Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:18

Ik denk dat in landelijk gebied het ‘verlinken’ wat mee gaat vallen. Zelfs de voorstanders van de wolf zien wel in dat dit niet de goede kant op gaat merk ik regelmatig. Of ze praten mee met de rest :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:43

Marigold schreef:
Afschieten mag niet, dus iedereen die er iets van weet zou het horen te melden bij meld misdaad anoniem.

Geschiedenis heeft ons hopelijk geleerd dat niet mogen volgens de wet niet altijd moreel/ethisch verantwoord is en er dus kritisch nagedacht zou moeten worden over of mag niet en het verklikken daarvan wel de juiste keuze is.

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:47

Als ik hier schoten zou horen dan weet ik nog helemaal niets. Enkel dat er geschoten is en de richting waar het vandaan komt. Dus weinig kans dat ik ergens achter zou kunnen komen tenzij het verteld wordt. De mensen die schieten zullen wel niet in de bebouwde kom wonen, dus kleine kans dat iemand het gezien heeft.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:49

Ik hoor zovaak schoten := politie acedemie zit hier vlakbij en die doen ontzettend vaak oefeningen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:51

Skessa_ schreef:
Ik hoor zovaak schoten := politie acedemie zit hier vlakbij en die doen ontzettend vaak oefeningen.

Hoe weet je dat het schoten zijn en geen vuurwerk, is ook nog een ding.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:53

Deze week nog in de ochtend schemer schoten gehoord. Stuk of 6.
Wolf zit niet zo dichtbij. Dus dat moeten stropers zijn. Geen idee op wat.
Vuurwerk was het niet.
De jeugd is dan niet hier in de buurt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:55

Rizette schreef:
Skessa_ schreef:

Ik kan het verschil wel horen. Als je beide vaker gehoord hebt dan hoor je dat wel.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:58

Stom dat academie dan niet met dempers schiet. Die van ons hoor je op wat afstand bijna niet. Het verschil tussen vuurwerk en een schot is heel anders vind ik

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:05

.
Laatst bijgewerkt door Zerena op 12-04-23 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:08

Rizette schreef:
Skessa_ schreef:

Ze zullen ook vast wel eens vuurwerk gebruiken, maar ze doen vooral veel schiet oefeningen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 17:49

Rizette schreef:
Skessa_ schreef:

Nou zo zo als hier laatst in februari snachts om 4 uur is vast geen vuurwerk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:44

Verschil tussen vuurwerk en een jachtgeweer is heel duidelijk te horen vind ik. Ik geloof echt wel dat mensen zelf stappen ondernemen. Maar zoiets hang je als je slim bent niet aan de grote klok.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:55

Dat hadden ze bij de allereerste aanval op schapen al moeten doen. Niks geen melding maken, afschieten. Dan was het misschien niet zo geëscaleerd..

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:51

Onali schreef:
Ik zou een wolf niet bewust aanrijden, maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem bij mijn pony's zou zien.
Sowieso wegjagen, maar mocht hij er één gewond of gedood hebben dan gaat er een riek doorheen :j

Maar ja hoe vaak gebeurd het dat je er daadwerkelijk bijstaat.

Hoe zou je hem wegjagen? Laat hij zich wegjagen?
Van geschreeuw en geroep en gezwaai met een jas weet ik al dat het niet werkt. Wat dan? Hoe weet je of hij dan niet juist in de aanval gaat? Het is wel een roofdier he?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:41

gillian schreef:
Dat hadden ze bij de allereerste aanval op schapen al moeten doen. Niks geen melding maken, afschieten. Dan was het misschien niet zo geëscaleerd..

Het probleem is dat je de aanvallen niet ziet. Je treft de ellende aan als de dader al vertrokken is.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:48

pillow schreef:
gillian schreef:

Het probleem is dat je de aanvallen niet ziet. Je treft de ellende aan als de dader al vertrokken is.

