Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:34

Gefeliciteerd Zonnebloem !

Kalea

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:56

Leuk dat er weer iemand geslaagd is, hopelijk volgt de rest snel :) Kan toch wel een stresserende / spannende tijd zijn.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:02

Hier ook een zwak voor vosjes (liefst met veel wit) en schimmels… Vind zwart of een ‘gewone’ bruine juist wat minder. Maar ik zou er een paard niet om laten staan…

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:09

Het enige wat ik echt zou laten staan op kleur zijn paarden met dubbele verdunningen, ik vind het zo lelijk :o en zo'n gevoelig huidje. Maar al de rest is wel oké voor mij. Het mooist van al vind ik een schimmel <3 zo'n witte PRE hengst met lange wapperende manen <3 Oke ik ben stiekem een 12jarige penny, ik val door de mand.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:12

Ik zou over een tijdje het liefst weer een bonte willen <3 maar die zijn helemaal zeldzaam. Of een goede bruine of zwarte merrie en die een keet laten dekken door een bonte.

Eerst maar in januari bevallen, daarna bijrijdpaard zoeken en sparen :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:16

Ik zou ook graag iets aparts willen. Bont, schimmel etc. Maar dat valt in de dressuursport nog niet zo mee.

Houd het wel bij vossen met veel wit haha.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was mijn vosmerrie (v Houston) . Daar bleef je echt mee onderhandelen en omdenken hoor . Maar ze was wel consequent in haar gedrag ( dus niet elke keer iets anders ineens ) en ze deed niets engs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 21:53

Bedankt allemaal, het is een Fries hengstje.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:14

Ik zou al blik zijn met een vos, die gezond is, simpel te rijden is(hoeft geen dressuurtopper te zijn) en braaaaaaaaaf is.
En dat met een budget van 5000 euro.
Wat vind je veel Spaanse net geïmporteerd en half uitgemergeld, die totaal niets kunnen, aangemerkt als super braaf gezond en geschikt voor alle ruiters (nou dat moet je met een flinke korrel zout nemen)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:20

myk_en_shant schreef:
Ik zou al blik zijn met een vos, die gezond is, simpel te rijden is(hoeft geen dressuurtopper te zijn) en braaaaaaaaaf is.
Wat vind je veel Spaanse net geïmporteerd en half uitgemergeld, die totaal niets kunnen, aangemerkt als super braaf gezond en geschikt voor alle ruiters (nou dat moet je met een flinke korrel zout nemen)

Geen enkel paard is geschikt voor elke ruiter dus op het moment dat dat erbij staat, weet je zeker dat ie uit z'n nek staat te zwammen.

Maar dat schreven ze eerder ook over Tinkers, maar ja, die kun je niet meer goedkoop uit GB halen, dus stappen we over op het volgende paardenafvoerputje........

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:41

Als ze half uitgemergeld zijn, zullen ze inderdaad wel braaf zijn denk ik dan. :\ vraag me soms wel af met die dieren, als die zich dan een beetje op hun gemak voelen en wat bijgekomen zijn, hoe braaf en bomproef zijn ze dan nog. En dat gezond zou ik toch ook wel mijn twijfels bij hebben. Ik krijg heeeel veel spaanse doorgestuurd van vrienden (ahja jij zocht een PRE toch?) Dus alles wat ook maar iets spaans is, al is het enkel de naam, komt mijn richting uit :+ en dan zie je wel wat voorbijkomen, soms zelfs gewoon duidelijk mankend op film :=

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:43

Gefeliciteerd Zonnebloem! Fijn dat je geslaagd bent en hopen dat t een knappe Friese kerel wordt <3

Spannend kiwaa ik zou het ook zeker willen weten, anders blijf je maar malen.

Aatrox ik duim met je mee en hopelijk een positief resultaat +:)+

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:44

myk_en_shant schreef:

Nou braaf moet je inderdaad met een korreltje zout nemen want dat zeggen ze allemaal. :(

Ben er laatst van eentje behoorlijk lelijk afgevallen tijdens het proefrijden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:47

M1994 schreef:
myk_en_shant schreef:

Nou braaf moet je inderdaad met een korreltje zout nemen want dat zeggen ze allemaal. :(

Ben er laatst van eentje behoorlijk lelijk afgevallen tijdens het proefrijden.

Daarom wil ik dus ook niet zelf verkopen.
De vierjarige die ik nu heb heeft echt nog nooit een pas verkeerd gezet, en ik denk ook niet dat ie dat zal doen, maar ik weet echt niet wat een andere ruiter ermee doet.

