Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:10

Derma schreef:
Er staan een heel aantal paarden op marktplaats die wel mijn interesse hebben, maar doordat ik nog niet weet waar ik aan toe ben qua verzekering, nog niet ben gaan kijken.
Toch staan er ook een aantal bij die voor mijn gevoel al weg hadden moeten zijn. Vraag me dan toch af wat er mee is.
Slaan jullie over als ze er al een tijdje op staan?

Welke andere platformen zijn nog interessant? Ik ken alleen sporthorses maar vind de (vraag)prijzen daar steeds erg hoog. Enkele keren info opgevraagd met vraagprijs en tot zover alles boven de 17,5k.
Ik heb een dure smaak dat wist ik helaas al :$

Als je een dure smaak hebt valt 17,5k nog mee hoor :P
Ik kom met mijn 'smaak' niet onder de 30k uit :') prijzen zijn enorm nu :+

Maar je kan ook kijken op Ehorses, marktplaats, speurders... en natuurlijk de facebook groepen en op sites van fokkers en (goede) handelaren zelf.

SteffiiY

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:56

Ik meld mij ook maar... Langzaam ga ik op zoek naar een nieuwe topper. :D Leuk om met jullie mee te lezen in ieder geval :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:53

Umeo schreef:
Wij gaan onderhand voor het eerst een paardje verkopen. Ook spannend!

dat lijkt me inderdaad ook spannend! je wil toch dat hij goed terecht komt. Zijn jullie iets van een (hobby) fokker?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:55

Ik heb mijn zoektocht trouwens even stil gezet... Ik denk dat het nog te vers is na het overlijden van mijn paard.

Dat gezegd hebbende, was er van de paarden die ik heb bekeken, eentje bij die ik toch wel echt heel leuk vond. Heb alles gedaan, stap, draf, galop. En die reed mij toch een partij makkelijk en voelde super safe. Ik heb deze afgezegd en daar baal ik stiekem wel van.. Twijfel of ik het kan maken om een berichtje te sturen dat ik toch nog een keer wil kijken...(als hij er uberhaubt nog is)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 10:59

Doen happy, anders blijf je altijd zitten met het 'wat als' gevoel. Zou ik wel hebben in ieder geval. :)

Welkom allemaal! Wat zoeken jullie? :) Misschien dat er dan meegedacht kan worden!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:01

happy2014 schreef:
Ik heb mijn zoektocht trouwens even stil gezet... Ik denk dat het nog te vers is na het overlijden van mijn paard.

Dat gezegd hebbende, was er van de paarden die ik heb bekeken, eentje bij die ik toch wel echt heel leuk vond. Heb alles gedaan, stap, draf, galop. En die reed mij toch een partij makkelijk en voelde super safe. Ik heb deze afgezegd en daar baal ik stiekem wel van.. Twijfel of ik het kan maken om een berichtje te sturen dat ik toch nog een keer wil kijken...(als hij er uberhaubt nog is)

Waarom niet? Het gaat anders toch in je hoofd blijven zitten. En is het paard er nog en het geeft hetzelfde gevoel, moet je niet twijfelen. Het zal je andere paard niet vervangen maar het kan het gemis wel verzachten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:02

happy2014 schreef:
Umeo schreef:

dat lijkt me inderdaad ook spannend! je wil toch dat hij goed terecht komt. Zijn jullie iets van een (hobby) fokker?

Ik ben stiekem ook benieuwd wat je gaat verkopen .

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:05

happy2014 schreef:

ja waarom niet, nee heb je, ja kun je krijgen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:59

Ah Romeo, ik zie nu, dat is die knapperd met droomafstamming die je een paar maanden geleden gekocht hebt. Wat jammer dat je die weer moet verkopen. Geweldig gaaf dier!

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:05

happy2014 schreef:
Umeo schreef:

Nee wij hebben een leuk springpaardje dat intussen 17 jaar is geworden waar we nu een leuke thuis voor zoeken. Wordt momenteel te weinig mee gedaan (druk bezig met de jonge aanwas) en ik denk dat we er iemand heel blij mee kunnen maken. Ze is al iets ouder maar nog topfit.

