Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:20

Sam <3 Hoe gaat het verder met hem?

Fijn dat Smaug terug thuis is, laat ze haar vuurtje maar gebruiken om een mooi kind te gaan bakken :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 09:58

petraaken schreef:
Tja, Rêve heeft van jou niet voor niets de bijnaam Terror gekregen. :+

Hier ook een vuurspuwende draak als ze een veulen aan de voet heeft. Zeker als vreemde moet je er niet aan komen. Toen die naar Merelbeke moest omdat het veulen niet wilde drinken en koorts had hadden we ze daar ook gewaarschuwd dat ze eerst de merrie moesten pakken en dan pas het veulen. Je zag die boerenzoons al denken "zal wel loslopen". Toen we ze na een week gingen ophalen stond er in letters van een halve meter hoog "opgepast gevaarlijk merrie". Ze had ze dus buiten de box gebonjourd omdat ze eerst het veulen pakten ipv haar. Tja wie niet luisteren wilt moet maar voelen hé. :')

_O- _O- dat zie ik met Rêve ook nog gebeuren als ze nog naar daar mag om te bevallen :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 13:26

Tja was ook geen makkelijke tante onder het zadel. Verder heel lief en braaf om mee om te gaan maar met veulen aan de voet is het voor vreemden een vuurspuwende draak en onder het zadel als die nee zei was het echt nee. Moest je een serieuze omweg nemen om haar toch te laten doen wat je wilde dat ze deed. Zelfs op haar 29ste kan ze nog wel eens haar kopje uitwerken tegenover ons. Iets wat ze beter tegen haar achterkleinzoon zou doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 13:31

petraaken schreef:
Tja was ook geen makkelijke tante onder het zadel. Verder heel lief en braaf om mee om te gaan maar met veulen aan de voet is het voor vreemden een vuurspuwende draak en onder het zadel als die nee zei was het echt nee. Moest je een serieuze omweg nemen om haar toch te laten doen wat je wilde dat ze deed. Zelfs op haar 29ste kan ze nog wel eens haar kopje uitwerken tegenover ons. Iets wat ze beter tegen haar achterkleinzoon zou doen.

Volgens mij kennen onze merries elkaar. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 14:33

Misschien staan ze telepatisch met elkaar in verbinding. :))
Nochtans geen familie van elkaar voor zover ik weet. :P

keesversc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:15

Leuke foto

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 18:18

Mars schreef:
Sam <3 Hoe gaat het verder met hem?

Fijn dat Smaug terug thuis is, laat ze haar vuurtje maar gebruiken om een mooi kind te gaan bakken :D

Deze vraag even gemist. Sam loopt correct. Je merkt wel dat er jaren op de teller staan nu. :) maar hij is nog steeds vrolijk en gezond. Hij heeft wat meer aandacht nodig betreffende voeding om op gewicht te blijven maar Sam is altijd moeilijk op gewicht te houden geweest, na de winter was hij vaak rank… dus dat is niet raar dat hij daar nu ook wat last van heeft. Maar een paar dagen grasjes zal hem al een heel eind op de goede weg zetten. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 22:00

Ik vond hem al mooi rad op t filmpje, hij oogt ook zo tevreden. Fijn dat hij zo goed gaat!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 23:37

:j hij komt ook heel goed door de verharing. Dat is bij Sam echt wel een goed signaal. :j

Voorproefje: O:)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:18

Plaatje zijn jullie
Heel erg mooi!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 00:00

pien_2010 schreef:
Plaatje zijn jullie
Heel erg mooi!

Ik weet dat je liever maar 1 topic volgt. Werkt dit voor jou:
https://postimg.cc/gallery/cyRmFk9T
Dat zijn alle foto’s. Als je wil post ik morgen hier een aantal foto’s.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:55

Ayasha schreef:
pien_2010 schreef:
Plaatje zijn jullie
Heel erg mooi!

Ik weet dat je liever maar 1 topic volgt. Werkt dit voor jou:
https://postimg.cc/gallery/cyRmFk9T
Dat zijn alle foto’s. Als je wil post ik morgen hier een aantal foto’s.

Prachtige foto's. Jullie zijn echt zo'n mooi stel, ik val in herhaling geloof ik.
Dit topic vind ik leuk hoor Kathleen en ook de filmpjes en foto's. Zo'n link is handig.
Ben op het moment wat druk vanwege verkoop van huis dus de filmpjes kijk ik niet allemaal en ook vaak niet helemaal uit en dat is meer een tijd probleem. Want met de lente en de tuin is het wel aan de bak nu vanwege de regelmatige visites waar we blij mee zijn..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 01:08

Afbeelding
De stal en de ‘paddocks’ ofwel de modderpoel. :+

Afbeelding
Weides in de verte stukje modderpoel. Toen hij er in ging was het stuk voor de stal witte zand. :x

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joy zíjn toekomstige stal. Andere deur natuurlijk. Via deze stal kan Joy zijn weide aan zijn stal krijgen. We moeten nog even nadenken hoe we het gaan doen maar we willen een soort binnen en buiten’stal’ voor ‘s nachts en overdag dus op de weide. En dat kan alleen met deze stal.
Dit is de meest linkse stal voor de kijker waar je ook dat groene stukje naast ziet. Dat mag niet bemest worden (gemeente heeft aparte regels) dus daar kunnen we Joy dan op dat stuk dat toch niet echt weide gaat kunnen worden een soort paddock/stal geven.
(Je ziet het stukje niet op mijn foto zie ik. :+ morgen maakt mijn stiefvader betere foto’s. Zal het morgen proberen te tonen via Google earth. :+ )
Hier mogen we morgen in vliegen. :+

Geloof het of niet het ziet er al veel beter uit dan toen wij het zagen maar er is nog een hoop werk. Piste (dat witte stuk) is voor nu rijdbaar dus geen prioriteit. Morgen eerst de weides aan pakken terwijl binnen de stallen nog eens gestoomd worden en een eerste laag verf.
We hopen de weides nog te laten injecteren. Met wat geluk krijgen we er dan nog terug gras op. Alle palen gaan er uit want hij heeft er maar draad rond gedraaid (letterlijk.) onder het mom van ‘er is afrastering.’ :+
Dus gewoon alles er uit. Injecteren, met de loonwerker kijken hoe we zijn ‘paddocks’ (lees: semi uitgedroogde modderpoelen) kunnen herstellen.

Beslissen welke stallen we eerst aan pakken… beetje orde in de chaos brengen dit weekend zeg maar, kijken wat moet gebeuren en in welke volgorde. :+

Maar vergeleken met wat we in maart (?) zagen hebben ze best wat bereikt op een maand. Tis niet netjes maar we hadden erger verwacht. :o
Deze stal was ooit zó mooi…. Hoop dat we het in ere kunnen herstellen.

Morgen probeer ik ook Sam en Rêve nog eens op de foto te zetten. Een paar dagen lang gras heeft zoals gehoopt Sam echt een flinke duw in de juiste richting gegeven. :+:
Laatst bijgewerkt door Ayasha op Vandaag, 01:17, in het totaal 3 keer bewerkt