[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:22

http://www.bokt.nl/markt/ad/101490/2-mooie-ponys

Wat vinden jullie van deze (de eerste)?
Ik ben zelf op zoek (niet echt op zoek maar aan het rondkijken) naar een paardje voor endurance te rijden en misschien ook wel TREC en uiteraard ook een beetje dressuurmatig.
Ik vind het enkel spijtig dat hij maar 140 cm is (hoewel ik zelf niet echt groot ben)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:53

http://www.bokt.nl/markt/ad/101786/bijn ... edkoop-weg

Vage advertentie, zij willen er geld in steken door hem te castreren, maar dan kost ie in aankoopbedrag wel 500,- minder...???
Misschien om er zeker van te zijn dat ze geen potentiële dekhengst verkopen voor 1500,-?

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:29

Castello91 schreef:
Melanie vind je deze paarden niks:

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... M8q4Tkt7gI

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... M8p3zkt7gI

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... M8qGzkt7gI

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... M8rEjkt7gI

Dit meisje ken ik persoonlijk, zelf is ze ook groot maar past perfect op Ciske. Dit paard is getraind als springpaard maar heeft hele leuke gangen.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... M8qbTkt7gI

Die laatste heb ik hier een half jaar geleden aangeboden. Ze leste bij mij. Het waren toen niet de beste foto's en een (nog) veel gunstigere prijs dan nu.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:03

svdijk schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/101786/bijn ... edkoop-weg

Vage advertentie, zij willen er geld in steken door hem te castreren, maar dan kost ie in aankoopbedrag wel 500,- minder...???
Misschien om er zeker van te zijn dat ze geen potentiële dekhengst verkopen voor 1500,-?

De gedachte erachter staat er inmiddels bij :)

en 500 is niets hoor, ik heb ze wel eens harder laten zakken als ik besloot dat er 1 geruind ging worden omdat ik er geen belang meer bij had om die als hengst aan te houden (ondanks dat van die oudste zijn nakomeling erg knap was) :') ik heb een voorkeur ze als ruin weg te doen, dan hoef ik me er minder zorgen om te maken :) De laatste die als hengst wegging, nou na, weg ging ie niets eens want ze kon geen stalling vinden, ze kon hem niet aan, kon niet met hengsten overweg en wilde hem kostte wat kost hengst houden en ermee gaan dekken... Uiteindelijk hebben we hem geruild tegen een ruintje en kort erna de schaar in zn ballen gezet en opnieuw verkocht waar hij nu inmiddels heel gelukkig is ;) Dus nee, ik ben niet bijzonder gemotiveerd ze als hengst weg te doen...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:48

Hej hej..

Ff een update: heb al best wel wat ontwenningverschijnselen..

Maar sta nog steeds achter mijn beslissing om geen nieuw paard te kopen..

Her en der zie ik dan wel eens wat voorbij komen, vraag dan ook weer ff hoe en wat maar denk dan toch.. nee, dit moet ik niet gaan doen..

Ben ook al mijn spullen aan het verkopen, doet bij alles wel véél pijn omdat er toch een soort van ziel van mijn trisje aan hangt..

En daarna verder met mijn leven, concentreren op mijn opleiding tot verpleegkundige en dan misschien toch mijn droombaan als amulance verpleegkundige volgen..

En misschien als ik ooit heel rijk ben dat ik weer eens begin, maar voorlopig is dit hoofdstuk afgesloten..

Pff, met dit typen springen de tranen weer in mn ogen.. bah, wat mis ik mijn vriendje :(

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:00

Je moet het even tijd geven blub... :(:)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:50

Heel veel sterkte Blub....Je hart is écht groot genoeg om ooit weer zoveel van een paard te gaan houden, geloof me....

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:47

Goeie keuze Blub! Zit een beetje in hetzelfde schuitje (qua gevoel). Wil heel graag weer een ander paard en heb daardoor 2 paarden waarvoor ik Bhas kon gaan inruilen. Uiteindelijk bij beide paarden niet gedaan, want het voelde niet goed en ik twijfelde te veel. Eerst alles maar eens een plekje geven (en in mijn geval) eerst andere paardjes rijden, zodat ik mijn vertrouwen weer terug kan krijgen.

Maarja dan moet ik toch eerst een nieuw baasje vinden voor Bhas :+ . Gister kijkers gehad en Bhas deed het erg goed. Maar.. Ze vonden hem volgens mij te braaf hihi.. Snap er niks meer van. :')

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:02

Ik vind Bhas erg leuk... alleen je advertentie is erg eerlijk beschreven en daarom zie ik er een beetje vanaf.. :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:09

Snap ik hoor Melanie, dit is ook de reden dat ik het er in heb gezet. Dan komen er alleen mensen op af die daarmee om kunnen gaan :) . Overigens is ie verder super zoet. Laatst kijkers gehad die er echt alles mee deden, zelfs weer heerlijk gesprongen met hem. Bhas vond het wel een beetje spannend, aangezien het de eerste keer in maanden was. Maar hij liet zich super fijn bewerken en was lekker voorwaarts.

