Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:26 mei 2024
Veulentje geboren in de kudde exmoor pony's op het Aekingerzand. Hopelijk overleeft het veulentje dit. Wil iedereen die het veulen ziet ons op de hoogte houden via: 06-26952282.
Hopelijk gaat er wat veranderen nu meneer Tel zich er mee gaat bemoeien. Hij heeft Bout advocaten ingeschakeld. Dit was al te lezen in de opmerkingen onder een voorgaand bericht.
Voor degenen die dat gemist hebben is hier de hele tekst van Lammert Tel
Update: gisteren is de eigenaar Mekelogisch Beheer in Ravenswoud door Bout Advocaten schriftelijk gesommeerd om de kudde daar per direct weg te halen. Doet hij dat dit weekend niet dan dient er zsm een kort geding bij de Voorzieningenrechter. Ik zal Staatsbosbeheer er ook in rechte bij betrekken waar deze meneer Mekel een samenwerking mee is aangegaan want die gaan al helemaal niet vrijuit.
Het is triest dat iemand die werkzaam is als wolvenconsulent voor de Provincie Drenthe zelf zijn eigen dieren verwaarloosd en deze als wolvenvoer daar in Appelscha laat grazen en alle zorg onthoudt en de instanties wegkijken.
Daar komt bij dat wolven zo opzettelijk worden geleerd om op veulens en paarden te gaan jagen en dan zeg ik als paardenliefhebber/ eigenaar woonachtig in dezelfde actieradius als de Appelschawolven: dit was een rode lijn, we gaan hier juridische stappen op ondernemen; er zal toch wat moeten gebeuren…
Lammert zelf reageert ook nu in de opmerkingen onder dit bericht:
Verschrikkelijk deze beelden! Maar dan wil je als hardleerse eigenaar, die al een paar veulens opgevreten zag worden door de wolf deze week, ook niet anders! Een veulen hoort geboren te worden onder toezicht, thuis met de camera erop en omgeven met zorg zoals wij voor onze dieren horen te zorgen!
Deze meneer Mekel en zijn vrienden van Staatsbosbeheer moeten worden gestopt en met een aantal paardenmensen komen we in actie zoals aangekondigd. Daarnaast wordt er naast de juridische stappen morgen door mijn advocaat een handhavingsverzoek bij de NVWA gedaan. We pikken dit niet langer, gaan de tanden erin zetten en laten dit niet meer los! Wat het ook vergt aan tijd en wat het aan geld ook kost. Deze mensen moeten keihard worden aangepakt!
Hopelijk is het voor het veulen en de pony’s niet te laat……
SusanH schreef:Ja Elisa dat was zaterdagavond laat. Die dag waren er ook 5 wolven uit dat gebied naar de sauna in Boijll geweest. Dwingeloo ligt een paar km van het DFW af, waar die grote roedel rondloopt. Gemeente Westerveld.
tienus63 schreef:Er worden juridische stappen gezet richting eigenaar Exmoors pony’s en SBB.Citaat:26 mei 2024
Veulentje geboren in de kudde exmoor pony's op het Aekingerzand. Hopelijk overleeft het veulentje dit. Wil iedereen die het veulen ziet ons op de hoogte houden via: 06-26952282.
Hopelijk gaat er wat veranderen nu meneer Tel zich er mee gaat bemoeien. Hij heeft Bout advocaten ingeschakeld. Dit was al te lezen in de opmerkingen onder een voorgaand bericht.
Update: gisteren is de eigenaar Mekelogisch Beheer in Ravenswoud door Bout Advocaten schriftelijk gesommeerd om de kudde daar per direct weg te halen. Doet hij dat dit weekend niet dan dient er zsm een kort geding bij de Voorzieningenrechter. Ik zal Staatsbosbeheer er ook in rechte bij betrekken waar deze meneer Mekel een samenwerking mee is aangegaan want die gaan al helemaal niet vrijuit.
