Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:10

DuoPenotti schreef:
Captain schreef:
Als ik terug ben van vakantie wil ik BOOS aan gaan schrijven, is er iemand die met mij mee wil kijken tezijnertijd? Zal halverwege volgende week zijn. Baad het niet dan schaadt het niet.

Is de npo vara wel de goede voor hulp?

Denk dat je met Derksen nog beter zit :')

Ik weet het niet, maar het lijkt me wel goed dat al dit dierenleed meer media aandacht gaat krijgen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:48

Ik wil wel meekijken, het is beter dan niks doen. :-)

Echter is wat hulp van iemand die in dat gebied zit ook wel handig.

Hannanasjuh

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:01

Ik kijk al een tijdje geen tv meer dus weet niet of het nog bestaat. maar is hart van Nederland nog een optie?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:31

Elisa2 schreef:
Ik wil wel meekijken, het is beter dan niks doen. :-)

Echter is wat hulp van iemand die in dat gebied zit ook wel handig.

Ik zit er. Ligt er even aan wat voor hulp :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 09:02

Zichtmelding bebouwde kom Ermelo

Citaat:
Ermelo Gelderland
23-05-2024
Na 22.00 uur

Volgens mij is dit de #frikandellenwolf
Loopt door/langs de magnolialaan richting forsytialaan , zo lijkt het.
Deze wolf heeft nog best een ruim loopgebied omgeving defensie en Ermelose heide.
De wolf lijkt heel speels, maar ga dit niet uittesten. Dit is en blijft een wolf met verraderlijk gedrag.
Speelsheid kan ook prooi uittesten zijn!
Meld deze wolf ook meteen aan de politie.
Paintballen kan nog niet, maar melden is voor dossier opbouw zeer belangrijk.

meldingen graag zo snel mogelijk naar dit nummer
+31 6 17018889

Filmpje zie bron Geen Wolf

Afbeelding
Afbeelding
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=K35XfP

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:40

Ik heb een mail gestuurd naar SBB , wat een vreselijk walgelijke situatie is in het DFW onstaan!!
Ben zo vreselijk boos! -:(-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 11:41

Goed zo!
Niet dat ze er iets mee doen, zie het wanbeleid van de wildernix maar....

Echt ik snap het gewoon niet, hoe kan het dat dit mag in Nederland?!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:18

Een oprechte vraag naar ieder die vind dat wolven in Nederland horen, mogen en kunnen leven. Hoe kijken jullie aan tegen de wolven die nu in woonwijken rondhangen?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:20

Dit vindt die beheerder of grote stem van Groep Wolf er van: "Gewoon een jonge zwerver op zoek naar eigen leefgebied. Na enkele seconden is hij weer vertrokken.. helemaal natuurlijk! "

Steek je kop maar in t zand 8)7

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:22

ik hoop dat er binnenkort wat konijnen uit de hokken getrokken worden bij zulke lui...dan gaan ze wel anders piepen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:23

Nyaleti schreef:
Dit vindt die beheerder of grote stem van Groep Wolf er van: "Gewoon een jonge zwerver op zoek naar eigen leefgebied. Na enkele seconden is hij weer vertrokken.. helemaal natuurlijk! "

Steek je kop maar in t zand 8)7

Ach van die hond die deze? Week paar meter mee genomen is werd ook gezegd 'was niet gewond, dus er is niets gebeurd'....
Echt he totaal van de zotte!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:26

rien10 schreef:
Een oprechte vraag naar ieder die vind dat wolven in Nederland horen, mogen en kunnen leven. Hoe kijken jullie aan tegen de wolven die nu in woonwijken rondhangen?

Een rondhangende wolf is echt een no-go imo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:17

Dit is die frikadellen wolf. Die is vooral op zoek naar de inhoud van je vriezer of koelkast :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:46

SusanH schreef:
Dit is die frikadellen wolf. Die is vooral op zoek naar de inhoud van je vriezer of koelkast :+

Deze zou eigen frikandellenwolf moeten heten ja :')
Maar die in het raam, en wat ik quote van FB, was in Dilsen, Limburg geloof ik.

'de' Frikandellenwolf zit in Ermelo, die houdt zich op op straat en benaderd auto's.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:46

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1365628 ... te-zwakken

Er komt een voorstel uit EU om de strikt beschermde status af te zwakken naar een beschermde status, om het mogelijk te maken de wolf te kunnen beheren. Maar heb ik begrepen, gaat dat nog wel lang duren omdat dan eerst het verdrag van Bern moet worden aangepast. Maar in juni/juli wordt hier in Brussel over gestemd. NL gaat voor het afzwakken van de status stemmen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:22

rien10 schreef:

De mensen die het mooi vinden die vinden het een "cadeautje". Dat lees je in reacties op de foto dat de wolf voor het raam staat.

Ik vind het zorgelijk en niet gezond. En vooral geen "natuur".

Maar ik vind het sowieso best een hypocriete situatie worden nu.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:24

Ik vraag me af hoeveel van die mensen zelf in een wolven gebied wonen...

