Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 14:54

Hercule ruin had dat ook tot de laatste dag van zijn leven. Als hij blij was of hij rook iets anders had hij een stijve penis die tikte tegen zijn buik. C'est le nature!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 16:54

Sam heeft echt nul mannelijkheid denk ik. _O- _O- die deed dat nooit en Sam is ook de enige ruin waar Rêve niet hengstig bij wordt of mee ‘flirt’ als ze hengstig is. _O-
Gisteren was ze ook humeurig op Gamiro maar niet op Sam. :=
En voor Sam heb ik alleen hengsten en merries mee op wedstrijd gehad. := de hengsten kregen denk ik vaak wel iets tegen hun gedrag want ik geloof van 1 hengst echt niet dat die zonder ‘hulp’ zo kalm was gezien hij door de week liet met andere paarden mocht lopen. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:21

Oei, dan denk ik inderdaad dat die wat kreeg.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-25 23:08

Ja was heel apart. Rêve kwam naar me toe gedraafd van achterin de weide vandaag terwijl ze hinnikte…. Op haar heel leven voelde ik me al speciaal als ze de laatste meters naar het voer dat ik mee had draafde. :=

Vandaag haar heerlijk gepoetst. :+: Sammie ook natuurlijk maar Rêve had zich in de stal vuil gemaakt alleen wilde ik haar gisteren niet lastig vallen. Dus vandaag geroskamt en de vuile haren kwamen zo mee.

Hoop dat ze druk bezig is met bakken. :+:

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:09

Als ze zo mild wordt zegt dat vaak ook al iets toch? En deze dame heeft een heel duidelijk goed ontwikkeld gevoel.
Vast een goed teken voor een mooi baksel in de oven! :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 16:56

Bakken maar Terror, gebruik je drakenvuur maar voor weer een mooi veulentje :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 17:00

Ze kijkt iig nog steeds boos naar Gamiro of ze negeert hem compleet. Dus so far so good. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 22:46

Eh mogelijk staan er dubbele stukken tussen.

Eerste keer na het ziekenhuis er weer op. Joy is beetje aan het klieren met de rem. >;) maar toen zijn voeten gedaan werden stond de stoere hengst van de prairie wel te dutten in mijn armen want baby was moehoe!!!! :+

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 07:39

Wat een fijn beeld! Vooral het laatste filmpje zegt me dat je goed bezig bent met hem. Hij zakt er zo fijn in. Stoere hengst hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 12:43

:j uiteindelijk is het doel dat hij dat ‘simpel’ en in evenwicht kan in alle drie de gangen. De weg er naar toe zal met veel momenten van ‘te’ zijn als mijn ervaring enige indicatie is. :D

Van daaruit pak ik ze dan graag op naar meer verzameling omdat ze dan meteen vanuit die schoft en rug ‘liften’ ipv dat alleen de hals omhoog komt. Maar de weg er naar toe ziet er altijd een beetje uit alsof ik gewoon rondjes rijd. _O- maar er zit een gedachtengang achter.

Ik kan hem boven in zetten. En door zijn sterke achterhand ziet dat prima uit. Maar hij verliest zijn soepelheid in de rug omdat hij de kracht nog niet heeft om de verbinding te houden. Ik neem hem korte momenten wel wat op maar altijd afgewisseld met hem laten zoeken daar beneden juist omdat hij kort is moet hij zich leren comfortabel voelen in ‘lang’ worden. Bij elkaar rijden is met een blokje als Joy het issue niet. Hem ‘functioneel’ uit elkaar laten vallen is wat anders.

Ondertussen toont Rêve nog steeds vooral ergernis naar Gamiro. Als hij te lang naar haar kijkt piept ze geërgerd en Sam vliegt er meteen bij wat hij normaal ook niet doet. Dus er is momenteel iig verandering maar er kan nog zoveel gebeuren zo pril.

Ik hoop dat ze drachtig is en blijft. Naar mij gedraagt ze zich zoals toen ze drachtig was. ‘Roze wolk’ merrie.
Heb mijn man al de weide in willen sturen maar die wil geen proef konijn zijn. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:18

Je kan het hem niet kwalijk nemen dat hij geen proefkonijn wilt zijn.

Wat Loopt Joy toch fijn op de beelden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 12:15

Gisteren was hij fijn ondanks de wind. Kan wat filmpjes uploaden maar moet het statief steviger zetten als het waait. _O-

Manlief wil nog een hengst. Dan moet ie ook maar proefkonijn zijn. :)) :))
Nee grapje natuurlijk, _O- als het niet nodig is laat ie miss roze-wolk maar aan mij over. _O-
Afbeelding
Ze gaat wel resoluut voor vos-look a like nu. :+
(Ze was op eten aan het wachten vandaar de side eye. :+ )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 00:19

Afbeelding
We waren op wandel in het veld dus even aan een touw want hij was aan het communiceren met een van Chris zijn paarden. _O-

Als Jeanette geen les heeft mogen we met Joy naar de grote piste als we vroeg zijn. Daar is vanalles te zien. :wow:

Even er langs door geraken. Kon ik ineens voelen wat voor hem werkt. :j

En naar de les. Ik was geconcentreerd omdat hij voor Joy zijn doen op het randje zat. :))
Hij kauwt dus ook zo op het bot omdat ie het errug boeiend vond allemaal.

