[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 12:10

Ik heb sowieso vrijdag nog een bezichtiging gepland en nog 2 geintereseerden waarmee ik nog een dag moet plannen :j

Ik heb geen haast ze hoeft niet weg en gaat enkel naar een heel goed huisje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:12

Melisje_92 schreef:
ja je heb gelijk, maar daardoor nu niet fijn te rijden is

Dat ligt eraan of je de kennis/begeleiding bij de hand hebt om dat weer goed te doen.
Gezien de prijsstelling die hier "normaal"gevonden wordt, heb je enige marge om te knutselen.........

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:15

seven: jij hebt toch nog wel veel geïnteresseerde voor jou paard
zie vaak genoeg hier voorbij komen dat mensen geen reactie krijgen op hun paard,
en hierbij zal vast wel een leuk persoon zitten voor jou paard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 12:16

Het is ook een op en top braaf paard zo 1 vind je niet snel, je kan er een kind op zetten al ga je er anders om op zitten ze blijft wel lopen :j
Ik hoop dat er een geschikt baasje tussen zit voor dr.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:21

In het filmpje zie je ook gewoon hoe die onderhals gekweekt wordt... het dier is zich continu aan het verzetten/vastzetten...dit lijkt me inderdaad echt een kwestie van anders trainen. Verder vind ik het namelijk wel een erg leuk dier :))

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:25

Gaat vast wel lukken om een geschikt huisje voor der te vinden Seven! Positief blijven en misschien even geen mails meer openen? Kunnen ze je ook geen paarden meer aanbieden haha

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 12:27

Hahahah ik negeer paarden aanbiedingen bij deze :D
Ze gaat zeker een goed baasje vinden en anders blijft ze lekker heb de ruimte en tis een schat van een dier dus dat komt wel goed.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:29

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:49

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:53

De topic's over Warona zijn inderdaad verwijderd, om Jvdh te beschermen, of om mezelf te beschermen.
Warona is hier 9 maanden geweest, en elke dag de verzorging gehad die ze nodig had. Ook nog haar pijn medicatie, en zo veel meer. Jvdh belde me op een dag dat als het paard terug zou gaan, daarmee de kous af was. Ik kon niet leven met het feit dat ik het paard elke dag met pijn zou moeten zien ' leven '. Nu zal ze misschien geen pijn hebben, of niet veel meer. Maar rijd haar maar enkele dagen of weken, en dat veranderd allemaal. Ik geloof best dat Warona een super goed sport paard geweest is, vroeger dan. Maar nu, is ze enkel en alleen een recreatiepaard. M - oefeningen heb ik er nooit uitgekregen, ook niet mijn lesgeefsters die op hoger niveau rijden. Wat er ook staat in de uitleg dat ze dood braaf is bij omgang en rijden, wel... In omgang is het best een super lief paard, maar ook eentje die wel eens anders uit de hoek kan komen. Bij het aansingelen bijvoorbeeld stampt ze, of bij het rijden legt ze haar oren plat. Als ze nadien dan effectief echt pijn krijgt, gaat ze ook lelijk beginnen bokken.

Jullie mogen gerust denken van me wat jullie willen, maar ik heb er alles aan gedaan om Warona te kunnen houden. Maar financïeel en emotioneel was het te zwaar geworden voor mij. Ik kreeg geen toestemming om haar te laten inslapen, Jvdh heeft mij ook nooit willen geloven over haar medische toestand. Volgens hun is ze altijd kerngezond geweest, ze is nu terug naar JVDH mijn centen heb ik immers ook nooit terug gezien, niet de centen die ik er voor betaald heb en niet de dierenarts kosten. Die centen waren nog het minst van mijn zorgen, het ergste van alles vind ik dat ze nu gewoon terug verder verkocht wordt als kerngezond paard. Hoogstwaarschijnlijk voor dezelfde prijs, hoogstwaarschijnlijk krijg ik binnen 2 uur opnieuw een bericht met waarschuwingen dat ze me voor de rechter gaan slepen, aangezien ik doe aan Laster en eerroof. Maar jullie wilde weten wat, hier heb je dan het verhaal.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:56

Ach Arabiertje ik kan hier heel kort over zijn... als je echt een goed hart had... zoals je zelf al zegt dat de centen het je niet waard zijn... had je haar zelf laten gaan en niet terug laten brengen. Als het paard gekocht was, was het eigendom en dan heeft niemand er wat over te zeggen

Kan ik heel kort over zijn blijkbaar waren die paar centen wel belangrijk voor je
Laatst bijgewerkt door tita op 19-12-12 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:59

Welke paar centen? Ik heb geen cent meer gezien.

