Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kalea schreef:Onduidelijke foto’s bestaan niet? Hoezo niet?
tita schreef:Kalea schreef:Onduidelijke foto’s bestaan niet? Hoezo niet?
Dan maak je um opnieuw opnieuw opnieuw
Bij twijfel ander hoeken net zo lang je meerder foto’s hebt met duidelijk beeld
Hee Karel ik moet dat paard kwijt aan een rijke kaaskop…. Maar die ene foto twijfelt haar arts over kun jij even positief advies geven krijg je 250€ beetje verantwoord omheen praten
tita schreef:Oooo klant ik heb nieuwe foto’s laat maar zien aan je dierenarts
(Wel paard van de buurman)
Hoe wil je zoiets controleren?
c_alsemgeest schreef:tita schreef:Oooo klant ik heb nieuwe foto’s laat maar zien aan je dierenarts
(Wel paard van de buurman)
Hoe wil je zoiets controleren?
Ik wilde dit eigenlijk niet typen, omdat ik mezelf erg achterdochtig vond... maar er zijn er meer die zo denken zie ikDaar zou ik ook bang voor zijn, maar ik vertrouw ook maar een handje vol VA's in DE, BE en NL om mijn paard te keuren. Dus ik ben ook wel ietsjes overdreven
Kiwiaa schreef:Dankje! Ik moet me al inhouden om niet alvast een hele voorraad dekjes in te slaanNEE KIWI FOEI.
Beest is nog niet eens zadelmak haha.
Vrijdag is mijn verjaardag trouwens, groen licht zou echt een mooi cadeautje zijn
Galeobdolon schreef:Kiwiaa schreef:Dankje! Ik moet me al inhouden om niet alvast een hele voorraad dekjes in te slaanNEE KIWI FOEI.
Beest is nog niet eens zadelmak haha.
Vrijdag is mijn verjaardag trouwens, groen licht zou echt een mooi cadeautje zijn
Hier heb ik ook last vanInrijzadel, gewoon zadel (terwijl ik dat wil laten aanmeten), bitloze hoofdstellen, halster, álles.
'mijne' wordt in de eerste week van januari klinisch gekeurd. Ze is al door de keuring van de verzekering heen:) RX besloten niet te doen, ze is 2,5 en geen aanleiding tot bemerking. Ook zou ik er vrede mee hebben als ik haar niet kan uitbrengen in de sport.
Citaat:Grappig, ik zou dus zeker wel keuren. Als er op die leeftijd ergens een chipje zit kan je juist nog goed opereren in tegenstelling vaak tot op latere leeftijd. Niet dat je later denkt chips had ik dit maar eerder geweten. Een RX keuring inclusief hals en rug is rond de 600 euro. Zonde als je voor dat geld iets over het oog ziet wat je nu nog kan verhelpen. Dat heeft verder niks te maken met in de sport uitbrengen want ook voor recreatief moet je paard gezond zijn. Maargoed het is ieders eigen keuze en portomonee.
Galeobdolon schreef:Citaat:Grappig, ik zou dus zeker wel keuren. Als er op die leeftijd ergens een chipje zit kan je juist nog goed opereren in tegenstelling vaak tot op latere leeftijd. Niet dat je later denkt chips had ik dit maar eerder geweten. Een RX keuring inclusief hals en rug is rond de 600 euro. Zonde als je voor dat geld iets over het oog ziet wat je nu nog kan verhelpen. Dat heeft verder niks te maken met in de sport uitbrengen want ook voor recreatief moet je paard gezond zijn. Maargoed het is ieders eigen keuze en portomonee.
Ik sluit ooit RX keuren niet uit, maar niet voor de aankoop. Eerder over een jaar als we echt gaan beginnen met rijden en het gebeurt door mijn eigen veearts en op eigen terrein én als de reserves weer aangevuld zijn na de aanschaf + alle benodigdheden.
PSvanLot schreef:Och joh, je kunt op zoveel manieren bedonderd worden.
Foto's van een ander paard.
Foto's van een dusdanige kwaliteit welke de ene veearts goed genoeg vindt, en de andere waardeloos.
Foto's die niet goed genoeg geïnterpreteerd zijn. etc. etc.
Je moet er bijna zelf verstand van hebben om het 100% gesloten te krijgen.
Wij laten foto's maken door een man die niet eens opgeleid is. Hij schiet alle foto's incl rug en hals voor €250 euro en kan deze door zijn ruime ervaring heel goed beoordelen. Bij twijfel laat ik de veearts nog even de foto's controleren.
Wanneer er klanten komen mogen zij deze set doorsturen naar hun eigen veearts om ze daar te laten beoordelen. Nog nooit een foto over gehoeven of een veearts gehad die het niet vertrouwde.
Citaat:Maar dat is toch ook zonde als je er dan achter komt dat het paard wat heeft?
Danique_G schreef:PSvanLot schreef:Och joh, je kunt op zoveel manieren bedonderd worden.
Foto's van een dusdanige kwaliteit welke de ene veearts goed genoeg vindt, en de andere waardeloos.
Wij laten foto's maken door een man die niet eens opgeleid is. Hij schiet alle foto's incl rug en hals voor €250 euro en kan deze door zijn ruime ervaring heel goed beoordelen. Bij twijfel laat ik de veearts nog even de foto's controleren.
Wanneer er klanten komen mogen zij deze set doorsturen naar hun eigen veearts om ze daar te laten beoordelen. Nog nooit een foto over gehoeven of een veearts gehad die het niet vertrouwde.
Hoe komt een non-dierenarts aan spullen om röntgenfoto’s te maken?
Galeobdolon schreef:Citaat:Maar dat is toch ook zonde als je er dan achter komt dat het paard wat heeft?
Tja, risico analyse. De kans dat ze iets heeft is erg klein. Het is een gezond dier wat nooit iets heeft gehad. Daarnaast ben ik naïef en een rasoptimist. Ik stoot mn hoofd nog wel eens maar daar ben ik mij bewust van.
Daarnaast is het maar net wat je gewend bent. In mijn omgeving is altijd heel weinig RX gekeurd, ook dure sportpaarden waar veel geld voor is neergelegd. Er is ook nooit iets mis geweest met de dieren. Alleen de kinderpony's van veilingen. Maar de aanschaf is dan ook goedkoper dan het keuren.
Danique_G schreef:PSvanLot schreef:Och joh, je kunt op zoveel manieren bedonderd worden.
Hoe komt een non-dierenarts aan spullen om röntgenfoto’s te maken?