Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kan toch wel een stresserende / spannende tijd zijn.
en zo'n gevoelig huidje. Maar al de rest is wel oké voor mij. Het mooist van al vind ik een schimmel
zo'n witte PRE hengst met lange wapperende manen
Oke ik ben stiekem een 12jarige penny, ik val door de mand.
maar die zijn helemaal zeldzaam. Of een goede bruine of zwarte merrie en die een keet laten dekken door een bonte.
myk_en_shant schreef:Ik zou al blik zijn met een vos, die gezond is, simpel te rijden is(hoeft geen dressuurtopper te zijn) en braaaaaaaaaf is.
En dat met een budget van 5000 euro.
Wat vind je veel Spaanse net geïmporteerd en half uitgemergeld, die totaal niets kunnen, aangemerkt als super braaf gezond en geschikt voor alle ruiters (nou dat moet je met een flinke korrel zout nemen)
vraag me soms wel af met die dieren, als die zich dan een beetje op hun gemak voelen en wat bijgekomen zijn, hoe braaf en bomproef zijn ze dan nog. En dat gezond zou ik toch ook wel mijn twijfels bij hebben. Ik krijg heeeel veel spaanse doorgestuurd van vrienden (ahja jij zocht een PRE toch?) Dus alles wat ook maar iets spaans is, al is het enkel de naam, komt mijn richting uit
en dan zie je wel wat voorbijkomen, soms zelfs gewoon duidelijk mankend op film
myk_en_shant schreef:Ik zou al blik zijn met een vos, die gezond is, simpel te rijden is(hoeft geen dressuurtopper te zijn) en braaaaaaaaaf is.
Wat vind je veel Spaanse net geïmporteerd en half uitgemergeld, die totaal niets kunnen, aangemerkt als super braaf gezond en geschikt voor alle ruiters (nou dat moet je met een flinke korrel zout nemen)

M1994 schreef:myk_en_shant schreef:Ik zou al blik zijn met een vos, die gezond is, simpel te rijden is(hoeft geen dressuurtopper te zijn) en braaaaaaaaaf is.
Nou braaf moet je inderdaad met een korreltje zout nemen want dat zeggen ze allemaal.
Ben er laatst van eentje behoorlijk lelijk afgevallen tijdens het proefrijden.
Absoluut geen knuffelpaard, maar ze doet alles op zich wel braaf (wel met een zure blik
). Gewoon recreatief gereden en nu drachtig (makkelijk drachtig te krijgen). Er rijdt nu iemand op met gewoon manege-ervaring, dus er zit wel wat werk aan, maar de basisknoppen zitten er op. En ook al zet je haar 3 maanden stil, je kan daarna zo weer opstappen en wegrijden. De verzorgster is er helemaal weg van, ik heb zelf niet zo veel met haar. Zij overigens ook niet met mij, dus dat is wederzijds, haha. Vorig jaar hebben we haar geprobeerd te verkopen, maar toen kregen we weinig reactie. Wel een net bod gehad van iemand, die uiteindelijk niks meer liet weten. Toen hebben we de keuze maar gemaakt om haar maar gewoon te dekken, wij hebben haar namelijk als fokmerrie dus om haar dan nog een jaar leeg te laten is wel zonde dan. En nu is het helemaal belabberd met reacties. Als ik dit topic lees doen we blijkbaar toch iets verkeerd, haha. Kiwiaa schreef:Het enige wat ik echt zou laten staan op kleur zijn paarden met dubbele verdunningen, ik vind het zo lelijken zo'n gevoelig huidje. Maar al de rest is wel oké voor mij. Het mooist van al vind ik een schimmel
zo'n witte PRE hengst met lange wapperende manen
Oke ik ben stiekem een 12jarige penny, ik val door de mand.
Marigold schreef:Nu staan er weer heel nieuwe paarden pony’s en ezeltjes op de veiling in de wacht.
Deze gezelschapspony / kinderpony bijvoorbeeld.
https://esha.horse/veiling/Blacky-21930/bid
)Marigold schreef:Nu staan er weer heel nieuwe paarden pony’s en ezeltjes op de veiling in de wacht.
Deze gezelschapspony / kinderpony bijvoorbeeld.
https://esha.horse/veiling/Blacky-21930/bid