[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:17

Arabiertje* schreef:
Lees een paar pagina's terug dan, dan begrijp je het wel. Het is net daar waar ik op reageer. :-)
Alsof jij op je 18 jaar meer als 10.000de euro's hebt om enkel en alleen aan een paard ' MEDISCH ' te betalen?

pagina's terug lezen... je eerst post in dit topic is gelijk gezeur je bedoel misschien ander topic

.
Laatst bijgewerkt door tita op 19-12-12 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:18

Duitsland is inderdaad duurder. Kreeg telefoontjes over Wolder: Waarom is hij zo goedkoop?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nessie schreef:
Duitsland is inderdaad duurder. Kreeg telefoontjes over Wolder: Waarom is hij zo goedkoop?

Dus meteen aanbieden de vraagprijs te verhogen voor hun eigen gemoedsrust? :P

Laurie

Zullen we bovenstaande laten voor wat het is? Lijkt me dat ze inmiddels wel genoeg door het slijk gehaald is en niemand weet verder hoe het verhaal nou precies in elkaar zit.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 19-12-12 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Johnnydepony

Ik heb het verhaal van Warona niet echt gevolgd en dat wil ook helemaal niet. Ik heb dus wel doorgezet tot de rechtbank en in het gelijk gesteld. Nu heeft dat dier geen pijn en stond gewoon in de wei. De verkoper zal haar ongetwijfeld weer verkopen, tja jammer dan. Mijn geweten is schoon. Maar zoals ik al zei dit is waarschijnlijk wel een heel ander verhaal. Ik wou gewoon gerechtigheid en daarmee dus ook mijn centen terug.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:19

Seven schreef:
In duitsland betaal je ook voor de meest gewone al ruim 4000 meer dan hier :D
Ik spreek en schrijf zeer goed duits, heb ook veel contact met duitse verkopers en fokkers

klopt wat je zegt,wij wonen net in duitsland en merk dat de Duitsers meer vragen voor hun paarden maar tegelijkertijd ook nog makkelijker geld uitgeven.Wij hebben onze merrie op een duitse paarden site staan en heb al redelijk wat reacties gehad.Als ik dit paard in nederland te koop aan bied dan wordt er gelijk gezegd van voor dat geld heb ik een paard wat nog verder doorgereden is en goedkoper zijn ze er ook voor die leeftijd.Vandaar dat ik haar niet meer in Nederland te koop aanbied.De crisis hier in Duitsland is nog niet zo te merken als in Nederland

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:20

Had wel een beetje verwacht dat hij dit moest kosten, maar ja er stond 5-10. Je kan mazzel hebben he :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:23

Johnnydepony schreef:
Had wel een beetje verwacht dat hij dit moest kosten, maar ja er stond 5-10. Je kan mazzel hebben he :D

Oh, dat is wel een groot gat :')

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:23

Johnnydepony schreef:

Wat zoek je voor iets ?

Johnnydepony

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:24

Braaf, gezond, allround, royaal paard :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:25

Cayenne schreef:
Nessie schreef:

Dus meteen aanbieden de vraagprijs te verhogen voor hun eigen gemoedsrust? :P

Kon hem moeilijk in DL voor wat meer te koop zetten dan in NL :P . Had wel beter m'n research kunnen doen (hij was goedkoper dan sommige niet zo bijzonder uitziende onbeleerde Haflingers), maar hij is bij een heel goed plekje terecht gekomen, dat is het belangrijkste :j

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:26

Als hij 7 moest kosten dan was ik gaan kijken. Maar lijkt me niet dat ze dat gat willen overbruggen. En de communicatie ging ook erg moeizaam :+

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:27

Johnnydepony schreef:

Wij hebben nog wel een allround paard staan van 4,5 jaar oud.Is goed zadelmak en gaat normaal gesproken morgen voor het eerst mee op oefenparcours.In de dressuurring zal ze ook niet misstaan aangezien ze heel fijn beweegt.Het enigste is dat ze wel 1.80 groot is.Ze is PROK goedgekeurd

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:29

Arabiertje je verhaal rammelt aan alle kanten, maar maakt niet uit ik ga er verder niet op in.

tussen 5 en 10 zit een groot gat, zou dat gat als verkoper zijnde ook kleiner houden.

