Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:03

Mirranda schreef:
@ Popstra
Precies! Bijna 80% van onze atmosfeer bestaat uit stikstof. Zonder stikstof is er geen leven op aarde zelfs en planten zetten de stikstof voor ons (en dieren) om in zuurstof.
Het is een hoax (zoals zovele die op ons worden afgevuurd).

Watertekort is ook grote onzin. En zou dat nu wel zo zijn dan leggen ze de datacenters maar droog met hun verbruik van 84 miljoen!! liter drinkwater (idd drinkwater) per jaar.
Onze overheid heeft echt verkeerde prioriteiten -:(-

Wat bijzonder dat de wetenschap in dit geval niet wordt geloofd! Geen watertekort? Juist ja. en natuurlijk is stikstof aanwezig en noodzakelijk. Maar het gaat als bij zoveel: "te" , dat woordje doet er toe.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:33

josien_m_ schreef:
Mirranda schreef:
@ Popstra
Precies! Bijna 80% van onze atmosfeer bestaat uit stikstof. Zonder stikstof is er geen leven op aarde zelfs en planten zetten de stikstof voor ons (en dieren) om in zuurstof.
Het is een hoax (zoals zovele die op ons worden afgevuurd).

Watertekort is ook grote onzin. En zou dat nu wel zo zijn dan leggen ze de datacenters maar droog met hun verbruik van 84 miljoen!! liter drinkwater (idd drinkwater) per jaar.
Onze overheid heeft echt verkeerde prioriteiten -:(-

Wat bijzonder dat de wetenschap in dit geval niet wordt geloofd! Geen watertekort? Juist ja. en natuurlijk is stikstof aanwezig en noodzakelijk. Maar het gaat als bij zoveel: "te" , dat woordje doet er toe.

Volgens mij is meer het probleem dat politici niet meer worden gelooft. Ook niet als ze zeggen "De wetenschappers zeggen" Daarnaast wordt er door velen aan de onafhankelijkheid van wetenschappers getwijfeld.

Maar misschien moet je ook eens kijken waar het door komt dat zaken niet meer gelooft worden. Dat het vertrouwen in de instituten zo laag is dat heeft een verleden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:38

De mensen die blijven denken dat drinkbaar water (ook hier) oneindig uit de kraan blijft komen, brrr, krijg ik de kriebels van.
Die lezen zeker niks over pfas en de lozingsvergunningen die bedrijven krijgen, chemelot als een van de voorbeelden, willens en wetens lozen met micoplastics in de omgeving van drinkwater :')

Sorry voor het off-topic.

Mac

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:53

Nog even over die berenaanval: in dat gebied zijn ze dus wel uitgezet- en dat is ook gewoon gedocumenteerd. Dan is het dus wel door menselijk toedoen dat deze situatie is ontstaan. Dat bedoel ik dus met ideeën over natuur en het(her) creëren ervan. Hoe ver wil je teruggaan in de tijd om dat "perfecte" plaatje te vinden om dat dan weer in de moderne tijd te implementeren?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:57

Sansevieria schreef:
De mensen die blijven denken dat drinkbaar water (ook hier) oneindig uit de kraan blijft komen, brrr, krijg ik de kriebels van.
Die lezen zeker niks over pfas en de lozingsvergunningen die bedrijven krijgen, chemelot als een van de voorbeelden, willens en wetens lozen met micoplastics in de omgeving van drinkwater :')

maar als we er meer voor gaan betalen is er in ene wel genoeg ;)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 10:59

Ik vind dat ze met de DNA weer mammoeten, wolharige neushoorns en sabeltandtijgers moeten klonen.
Gewoon hier uitzetten, huppakee, door zetten dat programma.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:10

Sansevieria schreef:

Vooropgesteld Ik zeg helemaal niet dat ik geloof dat drinkwater oneindig uit de kraan blijft komen.
Ik zeg alleen maar dat ik het wantrouwen in dat soort berichten goed kn begrijpen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:29

DuoPenotti schreef:
Ik vind dat ze met de DNA weer mammoeten, wolharige neushoorns en sabeltandtijgers moeten klonen.
Gewoon hier uitzetten, huppakee, door zetten dat programma.

Ja, T-Rexen ook maar hoppatee! Geen halve maatregelen dan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:32

mce schreef:
Alles ligt aan de mens.[/quoteOnali]

Dat is toch ook zo, als ze in mijn tuin komen spreek ik ze ook aan, de brutaliteit/onbeschoftheid van de mens kent geen grenzen, ongevraagd water pakken, ongevraagd pissen op prive terreinen ect.,

we moeten het allemaal maal tolereren,

het wilde dier voelt zich bedreigt raakt zijn/haar terrein kwijt en laat van zich horen, die kent -helaas voor de mens - het "polderen" niet,

ga je bewust bepaalde gebieden in dan neem je bewust een risico, hij zal het wel niet geweten hebben!!!

maar ook hier goede uitgezonderd want niet iedereen is brutaal en onbeschoft,

Dus wij mensen mogen helemaal nergens meer recreëren?

