[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 00:05

Super filmpje weer..
En wat Muga zegt..het lijkt me ook voor Erwin heel fijn om jou zoveel plezier te zien hebben met Prisca
Prisca heeft echt een prachtig hoofdje vind ik..ze lijkt me een erg fijn dier
En als ik Callas zo zie lopen denk ik..wat ben je mooi!!

Jou zadel schoof toch ook op Callas?..daar zag ik je ook vaak je zadel recht leggen
Ik heb het probleem ook met mijn zadel..dat is toch wel lastig aan die ronde paarden...

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:54

Misschien dat een banaan singel nog iets doet tegen het schuiven en een anti slip pad.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-22 21:32

JudithO schreef:
Heerlijk filmpje weer, wij moesten ook lachen om de palen. Génial!

Prisca is echt een gouden paard. Je hebt het met haar getroffen :j

Over de palen, wie niet sterk is of zoiets moet anders op de blaren zitten ;-)

Prisca is niet altijd golden, maar zo heel veel beter als met Callas, dat ik vandaag de eigenaar gemaild heb om haar banknummer.

Humpiedumpie schreef:
Ik vind jullie toch zulke leuke mensen en geniet altijd van jullie filmpjes en jullie leven daar. Van mij mogen die filmpjes wel 10 minuten duren hoor ;).
Prisca is wel echt extreem fors, ik vind het heel gaaf voor haar dat ze met jou dit "werk" mag doen. En het bergop is ook goed voor haar. Super Dat je dit met haar wilt doen _/-\o_ .
En voor jou heel fijn dat je eindelijk een paard lijkt gevonden te hebben waar je naar op zoek was! Heel mooi hoe je met je paarden omgaat en welk leven je ze biedt.
En erwin; een topgozer. Beide harde buffelaars. Ik heb veel respect voor de manier waarop jullie leven.
Dat wilde ik even zeggen :D

Nou, Humpie toch, je doet me blozen, veel te veel eer. Ik hoop idd dat Prisca het fijn vindt hier te zijn. En dat ze het ook wel leuk vindt om wat met mij te doen. Ik denk vooralsnog van wel. Ze is best erg mensgericht.

Mer1980 schreef:
In het begin was ik er vaker, nu zit ik vooral onder een meelees en kijk steen :D

Gezellig Mer, gewoon lekker blijven meelezen en kijken.

Muga schreef:
En ik eindelijk tijd om filmpje te kijken... 3x opnieuw gestart bij waar die vast loopt... wilde de reacties nog niet lezen, bang voor spoilers, maar dat was nu wel slimmer geweest :+

Heerlijk om jou op prisca te zien. Jullie zijn zo leuk samen en je ziet er zo happy uit. Volgens mij moet dat voor Erwin ook heel fijn zijn om te zien.

Ik hoop dat mijn leven als pensionada er ooit ook zo uit mag zien...

We voelen ons nog steeds enorm bevoorrecht hier te kunnen zijn. We hebben er 22 jaar over gedaan in Frankrijk voordat deze plek op onze weg kwam. En de eerste 15 daarvan hebben we niet gerealiseerd dat het nog leuker kon dan dat we daar al hadden. Ik gun iedereen ons pensionado leven zoals we nu hebben.
En ik heb het nog niet, niet leuk gehad op Prisca. Ze heeft wel haar dingetjes, maar dat is echt duizend maal peanuts vergeleken bij Callas en ik zie iedere keer dat ik iets met haar doe een verbetering. Ze heeft niet vooraan in de rij gestaan met hersens uitdelen, maar ze wordt niet narrig of ongeduldig als ze me niet snapt of liever gezegd als ik haar niet snap. We proberen nu te paard een hek open te doen maar het wijken voor de kuit dat zit er niet in, dus daar werken we aan.

vopo914 schreef:
Super filmpje weer..
En wat Muga zegt..het lijkt me ook voor Erwin heel fijn om jou zoveel plezier te zien hebben met Prisca
Prisca heeft echt een prachtig hoofdje vind ik..ze lijkt me een erg fijn dier
En als ik Callas zo zie lopen denk ik..wat ben je mooi!!