Duitsland heeft niet zo'n last van de crisis, paarden zijn hier over het algemeen duurder dat klopt. Vraag en aanbod en paard is en blijft waard wat de gek er voor geeft.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:30

Johnnydepony schreef:
Als hij 7 moest kosten dan was ik gaan kijken. Maar lijkt me niet dat ze dat gat willen overbruggen. En de communicatie ging ook erg moeizaam :+

Het viel te proberen. :+

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:31

urobi schreef:
Johnnydepony schreef:

Wij hebben nog wel een allround paard staan van 4,5 jaar oud.Is goed zadelmak en gaat normaal gesproken morgen voor het eerst mee op oefenparcours.In de dressuurring zal ze ook niet misstaan aangezien ze heel fijn beweegt.Het enigste is dat ze wel 1.80 groot is.Ze is PROK goedgekeurd

Dat vind ik dus weer te groot :D zo tussen de 1.67 en 1.72 is het mooiste. Massa doet veel. Behalve ik (1.80) moet er ook een meisje van 1.65 mee rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:31

Goos_Horses schreef:
tussen 5 en 10 zit een groot gat, zou dat gat als verkoper zijnde ook kleiner houden.

Dat vind ik als koper ook fijner. Gaten van 2000 gaan nog, dan kunnen we nog bedenken of we dat bij willen leggen, maar gat van 5000 is beetje te.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:32

Johnnydepony schreef:
urobi schreef:

Dat vind ik dus weer te groot :D zo tussen de 1.67 en 1.72 is het mooiste. Massa doet veel. Behalve ik (1.80) moet er ook een meisje van 1.65 mee rijden.

Een wat breder dier dus? Niet die moderne poppetjes van tegenwoordig? Massa doet heel veel, ons vorige paard was 1.73 oid en echt enorm, huidige paard is 1.69 en alsnog breed ivm de meeste anderen, maar toont heel anders. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:33

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-12-12 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:33

Ik ben heel benieuwd wat jullie bij onderstaand zouden besluiten.
Ik ben net bij een erg leuke 3 jarige Marius Claudius merrie wezen kijken. Paard lijkt goudeerlijk, heeft veel looplust, is 1,70 hoog en eigenlijk precies wat ik zoek. Nu heeft ze als jaarling een ongeluk gehad bij het in de wei doen. Ze heeft een wond op haar zij opgelopen, precies onder het zadelblad. Nu is deze wond destijds netjes gehecht en is er weinig meer van te zien, enkel zijn alle spieren (over de lengte van circa 30cm) weg. Er zit dus echt een deuk.

Ze heeft er geen last van, maar de man vraagt opzich royaal geld, namelijk 4000 euro en wil hierin niet zakken. Ik heb zojuist contact gehad met de veearts en die geeft aan dat er toch een relatief groot aandeel paarden is dat hier wel last van zou krijgen als je ze aan het werk zet en het zadel zit er overheen.

Nu heb ik eigenlijk zoiets van, dan doe ik het niet, maar hoe zijn jullie ervaringen.
Zou iemand er wel voor hebben gekozen om het paard mee naar huis te nemen. Het is een mooi en bloederig type, kan goed lopen en goed springen. Daarbij heeft ze ontzettend mooi papier.

Brand los... :D

Edit: Paard is nog niet zadelmak, maar wel erg fijn in omgang.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:35

Ik leek op mijn 1.67 beest kleiner als op mijn 1.82 beest, formaat zegt niet alles...

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:36

ja gat van €2000,- is nog te overzien. Al snap ik niet dat mensen niet gewoon de vp er neer zetten, dan is het voor iedereen direct duidelijk.

yvet zou het persoonlijk niet doen, spieren zijn weg en komen waarschijnlijk niet terug lastige plek onder het zadel.
Persoonlijk zou ik de gok niet wagen, niet voor dat geld.
Op wat hoger niveau (basis M/Z) zou je hier waarschijnlijk toch last van kunnen gaan krijgen

formaat zegt weinig, heb eerder een knol gehad van 1.85m maar erg mooi compact poppetje daar leek ik zelf groter op als de andere van 1.62m mja heeft ook met eigen postuur te maken. Eerder was ik aanzienlijk slanker als nu om het even netjes te brengen.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:38

het paard is absoluut niet breed gebouwd ze hebben mij al een aantal keren gezegd dat ze genoeg bloed heeft voor zo'n groot paard.Ze is mooi gebouwd voor een groot paard.Wie haar op filmpje wil zien en enigzins op hyves zit kan ik een link doorsturen aangezien ik de filmpjes er zelf zo niet op krijg

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:43

@ Goos: Bedankt voor je reactie. Ik ga het niet doen. Het is echt precies wat ik zoek, maar ik wil geen problemen naar huis halen. Laat dan maar iemand anders tegen de problemen aanlopen. Ik moet zeggen dat ik blij was dat hij het zelf noemde, want door haar dikke vacht had ik het niet gezien, maar toen hij het zij was het eigenlijk wel duidelijk zichtbaar. Bedankt!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:46

Nu het toch over prijzen gaat ... Wat vinden jullie trouwens een correcte prijs voor een brave 6 jarige, B proefjes gelopen, mooi dier. Leuke afstamming, maar het is een ruin ;)

Mensen hebben vraagprijs verteld, maar ik vraag me af hoeveel ruimte ik daarop mag inschatten :+