Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Re: Wat gaat het KNHS hiermee doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:33

Zqw39 schreef:
Dit zijn toch de foto's van de clinic? Anky kan vast geen hele clinic een paard zo laten lopen. Let eens op de foto's ik zie toch wel dat ze hem ook weer loslaat. Dit zijn echt momentopnames. Ja maakt de foto net voor Anky het paard loslaat en tadaaaa weer een leuk discussiepunt.

uhmmm.... op welke van de 5 foto's zie jij dat anky hem weer loslaat dan???

en momentopnames?? als je goed kijkt naar de achtergrond en beenstand paard is dit geen momentopname...

ik zou wel eens willen weten hoe bokt zou roepen en schreeuwen als niemand wist dat dit anky was...
aangezien de @work tpics ook altijd zo lekker volgeschreeuwd worden...

was al geen fan van anky, nu helemaal niet meer....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 21:04

Anneve, als jij een opmerking maakt, waarop een reactie komt die je niet aanstaat weet jij alleen te melden dat dit topic daar niet over gaat.

_angela_ ik ben het helemaal met je eens.

Citaat:
ik zou wel eens willen weten hoe bokt zou roepen en schreeuwen als niemand wist dat dit anky was...
aangezien de @work tpics ook altijd zo lekker volgeschreeuwd worden...

SB, daar zijn meerdere mensen het mee eens.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 02:54

Zqw39 schreef:
ik zou wel eens willen weten hoe bokt zou roepen en schreeuwen als niemand wist dat dit anky was....

Ik ken haar niet. Maakt míj niet uit Haha! Als ze mijn appartement boekt is ze welkom. Als ze les wil gelden MIJN kriteria.
´Moment´ of niet is irrelevant. Is ´even´ je vrouw mishandelen acceptabel? Het moment van lóslaten telt toch?! Of zie ik dat als martiaan te simpel?

Tsk. Dan maar liever simpel. Dat begrijpen mijn paarden ook een stúk beter Tong uitsteken

hc

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:45

GvdT: als je goed leest wordt ik hierboven 3 keer verkeerd gequot!!! Dat is behoorlijk irritant: eentje begint ermee en vervolgens papagaait allerlei bokkers dit hier na. (Ja, jij ook GvdT) Ik zeg namelijk nergens dat Anky geen geld verdiend met paardrijden, hahaha. Dit is de laatste keer dat ik het zeg (en nu mijn woorden niet meer verdraaien): Anky is de enige die haar toppaarden niet voor het geld hoeft te verkopen.
Zag hier een fel tegenstander van Anky's trainingsmethode op dit topic met drie Anky dekjes in haar profiel: voor degenen die het nog niet wisten: er komt een prima boterham uit de tack factory. Dus GvdT begrijp je nu misschien waarom ik het verspilde moeite is om in te gaan op reacties op opmerkingen die ik helemaal niet gemaakt heb!!! De grootste tegenstanders scharen zich blijkbaar braaf onder de geldschieters van Anky. En dan commentaar geven op het feit dat ze goed verdiend!!!

Zullen we een verder een nieuw topic openen over onze best verdienende topsporter (na de voetballers) van Nederland. Lijkt mij niet zo interessant als dit topic trouwens.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:48

Sexy back: op de foto's laat ze hem nergens los. In werkelijkheid heeft ze hem tussendoor de hele tijd losgelaten, maar de fotograaf heeft daar geen foto's van gemaakt.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:11

Ik ben eens eeGs een maal getuige geweest van een trainingssessie met natuurlijk AvG in de hoofdrol met PB, nou ja met mij honderden want het was openbaar. Het eerste stuk ging in een afgeschermde hal dat hebben we niet mogen zien het tweede stuk ging ja buiten in de buitenbak dat hebben velen mensen mogen zien.
En ook ik heb fotos gemaakt die ik NIET ga plaatsen overigens. Maar daar werd ook een behoorlijk pittige training ten toon gesteld met een heel hoog trek pluk sta en gehang gehalte. Niet iets wat je bij de top verwacht.

