[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 13:32

Wat heerlijk zo, je zwembad af! Als het weer zo blijft dan wordt het water nog warmer dan de 35 graden haha.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 13:34

JudithO schreef:
Jaaaa het zwembad is af!! Heerlijk lijkt me dat :j

Ja, het is vooral Erwin zijn hobby, ik vind het veel gedoe, nat worden, droog maken, omkleden, veel was van handdoeken, maar voor eens in de week met een hittegolf is het wel ok. Erwin gaat dagelijks zwemmen en hij heeft zo'n zwemtuigje dat je vasthoudt, waar je dan aan zwemt dat je niet verder kan en dus op de plaats zelf baantjes aan het trekken bent. Spieren en conditie.

Prairy schreef:
Oh ik dacht echt dat jullie het helemaal vandaag Scratch zouden maken het zwembad, dit is natuurlijk veel makkelijker. Lekker hoor!

En groot gelijk met die zonnecollector, ik heb ook een hekel aan koud water!

Hoe gaan jullie het water een beetje schoon houden en kun je het makkelijk leeg laten lopen?

Onze hottub is echt binnen no time groen en vies, staat ook redelijk onder de bomen.

Prairy er ging denk ik iets mis met je automatisch aanvullen van woorden? Ik denk dat je bedoelde dat we het vanaf de grond helemaal echt zouden bouwen met stenen? Neuh, voorlopig niet. Dit is al een grote stap voorwaarts in ons zwembadverleden, hahaha, we hebben altijd intex opblaasbare gehad. Dit is een ijzeren. Als deze opgeeft en bruin kan het trekken dan is zelfbouw erg leuk natuurlijk, maar de liners daarvan op maat zijn prijzig.

We hebben een zandbedfilter en mocht het groen worden dan mikken we er chloor in. Ja bah vies. Ik heb verder geen idee wat Erwin dagelijks allemaal er mee gaat doen. Ik weet wel dat er allemaal technische apparaten staan, die hij helemaal geweldig vindt natuurlijk en er is iets met dagelijks purgeren. Verder met het schepnetje de blaadjes en insecten eruithalen.

Muga schreef:
Wat heerlijk zo, je zwembad af! Als het weer zo blijft dan wordt het water nog warmer dan de 35 graden haha.

Dat vind ik helemaal niet erg, Muga ;-)

Ik kreeg een sms dat ze vandaag de singel die ik gisteren besteld heb komen brengen, bizar, op zondag. Het is wel eens vaker gebeurd, maar toch, sneu voor die mensen. Hoop wel dat ze extra betaald worden.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 15:34

Tjonge.. impressive hoor. Ik leer ook van alles. Nog nooit van zo’n zwemtuigje gehoord :=. Kun je dat ook aan het plafond hangen?
Capri is al een perfecte combi en Q&P zien er tevreden en best happy uit vind ik.
Super update, ga zo door zou ik zeggen ;).

Oh en die bezorger zou weleens een ander weekend kunnen hebben dan jij. Maandag en dinsdag bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door balance op 24-07-22 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Herstel fout

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:31

Ik bedoelde inderdaad vanaf 0 (Scratch) opbouwen dus helemaal zelf bouwen met blokken en inderdaad liner of ander spul om het waterdicht te maken.

Zo'n zwem tuigje heb ik wel eens van gehoord maar geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. Mijn man zou liefst ook elke dag gaan zwemmen, ik vind het net als jij wat gedoe.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:46

Mooi zwembad hoor. 35 graden is wel erg warm voor een zwembad hoor, daar hadden wij onze jacuzzi op in de zomer.
Hier was het vanmiddag 44 graden trouwens.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 18:02

Voor mij zou het water ook te warm zijn. Maar ja, als je er dan uitkomt hoeft je lichaam niet hard te werken om op te warmen denk ik dus krijg je het bij die temperaturen niet mega heet. Ik heb daar al gauw last van.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 12:03

balance schreef:
Tjonge.. impressive hoor. Ik leer ook van alles. Nog nooit van zo’n zwemtuigje gehoord :=. Kun je dat ook aan het plafond hangen?
Capri is al een perfecte combi en Q&P zien er tevreden en best happy uit vind ik.
Super update, ga zo door zou ik zeggen ;).

