Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:39

Ik snap wel dat dit meer aandacht trekt. De wolf pleegt geen misdrijf maar doet gewoon wat een wolf doet. Dit is gedaan door een mens, dat is toch een ander verhaal.

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:49

Zo bezien heb je absoluut gelijk.

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:10

schießen, schaufeln, schweigen is minder riskant.

pillow
Berichten: 7876
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 19:59

Cayenne schreef:
pillow schreef:

Ja de straffen voor het doden van een wolf zijn hoger dan voor het doden van een mens.


Overdrijven is ook een vak :+

Er komt ook nog een boete van 20 duizend bij.

Merlen

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:18

In Hechtel-Eksel is blijkbaar weer een wolf doodgereden.

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:21

Die in Belgie kennen het verkeer minder goed dan de Nederlandse lijkt wel....mooi.
Hard, maar toch mooi. De enige vijand die het heeft

criollo_yess

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:07

Het veranderen van het gedrag van runderen (in Idaho) tov honden als er wolven rondlopen. Dit is ook een risico in de natuurgebieden met grote grazers in Nederland. Relaxed met je hond (aan de lijn) wandelen is er dan ook niet meer bij.

https://www.youtube.com/watch?v=ZdEufIke4XE

Loretta
Berichten: 8906
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 13:24

DuoPenotti schreef:
Die in Belgie kennen het verkeer minder goed dan de Nederlandse lijkt wel....mooi.
Hard, maar toch mooi. De enige vijand die het heeft


Alleen jammer dat ze nog harder weten te fokken.

Merlen

Berichten: 1638
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:16

Merlen schreef:
In Hechtel-Eksel is blijkbaar weer een wolf doodgereden.


Het bleek een nep bericht te zijn.

Dagahra

Berichten: 885
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:25


tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 10:32

Dat zijn die paarden die aantal weken geleden zijn aangevallen.
Helaas lijkt de kans groot dat de dieren niet meer volledig herstellen en/of pijnvrij kunnen leven.

Heel triest.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 11:32

Wat een ellende hè met die paarden. Heel triest.

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 07:54

Skessa_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Kan de mensen geen ongelijk geven.
Dat spelen ze totaal in de hand door niets te beheren.


Klopt. Verbaasd mij überhaupt dat dat in Drente en Limburg nog niet is gebeurd. In Belgie zijn ze iig niet te flauw ermee :=



"het gaat mogelijk om een zeer discrete wolf" terwijl die dagen ervoor meerdere malen overdag in verschillende dorpen is gezien.


O in Drenthe is het wel gebeurd hoor, ik weet uit betrouwbare bron dat een boer wolven heeft afgeschoten. Maar er is voor gezorgd dat de lijken volledig verdwenen en dat niemand verder iets weet daarover.

Mac

Berichten: 11662
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:35

Op de Veluwe idem dito.

En dat creëer je inderdaad door mensen 0 mogelijkheden te geven iets aan de wolvenoverlast te doen.

mce
Berichten: 658
Geregistreerd: 19-12-22

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:49

Oplossing nabij:

BBB wil dat Gelderland schieten op wolven gaat toestaan. Volgens de partij kan dat ondanks de strikte Europese beschermingsregels voor het roofdier.


Volgens de Gelderse fractie van BBB zouden andere Europese landen al gebruik maken van ruimte die de regels bieden om wolven aan te pakken. De fractie stelt dat aan de wolf "ten onrechte een meerwaarde wordt toegekend voor wat betreft de biodiversiteit". Daarvoor zou geen wetenschappelijk bewijs zijn.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5646931 ... gelderland

DuoPenotti

Berichten: 30584
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:54

Natuurlijk kan schieten. Ook de probleem wolf. En dat is hier het grootste gedeelte.
Dat werd eerder ook al aangegeven dat dit Europees mag. Nederland zelf is weer eens strenger aan het zijn dan nodig.

Fijn dat BBB door gaat pakken :j

pillow
Berichten: 7876
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:55

hahahatsjoe schreef:
O in Drenthe is het wel gebeurd hoor, ik weet uit betrouwbare bron dat een boer wolven heeft afgeschoten. Maar er is voor gezorgd dat de lijken volledig verdwenen en dat niemand verder iets weet daarover.


Raar, niemand weet er iets van maar jij hebt het uit betrouwbare bron.
Ik geloof er ook niks van, gezien de overlast die er nog steeds is.

Dagahra

Berichten: 885
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:12

hahahatsjoe schreef:
Skessa_ schreef:

Klopt. Verbaasd mij überhaupt dat dat in Drente en Limburg nog niet is gebeurd. In Belgie zijn ze iig niet te flauw ermee :=



"het gaat mogelijk om een zeer discrete wolf" terwijl die dagen ervoor meerdere malen overdag in verschillende dorpen is gezien.