En mocht je toch eens een keertje willen komen kijken, dan mag dat natuurlijk :) . Het is bij Bhas niet zo erg dat ie dagelijks of wekelijks omhoog gaat. Maar zoals het ene paard wel eens kan bokken, kan Bhas wel eens steigeren :).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 11:20

Raar kan dat lopen he met kijkers/kopers de 1 vind ze veel te ril en sensible een ander vind ze langzaam en flegmatisch :D

Hoop dat het vanmiddag bij het bezichtigen droog is :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:25

Echt he Seven.. Hoop voor je dat het droog blijft!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 11:30

:D

Ja ik ook ik ben super zuinig op mn zadel en rijd nooit in de regen :o Maar we zullen zien tis hier alweer helemaal donker en somber.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:46

Nou ind.. Ik haat rijden in de regen :+

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:09

Oliiviia schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/101490/2-mooie-ponys

Wat vinden jullie van deze (de eerste)?
Ik ben zelf op zoek (niet echt op zoek maar aan het rondkijken) naar een paardje voor endurance te rijden en misschien ook wel TREC en uiteraard ook een beetje dressuurmatig.
Ik vind het enkel spijtig dat hij maar 140 cm is (hoewel ik zelf niet echt groot ben)

Ik heb ook een welsh van 1.40 die ook heel erg geschikt is voor endurance misschien intresse? pb maar voor meer info!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 12:14

Hahaha nou das dan mooi Romanoff dan gaan we voor droog weer word jij en mn zadel niet nat :=

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:23

Even een tijdje vanuit deze kant geen nieuws...Aangezien mijn opa op sterven ligt, en mijn moeder bij hem in Duitsland zit. Is dus heel erg druk hier met alle beesten, ziek broertje enz.

Gister hebben we de uitslag van de foto's gekregen, en 4x is bij ons dus scheepsrecht hihi. Hij had super foto's volgens de dierenarts, en hij was er echt benieuwd naar hoe hij ging uitgroeien!
Ben heel erg blij met onze nieuwe aanwinst. Waarschijnlijk wordt hij komende week nog gecastreerd zodat hij over een paar weken hierheen kan komen.

Ik heb helaas geen foto's, maar zodra ik de mogelijkheid heb zal ik het plaatsen.
Het is alweer een tijdje geleden maar het gaat om een anderhalfjarige donkerbruine hengst van [naam] uit de merrie Goldstück (2x z-dressuur), welke ook de moeder is van de goedgekeurde hengst Goldschmidt http://www.youtube.com/watch?v=GqW-HxVa ... Zg&index=8

hij heeft echt heel erg veel weg van zijn groter broer, qua hoofd, uitdrukking alles eigenlijk hahaha!
Ben echt heel erg benieuwd hoe hij straks gaat uitgroeien, en hoe hij er straks over een paar jaar uit gaat zien!! :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:46

mocht iemand nog een heel goedkoop paard zoeken?
pb mij dan even gaat om een 3 jarig onbeleerd paard van rond de 1.70cm.

hier zal ik eerst bij gaan kijken maar ik heb vandaag te horen gekregen dat het met ons nieuwe huis niet goed zit vanwege de bestemming.
en aangezien wij hier al een half jaar in wonen en niet weten hoe het gaat aflopen ga ik niet aan een paard beginnen (voorlopig niet_)

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:16

Ralph mag ik wat meer info?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:01

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:09

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:19

Hmm vind er eerlijk gezegd niet zoveel aan :o
Beetje een hakkentrekker , wel op zich redelijk ruim, maar mist mijn inziens souplesse en swung.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:32

ralphtdw schreef:
even een vraagje want ik ben hier dus helemaal niet bekend mee hoe duur het moet kosten.
ik kan wat weiland huren (voor 2 kleine pony's.
het is ong 1200 m2 dat is niet veel maar wat zouden jullie een redelijke prijs vinden per maand of per jaar?
en is dit wel groot genoeg?
want ik heb het stuk land nog niet gezien en vind het heel moeilijk inschatten hoe groot het is want waar onze paarden staan is zoveel hectare

@Ralph: wat wil je er mee? Onze rijbak is zo'n 1800 vierkantemeter en zou daar geen twee pony's op willen houden.
Qua wei stelt het natuurlijk niet veel voor, mogen de pony's sowieso niet op gras, dan kun je er natuurlijk een flinke paddock op maken en een schuilstal, mocht dit tot de mogelijkheden behoren. Veel gras zal er niet lang op staan, dus je zult er rekening mee moeten houden dat je continue ruwvoer zult moeten bijvoeren.

@Blub: :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:33

CM_ schreef:
Hmm vind er eerlijk gezegd niet zoveel aan :o
Beetje een hakkentrekker , wel op zich redelijk ruim, maar mist mijn inziens souplesse en swung.

Ik vind hem voor een driejarige anders best leuk lopen, en ook al redelijk in balans :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:13

Nog een keer de zelfde vraag wat is reeel om te betalen voor 1200 m2 weilandje?