Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Joh, denk je dat die Portugezen achterlijk zijn?
ikke schreef:Lieser schreef:Pfff, ik merk dat ik inmiddels zo ingesteld ben op de hogere prijzen, dat ik me bij een recreatiepaard van maar 6.500 euro meteen afvraag wat er mis mee is
Dan ben je inderdaad aardig de weg kwijt.
Ik zie ze nog steeds staan voor minder waarvan ik denk: goh, als ik op zoek was, ging ik daar kijken.
Het zijn er minder dan vroeger en vaker zijn ze off-the-beaten-track maar ze zijn er nog steeds.
ikke schreef:Ik zie ze nog steeds staan voor minder waarvan ik denk: goh, als ik op zoek was, ging ik daar kijken.
Het zijn er minder dan vroeger en vaker zijn ze off-the-beaten-track maar ze zijn er nog steeds.
Lieser schreef:ikke schreef:Ik zie ze nog steeds staan voor minder waarvan ik denk: goh, als ik op zoek was, ging ik daar kijken.
De keren dat wij gingen kijken naar een recreatiepaard onder de 7.500 euro bleek er van alles mis te zijn. Krampbeen, schrikachtig, slecht verzorgd. We hebben zelfs een keer een dode muis uit een hoef gehaald bij het poetsen.
Lieser schreef:Pfff, ik merk dat ik inmiddels zo ingesteld ben op de hogere prijzen, dat ik me bij een recreatiepaard van maar 6.500 euro meteen afvraag wat er mis mee is
ikke schreef:Ik zie ze nog steeds staan voor minder waarvan ik denk: goh, als ik op zoek was, ging ik daar kijken.
PSvanLot schreef:Ben wel benieuwd waar je deze paarden dan vindt.
anjali schreef:@Kiwiaa, 10 tot 15.000 voor een 2-jarige uit Portugal waarvan de foto's onzeker zijn? Het kan aan mij liggen maar dat vind ik erg veel geld. Vroeger waren importpaarden uit dergelijke landen veel goedkoper dan paarden hier,vandaar dat ze veel geimporteerd werden en hier dan weer duurder doorverkocht. Dan had je wel iets meer zekerheid en mogelijkheden voor garantie,al valt dat ook bij Nederlandse handel in de praktijk dik tegen!
Babootje schreef:Lieser schreef:Pfff, ik merk dat ik inmiddels zo ingesteld ben op de hogere prijzen, dat ik me bij een recreatiepaard van maar 6.500 euro meteen afvraag wat er mis mee is
Dan ben je inderdaad aardig de weg kwijt.
PSvanLot schreef:Ben wel benieuwd waar je deze paarden dan vindt.
Kiwiaa schreef:anjali schreef:@Kiwiaa, 10 tot 15.000 voor een 2-jarige uit Portugal waarvan de foto's onzeker zijn? Het kan aan mij liggen maar dat vind ik erg veel geld. Vroeger waren importpaarden uit dergelijke landen veel goedkoper dan paarden hier,vandaar dat ze veel geimporteerd werden en hier dan weer duurder doorverkocht. Dan had je wel iets meer zekerheid en mogelijkheden voor garantie,al valt dat ook bij Nederlandse handel in de praktijk dik tegen!
Wel dat is inderdaad veel geld maar zoals ik al een aantal keer gezegd heb, ging ik niet naar Portugal naar 'keuterboerkes' om een koopje te doen. Ben telkens bij fokkers met goede naam geweest, en die zijn inderdaad niet gek. En, wat ik in dézelfde post aangaf, had ik dat budget over nét om een correct paard te hebben zonder opmerkingen. Vandaar dat ik het nu ook moeilijk vind. Ik vind het paardje zo leuk, dus kan moeilijk nee zeggen op dit moment zonder verder onderzoek. Maar ik had wel verwacht dus dat de foto's gewoon goed gingen zijn.
Kiwiaa schreef:Goh, die prijs is eigenlijk niet waar ik over val. Ik wil van mijn paard kunnen genieten en iets opbouwen, en heb daar een bepaald bedrag voor over. Dat ie de helft minder zou kosten zou niets veranderen aan de situatie, de pijn als hij niet meer gereden kan worden of zelfs ingeslapen moet worden, is even groot of hij nu 5 of 10 kost.
Kiwiaa schreef:Goh, die prijs is eigenlijk niet waar ik over val. Ik wil van mijn paard kunnen genieten en iets opbouwen, en heb daar een bepaald bedrag voor over. Dat ie de helft minder zou kosten zou niets veranderen aan de situatie, de pijn als hij niet meer gereden kan worden of zelfs ingeslapen moet worden, is even groot of hij nu 5 of 10 kost.
Marigold schreef:Op die veilingsite staan de prijzen voor die paarden en pony’s nog steeds laag.
Zal dat in de laatste minuten ineens stijgen?
anjali schreef:Kiwiaa schreef:Goh, die prijs is eigenlijk niet waar ik over val. Ik wil van mijn paard kunnen genieten en iets opbouwen, en heb daar een bepaald bedrag voor over. Dat ie de helft minder zou kosten zou niets veranderen aan de situatie, de pijn als hij niet meer gereden kan worden of zelfs ingeslapen moet worden, is even groot of hij nu 5 of 10 kost.
Uiteraard,dat begrijp ik.Maar ik persoonlijk zou me opgelicht voelen als ik heel veel geld zou moeten betalen voor een paard wat medisch gezien een probleem zou hebben waardoor hij zakelijk gezien zoveel niet zou mogen kosten.Ik weet niet of ik het goed verwoord want het gaat om een levend wezen, dat is in feite onbetaalbaar.Maar tijdens een handelstraject moet je toch even rationeel zijn. Anders kun je in de keiharde paardenhandel belazerd worden zoals iedereen weet.....
kojack schreef:Marigold schreef:Op die veilingsite staan de prijzen voor die paarden en pony’s nog steeds laag.
Zal dat in de laatste minuten ineens stijgen?
Mocht het gaan over de Esha veiling, even goed kijken wat de medische bevindingen zijn. Het viel mij op dat veel paarden wat mankeerde.
Mijn ervaring is dat de prijzen tegen het eind van de veiling erg oplopen.