger ingeruild.

Je hebt meerdere schrijven ontvangen van onze deurwaarder daar je je betalingsverplichting niet nakwam. Het eigendomsbehoud zal pas over gaan als laatste betaling ontvangen zou zijn. Maar er is nooit een betaling gedaan.

Houdt op met de verhalen dat er wat mankeert aan het paard. Kom dan met kij hard bewijs. Facturen, afkeuringsrapporten en vast gestelde diagnose door een dierenarts.

Die heb je nooit geleverd. Waarschijnlijk omdat ze er niet zijn!

Omdat jij zo een fijn paarden hart hebt gun jij het paard niets. Je praat er over als het een rotte appel is, nou in dit verhaal ben jij voor mij de rotte appel!

En is het paarc, zoals vele voorafgaand en vast nog vele volgers de dupe van jou handelen.

Arabiertje* schreef:
De topic's over Warona zijn inderdaad verwijderd, om Jvdh te beschermen, of om mezelf te beschermen.
Warona is hier 9 maanden geweest, en elke dag de verzorging gehad die ze nodig had. Ook nog haar pijn medicatie, en zo veel meer. Jvdh belde me op een dag dat als het paard terug zou gaan, daarmee de kous af was. Ik kon niet leven met het feit dat ik het paard elke dag met pijn zou moeten zien ' leven '. Nu zal ze misschien geen pijn hebben, of niet veel meer. Maar rijd haar maar enkele dagen of weken, en dat veranderd allemaal. Ik geloof best dat Warona een super goed sport paard geweest is, vroeger dan. Maar nu, is ze enkel en alleen een recreatiepaard. M - oefeningen heb ik er nooit uitgekregen, ook niet mijn lesgeefsters die op hoger niveau rijden. Wat er ook staat in de uitleg dat ze dood braaf is bij omgang en rijden, wel... In omgang is het best een super lief paard, maar ook eentje die wel eens anders uit de hoek kan komen. Bij het aansingelen bijvoorbeeld stampt ze, of bij het rijden legt ze haar oren plat. Als ze nadien dan effectief echt pijn krijgt, gaat ze ook lelijk beginnen bokken.

Jullie mogen gerust denken van me wat jullie willen, maar ik heb er alles aan gedaan om Warona te kunnen houden. Maar financïeel en emotioneel was het te zwaar geworden voor mij. Ik kreeg geen toestemming om haar te laten inslapen, Jvdh heeft mij ook nooit willen geloven over haar medische toestand. Volgens hun is ze altijd kerngezond geweest, ze is nu terug naar JVDH mijn centen heb ik immers ook nooit terug gezien, niet de centen die ik er voor betaald heb en niet de dierenarts kosten. Die centen waren nog het minst van mijn zorgen, het ergste van alles vind ik dat ze nu gewoon terug verder verkocht wordt als kerngezond paard. Hoogstwaarschijnlijk voor dezelfde prijs, hoogstwaarschijnlijk krijg ik binnen 2 uur opnieuw een bericht met waarschuwingen dat ze me voor de rechter gaan slepen, aangezien ik doe aan Laster en eerroof. Maar jullie wilde weten wat, hier heb je dan het verhaal.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:10

Mag dat allemaal via PB?
Ik hoef niet zo nodig mee te genieten.
Hoewel ik ook wel snap dat jij je verhaal kwijt wil.

Dat het paard zo blijft lopen terwijl die ruiter er zo aan hangt.
Moet je nagaan als het dier meer vrijheid krijgt.
Erg gaaf paard, ruiter mag hand meer voor (hoewel zitten op zo'n dier geen koek&ei zal zijn).

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:16

Ik kon het niet laten te reageren, het bloed wordt letterlijk onder mijn nagels uitgehaald.

Zo'n flauwekul allemaal.

Maar idd in dit gezellige topic hoort dit soort praat ook niet thuis.

Iedereen hier succes met zijn of haar zoektocht.

En arabiertje, die komt zichzelf vast nog eens voor een goede tegen dat ze dacht, daar op bokt had ik nog wat op kunnen steken!

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:16

welmoed__ schreef:

ben gelukkig niet de enige die het meteen dacht, klopt gewoon niet in het plaatje

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:31

@ Romanoff: Ik heb inderdaad besloten om het niet door te zetten.

Zo jammer, dit was echt een leuk paard. Het duurt nu ook al zo lang.. Mijn paard is er inmiddels al 3,5 maand niet meer.. Het zou zo leuk zijn om weer wat nieuws op te kunnen bouwen, met een jong 'nieuw' paard. Dit leek zo'n geschikt beestje.

Voor de mensen die dit lezen. Ik ben dus ook nog steeds op zoek.. Mijn lijstje staat eerder in dit topic ook al eens beschreven, maar ik zoek een 3 of 4 jarige merrie (mag niet ouder zijn en ook geen ander geslacht). Schofthoogte om en nabij 1,70m hoog. Ik heb een zeer sterke voorkeur voor bloederig type paarden, met mooie fijne koppies. Mogen best heethoofden zijn, daar hou ik wel van. Alles wat flegmatiek is hoeft ook niet aangeboden te worden. Moet wel eerlijk zijn, absoluut geen schoppers of andere rare dingen.. Moet verder voldoende lengte in het lijf hebben, goed (!) kunnen lopen en springen. Geen afwijkingen wat betreft beenstanden en leuke afstammeling, geen nrps'ers!!

Paard hoeft niet zadelmak te zijn en budget gaat tot circa 4000 euro. Ik weet dat het moeilijk is in combinatie met het budget, maar het is mogelijk! En een paard dat niet zadelmak is, wil ik ook echt niet meer geld voor betalen..

Paarden die op marktplaats staan heb ik allemaal al 10 keer bekeken, daar zit er gewoon niet 1 tussen. Dit geld ook voor sporthorses. Of te duur of te klein. Ik hoop dus echt dat iemand dit bericht leest en denkt.. Hee ze is op zoek naar die van mij!! :D

Edit: Overigens ben ik echt op zoek naar een springpaard, om daar de eventingsport mee te beoefenen.... :D
Laatst bijgewerkt door Yvet_90 op 19-12-12 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:34

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:37

Jammer dat die hele discussie van Arabiertje hier weer tussendoor moet :=

Dit blijft toch wel een van mijn favorieten. :j
Helaas boven mijn budget. (Hoewel ik wel mogelijkheden heb om het te redden, maar ook een principe kwestie :+)

Afbeelding

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:40

@annemarloes: wat een gaaf paard!! Veel succes ermee.

Faline: die is niet verkeerd!