JudithO schreef:Heerlijk filmpje weer, wij moesten ook lachen om de palen. Génial!
Prisca is echt een gouden paard. Je hebt het met haar getroffen

Over de palen, wie niet sterk is of zoiets moet anders op de blaren zitten 
Prisca is niet altijd golden, maar zo heel veel beter als met Callas, dat ik vandaag de eigenaar gemaild heb om haar banknummer.
Humpiedumpie schreef:Ik vind jullie toch zulke leuke mensen en geniet altijd van jullie filmpjes en jullie leven daar. Van mij mogen die filmpjes wel 10 minuten duren hoor

.
Prisca is wel echt extreem fors, ik vind het heel gaaf voor haar dat ze met jou dit "werk" mag doen. En het bergop is ook goed voor haar. Super Dat je dit met haar wilt doen

.
En voor jou heel fijn dat je eindelijk een paard lijkt gevonden te hebben waar je naar op zoek was! Heel mooi hoe je met je paarden omgaat en welk leven je ze biedt.
En erwin; een topgozer. Beide harde buffelaars. Ik heb veel respect voor de manier waarop jullie leven.
Dat wilde ik even zeggen

Nou, Humpie toch, je doet me blozen, veel te veel eer. Ik hoop idd dat Prisca het fijn vindt hier te zijn. En dat ze het ook wel leuk vindt om wat met mij te doen. Ik denk vooralsnog van wel. Ze is best erg mensgericht.
Mer1980 schreef:In het begin was ik er vaker, nu zit ik vooral onder een meelees en kijk steen

Gezellig Mer, gewoon lekker blijven meelezen en kijken.
Muga schreef:En ik eindelijk tijd om filmpje te kijken... 3x opnieuw gestart bij waar die vast loopt... wilde de reacties nog niet lezen, bang voor spoilers, maar dat was nu wel slimmer geweest
Heerlijk om jou op prisca te zien. Jullie zijn zo leuk samen en je ziet er zo happy uit. Volgens mij moet dat voor Erwin ook heel fijn zijn om te zien.
Ik hoop dat mijn leven als pensionada er ooit ook zo uit mag zien...
We voelen ons nog steeds enorm bevoorrecht hier te kunnen zijn. We hebben er 22 jaar over gedaan in Frankrijk voordat deze plek op onze weg kwam. En de eerste 15 daarvan hebben we niet gerealiseerd dat het nog leuker kon dan dat we daar al hadden. Ik gun iedereen ons pensionado leven zoals we nu hebben.
En ik heb het nog niet, niet leuk gehad op Prisca. Ze heeft wel haar dingetjes, maar dat is echt duizend maal peanuts vergeleken bij Callas en ik zie iedere keer dat ik iets met haar doe een verbetering. Ze heeft niet vooraan in de rij gestaan met hersens uitdelen, maar ze wordt niet narrig of ongeduldig als ze me niet snapt of liever gezegd als ik haar niet snap. We proberen nu te paard een hek open te doen maar het wijken voor de kuit dat zit er niet in, dus daar werken we aan.
vopo914 schreef:Super filmpje weer..
En wat Muga zegt..het lijkt me ook voor Erwin heel fijn om jou zoveel plezier te zien hebben met Prisca
Prisca heeft echt een prachtig hoofdje vind ik..ze lijkt me een erg fijn dier
En als ik Callas zo zie lopen denk ik..wat ben je mooi!!
Jou zadel schoof toch ook op Callas?..daar zag ik je ook vaak je zadel recht leggen
Ik heb het probleem ook met mijn zadel..dat is toch wel lastig aan die ronde paarden...
Callas blijft mijn parel. In karakter, wat een powergirl is het toch, en in verschijning. Ze toont zo prachtig en ze is zo expressief en ook explosief, dat vind ik geweldig aan haar. Ze praat met heel haar lijf en vertelt precies wat ze wel en niet wil. En daarin is ze heel expliciet, soms helaas, want ze is ook slim en sloopt veel. En het verschil met Prisca is flagrant. Ze zijn elkaars tegenovergestelden en dus voor mij een geweldige aanvulling.
Prisca is op haar manier mooi. Haar witte manen en haar kleur vacht zijn prachtig. Haar enorme borstkas is ernstig indrukwekkend. Ze heeft prachtige ogen, soort van donkerbruin amber of zo, en ik vind het type paard, zo zwaar persoonlijk ook erg mooi, daarom wilde ik ook graag een comtois. En dat ze dan weer zo kort op haar benen staat is dan eigenlijk weer erg grappig.
En ja, Erwin is een stuk opgeluchter dat ik nu niet meer op een onberekenbaar paard zit. Maar Prisca is er wel eentje met stille waters diepe gronden. Ik verwacht nog wel dat er meer karakter omhoog gaat komen, maar ik denk dat ik daar met de tijd dan ook meer al naartoe gegroeid ben en dat we daar dan samen wel uitkomen. Tot nu toe, heeft ze alles gedaan wat ik van haar gevraagd heb.
Tinka schreef:Misschien dat een banaan singel nog iets doet tegen het schuiven en een anti slip pad.
Goeie tip, Tinka! Ik kijk even of ik de komende tijd wat vaster kan gaan aansingelen. Ik heb tot nu toe de singel erg los gehouden omdat ze het niet zo leuk vindt.
In ieder geval zijn gisteren alle spulletjes van Agradi binnengekomen. Dus enkelvoudige beugelriemen, en twee lange en twee korte singelbontjes. Was even stoeien met alles, maar ik heb nu twee singelbontjes (nepbont) om de singel gedaan, dus ook over de singelstoten en singelgespen. Dat was in ieder geval voor mij een mega verbetering. De enkelvoudige beugelriemen, (Goeie tips waren dat, van jullie, dank) schelen de helft, letterlijk, maar links voel ik nog wel het flapje over de beugelhaak, rechts voel ik dat niet. Om de beugelriemen heb ik dan de korte bontjes gedaan, zonder had ik gelijk weer pijn van de 'gesp' en dat scheelt ook veel, maar daar moet ik nog even iets aan gaan vernaaien en ik moet nog gaatjes maken in die beugelriemen want ze zijn te lang. Het is kunststof dus ik doe dat even met de soldeerbout (Ben ik gewend vanuit de tijd van tassen maken).
Maar in ieder geval was het zo'n grote verbetering dat ik het inky dinky zadel houd.
En ik houd Prisca dus.
En derde goede nieuwtje is dat Erwin nu al drie keer heeft gezien dat Poupette en Quarbonne staan te groomen.