Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:13

hoe oud ik ook ben de pony blijft heel mijn leven tot ze dood is. Mijn fries gaat nog eerder weg dan mijn pony. Klinkt misschien vreemd maar met die pony heb ik zo`n sterke band. Zelf ingereden lessen hielpen niet wegens bakangst. De eerste 2 jaar heb ik niet gereden alleen vertrouwen opgebouwd daarna langzaam gaan rijden niet te overhaast. En nu na 5 jaar loopt ze pas heerlijk nagevelijk bij mij in een bak. Dus met dit paard heb ik van alles beleefd het gevoel en de vertrouwen zijn der.

Dus je moet wel van goede markten thuis zijn wil je de pony van me kopen

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:02

Bokkers -18:
Stel dat: jij je paard nooit zou verkopen, ook niet voor een voor een miljoen.
Maar ja je ouders he... Pap/mam heeft het paard voor je gekocht, zij betalen het onderhoud van je paard, zij rijden jullie met de trailer van A naar B, en maak het rijtje zo maar af.

Ik denk dat in zo'n geval het voor de meeste kinderen helaas pindakaas is maar ze zullen toch echt afscheid moeten nemen van hun paardje/pony. Pap en mam kopen wel een ander leuk paardje voor je.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:04

nou nee hoor daar heb ik het al over gehad met mijn ouders en die pony gaat nooit weg.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:12

Nou, als het om een miljoen gaat zijn ook ouders niet te vertrouwen hoor!!(en ik kan het me nog voorstellen ook...)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:14

Asjemenauw schreef:
Ik denk dat in zo'n geval het voor de meeste kinderen helaas pindakaas is maar ze zullen toch echt afscheid moeten nemen van hun paardje/pony. Pap en mam kopen wel een ander leuk paardje voor je.

godzijdank zou dat bij mijn pony nooit het geval geweest zijn. een miljoen kan het plezier wat ik altijd met en van mijn pony gehad heb, nóóit vervangen en gelukkig zouden zij dat beseft hebben.

en stiekum waren zij net zo gek op mijn pony en nu ook op mijn paard als ik Knipoog
Laatst bijgewerkt door _rosita_ op 24-05-07 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:17

Asjemenauw schreef:
Bokkers -18:
Maar ja je ouders he... Pap/mam heeft het paard voor je gekocht, zij betalen het onderhoud van je paard, zij rijden jullie met de trailer van A naar B, en maak het rijtje zo maar af.

Dat zie je helemaal verkeerd. Ik zou ook 'nee' zeggen, net zoals mijn ouders. Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:18

_rosita_ schreef:
Asjemenauw schreef:

Als ik daarmee het hart van mijn kind zal breken, zal geen haar op mijn hoofd er aan denken om zo'n paardje alsnog te verkopen. Mijn kind's gevoelens vind ik heel wat belangrijker dan die miljoen. En dan mag ik hier niets zeggen over materialistische mensen????? Jaaaaa hoor..... Nou, ik weet wel dat ik mijn kind en haar gevoel heel wat belangrijker vind, dan die miljoen eurootjes. Haha!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:19

Asjemenauw schreef:
Bokkers -18:

Nee want mijn mams is ook gauw gehecht aan dieren.
en als ze weet hoe het tussen mij en het paard zou gaan.
Zouden we in een moeilijke situatie zitten met het geld dan zegt me ma sorry maar het zou moeten, maar als het allemaal goed gaat echt niet * ookal ben ik paardloos,* heb wel eens zo'n gesprek gehad Knipoog

En ik denk dat mensen geen paard kopen als ze geld te weinig hebben en daarna dus rustig aan moeten doen emt het geld.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:26

Like_peres schreef:
Asjemenauw schreef:
Bokkers -18:

Zouden we in een moeilijke situatie zitten met het geld dan zegt me ma sorry maar het zou moeten, maar als het allemaal goed gaat echt niet * ookal ben ik paardloos,* heb wel eens zo'n gesprek gehad Knipoog

En ik denk dat mensen geen paard kopen als ze geld te weinig hebben en daarna dus rustig aan moeten doen emt het geld.

Nou ik zal je zeggen ik heb 2 paarden en ik moet het behoorlijk rustig aan doen met mn centjes Knipoog het is duur zat allemaal ik doe alles voor mn paarden wat nodig is en wat ze nodig hebben.... maar echt lekker op vakantie gaan of leuke kleren voor mezelf kopen zit er ff nu niet bij maar ik heb het graag voor mn 2 vriendinnen over Bloos

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:28

JessicaD88 schreef:
En trouwens, wat ik me afvraag: iedereen die hier zegt zn paard niet weg te doen voor een miloen, hebben jullie allemaal eerste paard nog dan?