Oh en die bezorger zou weleens een ander weekend kunnen hebben dan jij. Maandag en dinsdag bijvoorbeeld.

balance schreef:
Voor mij zou het water ook te warm zijn. Maar ja, als je er dan uitkomt hoeft je lichaam niet hard te werken om op te warmen denk ik dus krijg je het bij die temperaturen niet mega heet. Ik heb daar al gauw last van.

Over de bezorger, dat zou dan betekenen dat hij niet dubbel betaald krijgt. Dat zou helemaal erg zijn. Laten we maar hopen dat hij er van kan profiteren.

Ja zwemtuigje kun je overal hangen waar je wilt, als er water onder zit is het ok. Je zwemt dan op de plaats tegen het elastiek in. En dus heb je geen groot bad nodig om toch baantjes te kunnen trekken. Ik vind koud water echt vreselijk. Ik doe er tien minuten over of zo om door te komen. Maar dan is het lekker, maar hoe warmer het water hoe fijner ik het vind, heerlijk!

Tinka schreef:
Mooi zwembad hoor. 35 graden is wel erg warm voor een zwembad hoor, daar hadden wij onze jacuzzi op in de zomer.
Hier was het vanmiddag 44 graden trouwens.

De temperaturen zijn hier gelukkig gedaald, het was voor de paarden wel errug heet aan het worden.

Prairy schreef:
Ik bedoelde inderdaad vanaf 0 (Scratch) opbouwen dus helemaal zelf bouwen met blokken en inderdaad liner of ander spul om het waterdicht te maken.

Zo'n zwem tuigje heb ik wel eens van gehoord maar geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. Mijn man zou liefst ook elke dag gaan zwemmen, ik vind het net als jij wat gedoe.

Het tuigje is iets wat je zelf ook kunt maken. Het is een neopreen band met klittenb sluiting om je middel, met eraan een lang neopreen/elastieken touw eraan. Dit elastiek maak je ergens vast met een clip en het is klaar.

De muur die we nu gebouwd hebben, kunnen we wel gebruiken voor een eventueel echt zwembad, als we ooit zouden willen. Voorlopig is dit qua prijs en plezier een fijne tussenoplossing.

Een update. Ben begonnen met in paren te wandelen. Alle combi's met Prisca ok. Maar toen. Prisca achterblijven op stal. Au. Ze brak de boel af. Daar valt nog wel wat te verbeteren en te wennen.

De kudde lijkt sinds een paar dagen stabiel. Quarbonne komt netjes als ik roep en iedereen volgt. Overdag komt men met zijn allen drinken of wat hooi eten. Callas en Quarbonne gaan meestal weer weg, gevolgd door Petje en Pizza kan dan wel alleen achter blijven om hooi te eten. Dat dan weer wel ;-)

Gisteren en vanmorgen voor het eerst een paar galopsprongen aan de longe laten doen en het commando is bekend en ze doet het netjes alleen neemt ze wat meer ruimte dan mijn bedoeling is, zullen we maar zeggen.

Zondag kwam dan idd de singel aan en kon ik eindelijk echt zitten op het zadel. Na wat aanpassingen met de verstelbare klittenbandkussens zat het fijn. Ik heb toen al even gestapt en gedraafd op Prisca. Ik reed zonder bit, wat prima kan, alleen ze luistert niet naar het sturen ermee. Verschillende (touw)halsters geprobeerd, maar geen verbetering. Gisteren mijn groene hoofdstel van Callas passend op haar kunnen maken met sidepull. Wel het bit eraan gelaten, maar in eerste instantie teugels niet aan het bit. Noch sidepull, noch kaakgekruist hielpen en ik moest echt touwtrekken, zeker naar rechts waar ze meer vastzit kennelijk, om haar de bocht om te krijgen. Dus besloten toch de teugels aan het bit vast te maken en nu ging het een stuk beter.

