Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:33

josien_m_ schreef:
Ik wil geen wolven hier maar ja, ik vind het wel normaal en onderzoekend gedrag. Wolven moeten hun leefomgeving leren kennen en onderzoeken die dus gewoon. Of die omgeving nou wildernis is of stads, dat doet er niet toe voor wolven mits ze voedsel vinden en een woonplek/hol. Dat is hun natuur, ze kunnen niet anders.


Fair point.

Misschien had ik moeten verduidelijken dat ik de dagelijkse zichtmeldingen dus niet normaal vind . En de manier waarop sommige wolven zich gedragen. Zoals die bij Ermelo.

En dat gedrag is zeker niet alleen aan te rekenen aan die wolf zelf. Maar wel een gevolg van "wens" natuur.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:44

Nyaleti schreef:
SusanH schreef:
Dit is die frikadellen wolf. Die is vooral op zoek naar de inhoud van je vriezer of koelkast :+


Deze zou eigen frikandellenwolf moeten heten ja :')
Maar die in het raam, en wat ik quote van FB, was in Dilsen, Limburg geloof ik.

'de' Frikandellenwolf zit in Ermelo, die houdt zich op op straat en benaderd auto's.


Die wolf die door die woonwijk liep gisteren was in Ermelo. En idd dat is een andere wolf dan die wolf die naar binnen keek.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 17:49

josien_m_ schreef:
Ik wil geen wolven hier maar ja, ik vind het wel normaal en onderzoekend gedrag. Wolven moeten hun leefomgeving leren kennen en onderzoeken die dus gewoon. Of die omgeving nou wildernis is of stads, dat doet er niet toe voor wolven mits ze voedsel vinden en een woonplek/hol. Dat is hun natuur, ze kunnen niet anders.


Neem het de wolf ook niet kwalijk en de het onderzoekende is misschien gewoon, maar de locatie is dat niet en ook niet wenselijk. Maar de wolf gaat, waar wij het laten gaan en daar zit nu het probleem.

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 18:44

Grote kans dat de beschermingsstatus van de wolf verlaagd gaat worden.
Eerst zien en dan geloven en wat houdt die verlaagde status dan in?

Citaat:
THE WIND OF CHANGE

Vandaag werd bekend gemaakt dat de minister voor het verlagen van de beschermde status van wolven gaat stemmen. Dit betekent dat er langzaam een andere wind gaat waaien in de opvatting over wolven.
Samen met veel partijen en organisaties heeft Stichting Wij(s) met wolven hier een belangrijke bijdrage aan geleverd.
In februari zijn wij in gesprek geweest bij het ministerie van LNV. Naar aanleiding daarvan werd ons gevraagd onze visie en ons advies te geven aan de minister over de positiebepaling van Nederland ten aanzien van het verlagen van de beschermde status.
Door de RDA is er een dialoog met organisaties gehouden, waar wij niet bij aanwezig waren, simpelweg omdat onze stichting toen nog niet bestond. Wel hebben wij gezorgd dat velen van ons bij de regionale dialogen aanwezig waren, omdat die later gehouden werden en wij daar wel input konden leveren.
Op 6 mei hebben wij onze visie en advies aan de minister verzonden. Zodra wij toestemming krijgen voor publicatie zullen wij dit document met jullie delen.
Wij zijn verheugd dat hetgeen door de minister gecommuniceerd wordt in lijn ligt met ons advies.
Uiteraard weten wij dat de minister zich breed georiënteerd heeft en dat ons advies een schakel is in een lange reeks van input die ze gehad heeft. Wij willen dan ook iedereen die zich op welke manier dan ook (petities, gebruik maken van inspreekrecht, gesprekken, demonstraties, ludieke acties en noem maar op) ingespannen heeft om de minister te informeren heel erg bedanken! Zo zien we dat we samen sterk staan en dat de aanhouder wint! Bedankt iedereen, die op welke manier dan ook zich inspant om een andere wind te laten waaien ten aanzien van wolvenbescherming.

Wil je ons financieel steunen? Wat fijn! Zie:

https://whydonate.com/nl/fundraising/wijs-met-wolven

#wolvencrisis #beschermdestatus #wijsmetwolven #wolven #politiek #minister #ministerlnv #natuurbeheer #europa #SamenSterk #samenwerking #advies #adviesopmaat

https://www.boerderij.nl/kabinet-steunt ... %20gestemd.


Bron Wij(S) met wolven
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:01

Dat zou mooi zijn.

En ook goed om te lezen dat Hart van NL ermee bezig is, hopelijk laten ze dan niet de zogenaamde "experts" steeds aan het woord.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:04

Met de Europese verkiezingen in aantocht; welke partijen (NL en EU) zijn 'tegen' de wolf ??
('tegen' a.i. de beschermde status afzwakken)

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:14

De kreupele hengst loopt weer bij de rest.

Citaat:
25 mei 2024
Tijd: 9 uur
Er komt zojuist de definitieve bevestiging binnen dat de kudde op het Aekingerzand weer compleet is.
De jonge hengst loopt er weer tussen. Hij loopt helaas nog wel steeds kreupel.


Voor filmpje zie link geen wolf in cultuurlandschap
https://fb.watch/shilfGeoib/?mibextid=WC7FNe

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:28

DubbelFun schreef:
Met de Europese verkiezingen in aantocht; welke partijen (NL en EU) zijn 'tegen' de wolf ??
('tegen' a.i. de beschermde status afzwakken)

BBB wil beheer van overlastgevende dieren zoals bevers, ganzen en wolven en wil wolfvrije zones.
https://boerburgerbeweging.nl/wp-conten ... 052024.pdf

Adrija

Berichten: 1898
Geregistreerd: 28-11-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:07

Bevers mogen volgens mij allang dood gemaakt worden als ze een gevaar vormen voor dijken e.d.

