Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paard_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:52

hahaha, gelukkig ben ik niet de enige die zoveel met een paard praat :D

Boezie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:42

dat doe ik zeker, en om de een of andere manier heb ik ook het idee dat we elkaar begrijpen,, dat bedoeld men vast met ''een klik' hebben met je paard :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:12

Juangi schreef:
Ja, hele verhalen krijgt ze te horen!
WolinLotte : Dat doe ik ook altijd; ga je dikke billen pakken! En dan sla ik mijn handen erover en ga ik kriebelen, kijkt ze me echt aan van wat denk jij nou weer te gaan doen.

_O- Same here!!

PonyDakota

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:50

Ik praat ook tegen Dakota, maar ook tegen andere manege paarden.

bernadette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:15

ik praat wel tegen mijn paard,
als hij wat moet weten op buitenrit, maar meestal ziet zij het eerder dan ik :P
ik zeg ook altijd wat ik ga doen
meelopen en poetsen enzovoort

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:13

Ik vertel echt hele verhalen tegen hem.
De meeste slaan trouwens echt nergens op.

Kudapelatih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:21

:D haha ik ook. l*llen als brugmans
Echt hele verhalen over vanalles en nog wat
En ze begrijpen het niet echt, alhoewel ze emoties enigsinds wel aan kunnen voelen.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:29

Een vriendin zei laatst dat ik erg veel tegen mijn paard begin te praten als ik gespannen word tijdens het rijden.

Ik probeer zelf wel wat te kletsen tegen mijn paard, maar verhalen vertellen, nee dat niet.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:05

ik praat ook tegen mijn paard, vooral met op en af zadelen, of uit de wei halen. en met rijden belonen met mijn stem enz.. ik vind het wel gezellig :D

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:08

xveer schreef:
Tijdens het rijden en longeren beloon ik mijn verzorgpaard wel altijd met mijn stem, maar 'praat' verder niet echt veel..
Maar met poetsen krijgt ze altijd het verslag van de dag te horen :D

Jaa dit is bij mij ook zo :Y)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:13

Oww.. het is gewoon zo heerlijk om alles kwijt te kunnen. Mijn paard is een super luisterend oor :D :D Maar goed... ik vertel ook vanalles aan mijn paard. Wat er is gebeurt op een dag, wat ik vind van mensen, en gewoon mijn gevoelens. Alles kan ik bij hem kwijt en dan kijkt hij me heel begripvol aan met zijn grote donkerbruine ogen... Maar ook gewoon tijdens buitenrijden of poetsen, als wij met z'n tweeën zijn, dan zing ik voor hem en dat vind hij altijd heel leuk... En ALS hij iets eng vind (maar dat is uitzonderlijk, hij is echt bom-proof) dan ga ik ook zachtjes met hem praten om hem gerust te stellen of dan ga ik neuriën om hem ook op andere gedachten te brengen/ af te leiden...
Maar goed... ik vertel alles aan mijn paard, verhalen, gevoelens, verlanglijsjes voor verjaardagen, alles! Gelukkig verteld hij het nooit door aan andere mensen, want anders.. ;) :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:16

Mijn verzorgpaard weet bijna alles van me :x :+

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:25

Ik praat ook echt heel veel tegen mijn paard. Tijdens het rijden in het bos (als ze wat eng vindt) dan stel ik haar op die manier gerust. En daarnaast mijn paardje is mijn vriendinnetje, dus hoort ze hele verhalen aan..hihi Daarnaast hoort ze natuurlijk vaak dat ze de knapste is :P

Jeanneeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:51

ik praat altijd tegen paarden, ook op stal enzo. wel op een rustige manier. Als hij heel druk is of iets eng vind praat ik ook altijd heel rustig tegen hem om hem gerust te stellen.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:06

Ik vertel mijn paard altijd alles haha. Maar ik praat wel tegen haar, vooral als er iets engs aankomt probeer ik haar gerust te stellen ook met rijden.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:38

Ik praat bestwel veel tegen dr !
Ook als er iets is gebeurd ga k bij dr in stal
zitten en zeg ik t tegen dr.. :o
klinkt heel stom maar dan is het er wel effe uit
tegen iemand ! :)

misjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:44

Ik heb geen eigen paard maar rij wel op de manege daar praat ik wel eens tegen het paard waar ik op rij als hij schrikt hooooooo te zegen en dat soort dingen en er stond een paard op mijn manege een paard die niemant vertrouwde (die was vroeger mishandelt) en die vertrouwede aleen iemant die heel lief tegen haar praate :o :o :o :o :o }:0 }:0 }:0 *\o/* *\o/* -O- dus ik denk dat het wel goed is als je het vertrouwen moet winnen dus ook tijdens het rijden. :# :# :#

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:03

Ja ik praat ook tegen paarden =P maar ook tegen mijn kat , alleen geen verhalen zoals sommige

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:04

Ik praat wel tegen mijn praat,
goedzo meisje.
super.
maar niet hele verhalen enzo, wat ik allemaal heb gedaan bijvoorbeeld, dat vind ik een beetje onnodig :$, ze verstaan je toch niet.

liefs,

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:08

Ik praat wel tegen ze, hele verhalen en merk ook wel dat ze daar op reageren, andersom als ik boos op ze ben, bv als ze bokken of niet reageren op de hulpen ik noem maar wat is een kleine stemverheffing vaak al voldoende, ik hoef zo geen hulpmiddelen als zweep en sporen te gebruiken, niet dat ik daar iets tegen heb hoor maar ik ben recreatieruiter dus is het wel prettig als ik het met mijn stem af kan.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:22

mijn merrie is nog erg onzeker en vraagt veel om bevestiging door haar oren onder het rijden naar achteren te draaien.Als ik dan met dr praat wordt ze ontspannener (?) Eigenlijk praat ik altijd tegen haar,en idd ga ik haar niet kalmeren bij iets engs want dan heeft ze de bevestiging van,zie je wel..
Wel moeilijk hoor dat vele praten want in de dressuurproef moet je juist stil zijn haha!! :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:52

Ik zeg alleen tegen mijn paard : Braaf of Goedzo als hij iets braafs doet. (tijdens de training) Als er iets engs is ofzo zet ik hem er gewoon langs als ik merk dat hij het eng vondt en er toch langs liep zeg ik als hij er langs is gelopen: Braaf en geef hem een klopje.

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:04

Ik praat soms tegen paarden.
Ik vertel wel dat ze mooi zijn enzo, maar
ik praat niet veel tegen ze.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:55

Jup. 8-)

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 19:58

Ik praat heel veel tegen mijn paard. :+ Ik weet zelf nu helemaal niets eens wat ik er allemaal tegen zeg, ik ga er morgen maar eens op letten,, maar meestal is het,, ga is effe opzij, wil jij een lekker snoepje :+ En natuurlijk onder de training wat ze wel en niet goed doet. ;)