Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lotlot2 schreef:Paard is 15K. Wel mijn uiterste budget eigenlijk… dus wil er eigenlijk iets vanaf hebben.
Sababber schreef:Als verkoper zijnde hebben wij dan wel eens gezegd dat de geïnteresseerde de pony niet meer kon kopen. Al zouden ze daarna het tienvoudige willen geven nog niet. Het begon met een vraagprijs, daar moest 1/3e af. Daarna moest er nog zoveel af dat we op de helft van de vraagprijs zaten. We vroegen er al niet veel voor, goed huis was belangrijker, maar op een gegeven moment ga je je dan afvragen of ze wel de kosten van een dierenarts rekening op kunnen brengen. Als ze aanschaf al zo’n drama is..
Ik vind het nu ook wel moeilijk, stel het is je droom paard. Ik zou bang zijn dat iemand inderdaad ook gaat denken in “als de aanschaf een probleem is, wat als de dierenarts moet komen?”..
Change3x schreef:Denk dat veel paarden ook gewoon te duur aangeboden worden.
Ineke2 schreef:Ik heb altijd gewoon de vraagprijs betaald en bij verkoop ook altijd mijn vraagprijs gekregen.
Ik hou niet van dat pingpongen en mensen die de helft gaan bieden die mogen meteen vertrekken. Dat vind ik echt een enorme belediging
MarjanB schreef:Nou ik betaal wat ik het paard waard vind.. als ik hem daar niet voor krijg dan niet. Weet er 1 te koop vp 18, nou ik zou daar serieus nooit meer dan 8 voor betalen. Super braaf, mooi dier, prima bewegen. Maar uitzonderlijk? Nee, kent ook niks dan alleen basis en is 8.
Denk ook echt dat niemand de vp gaat betalen en ook geen 15k
StalNollie schreef:Change3x schreef:Denk dat veel paarden ook gewoon te duur aangeboden worden.
Als ik ze goedkoper aanbied krijg ik ook geen reactie voorbeeld.... 3 jarige b pony wel nog onbeleerd meenemen 1300!!! Drie keer mensen willen komen drie keer niemand op komen dagen verder niks geen reactie.... Duur? Geënt, 2x tandarts controle zeg het maar....
Change3x schreef:Denk dat te hoge prijzen o.a. te maken hebben met emotionele waarde die verkopers hechten aan hun paard maar ook het na-apen van elkaar met prijzen. Je ziet zulke paarden vaak ook een hele tijd online staan.
Uiteindelijk is het maar net wat de gek ervoor wil geven.
Elisa2 schreef:Volgens mij willen ze dan gewoon de vraagprijs aanpassen aan jouw budget, te bang om te weinig of teveel te vragen ofzo.
Equipro schreef:Ik vraag me het volgende af, is het slimmer om een 3-jarige zadelmak te verkopen? Of zijn er veel mensen die liever zelf hun paard beleren?