Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yavanna

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:08

Wat een kreng kan ze zijn, een geweldig karakterpaard. En dat terwijl ze je man al vanaf veulen kent. Ben benieuwd straks, succes en hopelijk heeft ze al een veulen in de oven staan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 14:27

Helaas geen dracht ondanks alle tekenen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 14:30

Oh wat jammer zeg, ga haar nu hengstig laten spuiten of wacht je de volgende hengstigheid af?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 15:02

Ach wat jammer!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 16:24

Nee niet hengstig spuiten. Ze heeft al terug een groot follikel zitten dus morgen wordt ze terug gescand en mogelijk overmorgen insemineren. Aan haar vruchtbaarheid ligt het niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 17:50

Ah wat jammer, hopelijk een tweede poging wel succesvol! We duimen gewoon door!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 18:59

Precies, we duimen door, mooi dat ze al een follikel heeft zitten. Is ze nu weer thuis of staat ze daar nog?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 19:08

Yavanna schreef:
Precies, we duimen door, mooi dat ze al een follikel heeft zitten. Is ze nu weer thuis of staat ze daar nog?

Ze staat nog daar. Ik ga haar ‘s avonds haar emmertje slobber brengen zolang ze daar ‘moet’ blijven. Sam en Gamiro houden elkaar gezelschap nu.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 09:29

Ach wat een spijtig nieuws ondanks de nochtans goede voortekenen door haar gedrag naar je man.

Hopelijk nu wel raak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 14:41

Morgen mag ze terug geinsemineerd. Manlief gaat vanavond even de opvoelbox herstellen terwijl ik slobber geef aan Terror... Ze heeft de opvoelbox eh... Buiten werking gesteld.... :=
Ik zeg nog "verdoof haar als ze een nacht en een dag op stal gestaan heeft want dan verbouwt ze uit principe"... :=
En ze kan daar wel in de paddock maar niet in de weide want ze pikt de andere merrie's hun veulens al als ze op stal staat langs een merrie met veulen. :=

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 14:57

Rêve is wel bijzonder :'). Op zijn minst weet je dat je haar blij maakt met een veulen :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 15:14

Het is bijna alsof je een vuurspuwende draak probeert te bevruchten :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 15:19

Mars schreef:

En ik waarschuw altijd.. Maar omdat elke gek met een paard dat de oren plat legt hetzelfde doet geloven ze me nooit tot ze dus nee zegt… :=
Zal zo wel horen wat er precies gebeurt is maar voor hetzelfde geld heeft er bv een veulen gehinnikt en heeft Rêve besloten dat ze geroepen werd. :=
Gewoon scannen was ze nl elke keer gemakkelijk mee dus… :=

Lalladidoo schreef:
Rêve is wel bijzonder :'). Op zijn minst weet je dat je haar blij maakt met een veulen :))

Ja als ze nu nog snapte dat er wel wat moet gebeuren om eentje te maken…… :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 16:47

Mars schreef:

Die houden we erin _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 16:58

Ze is wel lief…. Ze heeft alleen een beetje anger management issues. :=

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 18:25

Ayasha schreef:

Van wie heeft ze dat :') _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 19:03

GUSTIxBILL schreef:
Ayasha schreef:

Van wie heeft ze dat :') _O-

_O- manlief zei net op weg naar huis nog: ‘die merrie is gewoon just gij. Als ze iets wil of just nie wil gaat ze door ne betonmuur als het moet.’

Als antwoord op: ‘ik hoor V nog zo zeggen toen ik zei van te verdoven als het nodig was : ‘we hebben hier grotere merries staan die ook zo zijn en die krijgen het nie stuk.’ :=

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-25 19:06

Zo baasje zo beestje :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-25 23:31

Morgen wordt de terrorist geïnsemineerd. Ze was erg tevreden over zichzelf en hinnikte vrolijk met een pluk hooi in haar mond. De hele stal was nog steeds in shock. := minstens 1 stagiair is haar studie keuze aan het heroverwegen nu ze weten dat Rêve morgen geïnsemineerd wordt. :=

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn palomino…. :\ beest is gewoon bruin tegen dat ze 20 is. :=

V vertelde vol verbazing dat ze nog nooit die reactie gezien had (ze heeft zich met steigeren gestoten en ipv verstandig te zijn is ze bozer geworden en hoger gaan steigeren en vanaf dat punt ging het ‘downhill’ zeg maar… Rêve komt dan in een cirkeltje := )
V: ‘ik dacht die stopt na 1 keer wel.’
Ik: ‘nee die wordt alleen lastiger en ge kunt ze ook niet corrigeren want dan wordt ze daar ook nog kwaad op.’

