Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Marigold schreef:Afschieten mag niet, dus iedereen die er iets van weet zou het horen te melden bij meld misdaad anoniem.
Onali schreef:Ik zou een wolf niet bewust aanrijden, maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem bij mijn pony's zou zien.
Sowieso wegjagen, maar mocht hij er één gewond of gedood hebben dan gaat er een riek doorheen
Maar ja hoe vaak gebeurd het dat je er daadwerkelijk bijstaat.
pillow schreef:gillian schreef:Dat hadden ze bij de allereerste aanval op schapen al moeten doen. Niks geen melding maken, afschieten. Dan was het misschien niet zo geëscaleerd..
Het probleem is dat je de aanvallen niet ziet. Je treft de ellende aan als de dader al vertrokken is.
josien_m_ schreef:Onali schreef:Ik zou een wolf niet bewust aanrijden, maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem bij mijn pony's zou zien.
Sowieso wegjagen, maar mocht hij er één gewond of gedood hebben dan gaat er een riek doorheen
Hoe zou je hem wegjagen? Laat hij zich wegjagen?
Van geschreeuw en geroep en gezwaai met een jas weet ik al dat het niet werkt. Wat dan? Hoe weet je of hij dan niet juist in de aanval gaat? Het is wel een roofdier he?
josien_m_ schreef:Onali schreef:Ik zou een wolf niet bewust aanrijden, maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem bij mijn pony's zou zien.
Hoe zou je hem wegjagen? Laat hij zich wegjagen?
Van geschreeuw en geroep en gezwaai met een jas weet ik al dat het niet werkt. Wat dan? Hoe weet je of hij dan niet juist in de aanval gaat? Het is wel een roofdier he?
mce schreef:Oplossing nabij:
BBB wil dat Gelderland schieten op wolven gaat toestaan. Volgens de partij kan dat ondanks de strikte Europese beschermingsregels voor het roofdier.
Volgens de Gelderse fractie van BBB zouden andere Europese landen al gebruik maken van ruimte die de regels bieden om wolven aan te pakken. De fractie stelt dat aan de wolf "ten onrechte een meerwaarde wordt toegekend voor wat betreft de biodiversiteit". Daarvoor zou geen wetenschappelijk bewijs zijn.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/5646931 ... gelderland
Schapenwol schreef:Een herder (hond) is een totaal ander dier dan een wolf. Een wolf reageert anders. Overigens vrij vreemd dat jouw herder mensen aan zou vallen maar goed, dat is een ander verhaal.
Dagahra schreef:Schapenwol schreef:Een herder (hond) is een totaal ander dier dan een wolf. Een wolf reageert anders. Overigens vrij vreemd dat jouw herder mensen aan zou vallen maar goed, dat is een ander verhaal.
Dat is gewoon instinct![]()
Mensen die dreigend op mijn mechels zouden aflopen, om te verjagen. Hebben ook een probleem. Want hun eerste reactie is dan hap. Het zijn niet voor niets waak en verdedigingshonden.
Zouden ze dat mijn kelpie doen, dan zou die meteen op de loop gaan.