Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 09:33

tienus63 schreef:
Is dat dan letterlijk soer vleis?
Zuur van de stress als ze niet in 1 klap dood waren en zuur van de bloeduitstortingen?
Het lijkt me een type die dat niet al te veel uit maakt.

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:28

Mellow schreef:
[ [url=m/HeYuT4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vind ik fantastisch. Hopen dat het wat opleverd.

Mooi, heel mooi!
Ik hoop ook dat ze eens goed aangepakt gaan worden

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 12:42


Hannanasjuh
Berichten: 285
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:28

Ik kan de lijst die ze daar delen niet openen. Heeft iemand een Screenshot?

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:29


tienus63

Berichten: 12344
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:48

Standpunten politieke partijen tov o.a. wolf in aalooop Europese verkiezingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:53

Sanet schreef:
Hannanasjuh schreef:
Ik kan de lijst die ze daar delen niet openen. Heeft iemand een Screenshot?


Zo ook niet:
https://cdn.fbsbx.com/v/t59.2708-21/445 ... 24-mei.pdf

Geeft bij mij bad url melding, maar link werkt wel.
Bij deze de copy paste lijst.
Wordt dus reli of bbb als wolf je prio is.

Citaat:
GroenLinks-PvdA:
De wolf is welkom in Nederland. We handhaven de beschermde status van de wolf en helpen dierenhouders daar waar nodig met het nemen van preventieve maatregelen om eventuele schade door wolven te voorkomen.
VVD:
Natuur in Europa is zeer divers. Op basis van generieke doelstellingen wordt ruimte geboden aan lidstaten om invulling te geven aan maatregelen om populatiebeheer van beschermde soorten flexibel in te richten. Zo varen zowel flora en fauna er wel bij en kunnen andere doelen op het gebied van bijvoorbeeld klimaat of produc>e worden behaald.
CDA:
De beschermingsstatus van grote roofdieren wordt aangepast, waardoor bijvoorbeeld de wolf actief kan worden beheerd.
D66:
De wolf is een verrijking voor de Europese natuur. D66 zet zich in voor een wetenschappelijk onderbouwde beschermde status van de wolf en andere grote carnivoren in Europese regelgeving en de toepassing daarvan op landelijk en regionaal niveau. Het mogen geen speelballen worden van polariserende politiek. We blijven ondersteunen en handhaven ruimhartig en vroegtijdig maatregelen zoals wolfwerende rasters en kuddebewakingshonden om vee te beschermen, ook voor hobbyhouders overal in Europa. Nederland maakt momenteel geen gebruik van Europese subsidies voor dit doel. De Europese Commissie zou meer hierop moeten aandringen, zodat dit niet uitsluitend uit provinciale middelen moet worden
bekostigd. Boeren krijgen compensatie voor geleden schade. We investeren verder in goede voorlichting richting het publiek hoe je het beste kunt reageren als je een wolf tegenkomt. Zo kunnen wolf en mens goed samenleven.
Partij voor de Dieren:
De Partij voor de Dieren wil in het wild levende dieren zo veel mogelijk met rust laten. Wilde dieren hebben in Europa steeds minder leefruimte. Met meer leefruimte en rust veroorzaken ze minder overlast. En komt de natuur beter in balans. We beschermen wolven en andere wilde dieren. Ze mogen niet worden afgeschoten. De EU zorgt voor wolfwerende hekken. Of andere maatregelen die geen pijn veroorzaken bij dieren. Daarmee voorkomen we aanvaringen tussen mensen en dieren in het wild.
50PLUS:
50PLUS vindt dat je in een dichtbevolkt Nederland met 18 miljoen mensen de wolf niet had moeten verwelkomen. Nu zijn ze nog over het algemeen schuw omdat er voldoende wild rondloopt. Maar op enig moment zouden ze door voedselgebrek ook dichter bij de mens en andere huisdieren kunnen komen. Wij willen niet wachten op een ongeluk en deze dieren en roedels niet onbeheerst laten groeien. Wij maken ons zorgen over de eenzame en zwervende wolven die ook minder angst hebben voor mensen en ook steeds dichterbij komen. Vastgesteld lijkt het er op dat eerst een ongeluk zou moeten gebeuren voordat stappen worden ondernomen. Daar willen wij niet op wachten en spreken dus uit dat Nederland te klein is voor de wolf om als wild en schuw dier te kunnen leven en jagen.
