oji schreef:Als ik op Sporthorses selecteer op warmbloed rassen, springpaard of dressuurpaard, merrie/ruin, tussen de 4-10 jaar en tussen de 160-175, oftewel de hele gewilde criteria, met een max van 10k kom ik toch echt een aantal hele leuke paarden tegen.
Nou heb ik nog nooit een paard via een advertentie gekocht, dus weet niet wat je dan aantreft als je daadwerkelijk gaat kijken, maar zo op de advertentie zie ik zat prima paarden tussen de 9k en 10k.
Ik heb het idee dat veulens sowieso minder opbrengen tegenwoordig. Vond vorig jaar (toen ik nog serieus een veulen kopen overwoog) de prijzen op de veilingen ook al een stuk lager als dat ik verwacht had (in ieder geval een stuk lager als de dierenarts rekening die ik had dat jaar toen ik mijn eigen veulen eerst probeerde te fokken en de merrie baarmoederonsteking kreeg...daar had ik een heel best sportgefokt veulen voor kunnen kopen op de betere veilingen). Uiteindelijk toch gekozen voor een onbeleerde 3-jarige rechtstreeks uit de opfok.
En voor de helft daarvan zijn ze er ook, maar moet je wel goed zoeken en een beetje geluk hebben. Tenminste, die van mij is 3 jaar ouder, maar verder voldoet hij aan alle criteria die de meesten hier stellen. Gezond, braaf (van de week stapte mijn verzorgster met manegeniveau op nadat hij 6 weken stil had gestaan en hij liep superbraaf zijn rondje en probeerde haar echt te helpen), rustig in de kudde, verkeersmak.
Maar ik heb wel lang moeten zoeken. En een beetje geluk moeten hebben. En niet bang zijn om flink wat eraf te bieden