O in Drenthe is het wel gebeurd hoor, ik weet uit betrouwbare bron dat een boer wolven heeft afgeschoten. Maar er is voor gezorgd dat de lijken volledig verdwenen en dat niemand verder iets weet daarover.

Is blijkbaar niet helemaal gelukt :')

Maar kennissen in Drenthe hebben 's avonds laat ook wolvengehuil gehoord en even later hoorden ze jachtgeweren afgaan.

Het schijnt dat ze nu inmiddels dempers gebruiken in Drenthe. Zodat je de schoten niet meer hoort.

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:25

pillow schreef:
hahahatsjoe schreef:
O in Drenthe is het wel gebeurd hoor, ik weet uit betrouwbare bron dat een boer wolven heeft afgeschoten. Maar er is voor gezorgd dat de lijken volledig verdwenen en dat niemand verder iets weet daarover.


Raar, niemand weet er iets van maar jij hebt het uit betrouwbare bron.
Ik geloof er ook niks van, gezien de overlast die er nog steeds is.


Zoals de waard is... Ja dit is een betrouwbare bron, die heeft haar paarden bij die boer staan. En natuurlijk weet verder niemand hier iets van anders wordt die boer vervolgd.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 12-04-23 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:42

hannah, ik vind het een held :j en ik geloof je wel :j

Rizette
Berichten: 4462
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:44

Klopt. Verbaasd mij überhaupt dat dat in Drente en Limburg nog niet is gebeurd. In Belgie zijn ze iig niet te flauw ermee :=



"het gaat mogelijk om een zeer discrete wolf" terwijl die dagen ervoor meerdere malen overdag in verschillende dorpen is gezien.
[/quote]

O in Drenthe is het wel gebeurd hoor, ik weet uit betrouwbare bron dat een boer wolven heeft afgeschoten. Maar er is voor gezorgd dat de lijken volledig verdwenen en dat niemand verder iets weet daarover.[/quote]
Is blijkbaar niet helemaal gelukt :')

Maar kennissen in Drenthe hebben 's avonds laat ook wolvengehuil gehoord en even later hoorden ze jachtgeweren afgaan.

Het schijnt dat ze nu inmiddels dempers gebruiken in Drenthe. Zodat je de schoten niet meer hoort.[/quote]
Mooi verhaal, als ze in de lucht schieten hoor je ook knallen,Zou ik ook proberen om ze te verjagen als ik een geweer had. Dit is hetzelfde verhaal als iemand die een klap hoorde en daarmee vindt dat ze een ongeluk heeft zien gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Rizette op 12-04-23 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Berichten: 2423
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:50

Rizette schreef:
Klopt. Verbaasd mij überhaupt dat dat in Drente en Limburg nog niet is gebeurd. In Belgie zijn ze iig niet te flauw ermee :=



"het gaat mogelijk om een zeer discrete wolf" terwijl die dagen ervoor meerdere malen overdag in verschillende dorpen is gezien.


O in Drenthe is het wel gebeurd hoor, ik weet uit betrouwbare bron dat een boer wolven heeft afgeschoten. Maar er is voor gezorgd dat de lijken volledig verdwenen en dat niemand verder iets weet daarover.[/quote]
Is blijkbaar niet helemaal gelukt :')

Maar kennissen in Drenthe hebben 's avonds laat ook wolvengehuil gehoord en even later hoorden ze jachtgeweren afgaan.

Het schijnt dat ze nu inmiddels dempers gebruiken in Drenthe. Zodat je de schoten niet meer hoort.[/quote]
Mooi verhaal, als ze in de lucht schieten hoor je ook knallen,ou ik ook proberen om ze te verjagen als ik een geweer had. Dit is hetzelfde verhaal als iemand die een klap hoorde en daarmee vindt dat ze een ongeluk heeft zien gebeuren.[/quote]

:evaw: :evaw: :evaw:

pillow
Berichten: 7876
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:14

Nou dat quoten van Rizette en
Hahahatsjoe gaat ook geweldig. Is helemaal geen touw aan vast te knopen.
Ik heb een paar maand geleden ook in de nacht schoten gehoord. Maar die koppel wolven is er gewoon nog.

Skessa_
Berichten: 10731
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:18

Zoals gezegd, in Belgie/Brabant gebeurd het ook. Kan ze geen ongelijk geven. Snachts slapen de meeste mensen toch, zullen weinig mensen het mee krijgen. Ze worden in een gierput gedropt of gewoon ergens diep in de bossen begraven.

tienus63

Berichten: 12342
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 10:35

Duitse wolvenveschermingsvereniging looft 15.000 euro uit voor de gouden tip inzake de afgehakte wolvenkop.

Bron: ndr Niedersachsen