Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:43

En de kop past niet bij het lichaam zonder kop dat al eerder werd gevonden.
Mensen nemen echt wel het heft in eigen handen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:44

Afschieten mag niet, dus iedereen die er iets van weet zou het horen te melden bij meld misdaad anoniem.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:57

Marigold schreef:
Afschieten mag niet, dus iedereen die er iets van weet zou het horen te melden bij meld misdaad anoniem.

Nee hoor, dat zou ik niet doen.
Overheid moet zich maar aanpassen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:01

Ja horen te melden vast wel.
Ik ging ze een doos merci brengen...

Hier zit overigens al jaren dezelfde wolf. Die al alles wat beweegt heeft vermoord. Van schapen tot koeien tot herten.
Achter wolf werend raster.
Diegene die het lef heeft dat dier te schieten zal eerder vereerd dan verguisd worden...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:07

DuoPenotti schreef:
Diegene die het lef heeft dat dier te schieten zal eerder vereerd dan verguisd worden...

Daarom bieden ze ook zulke hoge geldbedragen. Nu hopen ze dat iemand toch in de verleiding komt om te praten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:16

Nu hopen dat het voorstel dat wolven actief "beheerd" mogen worden er in Gelderland en andere provincies die problemen met de wolf ondervinden er snel door komt. Zodat mensen niet het recht in eigen hand hoeven te nemen. Ik weet niet wat ik zelf zou doen, maar ik zou in ieder geval niet lijdzaam toezien hoe zo'n probleemwolf mijn dieren afslacht. Je hebt als eigenaar ook een verantwoordelijkheid om goed voor je dieren te zorgen omdat ze van jou afhankelijk zijn en dan zou je zo'n wolf maar zn gang moeten laten gaan? Ik zou me dat niet voor kunnen voorstellen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:20

Dat hoop ik ook babootje
Dat elke wolf die zich meerdere malen aan weide dieren heeft vergrepen gewoon door de jagers geschoten mag worden.
Dat de mensen met weidedieren weer kunnen slapen.

En ja stoer roepen wat sommige doen ik schiet hem neer, dan denk ik. Dat is ook geroepen uit emotie.
Want ik zou al niet weten hoe ik aan een jachtgeweer kom. Dan moet ik nog leren schieten.
En ook nog op het juiste moment in de wei liggen. En dan nog niet mis schieten ook.... omdat ik dan mijn eigen dier raak.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:27

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:31

Babootje schreef:
Nu hopen dat het voorstel dat wolven actief "beheerd" mogen worden er in Gelderland en andere provincies die problemen met de wolf ondervinden er snel door komt. Zodat mensen niet het recht in eigen hand hoeven te nemen. Ik weet niet wat ik zelf zou doen, maar ik zou in ieder geval niet lijdzaam toezien hoe zo'n probleemwolf mijn dieren afslacht. Je hebt als eigenaar ook een verantwoordelijkheid om goed voor je dieren te zorgen omdat ze van jou afhankelijk zijn en dan zou je zo'n wolf maar zn gang moeten laten gaan? Ik zou me dat niet voor kunnen voorstellen.

https://www.google.com/amp/s/www.rtvdre ... vinciehuis

Deze boer is zelfs bedreigt, omdat hij de wolf heeft geraakt met de auto. Wat je moet je dan? Toekijken hoe je dier gepakt wordt?

Dus het is nog oppassen ook met wat je doet en zegt.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:38

de stroper moet weer actief worden!!

bewust afspreken dat een jager alleen eerst de "verkenner" afschiet kijken of dat effect heeft op de roedel

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:41

pillow schreef:
Nou dat quoten van Rizette en
Hahahatsjoe gaat ook geweldig. Is helemaal geen touw aan vast te knopen.
Ik heb een paar maand geleden ook in de nacht schoten gehoord. Maar die koppel wolven is er gewoon nog.