Jou zadel schoof toch ook op Callas?..daar zag ik je ook vaak je zadel recht leggen
Ik heb het probleem ook met mijn zadel..dat is toch wel lastig aan die ronde paarden...

Callas blijft mijn parel. In karakter, wat een powergirl is het toch, en in verschijning. Ze toont zo prachtig en ze is zo expressief en ook explosief, dat vind ik geweldig aan haar. Ze praat met heel haar lijf en vertelt precies wat ze wel en niet wil. En daarin is ze heel expliciet, soms helaas, want ze is ook slim en sloopt veel. En het verschil met Prisca is flagrant. Ze zijn elkaars tegenovergestelden en dus voor mij een geweldige aanvulling.

Prisca is op haar manier mooi. Haar witte manen en haar kleur vacht zijn prachtig. Haar enorme borstkas is ernstig indrukwekkend. Ze heeft prachtige ogen, soort van donkerbruin amber of zo, en ik vind het type paard, zo zwaar persoonlijk ook erg mooi, daarom wilde ik ook graag een comtois. En dat ze dan weer zo kort op haar benen staat is dan eigenlijk weer erg grappig.

En ja, Erwin is een stuk opgeluchter dat ik nu niet meer op een onberekenbaar paard zit. Maar Prisca is er wel eentje met stille waters diepe gronden. Ik verwacht nog wel dat er meer karakter omhoog gaat komen, maar ik denk dat ik daar met de tijd dan ook meer al naartoe gegroeid ben en dat we daar dan samen wel uitkomen. Tot nu toe, heeft ze alles gedaan wat ik van haar gevraagd heb.

Tinka schreef:
Misschien dat een banaan singel nog iets doet tegen het schuiven en een anti slip pad.

Goeie tip, Tinka! Ik kijk even of ik de komende tijd wat vaster kan gaan aansingelen. Ik heb tot nu toe de singel erg los gehouden omdat ze het niet zo leuk vindt.

In ieder geval zijn gisteren alle spulletjes van Agradi binnengekomen. Dus enkelvoudige beugelriemen, en twee lange en twee korte singelbontjes. Was even stoeien met alles, maar ik heb nu twee singelbontjes (nepbont) om de singel gedaan, dus ook over de singelstoten en singelgespen. Dat was in ieder geval voor mij een mega verbetering. De enkelvoudige beugelriemen, (Goeie tips waren dat, van jullie, dank) schelen de helft, letterlijk, maar links voel ik nog wel het flapje over de beugelhaak, rechts voel ik dat niet. Om de beugelriemen heb ik dan de korte bontjes gedaan, zonder had ik gelijk weer pijn van de 'gesp' en dat scheelt ook veel, maar daar moet ik nog even iets aan gaan vernaaien en ik moet nog gaatjes maken in die beugelriemen want ze zijn te lang. Het is kunststof dus ik doe dat even met de soldeerbout (Ben ik gewend vanuit de tijd van tassen maken).

Maar in ieder geval was het zo'n grote verbetering dat ik het inky dinky zadel houd.

En ik houd Prisca dus.

En derde goede nieuwtje is dat Erwin nu al drie keer heeft gezien dat Poupette en Quarbonne staan te groomen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:54

Die laatste zin, wat goed! Zie je wel, uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:06

Oja, over schuren, ik had dat met mijn malibaud zadel ook. Bij mij n hielp het heel erg om met chaps (gewoon lage, goedkope, van de Decathlon) te gaan rijden. Daar zat een gemeen singel prikding heel laag.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:47

Chaps zou inderdaad kunnen schelen. Ik kan bijvoorbeeld echt niet zonder chaps of laarzen op een dressuurzadel zitten, dan komt mijn velletje tussen de beugel riem.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 23:25

Gefeliciteerd met je nieuwe paarden Monique. Machtig mooi om weer zo’n kudde te hebben , wat zal je genieten van de verschillende karakters.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:00

Gefeliciteerd met het besluit Prisca te houden .
Daar ga je plezier aan beleven .