Ik ben best benieuwd wat jij zou doen, als je een paard koopt en er zoveel geld voor betaald om het vervolgens te laten inslapen en nadien dan met de miserie zit? Je hebt wel makkelijk praten. Als je niet gewoon kan reageren, en enkel zo reageert omdat je mij haat. Reageer dan gewoon niet... Ik heb alles gedaan voor dat paard, alles. Dat kan iedereen hier wel beamen, haar laten in slapen en nadien zelf op de rechtbank zitten om een zaak die je 9/10 nooit wint?

Maar zoals ik zei, jullie denken wat jullie willen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:01

Waarom reageer je uberhaupt Arabiertje... als je het toch niet kan schelen wat de rest van de wereld erover denkt... neem dan ook lekker niet de moeite om het te schrijven. (Dan hoef ik dit ook allemaal niet perongeluk te lezen omdat ik je nog niet als foei had ingesteld)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:02

Dat kan je altijd overkomen hoor... in de vorm van elke gebrek. Moet je dan een paard aanhouden omdat ie je geld gekost heeft :roll:
Dier is levend wezen.

Benieuwd wat ik zou doen... nooit een paard daar kopen, zowel helemaal laten keuren..... ggk.. mijn verantwoording.
Paard kapot...gaat niet terug.
Bovendien zoveel geld.... zoveel geld is een ruim begrip.

Snap eigenlijk niet waarom jij met deze post ineens komt binnen vallen... wat wil je er mee bereiken
Laatst bijgewerkt door tita op 19-12-12 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:04

Waarom begin je er dan weer over?

Als het helemaal niet om de centen ging, had je haar zelf kunnen houden en in laten slapen of met pensioen kunnen doen. Dan moet je wel eigenaar zijn en haar dus helemaal betaald hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:05

MyWishMax schreef:
Waarom begin je er dan weer over?

Als het helemaal niet om de centen ging, had je haar zelf kunnen houden en in laten slapen of met pensioen kunnen doen. Dan moet je wel eigenaar zijn en haar dus helemaal betaald hebben.

Ik lees geen toestemming vraag me dan af

* je had haar nog in bruikleen (op proef)
* of je staat onder curatele

Je was iig niet de eigenaar... maar goed nogmaals wat kan het je schelen wat er met het paard gebeurd.....

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:06

Lees een paar pagina's terug dan, dan begrijp je het wel. Het is net daar waar ik op reageer. :-)
Alsof jij op je 18 jaar meer als 10.000de euro's hebt om enkel en alleen aan een paard ' MEDISCH ' te betalen?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:06

Arabiertje leert het nooit, nu ook weer een jong paard kopen en klein tijdje later weer verkopen. :=

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:12

Nou over tot de orde vd dag, iemand nog een ubergave knol gezien? Zag een leuke hier net over de grens, toch maar ff gebeld in mijn prutduits. :+ helaas kost 10.000. Dat heb ik niet :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 13:13

Ik heb ook een paard gekocht, die kreeg een afwijking door trauma, al had ik dr terug kunnnen brengen ik had dat nooit gedaan. Ik heb afscheid van dr genomen dit was het enige wat eerlijk was voor het dier.
Geen dier verdiend het om met pijn nogmaals door de handelaars molen te moeten als je dat weet snap ik niet dat je dr terug hebt kunnen geven, inslapen was dan wel zo eerlijk geweest.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:14

Snap niet dat je hier nog moet reargeren.
Inmiddels staat paard nr tig alweer te koop om 1 of andere rare rede.
Laat de mensen hier in dit topic met rust en ga ergens anders iemand met je verhaaltjes lastig vallen.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:15

Seven schreef:
Ik heb ook een paard gekocht, die kreeg een afwijking door trauma, al had ik dr terug kunnnen brengen ik had dat nooit gedaan. Ik heb afscheid van dr genomen dit was het enige wat eerlijk was voor het dier.
Geen dier verdiend het om met pijn nogmaals door de handelaars molen te moeten als je dat weet snap ik niet dat je dr terug hebt kunnen geven, inslapen was dan wel zo eerlijk geweest.

Idd dan ben je eerlijk naar een dier toe !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:15

Knap Johnnydepony, ik kan helemaal geen duits :') Wel verstaan, maar niet spreken...

Hier ook paard wat ongeschikt is voor sport door trauma, maar voor medische kosten hebben wij altijd een verzekering en een spaarpotje gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:16

Ik heb volgens mij iets gemist :? De reactie van Arabiertje komt voor mij uit de lucht vallen.
Heeft ze soms weer ( :\ ) een paard te koop staan?

Ik zou haar gewoon negeren. Zou jammer als dit topic op slot gaat.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-12-12 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 13:16

In duitsland betaal je ook voor de meest gewone al ruim 4000 meer dan hier :D
Ik spreek en schrijf zeer goed duits, heb ook veel contact met duitse verkopers en fokkers