Je mag en kan niet verwachten dat wij als huidge mens, honderen jaren zonder geleefd te hebben met grote predatoren, weten wat we moeten doen als we er 1 tegenkomen.

Als hij aan het hardlopen was, was hij echt niet kilometers ver in een diepe ongerepte jungle.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:33

Jawel, thuis op de loopband met een VR bril op.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:53

Sanet schreef:
Jawel, thuis op de loopband met een VR bril op.

Onali, Straks gaan de sportscholen en dagjes parken de rewilding nog sponsoren.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:54

Popstra schreef:
Sansevieria schreef:

maar als we er meer voor gaan betalen is er in ene wel genoeg ;)

Nee, dan is er nog steeds niet genoeg, alleen betalen we meer om het te zuiveren wat enige zuinigheid hopelijk in de hand gaat werken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:07

We betalen ook al de hoogste belasting op energie van heel Europa.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:15

Onali schreef:
mce schreef:
Alles ligt aan de mens.[/quoteOnali]

Dat is toch ook zo, als ze in mijn tuin komen spreek ik ze ook aan, de brutaliteit/onbeschoftheid van de mens kent geen grenzen, ongevraagd water pakken, ongevraagd pissen op prive terreinen ect.,

we moeten het allemaal maal tolereren,

het wilde dier voelt zich bedreigt raakt zijn/haar terrein kwijt en laat van zich horen, die kent -helaas voor de mens - het "polderen" niet,

ga je bewust bepaalde gebieden in dan neem je bewust een risico, hij zal het wel niet geweten hebben!!!

maar ook hier goede uitgezonderd want niet iedereen is brutaal en onbeschoft,

Dus wij mensen mogen helemaal nergens meer recreëren?

Je mag en kan niet verwachten dat wij als huidge mens, honderen jaren zonder geleefd te hebben met grote predatoren, weten wat we moeten doen als we er 1 tegenkomen.

Als hij aan het hardlopen was, was hij echt niet kilometers ver in een diepe ongerepte jungle.

zeker wel, maar hou dan rekening met dieren die door mensen zijn uitgezet om de natuur terug te brengen, vanachter een bureautje bedacht.

Weet je, de natuur kun je niet regelen die gaat gewoon zijn gang, tenzij de mens ingrijpt en later spijt krijgt en alles weer terug wil.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:42

mce schreef:
zeker wel, maar hou dan rekening met dieren die door mensen zijn uitgezet om de natuur terug te brengen, vanachter een bureautje bedacht.

Weet je, de natuur kun je niet regelen die gaat gewoon zijn gang, tenzij de mens ingrijpt en later spijt krijgt en alles weer terug wil.

Het heeft vooral met belangen van een hele kleine groep mensen te maken om wilde dieren uit te zetten.
Rewilding is een verdienmodel van een selecte groep.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:14

Loretta schreef:
mce schreef:

Het heeft vooral met belangen van een hele kleine groep mensen te maken om wilde dieren uit te zetten.

maar ze overzien de gevolgen niet en hoe de natuur echt werkt, heel bizar

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:15

Loretta schreef:
mce schreef:

maar ze overzien de gevolgen niet en hoe de natuur echt werkt is hun toaal vreemt, heel bizar

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:29

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:50

De Eland zou ik geen probleem mee hebben, maar dat was toch al eens geprobeerd en mislukt?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:53

Skessa_ schreef:
De Eland zou ik geen probleem mee hebben, maar dat was toch al eens geprobeerd en mislukt?

Zijn er geen elanden meer in een natuurgebied in de Flevopolder?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:54

Skessa_ schreef:

De europese eland is een dwerg vergeleken met de amerikaanse, maar ze hebben een permanent rothumeur en vallen ook wel mensen aan tot dodelijk aan toe. Een van de eerste teruggefokte oerrunderen zijn wegehaald omdat ze veel te agressief waren. Dat ze gras, bladeren en twijgen eten zegt niks over hoe gevaarlijk ze zijn, met een olifant of neushoorn wil je ook geen ruzie hebben.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:05

Hier in Friesland hebben we best veel water. Ik stem voor nijlpaarden, dat zijn ook van die schatjes!

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:32

lijkt me een prima idee, nederland weer onder water zoals de natuur hier ooit was

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:35

Ja goed idee.
Alle pro wolf en re-wilders in Flevoland laten wonen en daar ook de natuur van weleer weer terug brengen...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 14:35

mce schreef:
Loretta schreef:

maar ze overzien de gevolgen niet en hoe de natuur echt werkt is hun toaal vreemt, heel bizar

Dat boeit ze ook totaal niet. Want dan hebben hun er al ontzettend vele geld aan verdiend. Ze zijn zelf degenen die de natuur misbruiken voor financieel gewin.