En ze hebben natuurlijk willen voorkomen dat ze zichzelf de kop in sloeg en haar proberen te corrigeren omdat ze vanvoor ook de benen door het gat voor haar hoofd aan het krijgen was en daarop heeft ze zonder pardon de achterkant er uit gemept. Maar mijn man heeft het gemaakt terwijl ik haar borstelde en voerde. :=
Iedereen is licht getraumatiseerd behalve Rêve. := niet eens haren kwijt. Ze kwam ook meteen knuffelen. :=

V zei dat ze een vos had staan waar ze niet bij kwam en ze kon het veulen niet eens bekijken. Dus aangeboden te proberen haar te pakken. Ik ben klein en fijn. Bange paarden reageren vaak anders op mij omdat ik veel minder bedreigend over kom. Ik hoef niet op mijn hurken te gaan zitten om kleiner te zijn. :+

Na een kwartiertje praten en een hapje voer hadden we de merrie en kon V het veulen zien. Manlief had zich er al bij neer gelegd dat ik er desnoods bleef slapen zodra ik zag dat de merrie gewoon over haar toeren was maar dat was niet nodig gelukkig. _O-

V is vrij groot voor een vrouw dus als smalle uk maakte ik een goede kans.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-25 19:49

Missus is geïnsemineerd. Ze is wel verdoofd. Een poging tot iig. :+ ik pak haar mee naar de paddock dat ze wat kon lopen. V ‘ja of die veel gaat lopen weet ik niet.’
Dus ik laat haar los denkende: ‘desnoods rolt ze weet ik het’
Ging ze meteen draven. :+ ze hebben daar hekjes staan om een ‘kooi’ na te bootsen want ze bereiden ook paarden voor op keuringen. Ze besloot ook een sprongetje mee te nemen. :=

V: ‘krijgt ge die eigenlijk plat gespoten?’
Ik: ‘dadelijk op stal gaat die dutten. Nu is ze nog beledigd.’

Ik denk dat er aan ons mentale welzijn getwijfeld wordt daar maar ik zweer dat Rêve het merendeel van de tijd echt een lief dier is…. :=
Ze is gewoon bizar sterk en weet dat. En als ze vindt dat ze zichzelf moet verdedigen heb je een probleem…. :=

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 00:01

:+ het is in ieder geval niet saai met die bok van je *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 00:30

_O- en ze kan zo lief zijn. :+:
Rêve heeft vooral weinig met ‘kan niet.’
:=
‘Kan niet’ vat ze op als een uitdaging lijkt het. :=

En het hele issue is dus het wassen he… het wassen is wat haar prikkelbaar maakt en vanaf daar moet er niet meer veel gebeuren voor ze echt boos wordt. :+

Als ze met de spons wassen wil ze nog wel geduld hebben maar als de DA gezegd heeft ‘niet flauw doen de spuit er op..’ dan is dat dus de vonk geweest…. Rêve sluit wel compromissen maar ze verwacht ook dat je je er aan houdt en hoorde dus vandaag dat ze het met de spuit gedaan hadden ipv de spons gisteren… toen keek ik al naar mijn man van ‘jup…. That’ll do it.’

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 20:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het duo is herenigd. Even op de kleine weide die we hebben. Kunnen ze allebei hun hartje op halen.

V hoopt dat ze nu drachtig is want ze zien haar liever geen derde cyclus komen. :=

Man: ‘gaat ge haar borstelen?’
Ik: ‘Nope, laat ze ma effe kalmeren. :+
:=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-25 23:50

Even tegen mezelf banketstaaf. :))
En ja dit is hoe Sam uit ziet zonder doordachte training. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 08:04

Tja, Rêve heeft van jou niet voor niets de bijnaam Terror gekregen. :+

Hier ook een vuurspuwende draak als ze een veulen aan de voet heeft. Zeker als vreemde moet je er niet aan komen. Toen die naar Merelbeke moest omdat het veulen niet wilde drinken en koorts had hadden we ze daar ook gewaarschuwd dat ze eerst de merrie moesten pakken en dan pas het veulen. Je zag die boerenzoons al denken "zal wel loslopen". Toen we ze na een week gingen ophalen stond er in letters van een halve meter hoog "opgepast gevaarlijk merrie". Ze had ze dus buiten de box gebonjourd omdat ze eerst het veulen pakten ipv haar. Tja wie niet luisteren wilt moet maar voelen hé. :')