Voilà het zadeltje en Pizza voor het eerst hier OHZ. Volgende keer met beugelriemen, die zojuist zijn gearriveerd.
https://youtu.be/MDg6aOCEJMg

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:25

Ze doet het braaf onder het zadel! En fijn dat het zadel bevalt.
Wat ik in een eerder filmpje al meende te zien valt mij in dit filmpje ook weer op. Ze lijkt achter heel erg ver door te zakken in de kogels. Die lijken bijna de grond te raken. Er is een aandoening die de pezen aantast waardoor ze inderdaad helemaal door de kogels zakken, ik weet zo alleen de naam even niet meer. Wellicht wel iets om even in de gaten te houden.

Edit: Gevonden, de aandoening heet DSLD/ESPA. Er is een heel topic over: [MD] DSLD / ESPA

Hopelijk is het niks en zie ik het verkeerd.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:31

Ze doet het zo erg braaf inderdaad! Het logge lijf zit haar nog wel in de weg, is duidelijker nu je erop zit.
Hopelijk zet het afvallen nog wat door :D

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 17:48

Leuk filmpje!
Zag ik daar nu een jaloers kijkende Callas op de achtergrond? :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 17:53

vopo914 schreef:
Leuk filmpje!
Zag ik daar nu een jaloers kijkende Callas op de achtergrond? :D

Wauw jij hebt een heel scherpe blik! Ja, ze is erg jaloers. Ik zweer het je, ik doe al een aantal dagen uiteraard een halster om bij Prisca en daar kijkt Callas niet naar. Ik liep nu met het hoofdstel en ze hing helemaal over haar box om te kijken wat ik deed! Ik denk dat het komt omdat zij altijd een koekje kreeg bij het bit in doen. En nu zag ze het bit aan haar neus voorbij gaan.

Sintara schreef:
Ze doet het zo erg braaf inderdaad! Het logge lijf zit haar nog wel in de weg, is duidelijker nu je erop zit.
Hopelijk zet het afvallen nog wat door :D

Ik hoop ook dat ik de vetkwabben weg kan krijgen. Dat is echt erg. Als ze niet lichter wordt kan dat zijn omdat ze meer spieren gaat krijgen, maar alles is beter dan dit.

Alvaron schreef:
Ze doet het braaf onder het zadel! En fijn dat het zadel bevalt.
Wat ik in een eerder filmpje al meende te zien valt mij in dit filmpje ook weer op. Ze lijkt achter heel erg ver door te zakken in de kogels. Die lijken bijna de grond te raken. Er is een aandoening die de pezen aantast waardoor ze inderdaad helemaal door de kogels zakken, ik weet zo alleen de naam even niet meer. Wellicht wel iets om even in de gaten te houden.

Edit: Gevonden, de aandoening heet DSLD/ESPA. Er is een heel topic over: [MD] DSLD / ESPA

Hopelijk is het niks en zie ik het verkeerd.

Het zou best kunnen dat ze van alles heeft, maar ze is richting de 19. Ik ga niet veel van haar vragen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:45

Ziet er leuk uit! Ik hou wel van rustige paarden. Is dit nou een beetje het type karakter wat je ligt? Callas is een stuk sensibeler natuurlijk.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:05

Fijn dat het zadel goed bevalt. Dat ziet er goed uit.
Één ding: Het lijkt me, gezien haar conditie, niet verstandig om veel korte wendingen te rijden. Dat is een flinke belasting, ook gezien de extra kilo's die ze heeft.
Ik snap dat een rondje proberen, maar wat meer rechte lijnen lijkt me echt beter voor haar.
Succes!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 00:12

imaudy schreef:
Ziet er leuk uit! Ik hou wel van rustige paarden. Is dit nou een beetje het type karakter wat je ligt? Callas is een stuk sensibeler natuurlijk.