Het is triest dat iemand die werkzaam is als wolvenconsulent voor de Provincie Drenthe zelf zijn eigen dieren verwaarloosd en deze als wolvenvoer daar in Appelscha laat grazen en alle zorg onthoudt en de instanties wegkijken.
Daar komt bij dat wolven zo opzettelijk worden geleerd om op veulens en paarden te gaan jagen en dan zeg ik als paardenliefhebber/ eigenaar woonachtig in dezelfde actieradius als de Appelschawolven: dit was een rode lijn, we gaan hier juridische stappen op ondernemen; er zal toch wat moeten gebeuren…
Verschrikkelijk deze beelden! Maar dan wil je als hardleerse eigenaar, die al een paar veulens opgevreten zag worden door de wolf deze week, ook niet anders! Een veulen hoort geboren te worden onder toezicht, thuis met de camera erop en omgeven met zorg zoals wij voor onze dieren horen te zorgen!
Deze meneer Mekel en zijn vrienden van Staatsbosbeheer moeten worden gestopt en met een aantal paardenmensen komen we in actie zoals aangekondigd. Daarnaast wordt er naast de juridische stappen morgen door mijn advocaat een handhavingsverzoek bij de NVWA gedaan. We pikken dit niet langer, gaan de tanden erin zetten en laten dit niet meer los! Wat het ook vergt aan tijd en wat het aan geld ook kost. Deze mensen moeten keihard worden aangepakt!
[ [url=m/N50kyF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oyUNeF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fEKiEV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=4 ... tid=WC7FNe
tienus63 schreef:Er worden juridische stappen gezet richting eigenaar Exmoors pony’s en SBB.Citaat:26 mei 2024
[ [url=m/N50kyF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oyUNeF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fEKiEV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=4 ... tid=WC7FNe
Wintu schreef:SusanH schreef:Ja Elisa dat was zaterdagavond laat. Die dag waren er ook 5 wolven uit dat gebied naar de sauna in Boijll geweest. Dwingeloo ligt een paar km van het DFW af, waar die grote roedel rondloopt. Gemeente Westerveld.
Mijn paard stond praktisch naast de sauna, de rijbak rook altijd naar etherische oliën. Maar was niet leuk meer, met al die wolven daar.
DubbelFun schreef:Dat waren toen de paarden van Anky van Grunsven. Zij mocht ze toen laten identificeren d.m.v. DNA uit een plukje manen. Dat is wel een dure grap. Allemaal al lang geleden en toen waren er nog geen wolven hier.....Wie gaat er nu eens effectief wat doen aan dit steeds groter wordende probleem? Of wachten ze tot er geen enkel dier meer op een weide loopt in Nederland?Ik weet wel dat toen het chippen redelijk nieuw was mij in Utrecht verteld is dat alleen voor 'dure' paarden een uitzondering werd gemaakt omdat het effect zou kunnen hebben op hun inbuiging (en ze waarschijnlijk bang waren voor rechtzaken), maar dat verder alles boven de 6 maanden oud gechipt moest zijn of ze mochten het niet als patient aannemen.
Citaat:Austerlitz Utrecht
27-05-2024
Vanochtend rond 08.00 stond er een grote wolf midden op het pad. Circa 75 meter van mij af. Mijn ridgeback had ik aangelijnd dat moet daar ook. Ik kwam vanaf de zandvlakte van bornia aangelopen. Ik ben stil blijven staan denk 20 seconden en pakte mijn telefoon echter toen liep de wolf naar rechts het bos in richting de traay. Vervolgens ben ik teruggelopen en met een hele grote bocht links erom heen terug richting Austerlitz gelopen. Gelukkig daarna niet meer gezien hij zag er echt groot uit zelfs van die afstand
meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer
+31 6 17018889
tienus63 schreef:De reactie van de familie Mekel op de sommatie. SBB geeft vooralsnog geen commentaar.
Bron rtv Drenthe
Paardenhouders eisen in kort geding dat exmoorpony's van Aekingerzand worden verwijderd https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/165461 ... verwijderd #rtvdrenthe
Citaat:27-05-2024 ❤️HvNl: Het sprookje van de "weerbare kudde" goed in beeld gebracht! .