Jammer is het wel. En natuurlijk verdiend zij haar geld met haar onderneming waarvan een van de doelen het paardrijden is. Andere onderneming Tack factory is voldoende winstgevend maar daar werkt natuurlijk wel aan mee dat ze uiterst bekend is bij de paardrijdende wereld en dat mag je niet vergeten.
Zou ze onbekend en onbemind zijn dan zouden er veel minder mensen die anky stuff kopen. Dat een fel tegenstander toch met anky spullen loopt is niet vreemd mischien bevalt haar kwaliteit materiaal model heel erg goed maar de trainingsmethode neit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:25

anneve schreef:
Sexy back: op de foto's laat ze hem nergens los. In werkelijkheid heeft ze hem tussendoor de hele tijd losgelaten, maar de fotograaf heeft daar geen foto's van gemaakt.

Maar vind jij deze 'momentopname's', en dat met name de foto waarop het paard stilstaat, acceptabel dan? Ongeacht of ze verder losliet?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:30

Jazeker vind ik dat. In tegenstelling dus tot het vastknopen van P&P trouwens, dat vind ik onacceptabel. Dat is eigenlijk waar dit topic over gaat. Het verschil tussen de P&P longeerfoto's (waarover een onderzoek loopt) en de foto's van Nelson. Het verschil zit hem in het loslaten. De longeerfoto kan geen momentopname zijn, omdat je niet binnen een seconde of 2-3 (zolang duurt het begrenzen dat Anky hier doet gemiddeld) de gespen kan losmaken.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 09:33

Waar maken jullie je druk om? Koe

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 11:40

@Anneve dit topic gaat over de foto's van Anky en over wat de KNHS nu eigenlijk tegen dit soort dingen gaat doen, voor P&P is er een ander topic...

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:51

Lara_Silver, lees het bericht op pagina 1 van TS aub. TS bepaald toch het onderwerp van dit topic?

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:02

Tja sommige mensen hebben wel erg een roze bril op als het gaat over hoe ''lief'' en ''goed'' AvG dan wel niet voor haar paarden is ... nou ik kan je zeggen die rijd en daarbij gaat het er echt 9/10 x of het moet een openbare training zijn dan gaat het er gewoon dieronvriendelijk aan toe!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:14

_angela_ schreef:
Natuurlijk rijdt Anky omdat ze graag met paarden bezig is. Dat ze zoveel paardrijd, is omdat ze daar haar geld (dik) mee kan verdienen..

Dat is toch logisch? Die stal moet winst draaien en dat lukt niet met 1 paard.
Ik heb ook als groom gewerkt en de ruiters waarvoor ik werkte werkten zeker net zo hard als ikzelf hoor (en ik werkte minstens 12 uur op een dag, soms wel 16 uur). En die ruiters zullen ook niet elke dag zin hebben gehad om weer 10 paarden te rijden, maar dat moet anders halen de eigenaren ze weg. Kijk, ik heb zelf 1 paard staan en heb ik een dag geen zin om te rijden dan longeer ik wat of hij moet het doen met weidegang. Geen man overboord, is mijn eigen paard, ik beslis. Maar het wordt heel wat anders bij paarden voor anderen of als je gesponsord wordt want de sponsor wil resultaten zien! En met meerdere paarden, want 1 paard rij je hartstikke kapot als die het hele jaar rond overal moet verschijnen en presteren. Dus of Anky nu zin heeft die dag of niet, die moet rijden en die moet lesgeven en ik denk dat we daar ook best respect voor mogen hebben want het is hard werken om aan de top te blijven, ongeacht of je het eens bent met haar rijmethodes.