Goede vraag. Dat is erg dubbel allemaal. Ik hou van paarden die graag willen werken en vind het van Callas heerlijk dat ze zo voorwaarts is. Dat ze maar een kleine druk met de kuit nodig heeft om te snappen wat ik wil. Dat ze zo goed mee kan denken. En 100 meer dingen die inderdaad haar sensibele, maar ook extroverte karakter meebrengen. Het liefst zou ik een niet-kreupele, niet-schrikkende Callas terughebben, maar ja.

Wat ik lastig vind van veel Franse paarden die ik uitgeprobeerd heb, is dat ze een bek van beton lijken te hebben. Dat kun je geeneens een mond noemen. Dat was met Callas ook zo toen ze bij me kwam en nu kun je haar op je pinken sturen. Dus ik weet dat dát in ieder geval kan veranderen.

Maar Prisca is geen vergelijk met Callas. Totaal verschillende paarden. Dus het is dubbel.
Ik wil graag een meedenkend voorwaarts paard, waarmee ik een trec kan rijden. Samen hindernissen nemen, niet noodzakelijkerwijs een sprong, maar samen problemen oplossen.
Maar ik wil daarbij graag lekker rijden in de natuur, meest stappen lange teugel, af en toe een galopje. Gewoon genieten en hopen dat het paard onder je het ook fijn vindt om er zo eens uit te zijn. Daarbij wil ik er niet ieder jaar een paar keer naast hoeven te liggen omdat het paard schrikt.

Dus ik denk dat Prisca mij wel veilig met ritjes mee kan nemen en ik hoop dat ze met de tijd fijner wordt met sturen. En wie weet gaan we wel samen trecies ;-) oplossen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 00:17

@Senna, dank voor je tip. Daar ga ik rekening mee houden. Dit was even een testrun voor het zadeltje, even op het erf, vanaf morgen heb ik beugelriemen en gaan we in het rijveld rijden en heb ik lange rechte lijnen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 00:28

Ik ben altijd een stille volger en geniet van je verhalen! Wat een avonturen ook weer met de twee nieuwe, en zo sneu van Callas. Grappig dat de Inky Dinky gelukt is. Dit is een groter gemaakte of is dit het kinder zadeltje op z’n grootst?

Ik maak me wel ernstig zorgen om Prisca. Ik denk niet dat ze op dit moment eerlijk trainbaar/te rijden is. Ze heeft morbide obesitas dus daar wil je zo snel mogelijk vanaf, maar ik vraag me af of ze niet licht chronisch gevangen is. Zo ongemakkelijk dat ze loopt. Beide voorhoeven met lopen zijn gevoelig, links achter mankt en idd beide koten achter zakken door. En dat dan in zulk heuvel achtig terrein. Ik zou het zo jammer vinden als Prisca wederom niet opknapt terwijl je al zoveel zorgen om callas hebt. Ze heeft wel geluk dat ze bij jou is gekomen. Ga je haar houden denk je?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:50

Wat betreft het gewicht van Prisca, dat gaat echt wel helemaal goedkomen. En je zult het vast op lange termijn ook wel gaan zien.
Tip: Maak een standfoto nu en over een jaar (ervan uitgaande dat je haar houdt).
Onze Punette was ook zo'n morbide obesitas geval toen we haar kochten en met veel training en aangepast management is het enorm bijgetrokken.

Deze foto's zit twee jaar tussen.

Afbeelding
Zo kochten we haar. Foto is gemaakt in zomer 2008.

Afbeelding
Deze foto is van zomer 2010.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 10:06

Tjemig Judith dat scheelt een jas! Goed gedaan zeg!

@Hanannas, leuk dat je onder de steen uitkomt. Ze loopt niet altijd even lekker inderdaad. Nu hebben we ook eigenlijk niets fijns om op te trainen. Het is of schuin, of stenig, of met gaten. Erg lastig om daar goed op te gaan. Ze is niet bevangen, ik heb er specifiek om gevraagd bij de smid, maar hij vond het niet. Hij vond wel haar kogels achter dik, hij vermoedt artrose, zal ook wel, maar voor 18 jaar vond hij dat ook weer niet zo verwonderlijk.