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:29


Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 19:39

Afbeelding

Dat vind ik fantastisch. Hopen dat het wat opleverd.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:00

Ik hoop het ook, maar het zal ook paarden richting slacht opleveren. Daar zal weer over gestruikeld worden.

Anne_GTI

Berichten: 18215
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:02


Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:15

Wintu schreef:
Ik hoop het ook, maar het zal ook paarden richting slacht opleveren. Daar zal weer over gestruikeld worden.


Nee dan is levend opgegeten worden inderdaad beter...

De tegenstrijdigheid vind ik in deze gewoon echt stuitend. Een ander vertellen wat ze allemaal wel niet goed doen om hun dieren te beschermen, daar ook nog geld mee verdienen. Maar het verhaaltje wat je zelf ophangt zelf aan je laars lappen want jou pony's zijn zogenaamd "Natuur".

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:17

Anne_GTI schreef:
tienus63 schreef:
Schaap gedood Biddinghuizen

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... tid=WC7FNe


Dom van die wolf want er zijn heel veel reeën in de polder.

Denk dat natuurpark Lelystad zich ook wel iets zorgen maakt.


In de buurt oldeberkoop is een damherten "plaag". En toch verkiezen ze de schapen boven de damherten. Zal vast eens 1 gepakt worden maar toch nog veel aanvallen op schapen.

Kaja

Berichten: 3899
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:19

Mellow schreef:
Wintu schreef:
Ik hoop het ook, maar het zal ook paarden richting slacht opleveren. Daar zal weer over gestruikeld worden.


Nee dan is levend opgegeten worden inderdaad beter...

De tegenstrijdigheid vind ik in deze gewoon echt stuitend. Een ander vertellen wat ze allemaal wel niet goed doen om hun dieren te beschermen, daar ook nog geld mee verdienen. Maar het verhaaltje wat je zelf ophangt zelf aan je laars lappen want jou pony's zijn zogenaamd "Natuur".

Precies en om vervolgens te gaan dreigen met “dan gaan ze naar de slacht” is net zo triest. Zeker nooit geleerd vanuit huis wat fatsoen betekent. Ronduit stuitend en tegelijkertijd schrijnend!

SunnyHorse
Berichten: 1280
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 20:22

Ze gaan niet naar de slacht. Als ze gaan, dan worden ze opgehaald en weer in een ander gebied gezet om te grazen. Al dan niet in de buurt van de wolf.

Kaja

Berichten: 3899
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:34

SunnyHorse schreef:
Ze gaan niet naar de slacht. Als ze gaan, dan worden ze opgehaald en weer in een ander gebied gezet om te grazen. Al dan niet in de buurt van de wolf.

Op Texel? Want ze lopen vanzelf dieper Zeeland in…

Bovendien heeft de beste man al vaker gedreigd met de slacht, dus zo zeker zou ik niet zijn!

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:43

Mellow schreef:
Wintu schreef:
Ik hoop het ook, maar het zal ook paarden richting slacht opleveren. Daar zal weer over gestruikeld worden.


Nee dan is levend opgegeten worden inderdaad beter...

De tegenstrijdigheid vind ik in deze gewoon echt stuitend. Een ander vertellen wat ze allemaal wel niet goed doen om hun dieren te beschermen, daar ook nog geld mee verdienen. Maar het verhaaltje wat je zelf ophangt zelf aan je laars lappen want jou pony's zijn zogenaamd "Natuur".


Ho, niet mijn mening he. Maar zo zal het wel gaan. Paarden naar de slacht vindt het algemeen publiek zielig. Opgevreten door een wolf is prima. Krom want als men het laatste ok vindt, waarom vindt men het eerste dan zielig >;)

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:44

Mellow schreef:
Anne_GTI schreef:

Dom van die wolf want er zijn heel veel reeën in de polder.

Denk dat natuurpark Lelystad zich ook wel iets zorgen maakt.


In de buurt oldeberkoop is een damherten "plaag". En toch verkiezen ze de schapen boven de damherten. Zal vast eens 1 gepakt worden maar toch nog veel aanvallen op schapen.


Damherten wegen niet zo heel veel en kunnen snel, een schaap niet. De bokken zijn hun gewei momenteel kwijt, dus daar hebben ze niet veel van te duchten momenteel.

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:46

SunnyHorse schreef:
Ze gaan niet naar de slacht. Als ze gaan, dan worden ze opgehaald en weer in een ander gebied gezet om te grazen. Al dan niet in de buurt van de wolf.

Zo communiceert de heer Mekel dat zelf niet.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 21:57

Hij eet die pony,s zelf...

Mellow

Berichten: 6537
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:05

Wintu schreef:
Ho, niet mijn mening he. Maar zo zal het wel gaan. Paarden naar de slacht vindt het algemeen publiek zielig. Opgevreten door een wolf is prima. Krom want als men het laatste ok vindt, waarom vindt men het eerste dan zielig >;)


Nee weet ik hoor! Bedoelde het meer naar de mensen die de slacht zielig vind.

Ik wist het zelf wel als ik voor die keuze stond...

Wintu

Berichten: 3467
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 00:08

Elisa2 schreef:
Hij eet die pony,s zelf...


1 paard per jaar geloof ik, verder eet ie aangereden wild :x

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 01:33

Is dat dan letterlijk soer vleis?
Zuur van de stress als ze niet in 1 klap dood waren en zuur van de bloeduitstortingen?