En of Anky tegenwoordig nog lol heeft in het rijden: ik denk het wel. Anders sluit ze de stal wel, verkoopt de paarden in eigen bezit voor een kolossaal bedrag en gaat rentenieren, met misschien nog 1 paard voor de hobby om wat mee te dressuren.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:18

anneve schreef:
Jazeker vind ik dat. In tegenstelling dus tot het vastknopen van P&P trouwens, dat vind ik onacceptabel. Dat is eigenlijk waar dit topic over gaat. Het verschil tussen de P&P longeerfoto's (waarover een onderzoek loopt) en de foto's van Nelson. Het verschil zit hem in het loslaten. De longeerfoto kan geen momentopname zijn, omdat je niet binnen een seconde of 2-3 (zolang duurt het begrenzen dat Anky hier doet gemiddeld) de gespen kan losmaken.

Natuurlijk kun je niet binnen 2-3 seconde de bijzetteugels ( volgens mij slofteugel) losknopen als je dat wilt tijdens het longeren, en ja je kunt de stangteugel en de trensteugel wel binnen 2-3 seconden laten vieren tijdens het rijden als je dat wilt.
Maar of je het met me eens bent of niet in de praktijk laat zowel de longeerder als de ruiter dit niet toe.
Er wordt niet losgelaten of nagegeven zoals het eigenlijk officieel heet.
De rollkuur momenten die met een heel duur woord Hyperflexion oftewel het overstrekken van genoemd worden zijn geen momenten van twee of drie seconden maar van langere duur.
Het dermate overrekken is behoorlijk onnatuurlijk en er zijn maar weinig topatleten die zo soepel zijn dat ze dat kunnen en er zonder kleerscheuren vanaf komen.
Ook de fotos van Nelson zijn geen moment opnames waarvan de fotograaf met heel veel moeite net die weinige momenten vast heeft weten te leggen. Het is de normaalste training binnen de nederlandse top die de nieuwe nederlandse rijmethoden volgen.

En het is de vraag of het paard er mee gediend is want de natuurlijke verzamelde gang is verdwenen. Als je volgens de normering de passage touren ontleed zul je toch helaas tot de conclusie komen dat die niet is zoals hij hoort. En ja hij is misschien wel mooi om te zien maar het is niet zoals het hoort. Tja ik vind een keer 250 rijden op de snelweg ook mooi maar het is niet zoals het hoort.
En daarom is dressuur momenteel meer een kwestie van smaak dan een kwestie van techniek. Er werd zelfs tijdens het EK geschreven dat de passage tour iets meer voorwaarts moest want dat vond de jury mooi dat levert punten op.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:33

Zo anneve, beetje lange tenen Clown . Het gaat me niet alleen om het geld verhaal, jij hebt meer opmerkingen gemaakt die niet tegen gesproken mogen worden.

Maakt mij niet uit wat jij vindt, maar laat mij ook mijn mening hebben..... Ik heb niets tegen Anky, wel tegen de pasvorm van haar spullen. Kijk maar in mijn profiel geen Anky dekje te vinden Knipoog
Een topic waar iedereen het mee eens is is ook niet interessant. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde hobby's en zelfde ideeen, alleen iets volwassener en onderbouwend reageren zou wel fijn zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:33

Kafue schreef:
En daarom is dressuur momenteel meer een kwestie van smaak dan een kwestie van techniek. Er werd zelfs tijdens het EK geschreven dat de passage tour iets meer voorwaarts moest want dat vond de jury mooi dat levert punten op.

Dat is toch altijd al zo geweest? Ik hoorde toen ik 14 was al "Jury J zit er dus nu moet ik mijn proef voorwaarts rijden, liever wat foutjes en minder afgewerkt dan" en "Jury C zit er dus nu moeten de onderdelen heel precies en afgewerkt, mag ten koste gaan van de impuls". Dat was dan in de basissport he, maar in de top zal dat vast ook niet anders geweest zijn.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:49

Tuurlijk is het alijd wel zo geweest alleen toen was het nog de bedoeling dat je de oefening in een correct gereden gangwerk toonde en niet zo al het nu vaak gaat.
Nu is het kippenvelgehalte belangrijk vroeger een correct gaand paard. Mmmmm ik kan het een beetje moeilijk uitleggen wat ik bedoel mischien kan een ander me een beetje op weg helpen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:51

Citaat:
Maar of je het met me eens bent of niet in de praktijk laat zowel de longeerder als de ruiter dit niet toe.
Er wordt niet losgelaten of nagegeven zoals het eigenlijk officieel heet.

