Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SusanH schreef:Ik had gisteren nog een gesprek op de jachttraining met onze hond, kwamen we ook op de wolf. Ik geloof echt dat we hier ook nog een aanval op mensen gaan krijgen. Dat gaat gewoon gebeuren. Maar niet iedereen gaat daar van uit. Omdat er nog genoeg te eten is bijvoorbeeld. Maar als de omstandigheden er naar zijn en het instinct van de wolf wordt aangesproken ( iemand rent bijvoorbeeld weg uit paniek, wolven zijn met meer) dan kan het ook hier fout gaan. Het stikt hier in de bossen van hardlopers. En mtb'ers. Mijn hond vindt dat ook interessant, dingen die op snelheid voorbij komen triggeren meteen iets. Dat zal bij een wolf niet anders zijn.
Sanet schreef:SusanH schreef:Ik had gisteren nog een gesprek op de jachttraining met onze hond, kwamen we ook op de wolf. Ik geloof echt dat we hier ook nog een aanval op mensen gaan krijgen. Dat gaat gewoon gebeuren. Maar niet iedereen gaat daar van uit. Omdat er nog genoeg te eten is bijvoorbeeld. Maar als de omstandigheden er naar zijn en het instinct van de wolf wordt aangesproken ( iemand rent bijvoorbeeld weg uit paniek, wolven zijn met meer) dan kan het ook hier fout gaan. Het stikt hier in de bossen van hardlopers. En mtb'ers. Mijn hond vindt dat ook interessant, dingen die op snelheid voorbij komen triggeren meteen iets. Dat zal bij een wolf niet anders zijn.
Ja, helemaal mee eens. Ik zou niet weten dat wat voor een hond interessant is, dat dat niet ook voor een wolf interessant is. Dus rennende kinderen net zo aan een bosrand oid net zo goed.
DuoPenotti schreef:Kan de mensen geen ongelijk geven.
Dat spelen ze totaal in de hand door niets te beheren.

Loretta schreef:tienus63 schreef:In Italië is een 26 jarige hardloper verscheurd terug gevonden.
Er wordt nog onderzoek gedaan door welk dier(en) hij is aangevallen.
https://it.euronews.com/2023/04/06/runn ... aAIbsyXaaI
En nu afwachten om welk dier het gaat.
Maar het grote probleem in europa is wel dat nieuws uit andere landen nauwelijks doorsijpelen naar ons land en onze media.
Vooral als het om een wolf blijkt te gaan zou dit groot nieuws moeten zijn.
tamary schreef:Letizia schreef:"Mogelijk slaagt deze wolf erin om zich voorlopig met wild in leven te houden."
Voorlopig?? Dat betekend dat dhr Loos hier toegeeft dat vee normaal de wolf zijn hoofdvoedselbron is?
Of dat er gewoon niet genoeg wild is om die wolf te blijven voeden?
Schapenwol schreef:Oh wauw.. ik duik even de rabbit hole in van beren in Italie. De Italiaanse bruine beer (zelfde subspecies als de grizzly, zeg maar het neefje van..) isdaar dus uitgezet. Edit: dit klopt niet, het gaat om de Marsican brown bear, een zeer zeldzame soort die van oudsher in de Italiaanse Alpen leeft. Ze hebben de laatste jaren de populatie proberen te laten groeien en dat is gelukt (helaas).
Leidt al een tijd tot problemen en protesten. En nu dus waarschijnlijk dit menselijke slachtoffer. Vorige maand heeft een beer daar ook al een wandelaar aangevallen, die het wel overleefde.
Een wolf is echt een ongevaarlijk schoothondje vergeleken met de bruine beer. Bizar.
https://www.theguardian.com/environment ... n-pictures