Het is een lastig dilemma, want eigenlijk wil ik dat ze zo snel mogelijk naar een normaler gewicht komt. Als ze minder zwaar is, dan wordt alles minder erg belast. Om haar beter op gewicht te krijgen, zal ik haar toch moeten laten bewegen. Dus ik zoek daar een evenwicht in. Ik hoor ook van allerlei geluiden aan haar luchtwegen en wie weet heeft ze het door haar overgewicht wel aan haar hart. Om dat allemaal te weten, zou ik haar kunnen laten keuren. Maar ik denk dat ze op alles wat je kunt bedenken afgekeurd gaat worden, dus daarom laat ik het maar.

Wat ik wel als plan heb, is om haar eens in de komende weken op de weg in het dal te laten gaan en dat filmen en kijken in draf wat ik dan voel/zie.

Dus ik denk dat het beeld dat we zien erg vertekent. Door stenig en ongelijk terrein. Door overgewicht. En door 6 jaar lang niets gedaan te hebben.

Ga ik haar houden? Zover als we nu zijn, ja. Het gaat er vanaf hangen of ze met wat meer terrein verkennen streken gaat krijgen, veel verschiet, vlucht, van die dingen. Als ze dat niet doet, dan blijft ze bij ons.

Vanmorgen vroeg heb ik haar gestapt in het rijveld. Sturen ging al wat beter. Ze had een gevoel dat ze even wilde staken omdat er in een hoek uit het bos waarschijnlijk geluid van een hertje kwam, maar ze ging goed door. Dus erg netjes. Ze wilde graag naar de uitgang, dat dan weer wel, maar was er ook makkelijk van weg te sturen. En eigenlijk was ze erg goed voorwaarts, hetgeen ik ook bij de eigenaar merkte toen. Ik hoefde niet te drijven. In stap dan hè. Nog niet gedraafd daar. Na in de bak 'werken' nog even wat gewandeld en ook dat deed ze keurig, zelfs toen we de stal voorbijliepen. Dus daar erg tevree over.

Ik had dus inmiddels mijn beugelriemen (dus niet de converter, wordt geen geld afgeschreven, krijg geen antwoord, ook niets ontvangen) en die aan het zadel gemaakt. Dat maakte het confort wel een stuk minder moet ik zeggen. De beugelriemen door hun ijzeren ding, veroorzaakten toch wel een redelijke bump onder mijn dij. Ze blijken ook erg kort, want ik moest ze op het laatste gaatje doen. Morgen kijken of dat lekkerder zit. En anders er nog een gaatje bij maken, dat zou net moeten kunnen en kijken hoe ik dan zit. Ook glijdt het zadel over de pad.

O en 1 minpuntje voor Prisca, ze blijkt singelnijd te hebben. Ik dacht het de afgelopen twee keer al te merken dat er wat oren naar achteren gingen, maar vanmorgen was het echt oren superplat en vuil omkijken en ik meende wat floppen van een lip te horen. Ik had er allemaal niet zo erg in tot ik er over na ging denken. Dus eens even kijken hoe dit zich ontwikkelt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:28

Vergeet ook niet inderdaad dat ze wel een heel groot lichaam heeft, maar eigenlijk heel slap is. En niet piepjong ofzo. Goede aanspanning leren is sowieso al moeilijk maar haar lichaam zit dat ook in de weg.

Ik vind je dus heel verstandig om niet teveel ingewikkelde dingen te vragen en veel in stap te blijven. Ze geeft het wel aan als ze ietsje meer kan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-22 10:34

Sintara schreef:
Vergeet ook niet inderdaad dat ze wel een heel groot lichaam heeft, maar eigenlijk heel slap is. En niet piepjong ofzo. Goede aanspanning leren is sowieso al moeilijk maar haar lichaam zit dat ook in de weg.