Dat klopt, maar ze komen vaak wel terug waar ze gescoord hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 21:49

josien_m_ schreef:
Onali schreef:
Ik zou een wolf niet bewust aanrijden, maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem bij mijn pony's zou zien.
Sowieso wegjagen, maar mocht hij er één gewond of gedood hebben dan gaat er een riek doorheen :j

Van geschreeuw en geroep en gezwaai met een jas weet ik al dat het niet werkt. Wat dan? Hoe weet je of hij dan niet juist in de aanval gaat? Het is wel een roofdier he?

Ik heb heel wat gooimateriaal bij de paddock staan gelukkig.

Het is meer dat je achter de feiten aanloopt in 99% van de gevallen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 03:28

josien_m_ schreef:
Onali schreef:

Zou je zo mijn herder weg willen jagen dan zou ik aanraden heel snel te klimmen of ergens in te gaan zitten. Hij zou 100% zeker vol in de aanval gaan. Met die ervaring zou ik dus kiezen voor wegjagen terwijl ik ergens beschermd op zit dus met auto, tractor ofzo. Ben je heel beperkt maar schreeuwen, gooien enz kan idd aanval aanwakkeren. Al is mijn herder absoluut niet schuw en de gemiddelde wolf is toch wel best schuw te noemen. Het zou dus in theorie bij de meeste wolven moeten werken tenzij ze mogelijk echt in prooidrift zitten en honger hebben of de schuwheid tegen valt

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:21

Een herder (hond) is een totaal ander dier dan een wolf. Een wolf reageert anders. Overigens vrij vreemd dat jouw herder mensen aan zou vallen maar goed, dat is een ander verhaal.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:21

Gooreindse wolf zal wel niet spoorloos zijn. Daar is weinig wild te vinden en nog minder schapen of hobby dieren. Ik vermoed dat die doorgelopen is naar de Kalmthoutse heide/grens en daar een vd dagen opduikt.
Onder de grond gestoken zou wel erg snel zijn. Dan hebben ze geen kans laten liggen.

Die onthoofde wolf is echt een psychopatische actie. Als je zo ver gaat, dan ben je niet alleen een gevaar voor die wolven vrees ik

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 07:24

mce schreef:
Oplossing nabij:

BBB wil dat Gelderland schieten op wolven gaat toestaan. Volgens de partij kan dat ondanks de strikte Europese beschermingsregels voor het roofdier.

Volgens de Gelderse fractie van BBB zouden andere Europese landen al gebruik maken van ruimte die de regels bieden om wolven aan te pakken. De fractie stelt dat aan de wolf "ten onrechte een meerwaarde wordt toegekend voor wat betreft de biodiversiteit". Daarvoor zou geen wetenschappelijk bewijs zijn.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5646931 ... gelderland

Zo simpel was het helaas niet.

https://nos.nl/artikel/2471178-bbb-trek ... eddebat-in

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:39

Ik zou hem wegjagen met alles wat ik heb. Mijn hond is wel eens aangevallen door een andere hond en toen sprong ik er ook tussen. Of het slim is weet ik niet, maar ik zou alles doen om mijn dieren te beschermen.

Bij de paarden ligt gelukkig genoeg gereedschap dus ik sta daar niet met legen handen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:40

Ik zag trouwens een melding in Wijk bij Duurstede. Weer voor het eerst wat dichterbij sinds de melding in januari.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:07

Schapenwol schreef:
Een herder (hond) is een totaal ander dier dan een wolf. Een wolf reageert anders. Overigens vrij vreemd dat jouw herder mensen aan zou vallen maar goed, dat is een ander verhaal.

Dat is gewoon instinct }:0

Mensen die dreigend op mijn mechels zouden aflopen, om te verjagen. Hebben ook een probleem. Want hun eerste reactie is dan hap. Het zijn niet voor niets waak en verdedigingshonden.

Zouden ze dat mijn kelpie doen, dan zou die meteen op de loop gaan.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 09:18

Dagahra schreef:
Schapenwol schreef:

Dat is gewoon instinct }:0

Mensen die dreigend op mijn mechels zouden aflopen, om te verjagen. Hebben ook een probleem. Want hun eerste reactie is dan hap. Het zijn niet voor niets waak en verdedigingshonden.

Zouden ze dat mijn kelpie doen, dan zou die meteen op de loop gaan.

Ja oké, maar dat heeft dus niks met een wolf te maken.