Boswachter Lysander van Oossanen is op dreef in het item van Hart van Nederland. Zelden hoorden we zo'n hoge "onzin-dichtheid per zin" in het wolvendebat. We laten jullie meegenieten van dit item van SBS6 - Hart van Nederland.:
.
Boswachter Lysander van Oossanen (LvO) legt uit:
(zie video voor deze -letterlijk overgenomen- uitspraken) =>
LvO << "Ja we hebben tot nog toe dat er wat veulens gepakt zijn. Ja dat is iets wat de kudde ook moet leren. Het is natuurlijk een nieuwe kudde - dat geïntroduceerd is in een wolventerritorium- en dat betekend dat die kudde ook moet leren om zich goed te verdedigen. En dat gaat eventjes wat tijd overheen waarschijnlijk, voordat ze dat echt goed in de gaten hebben; hoe kunnen we dit nou doen met elkaar.
LvO: Ik snap dat mensen dat zielig vinden he, want het zit er misschien ook best wel ja ernstig uit he, als je het zo bekijkt he. Een veulen dat gepakt wordt, maar ook een beest wat mank loopt, omdat die eigenlijk een trap gehad heeft van een ander dier. Maar het zijn eigenlijk toch een kudde wat anders is dan een dier dat op de manege zou staan.">> Einde betoog van boswachter van Oossanen.
.
W&P [Wolf&paard]=> Even wat historie voor de relativering:
"Exmoorpony's" komen uit Engeland. Tegenwoordig leven ze nog in Nationaal Park Exmoor, in het zuiden van Engeland. Wolven waren zo rond 1500 in Groot Britannië al behoorlijk zeldzaam. Koning Edward I die regeerde van 1272 tot 1307, had namelijk het bevel gegeven voor de totale uitroeiing van alle wolven in zijn koninkrijk. Mede omdat de vroegere wolven ook reizigers op het menu hadden (geen sprookje). Daardoor werd er ook in Groot Brittannië flink betaald voor iedere gedode wolf en kwamen ze rond 1300 alléén nog (sporadisch) in het Noorden van Engeland voor. Ver weg van de Exmoors in het diepe Zuiden.
.
We hebben het bij Exmoorpony's dus over een ponyras, dat al 700 jaar géén roedeltje wolven achter zich aan heeft gehad. Noch beren of andere roofdieren. Zeg maar minimaal 240 pony- generaties met géén natuurlijke selectie op: weerbaarheid en de 'samenwerking', waar Mekel & Ossaanen zo graag in geloven.
Wij blijven er overigens bij, dat pony's van nature "prooidieren" zijn. Dus van oudsher voedsel voor roofdieren, zoals wolven. En met "vluchten" als primaire verdediging. Wij vragen ons tevens af, hoeveel pony-generaties Mekel en van Ossaanen voor ogen hebben voor het uitvoeren van hun experiment. Eerder schreven we (W&P) hierover:
.
17-04-2023 "Door wolf gedode pony een les voor zijn soortgenoten?"
Dit is waarom het een drogreden is.
https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 222758320/
.
20-03-2024 Staatsbosbeheer en het sprookje van: "de sociale kudde".
https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 4920840948
.
In de onderstaande link van 'Hart van Nederland' staat een uitgebreide artikel, met de video van Ossaanen maar ook met verdere achtergrond info:
Link naar het artikel =>
https://www.hartvannederland.nl/regio/f ... experiment
Volg "Wolf en paard" op Facebook.
Citaat:27 mei 2024
Tijd: 21.56 uur
Er loopt een wolf bij de brug Dwingelerstroom. Holtien / Eemster
Stond stil op maaipad met z'n kop richting Spier
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.
Citaat:Exloërveen Drenthe
28-5-2024
00.15 uur
Zichtmelding twee wolven
Vooraan Boermastreek thv
Dierenpension
Meldingen graag zo snel
Mogelijk naar dit
Nummer +31617018889