Ik noem mezelf ook geen expert in het quoten :D Gelijk wolvenEXPERTS wel doen maar ondertussen weinig anders dan onzin over wolven de wereld in helpen. |o

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:42

mce schreef:
de stroper moet weer actief worden!!

bewust afspreken dat een jager alleen eerst de "verkenner" afschiet kijken of dat effect heeft op de roedel

De stroper heeft niets aan de wolf........... Stropen gaat om het gewin.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:46

Zelf nog geen verhalen gehoord over het afschieten hier in de buurt. Maar kan mij niet voorstellen dat het niet gebeurt. Er staan te hoge straffen op om dit soort dingen te vertellen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:42

Duidelijk is wel dat de discussie uit de hand loopt als iemand die een wolf dood rijdt wordt bedreigd.
Dan wel mensen die er een duidelijke mening hebben tegen de wolf.
Om een einde te maken aan deze polarisatie is een besluit nodig dat beheer wordt toegestaan. Het is een onderwerp waar veel emotie bij komt.
De wolf is een beschermde diersoort maar geen bedreigde diersoort. Europese regels geven ruimte om de wolf te beheren daar waar de aanwezigheid van de wolf problemen geeft (lees probleemwolven). Dan moet je dat ook doen. Het is gewoon misdadig en gevaarlijk om dit maar te laten gaan.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:46

Als ik dat beest in mijn land tref gaat hij er wel aan. Ik moffel hem wel weg maar denk maar niet dat ik dat ook maar aan 1 iemand zal vertellen. Je verrader slaapt nooit. Dat zie je wel aan "uit betrouwbare bron". Ja ja betrouwbaar.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:03

Ik zou een wolf niet bewust aanrijden, maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem bij mijn pony's zou zien.
Sowieso wegjagen, maar mocht hij er één gewond of gedood hebben dan gaat er een riek doorheen :j

Maar ja hoe vaak gebeurd het dat je er daadwerkelijk bijstaat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:06

Ik weet het echt niet, ik zou echt radeloos zijn. Maar ik denk dat het ook een verschil is of het er maar 1 is of een halve roedel. En of het paard nog zou leven en dus mogelijk nog te redden is...
Ik vind het een vreselijk idee. Ik denk dat ik vooral de andere paarden in veiligheid zou willen brengen.

Bah, vreselijk idee. Ik snap die boer wel die er 1 aangereden heeft.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:36

Als ik op de weg 1 tegen kom rem ik echt niet. Eerder het tegenovergestelde.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:38

Met als gevolg je auto met flinke schade.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:43

Onali schreef:
Ik zou een wolf niet bewust aanrijden, maar ik zou niet weten wat ik zou doen als ik hem bij mijn pony's zou zien.
Sowieso wegjagen, maar mocht hij er één gewond of gedood hebben dan gaat er een riek doorheen :j

Maar ja hoe vaak gebeurd het dat je er daadwerkelijk bijstaat.

Als de wolf 1 x succes heeft gehad, komt hij naar alle waarschijnlijkheid de volgende dag of de dagen erna weer terug.
Dus posten bij je weitje met de riek erbij. }>

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:12

In de eik naast de paddock :')

Afbeelding

Wolf komt vanaf het maisveld.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:52

pillow schreef:
Als ik dat beest in mijn land tref gaat hij er wel aan. Ik moffel hem wel weg maar denk maar niet dat ik dat ook maar aan 1 iemand zal vertellen. Je verrader slaapt nooit. Dat zie je wel aan "uit betrouwbare bron". Ja ja betrouwbaar.

Precies!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:54

Ik denk inderdaad dat je het beste je mond kan houden tegen iedereen als je zoiets doet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:57

Dat weet ik wel zeker, want die Folkert typjes leggen je er net zo gemakkelijk om om...

gat in en mond dicht

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:15

Marigold schreef:

Gelukkig is niet iedereen zo een Moraalridder als jij