PVV:
Wat de PVV betreft is er in Nederland ruimte voor de wolf. Er moeten maatregelen genomen worden om de wolf goed te laten samenleven met de mens. Hierbij kan gedacht worden aan het stoppen van afschot van geliefde prooidieren van de wolf, zoals reeën en wilde zwijnen. Daarnaast zouden de kuddes gescheperd moeten zijn en moeten worden gestald tijdens de nacht. Ook moet er gezorgd worden voor deugdelijke wolfwerende rasters en beschueng. Dit is een verantwoordelijkheid van de regering en dierhouders. Zij hebben de plicht om hun kuddes te beschermen tegen roofdieren.
ChristenUnie:
De wolf is na lange tijd weer terug in Nederland. We zijn niet meer gewend aan leven met de wolf. Er moet duidelijke informatie komen en tegelijk moet beheer mogelijk zijn, vooral op plaatsen waar andere functies worden verstoord (zoals begrazing van de heide door schapen).
SGP:
De groeiende wolvenpopulatie moet eenvoudiger beheerd kunnen worden. De beschermingsstatus van de wolf wordt zo snel mogelijk verlaagd en bestaande uitzonderingsmogelijkheden voor beheer worden beter benut. De Habitatrichtlijn wordt herzien voor een betere balans met meer ruimte voor sociaaleconomische afwegingen. De nieuwe Natuurherstelwet leidt tot een ongewenste stapeling van regelgeving. Lidstaten krijgen meer ruimte om nationale keuzes bij de implementatie van (natuur)wetgeving regelmatig te herzien als deze in de praktijk niet uitvoerbaar blijken.
BBB:
BBB vindt dat sommige beschermde soorten Europees beheerd moeten worden. Dit betreft onder meer soorten waarvan
bekend is dat ze maatschappelijke problemen veroorzaken, zoals de wolf. Daarnaast pleit BBB voor ‘wolf-vrije gebieden’ in
dichtbevolkte cultuurlandschappen waar weidegang en graasdieren dominant zijn, of waar schapen nodig zijn voor dijkveiligheid of natuurbeheer. BBB wil dat de beschermde status van de wolf in de Europese Unie wordt verlaagd en dat de Europese Commissie proactief beheer door afschot en verjaging in lidstaten mogelijk maakt. Tot die tijd moet de Europese Commissie naar de mening van BBB duidelijke richtlijnen en handvaten bieden aan regionale en nationale overheden voor ontheffingen voor het afschot van wolven, vooral in dichtbevolkte lidstaten en regio’s. De leefgebieden waar wolven hun natuurlijke gedrag kunnen vertonen, zijn te vinden in oer-natuur in dunbevolkte delen en sommige hooggebergten van Europa en Aziatisch Rusland.
SP:
De SP geeft de voorkeur aan beheer door natuurlijk evenwicht boven beheer door jacht. De SP is tegen de plezierjacht en de vrijstellingslijst van vrij bejaagbare soorten wordt wat de SP betrec tot nul beperkt. Alleen in geval van ernstige en
wetenschappelijk onderbouwde gevaren voor de volksgezondheid of in geval van grote landbouwschade die niet op diervriendelijke wijze bestreden kan worden, kan jacht in overweging genomen worden. Daarbij moet de uitoefening door
professionals in overheidsdienst of onder direct overheidstoezicht plaatsvinden. De wolf is een Europees beschermde soort. Wel denken we dat er meer moet gebeuren om overlast en onveilige situaties te voorkomen. De SP pleit voor maatregelen om conflicten tussen mens en wolf te vermijden.
Volt:
De wolf heeft zijn plek in Nederland teruggevonden. Om een veilige situatie te creëren voor de wolf en de mens leren we van landen als Duitsland, die al langer ervaring hebben met de terugkeer van de wolf. We helpen boeren met vee om de wolf op een veilige manier te weren. Daarbij zetten we in op natuurlijke oplossingen zoals de inzet van honden en ezels. Daarnaast blijven we via de provincie hekken vergoeden om dieren te beschermen. We verenigen natuurgebieden over grenzen heen zodat er voldoende ruimte komt voor de wolf.