Je was er duidelijk niet bij toen deze foto's gemaakt werden, want dat werd er wel. Je moest echt heel snel zijn om deze foto's te kunnen nemen.

Citaat:
jij hebt meer opmerkingen gemaakt die niet tegen gesproken mogen worden.

Hoezo mag ik niet tegengesproken worden, ik vind het fijn om tegengesproken worden, kan ik weer lekker reageren, (maar het gaat helaas niet om mij). En ik wil heel graag ieders mening horen, maar ga nou zelf eens kijken, dan weet je tenminste waarover je het hebt. Er stonden rijen dik in Geldrop, tribunes vol in Uden, tribunes vol in Deurne, de afgelopen weken zijn er zoveel kansen geweest om je mening te baseren op iets anders dan een stilstaand beeld. Op het losrijterrein kun je ook met je secondewijzer klokken hoe lang begrenzen duurt. Waar waren jullie?

Maar goed, laten we bij het topic blijven.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:52

Anneve: Weet je wel dat er veel meer overeenkomsten dan verschillen zijn tussen jou en Anky?

Meid, je hebt gelijk. We zijn beide blonde stoten met lichte ogen.

Verder suggereer je weer een enorme slag in de rondte; ik rijd totaal niet zoals Anky.

Heb haar trouwens wel een paar keer live gezien, hoor.
Verder vind ik dressuur een hulpmiddel bij het springen, buitenrijden, soms zelfs bij endurance en wat crosshindernissen.

Het verbaast me hoe fel je reageert op verschillende mensen hier, alsof je Anky moet verdedigen; nogmaals- de vrouw doet vast hele goeie dingen en soms ziet het er best knap uit. Helaas gebruikt ze teveel dwang, rukt ze wel degelijk en ziet het er soms absoluut NIET ontspannen uit...

Daar verbaas me over; alsof je met oogkleppen kijkt naar filmmateriaal.

Ik hoop daadwerkelijk dat er een of andere balngerijke politicus of een instantie met een machtspositie dergelijke rijstijlen bij "top"ruiters eens flink onder de loupe gaat nemen en dat er serieus acties worden ondernomen, omdat er voorbij wordt gegaan aan het welzijn van het dier en ik dat zie als een vorm van mishandeling.

Ohja, heb trouwens wel vest van Anky gekocht, 70% korting, goeie kwaliteit voor weinig geld en hij zit lekker.

Slecht he? Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:56

Kafue schreef:
Tuurlijk is het alijd wel zo geweest alleen toen was het nog de bedoeling dat je de oefening in een correct gereden gangwerk toonde en niet zo al het nu vaak gaat.
Nu is het kippenvelgehalte belangrijk vroeger een correct gaand paard. Mmmmm ik kan het een beetje moeilijk uitleggen wat ik bedoel mischien kan een ander me een beetje op weg helpen.

Je doelt denk oa op het voorbeenzwaaien etc?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:02

Citaat:
.. binnen een seconde of 2-3 (zolang duurt het begrenzen dat Anky hier doet gemiddeld

Als haar 'ophoudig 2 tot 3 seconden lang duurt, hoe veel 'kg' houd ze dan in die 2-3 seconden in haar hand?
Hoe veel denken jullie?
Probeer een half kilo suiker in je hand te nemen. Heeft ze zo veel?
Of meer?
Hoe veel weerstand kan een paarden kaak aanbieden met de paarden hoofd en hals erbij?
Hoe veel kg mag een ruiter in zijn handen hebben ( hihi - om 'classic' ruiter genoemd te worden?)?
Waar is het "gewicht van de teugel" gebleven?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:08

hmm, het motto is hier toch altijd geweest bij verschillende instructeurs op zowel Nederlandse als Duitse wijze, dat je gerust iets in je hand mag hebben zolang je met je been meer energie erin stopt dan je met je hand opvangt. Mijn paard is ook retezwaar in de hand geweest omdat hij niet bij elkaar wilde komen en dus probeerde door de aanleuning heen te breken, die ben ik nu hij de aanleuning accepteert weer naar meer lichtheid toe aan het werken zonder hem lang te laten worden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:31