Les is aan het uploaden die plaats ik morgen. Joy heeft super flink gelopen en me helemaal uit mijn stress getrokken…. :+:
Chris zei zelfs dat Joy zien lopen een plezier was. Hij doet zó zijn best, oké hij ie wat te licht en de rem is nog stroef maar in die draf….. :+:

En hij stond geduldig te wachten terwijl ik half ondersteboven langs hem hing om de lichtknop te vinden, _O- Chris maakte zich even zorgen. :)) ofwel wordt míjn nachtblindheid erger ofwel is die knop van positie veranderd >;)

‘Kath… wat doe je?’
‘Knopje zoeken!’
Hoor ik manlief; ‘ze hangt vaker zo naast m hij kan wat verdragen.’
_O-
Teugels los, zweep achter mijn been en zoeken naar t knopje. _O- Joy wachtte wel. :))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 07:10

Het wordt lente en Tjonge wat is het toch een knappe vent. Prachtig.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 11:28

Voor zo'n jong paard en nog hengst ook blijft hij er toch wel rustig onder. Menig grote broer zou heel anders reageren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-25 14:01

petraaken schreef:
Voor zo'n jong paard en nog hengst ook blijft hij er toch wel rustig onder. Menig grote broer zou heel anders reageren.

:j Joy wil wel eens in discussie gaan maar het heeft nog nooit gevoeld alsof ik geen controle had. Wat dat betreft is hij vooralsnog echt topbraaf. Het filmpje is nog steeds aan het uploaden en moet even door doen anders haalde ik er al stukken uit. Een momentje in de les bromde hij even omdat hij bij getikt werd in galop (rechtuit wil ie wel es terug naar draf vallen.) en toen zag ie zichzelf in de spiegel, bromde snel nog even op het paard in de spiegel en liep door. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-25 23:21

Eindelijk. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-25 19:48

Eh hoorde dat mijn man en Chris een heart to heart hadden dus heb er een stukje af moeten halen en terug moeten uploaden. :=

Komende donderdag wordt Terror gescand op dracht. Ze is nog steeds empatisch dus heb goede hoop. :=

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:54

Reve is een prachtige crème hengst aan het maken <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 22:53

Joy zijn job zit er nooit op. :(:)

Video van de les id eindelijk aan het verwerken. _O-

Verwerken gaat sneller blijkbaar. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-25 11:01

Wat loopt ie weer zijn best te doen knappe Joy! En wat een fijne instructeur heb je toch aan Chris, die straalt ook rust uit (ookal is t wel hard werken denk ik) mooi dat hij veel nadeuk legt op buiging, soepelheid en ontspanning. En zo te zien pakt Joy het heel fijn op allemaal. Goed bezig jullie!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-25 22:33

Terror wordt morgen gescand. Ik had een tattoo afspraak maar madame schopte manlief de weide uit. Ze moest vandaag naar t molenhof want morgen heeft mijn man les dus overdag kan hij haar niet brengen.

Ik rijd dus naar de weide, pak het halster (Manlief stond gedesillusioneerd tegen de aanhangwagen).
Ik: ‘enne poppeke gaan we ons gedragen?’
*houdt halster voor zich uit*
Rêve stak haar neus in het halster en vroeg om een knuffel terwijl mijn man zichzelf er aan herinnerde dat het goed was dat ze zich liet pakken. :=

Normaal laad mijn man maar Rêve zei principieel nee. := je ziet het aan haar ogen. Dus ik zeg ‘laat mij maar proberen ge kent haar.’
Tweede poging (manlief moest eerst verder van haar af gaan staan := ) liep ze zo met me mee. :=
Hoorde mijn man ‘ellendige k*tknol’ brommen. :=

Als ze niet drachtig is ze schijndrachrig want deze onzin heb ik haar alleen tijdens de dracht weten doen. Ze id altijd moeilijk met mijn man maar hij wordt normaal niet de weide uit gejaagd en hij heeft haar altijd geladen. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 23:10

Gekke merrie! Zo moeilijk bij je man maar op wedstrijd leunde ze toch ook graag wel op hem als t erg spannend was, als ik me goed herinner?
Hopelijk een goede uitslag morgen! Wat voor tattoo komt er bij?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 00:49

Mars schreef:
Gekke merrie! Zo moeilijk bij je man maar op wedstrijd leunde ze toch ook graag wel op hem als t erg spannend was, als ik me goed herinner?
Hopelijk een goede uitslag morgen! Wat voor tattoo komt er bij?

Ja alleen met zadelen was ze wel geniepig maar bij prijsuitreikingen moest ze perse mijn man hebben. De werk-theorie is dat ze er van uit ging dat een roofdier mijn man zou op eten als ze weg rende. :+
Maar dit gedrag wat ze nu toont in deze mate deed ze voor het eerst toen ze drachtig was van Joy.

Ik ben een sleeve aan het laten zetten op mijn rechter arm. :D twee raven en een vos als hoofdonderwerp. Kersenbloesems als opvulling en als echte achtergrond dezelfde schaduw’rook’ als links om de twee te ‘verbinden’ zeg maar… kleuren worden ook gekozen met oog op de linkerarm dat ze ‘bij elkaar passen’ zeg maar.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:31

Hahaha die Reve _O- wat een monster is ze afentoe!