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:51

Al ben je nog 'pro' wolf, dit is toch een zorgelijke situatie? Ook voor de wolf zelf?
Hoe kun je met een gezond verstand, dit natuur noemen? Dat dier is continu in de stress. Die loopt echt niet voor z'n eigen plezier door een woonwijk.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:58

Nyaleti schreef:
Al ben je nog 'pro' wolf, dit is toch een zorgelijke situatie? Ook voor de wolf zelf?
Hoe kun je met een gezond verstand, dit natuur noemen? Dat dier is continu in de stress. Die loopt echt niet voor z'n eigen plezier door een woonwijk.

Tja dat vind ik dus het hypocriete er aan.
Ik vind het een prachtig dier. Maar wel als ik hem niet zie. En zo hoort het ook. Dat je hem niet ziet of tegenkomt. DAT is natuur en natuurlijk gedrag.

Niet het gedrag wat je nu ziet...

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:16

Ik wil geen wolven hier maar ja, ik vind het wel normaal en onderzoekend gedrag. Wolven moeten hun leefomgeving leren kennen en onderzoeken die dus gewoon. Of die omgeving nou wildernis is of stads, dat doet er niet toe voor wolven mits ze voedsel vinden en een woonplek/hol. Dat is hun natuur, ze kunnen niet anders.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:23

josien_m_ schreef:
Ik wil geen wolven hier maar ja, ik vind het wel normaal en onderzoekend gedrag. Wolven moeten hun leefomgeving leren kennen en onderzoeken die dus gewoon. Of die omgeving nou wildernis is of stads, dat doet er niet toe voor wolven mits ze voedsel vinden en een woonplek/hol. Dat is hun natuur, ze kunnen niet anders.

Zo denk ik er ook over.
Een wolf heeft geen boodschap aan een plaatsnaam, straat of kinderspeelplaats. Die concepten begrijpen zij niet.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:40

Had vanmorgen in mijn mail naar SBB gezegd dat ik Hart van Nederland zou contacten, en ik ben van, een man een man, een woord een woord (geldt ook voor een vrouw :+ )

Ik heb contact met Hart van Nederland opgenomen en ik was niet de eerste!
Binnenkort wordt er een item opgenomen hierover, helaas kan ik zelf niet, maar heb wel een aantal namen door gegeven en ik geloof dat dit gelukt is.

Ben benieuwd, het maar niet doorgeven omdat er toch niets mee gedaan wordt is geen optie voor mij :D

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:57

Ik ben niet pro, maar ook niet echt tegen, in zoverre dat ik wolven op zich prachtige dieren vind, die absoluut ERGENS thuishoren, maar niet in zo'n klein dichtbevolkt (mens en dier) landje. Als ze zich nou eens puur zouden houden bij het wild in de natuurgebieden en gegarandeerd geen gevaar zouden zijn voor vee of andere (huis)dieren zou ik er echt geen probleem mee hebben. Jullie allemaal niet denk ik.

Ik vind het echt doodeng dat dat beest nu zelfs gewoon door de woonwijken loopt. Dat zal ook zeker niet de laatste zijn.

Desondanks ben ik het ook niet eens met de tegenstanders die online niet verder komen dan poedersuiker en lood erin, desnoods stiekem. De beesten zelf kunnen er ook niets aan doen. Maar beheer is gewoon pure noodzaak. Daarnaast vind ik ook dat de mogelijkheden om jezelf/je levende have legaal te beschermen flink uitgebreid mogen worden. Er wordt vaak gewezen naar andere landen waar "het toch ook goed gaat", maar a. is dat niet persee het geval en b. daar kan/mag men zelf VEEL meer doen en gebruiken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 15:58

En nu maar hopen dat ze het serieus oppakken en de mensen in de omgeving aan het woord laten in plaats van de ‘geleerden’ en ‘experts’.

Een worstkoe mag je tegenwoordig niet meer in de weide of stal hebben lopen. Die moet af laten maken door een veearts.
Voorheen kregen deze koeien een laatste zomer als weider en aan het eind van de zomer was waren de meeste bijgetrokken en konden ze netjes naar de slager vervoerd worden.

Als een boer een koe af wil voeren naar de slager mag deze niet kreupel zijn. Dier moet normaal, zelfstandig en fatsoenlijk de vrachtwagen in kunnen lopen.
Dat is een hele goede regel, maar dan dier zo laten creperen omdat het een pony is die slachtoffer is van wensnatuur en maffe ideeën van zijn eigenaar.

Hoeft hij zich niet te houden aan stikstofbeleid. Met zoveel dieren ben je er bedrijfsmatig mee bezig?
Of heeft hij een uitzonderingspositie of maas in de wet gevonden?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 16:16

Het zijn prachtige dieren, machtig.
Maar niet hier... maar in echte uitgestrekte natuur waar ze niet elke meter een weg of een huis tegenkomen.

Ook wel benieuwd hoe het met stikstof regels en die grote grazers zit...

@Sandra H, maar welke oplossing is er dan nog meer dan "lood er in" ?
Vangen en uitzetten is ook geen idee want elders willen ze er ook vanaf.
Ze hadden het nooit zover moeten laten komen, dan hoefde er nu ook niet zoveel geschoten te worden.

@Karrij, goed van je.
Nu maar hopen dat ze eens echte ervaringsdeskundige aan het woord laten.
Dierenartsen bijvoorbeeld die zo vaak dieren in moeten laten slapen.
En ja dat ze eens navraag doen bij de NVWA of er niets gedaan kan worden.
maar zo ver zal de journalistiek wel weer niet gaan.