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:19

Het gekke hier is dat een vriendin van mij een leuk paard te koop heeft erg braaf. Helemaal goed op de foto. En ze haar niet verkocht krijgen. Waarschijnlijk omdat het een vos merrie is

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:29

_Caithlynn schreef:
Het gekke hier is dat een vriendin van mij een leuk paard te koop heeft erg braaf. Helemaal goed op de foto. En ze haar niet verkocht krijgen. Waarschijnlijk omdat het een vos merrie is

Daar heb ik toch eigenlijk geen negatieve ervaringen mee dat mensen een vosmerrie niet willen.

Heb je een advertentie van het paard?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:33

_Caithlynn schreef:

Stuur maar door

Ook braaf op de weg

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:43

tita schreef:
_Caithlynn schreef:

Stuur maar door

Ook braaf op de weg

Ik heb een vierjarige staan die laat zich nog net niet overrijden door een vrachtwagen haha. Echt nergens bang van. Gisteren ging ik naar de club en moet dan 1 redelijk drukke weg oversteken. Ze waren daar ook glasvezel aan het leggen en de stenen opnieuw aan het vastleggen in de grond.
Vind ze wel wat van, maar heb de mannen gevraagd even niet met de hamer te slaan als ik overstak en zonder enige stress kon ik over de net aangelegde stenen de weg oversteken. Gek beest.

Liep er wel naast, maar er op maakt der ook niks uit.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 14-12-21 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:46

Ik zou ook niet afknappen op vosmerrie....

Ik vind het momenteel erg moeilijk om te blijven wachten met zelf te gaan bezichtigen. Ik wil eigenlijk wachten tot mijn merrie verkocht is (die komt als het goed is komende week online). Maar nu ga ik vrijdag tòch al een bezichtiging doen....Moet er ook meteen bijna 4 uur voor in de auto zitten. En het verbaasde me eigenlijk dat ik nog wat kon plannen. Gezien de hoeveelheid likes had ik verwacht dat ie helemaal vol zou zitten....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:50

Ik koop liever nu paard ik tob al jaren houden of verkopen

Ik denk dat ik haar nooit verkoop als ik niks anders heb zonder zitten is geen vrijwillige optie

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:52

Vos merrie verkoopt wel slechter en schimmels ook

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:54

:= vind dat kul zijn zoveel andere factoren die bepalend zijn of verkoop vlot of niet

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:57

Ik lees op zich wel vaker dat mensen géen schimmel willen, omwille van hogere kans op melanomen. Dus helemaal kul is het niet denk ik.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:57

Ik heb juist een vosmerrie gekocht, en ben er super happy mee <3

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:00

tita schreef:
:= vind dat kul zijn zoveel andere factoren die bepalend zijn of verkoop vlot of niet

Het is toch echt zo. En schimmel niet perse wegens melanonem maar puur wedstrijd gericht het wassen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:00

tita schreef:

Ik heb er gelukkig ook geen negatieve ervaringen mee. Als een paard gewoon goed is dan verkoopt het zichzelf wel.

Verkocht een paar jaar geleden een vos met vier hoge witte benen en een grote bles. Stonden ze gewoon voor in de rij.

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:25

_Caithlynn schreef:

O stuur maar door, ben gek op merries en het liefst ook nog vos.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:33

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost en is daarom verwijderd
Laatst bijgewerkt door balance op 14-12-21 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan aanwijzingen in de openingspost

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 15:13

Nou, toen mijn vosmerrie te koop stond, waren er bar weinig reacties op en amper kijkers. Fatsoenlijke foto's en advertentie, hele nette prijs en 100% goed op de foto's en klinisch. Was 10 en niet hoog geklasseerd, wel iets verder afgericht . Leuk om te zien, goed bewegend ( niet extreem) en 1m70. Wel n eigenzinnige vosmerrie, maar niets raars.

Heb mn accoord gegeven aan de eerste die kwam kijken en er weg van was en haar graag wilde hebben. Ze is er nog blij mee.