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 13:20

Gefeliciteerd met jullie mooie kudde.
/3 /3 /3 /3 *-:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 18:09

Hey ladies, dank voor de reacties weer. Dank ook voor de felicitaties. Chaps. Potver, dat ik daar nou niet zelf opgekomen ben!!!! Dat had de oplossing voor alles geweest. Ik heb gewoon mijn western chaps nog. Full chaps. Die zijn alleen door de helft met de laatste val van Callas, dus moet ik repareren.

Afijn ik heb vanmorgen een geweldig ritje gemaakt met Prisca. Vroeg voor de hitte uit. Veel stappen, rond het huis, door het bos in de schaduw naar beneden, via het Nederland naar het laatste punt gestapt, terug naar boven gedraafd. Stukje galop naar boven, hek open gedaan terwijl ik erop zat, niet dicht gekregen, de weg naar huis gedraafd, naar Erwin die de tractor aan het uitladen was van takken, dat was even een oeps en toen was het ok. Prisca wilde graag even blaadjes eten, dat mocht van mij en toen weer terug naar de poetsplaats. Het was zo geweldig om gewoon zonder zorgen zelf zonder Erwin een ritje te kunnen maken. Genoten!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:11

Dat klinkt inderdaad als een heerlijke rit! Echt heel fijn dat je weer zo kunt genieten van het rijden.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:21

Heerlijk Monique, het is je zo gegund.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:45

Wat klinkt dat heerlijk!! Straks rijd je daar de hele buurt door!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 19:05

Klinkt super, lekker buiten rijden, zo vliegen de pondjes bij Prisca er wel van af.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:45

Nou, even aan de naai dan :D

En zet eens een foto van die beugel flap? Klinkt namelijk ook als malibaud schattig iets. Is dat vlak onder het zitvlak? Ik reed eigenlijk altijd met een volledige schapenvacht over het zadel omdat het kneiterhard was (die zijn nu ook te krijgen van een levend schaap, of anders kunststof maar denk dat je daar zweet billen van krijgt) en zo vast geknoopt dat het ook over de flapjes viel. Ik heb echt heerlijk gereden in dat zadel.

Klinkt als een hele goede match, wat fijn!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:41

Wat een goede berichten!

Lekker aan de slag met Prisca,dan komt ze wel weer meer in model.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:52

Heerlijk Monique, klinkt echt als genieten <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 09:54

Gefeliciteerd Monique, wat fijn dat Prisca een blijvertje is!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 16:26

Gefeliciteerd met je prachtige dame!

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:16

Gefeliciteerd met Prisca..
Ik denk dat je heel veel plezier aan haar gaat beleven

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 18:31

Hi guys, wat lief dat jullie het zo fijn voor mij vinden. Ik vind het ook fijn ;-) Het is werkelijk een verademing.

Het flapje, is dat kleine flapje dat over de haak van je beugel zit. Dus net onder je zitvlak van je zadel. Maar het is nu ok. Het zadel is helemaal demonteerbaar, dus nog eens alles uit elkaar gehaald, klittenband opnieuw en nu voel ik het niet meer. En met alle belachelijke bontjes over alle riemen zit het fijn. En natuurlijk nav jullie tip de enkele beugelriemen. De bontjes maken haar wel nog dikker dan ze al is, maar goed, het zit voor haar en mij lekkerder.