Heeft al weleens een ander op gezeten. Was geen probleem, maar toch vind ik dat heel moeilijk.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:04

Moet zeggen dat wij ook wel bar weinig reactie krijgen op onze vosmerrie hoor := Absoluut geen knuffelpaard, maar ze doet alles op zich wel braaf (wel met een zure blik :+ ). Gewoon recreatief gereden en nu drachtig (makkelijk drachtig te krijgen). Er rijdt nu iemand op met gewoon manege-ervaring, dus er zit wel wat werk aan, maar de basisknoppen zitten er op. En ook al zet je haar 3 maanden stil, je kan daarna zo weer opstappen en wegrijden. De verzorgster is er helemaal weg van, ik heb zelf niet zo veel met haar. Zij overigens ook niet met mij, dus dat is wederzijds, haha. Vorig jaar hebben we haar geprobeerd te verkopen, maar toen kregen we weinig reactie. Wel een net bod gehad van iemand, die uiteindelijk niks meer liet weten. Toen hebben we de keuze maar gemaakt om haar maar gewoon te dekken, wij hebben haar namelijk als fokmerrie dus om haar dan nog een jaar leeg te laten is wel zonde dan. En nu is het helemaal belabberd met reacties. Als ik dit topic lees doen we blijkbaar toch iets verkeerd, haha.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:09

goldenarrow schreef:
Moet zeggen dat wij ook wel bar weinig reactie krijgen op onze vosmerrie hoor :=

Is het een arabier? Of iets KWPN-achtigs?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:22

Kiwiaa schreef:
Het enige wat ik echt zou laten staan op kleur zijn paarden met dubbele verdunningen, ik vind het zo lelijk :o en zo'n gevoelig huidje. Maar al de rest is wel oké voor mij. Het mooist van al vind ik een schimmel <3 zo'n witte PRE hengst met lange wapperende manen <3 Oke ik ben stiekem een 12jarige penny, ik val door de mand.

Ik voel me elke dag een Penny :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:27

Lieser schreef:
goldenarrow schreef:
Moet zeggen dat wij ook wel bar weinig reactie krijgen op onze vosmerrie hoor :=

Is het een arabier? Of iets KWPN-achtigs?

Ik doe alleen aan Arabieren :)) De vosmerrie op mijn profiel :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:29

Hier ook grote vossenliefde, ooit wil ik terug een speciaal kleurtje <3
Maar langs de andere kant wordt ik achterdochtig door zo'n kleur want zo'n kleurtje en al wat gepresteerd staat normaal nooit te koop.. paard is helaas ook ingeslapen, bleek 2 maand na aankoop geblesseerd..

Afbeelding

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:39

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 01:02

Marigold schreef:
Nu staan er weer heel nieuwe paarden pony’s en ezeltjes op de veiling in de wacht.
Deze gezelschapspony / kinderpony bijvoorbeeld.
https://esha.horse/veiling/Blacky-21930/bid

Veel sterren weer… ( oa . 1 van de zoveel die aan luchtzuigen doet, waarbij de tekst letterlijk” Santos word verkocht in de ESHA All Stars omdat hij af en toe lucht zuigt. Wij vinden dit niet zo erg want iedereen mag toch een hobby hebben.” 8)7 )
Het span ezeltjes stond eerder ook al op Facebook te koop hoor ( bij dhr van den hout )

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:20

Ja een drachtige merrie en Arabier dat is wel specifieke doelgroep hoor.
Zou ik ook niet willen

Heb overigens geen bericht gehad van de vosse merrie van Charmaine iemand anders wel?

De vos van Romeo was ook snel verkocht en niet echt lage prijsklasse wel een plaatje om te zien

Ander vraagje naar aanleiding post hier boven 10jaar gelden was stal van den Hout echt top veel ,enz een met gezond verstand kun je daar wel wat leuks weg halen voor recreatief gebruik

Heeft deze stal nu een ander naam

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:49

Chermaine heeft een merrie te koop, maar geen vos .

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:51

goldenarrow schreef:
Ik doe alleen aan Arabieren :)) De vosmerrie op mijn profiel :)

Dan vermoed ik dat het ras mensen meer afschrikt dan de kleur. Ik heb geen ervaring met arabieren en zou dus ook niet reageren.
Je hebt wel prachtige paarden staan trouwens. Estonia en Lady Brown bijvoorbeeld :)

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 08:51

Marigold schreef:
Nu staan er weer heel nieuwe paarden pony’s en ezeltjes op de veiling in de wacht.
Deze gezelschapspony / kinderpony bijvoorbeeld.
https://esha.horse/veiling/Blacky-21930/bid

Ik zou mijn goude oude pony nooit op deze manier verkopen maar dat is persoonlijk natuurlijk. Je wilt toch weten waar hij heen gaat.