Celebi
Berichten: 3938
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:59

Volgens mij moet ik weer eens mijn 50plus stem uit de kast halen. :+

Macs

Berichten: 7658
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:09

Ik hoop wel dat jullie stem niet alleen bepaald wordt door het standpunt over de wolf.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:14

Als de PVV als enige meer tegen de wolf zou willen doen had ik je zorg gesnapt, maar aangezien die partij om tig redenen naast deze al af valt ...

Onali

Berichten: 18535
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 14:15

Macs schreef:
Ik hoop wel dat jullie stem niet alleen bepaald wordt door het standpunt over de wolf.


Waarom zou dat niet mogen/ kunnen?

Ik sla ook altijd dingen over als het over kinderen gaat. Gaat me niks, niet boeiend voor mij.
Dus ik pas mn stemgedrag daar op aan.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:18

Nee, maar je kunt wel kijken wat voor mening de partij heeft waar je op wilt stemmen. En dan is het aan iedereen zelf wat ze van doorslaggevend belang vinden. Misschien wel de wolf …

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:52

Ik kies wel BBB, maar niet alleen om de wolf.
Beetje nuchter verstand in Europa als het om milieu en natuur gaat is zo gek nog niet. En ook dat er niet teveel macht in Europa komt maar Nederland zelf ook kan beslissen.

Dreamboy

Berichten: 2492
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:56

Ik zag vandaag een stand van de Partij voor de Dieren. Heb me echt moeten beheersen om geen discussie aan te gaan. Gelukkig spraken ze ook me niet aan _-:(

Captain

Berichten: 21463
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:57

Partij vd dieren begrijp ik hierin nog het minste. :? Al die dieren die (levend) aangevreten worden of opgehokt worden..

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:00

Ik snap die wel... heb verhalen over vroeger van Thieme gehoord.... kort samen gevat, een activiste een zeer zware activiste tegen alles wat boer is.... En dan vind ze alles geoorloofd.
Oke niet meer haar partij maar denk het gedachtegoed nog net zo bij veel aanhangers.

En weidedieren is boer, punt... veel verder gaat dat brein niet of zo, zie je ook aan reacties die die lui geven

dierenfan
Berichten: 9740
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:42

DuoPenotti schreef:
Ik kies wel BBB, maar niet alleen om de wolf.
Beetje nuchter verstand in Europa als het om milieu en natuur gaat is zo gek nog niet. En ook dat er niet teveel macht in Europa komt maar Nederland zelf ook kan beslissen.


Dat idd!

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:50

BBB is wat dat betreft de 'beste' keus, CDA en SGP trekt me veel minder.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:06

DubbelFun schreef:
BBB is wat dat betreft de 'beste' keus, CDA en SGP trekt me veel minder.

Klopt, al is het nieuw zijn van BBB een vraagteken voor mij. Blijft CDA of 50plus over, want de 2 strenge reli partijen zeg ik uit principe nee tegen.
Twijfels dus, toch wat meer lezen hier over dan.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:07

Hoe groot is 50+ in Europa, want een grote club heeft natuurlijk een grotere invloed bij een stemming.

Celebi
Berichten: 3938
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:17

Ik heb voor de Nederlandse stemming al eerder mijn stem gegeven aan 50plus vanwege hun goede programma. En ik ben nog lang geen 50 plusser trouwens. Het is alleen jammer dat ze weinig uit kunnen halen als kleine partij.

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:27

Ja, daarom dat ik zit met tegen principe in CDA stemmen, lastig, maar wel zo te zien de beste optie op dit punt.

Mellow

Berichten: 6538
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:32

Afbeelding

Ik hoop dat hij of zij het overleefd en groot mag worden.

Onali

Berichten: 18535
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 20:03

Celebi schreef:
Ik heb voor de Nederlandse stemming al eerder mijn stem gegeven aan 50plus vanwege hun goede programma. En ik ben nog lang geen 50 plusser trouwens. Het is alleen jammer dat ze weinig uit kunnen halen als kleine partij.


Ik in het verleden ook. 50+ kwam bij mij als beste partij uit de verf :')

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:14

Hier ook 50 plus, paste het beste bij mij. Maar helaas idd te klein om veel uit te kunnen richten.

Over het veulentje, hopelijk doen ze er wat aan, nu de advocaat op de stoep heeft gestaan.