Vanmorgen wilde Erwin graag dat ik zijn nieuwe weg probeerde, daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk. En gelijk nog wat meer gereden. Filmpje:

https://youtu.be/Bl0xS165sgA

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:06

Ziet er goed uit Mo, lekker ontspannen. Snap alleen niet dat het lekker zit zo breed, ik zou acuut pijn in mijn heup krijgen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:10

Ik zou er niet meer af kunnen vrees ik :+
Maar wat is dit leuk om te zien. Ze kiest zelf wel voor een drafje als het wat zwaar wordt zag ik. Mooi toch? Stappen kan best een zware opdracht zijn. En geen nat haartje te bespeuren bij Prisca. Misschien wel onder jouw cap lijkt me zo bij dit warme weer. Poeh..

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:33

Super om te zien Mo! Dit is wat je altijd al graag wilde en zie daar.. heerlijk ontspannen ritje! +:)+

Geniet er van! Het is je van harte gegund!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 19:38

Tinka schreef:
Ziet er goed uit Mo, lekker ontspannen. Snap alleen niet dat het lekker zit zo breed, ik zou acuut pijn in mijn heup krijgen.

Dank je, Tinka. Nou, dat is nou het rare van mijn linkerheup. Hoe verder hij naar buiten staat, hoe minder pijn ik heb. Ik heb nu bijna dagelijks eventjes (zeg een kwartiertje) gereden en ik heb sinds een maand al geen pijn meer.
Ik heb 1x heftige pijn gehad en dat was toen ik met haar aan de hand wandelde in het begin. Dat vindt mijn heup dus egnie leuk. Ik wandel dus zelf niet graag. Ik heb het wel eens geprobeerd om per dag een kwartiertje te wandelen, en dat uit te bouwen, maar dat was geen succes.
Het vervelende is dan dat ik er 's nachts niet van kan slapen. Ik kan dan niet op die linkerkant liggen en dat is de enige kant waar ik nog op kan liggen, want op mijn rug is ook al niet fijn. En op rechts kan ik niet liggen.
En ik weet dat ik met (op brede paarden) paardrijden er profijt van heb voor mijn hoop, bizar genoeg. Ik vraag me niets meer af, hahhaa, als het maar helpt, is dat winwin.

balance schreef:
Ik zou er niet meer af kunnen vrees ik :+
Maar wat is dit leuk om te zien. Ze kiest zelf wel voor een drafje als het wat zwaar wordt zag ik. Mooi toch? Stappen kan best een zware opdracht zijn. En geen nat haartje te bespeuren bij Prisca. Misschien wel onder jouw cap lijkt me zo bij dit warme weer. Poeh..

Dank je, Balance! Nou afstappen is inderdaad wel een dingetje met het inky dinky zadel. Het gaat goed, maar het is wel erg wennen en het vergt al mijn lenigheid.
Yep idd, draven omhoog is veel makkelijker voor haar. Ze zou zelfs liever galopperen. Ik wil haar nog niet te veel pesten door haar in stap te houden. En ze transpireert niet als we terugkomen, maar na afzadelen komen er na een paar minuten wel donkerdere plekken in haar huid.
Ik had het vanmorgen niet warm, het was rond achten en dan is het nog net onder de 35 graden. Vanmiddag hadden we het warmste ever 44,5. Het moet vanaf nu minder worden in temperatuur en zelfs gaan regenen. We hopen er erg op. En we verwachten een verschrikkelijk natte herfst en zelfs winter. Dat is dan weer jammer maar ja, er moet wat gecomp(L)enseerd ;-) worden.

Ik vind het vooral erg leuk dat ze zo achter me aan loopt. Gezellig!

-Namiro- schreef:
Super om te zien Mo! Dit is wat je altijd al graag wilde en zie daar.. heerlijk ontspannen ritje! +:)+

Geniet er van! Het is je van harte gegund!

Dank je Namiro, inderdaad dit is wat ik wilde. Gewoon je paard kunnen pakken en gaan rijden, zonder erover na te hoeven denken dat je paard kan schrikken en jij eraf kunt liggen. Dus ja, ze is blij!