Ik vind je dus heel verstandig om niet teveel ingewikkelde dingen te vragen en veel in stap te blijven. Ze geeft het wel aan als ze ietsje meer kan.

Dat is het dus. Geen bespiering en letterlijk grote vetkwabben. Ze draagt enorm veel te veel mee bij elke stap. Dus veel en vaak bewegen en veel wandelen en de heuvels opwandelen zal niet verkeerd voor haar zijn. En dus op dieet blijven. Vet weg, meer spieren, moet allemaal helpen. Maar het is een omkering die moet plaatsvinden.

Ik vond vanmorgen haar mest wel beter dan het in de laatste 3 weken is geweest. Vraag ik me toch af of dat komt door de wormspuit en vraag me echt af of die eigenaar die wormspuit wel aan haar heeft gegeven of niet. Ik heb maar zo het gevoel dat ze al 6 jaar niet ontwormd is geweest.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:29

Toch al weer heel wat ontwikkelingen zo op het rij-gebied, het klinkt goed wat je doet hoor!

Een tip voor je beugelriemen: Ze zo aan het zadel doen dat de gesp van de riem beneden zit, bij de beugel. En dan zo, dat als de beugel naar beneden is, de gesp aan de buitenkant zit. Dan heb je hem als het goed is in de buurt van je enkel ( de voorkant, nog net niet je scheenbeen) zitten. Als je je voeten niet te ver in de beugels hebt, heb je er daar geen last van.

wat voor bevestiging is er eigenlijk voor je beugels? is het een haak waar je de riem aan schuift, of is het dicht en moet de riem er echt doorheen? Met zo'n schuifgeval kan je ook nog kijken naar Wintec Webber beugelriemen, het is een apart systeem, kunststof, ik vind ze erg fijn. Ze hebben een minimaal beetje rek, daardoor heb je ook minder druk op je enkels. Je meet de maat van het rokje ( de haak waar de beugelriem omheen gaat) tot de voor jou fijne beugellengte, tel daar zo'n 20 cm. bij op en die maat beugelroem heb je dan nodig. Je moet ze niet te ver dubbel doen, dat zit weer niet fijn, eigenlijk het liefst dat het dubbele deel niet op je zadel komt te liggen. Je moet er wel even goed op letten dat je die met een haakje hebt en niet die met een gesp

Ik duim voor je dat ze straks, als ze nog meer gewicht kwijt is, gewoon een stuk beter loopt en dat ze heel braaf blijft. Singelnijd kan door iets van nu komen, maar ook iets vanuit het verleden zijn, dat inmiddels een gewoonte is geworden.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:19

Die geluiden in de luchtwegen had mijn fjord ook toen ik haar net had, die was ook veel te dik. Ik was het eigenlijk vergeten want doen ik flink met haar aan het werk ging, was het weg. Af en toe onregelmatig had ze ook, dat is ook weggegaan door meer spieren,minder zwaar zijn en lekker veel lange ritten maken!
Komt vast goed!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:32

Die singelnijd klinkt ook bekend. Door er gewoon rustig mee om te gaan, heeeel rustig aansingelen, is dat destijds bij Punette over gegaan. Ik was dat ook allang vergeten, maar Prisca doet me op meerdere vlakken enorm aan haar denken en dus schoot het me weer tebinnen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:21

Over dat afvallen. Ik heb begrepen dat een paard niet te snel mag afvallen. Dan komen er teveel gifstoffen vrij en kunnen ze daar zelfs bevangen van worden.
Ik denk dat rustige ritjes wel goed is voor Prisca, jullie kunnen elkaar wel goed aanvullen. Ik zou mij over het singelnijd niet teveel aantrekken, als ze je beter gaat kennen en ze weet dat je voorzichtig gaatje voor gaatje doet dan zal dat wel verbeteren.
Ben benieuwd hoe ze hetbuiten gaat doen. Alle paarden vinden wel iets spannend natuurlijk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:39

Die wintec beugelriemen had ik ook, zijn inderdaad fijn.