Urielle schreef:
_angela_ schreef:
Natuurlijk rijdt Anky omdat ze graag met paarden bezig is. Dat ze zoveel paardrijd, is omdat ze daar haar geld (dik) mee kan verdienen..

Dat is toch logisch? Die stal moet winst draaien en dat lukt niet met 1 paard.
Ik heb ook als groom gewerkt en de ruiters waarvoor ik werkte werkten zeker net zo hard als ikzelf hoor (en ik werkte minstens 12 uur op een dag, soms wel 16 uur). En die ruiters zullen ook niet elke dag zin hebben gehad om weer 10 paarden te rijden, maar dat moet anders halen de eigenaren ze weg. Kijk, ik heb zelf 1 paard staan en heb ik een dag geen zin om te rijden dan longeer ik wat of hij moet het doen met weidegang. Geen man overboord, is mijn eigen paard, ik beslis. Maar het wordt heel wat anders bij paarden voor anderen of als je gesponsord wordt want de sponsor wil resultaten zien! En met meerdere paarden, want 1 paard rij je hartstikke kapot als die het hele jaar rond overal moet verschijnen en presteren. Dus of Anky nu zin heeft die dag of niet, die moet rijden en die moet lesgeven en ik denk dat we daar ook best respect voor mogen hebben want het is hard werken om aan de top te blijven, ongeacht of je het eens bent met haar rijmethodes.

En of Anky tegenwoordig nog lol heeft in het rijden: ik denk het wel. Anders sluit ze de stal wel, verkoopt de paarden in eigen bezit voor een kolossaal bedrag en gaat rentenieren, met misschien nog 1 paard voor de hobby om wat mee te dressuren.

Zo zie ik het ook. Voor dat deel heb ik ook respect, het is (zoals ik in mijn post al schreef) niet niks om van je hobby je werk te maken. En dan nog wel een soort werk waarin je moet blijven presteren..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:37

Urielle schreef:
Kafue schreef:

Dat is toch altijd al zo geweest? Ik hoorde toen ik 14 was al "Jury J zit er dus nu moet ik mijn proef voorwaarts rijden, liever wat foutjes en minder afgewerkt dan" en "Jury C zit er dus nu moeten de onderdelen heel precies en afgewerkt, mag ten koste gaan van de impuls". Dat was dan in de basissport he, maar in de top zal dat vast ook niet anders geweest zijn.

En dat zou eigenlijk niet zo mogen zijn.. maar goed, das weer een andere discussie. Gezien het weinige aantal juryleden in de echte top krijg je natuurlijk al snel dat mensen rijstijlen van elkaar gaan overnemen als gezien wordt dat dat punten oplevert... die rijstijl wordt dan ook weer in de basis overgenomen, wat al helemaal niet de bedoeling is. Ik denk daarbij ook aan achteroverhangende ruiters, op iedere wedstrijd waar ik kom hangt zeker 1 op de 3 ruiters naar achteren, niet fijn voor het paard. Waarschijnlijk ooit een keertje bij iemand gezien met een paard dat goed bergop liep, waardoor de ruiter vanaf de grond gezien iets naar achteren zat, maar wel loodrecht boven het paard, gevolg: mensen gaan naar achteren hangen, want dan gaat het paard vast bergop lopen.. tja...

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 14:45

Ik had eerst toen ik de foto's zag niet eens door dat het anky was.
Nou sorry maar zo hoeft het van mij echt niet.
Of het nou iemand is die ik niet ken of iemand die ik heel goed ken.v