**Is paardloos*
maar diegene die ze weg hebben moeten doen.
redens zat
- te groot
- wil blijven rijden
- geen genoeg geld *op dat moment*
noem maar op.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:31

vera23 schreef:
Like_peres schreef:

Nou ik zal je zeggen ik heb 2 paarden en ik moet het behoorlijk rustig aan doen met mn centjes Knipoog het is duur zat allemaal ik doe alles voor mn paarden wat nodig is en wat ze nodig hebben.... maar echt lekker op vakantie gaan of leuke kleren voor mezelf kopen zit er ff nu niet bij maar ik heb het graag voor mn 2 vriendinnen over Bloos

Jij bent 23 jaar. dus ik denk dat jou moeder er niks mee te maken heeft.
of betaald zij alles ??

maar heb jij die 2 paarden gekocht toen je geld te weinig had ?
en met die zin bedoel ik mensen kopen geen paard als ze op dat moment in een moeilijke geld situatie zitten.

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:35

JA!! Als er 1 miljoen op mijn paardje wordt geboden, houdt dat in dat de bieder stapel verliefd op haar moet zijn!!!!! En dat ze het dus heel erg goed zal krijgen.

Maar ik ben realistisch en weet dat dit toch nooit geboden wordt en ik dus erg gemakkelijk antwoord kan geven op deze vraag Haha!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:36

SplashIsLief schreef:
Ligt eraan wie wat waar en hoe.
Als het bijvoorbeeld een (inter)nationale ruiter/amazone is die haar graag wil gaan uitbrengen, dan zou ik het misschien nog wel doen. Maar als ze naar een of ander verwend nest zou gaan No way

is een erg oude quote maar hier ben ik het totaal mee eens Ja

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:37

ne eklopt betaal idd zelf en af en toe sponserd mn moeder wel Knipoog maar ik wist wel dat ik het krap zou gaan krijgen toen ik er een 2e bij nam Bloos

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:38

Ja, mits ze een goed tehuis krijgt.

1 miljoen en een slecht tehuis.. dan gaat het feest niet door.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:41

ChristaMoor schreef:
JA!! Als er 1 miljoen op mijn paardje wordt geboden, houdt dat in dat de bieder stapel verliefd op haar moet zijn!!!!! En dat ze het dus heel erg goed zal krijgen.

maar de discussie is al eerder geweest in het topic.
wat is goed?
goed is in de ogen van zeer rijke mensen vaak een gouden kooitje. prima stal, goede laag bodembedekking, perfecte merk dekens, elke 4 weken nieuwe ijzers etc etc
maar dat zou nooit goed zijn voor mijn paard. een weiland waar hij 24-7 buiten kan spelen met vriendjes, zonder deken, ijzers etc is voor háár goed. zou iemand die een miljoen neerlegt voor een paard dat bieden?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:42

_rosita_ schreef:
ChristaMoor schreef:

maar de discussie is al eerder geweest in het topic.
wat is goed?
goed is in de ogen van zeer rijke mensen vaak een gouden kooitje. prima stal, goede laag bodembedekking, perfecte merk dekens, elke 4 weken nieuwe ijzers etc etc
maar dat zou nooit goed zijn voor mijn paard. een weiland waar hij 24-7 buiten kan spelen met vriendjes, zonder deken, ijzers etc is voor háár goed. zou iemand die een miljoen neerlegt voor een paard dat bieden?

denk het aangezien die dan geen geld meer heeft voor stalling Nagelbijten / Gniffelen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:45

verography schreef:
denk het aangezien die dan geen geld meer heeft voor stalling Nagelbijten / Gniffelen

die hebben ze dan al... eerst een gouden kooitje, dan een gouden paardje Hamer
Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:49

Ach, wat is goed zijn voor een paard? Er zijn vele wegen die naar Rome leiden hoor!!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:48

Nadya schreef:
Dirkje25 schreef:
Als ik het goed begrijp vindt je het niet leuk dat iemand op grond van één of meerdere aannames en persoonlijke percepties een waardeoordeel over je uitspreekt. Welnu dat is precies hetgeen jij over mij deed. En dat doe je structureel zodra iemand andere ideën heeft dan jij. Ik hoop dat je later zo je van je huidige studie je werk gaat maken dat je je dan bewust bent van je eigen valkuilen. Want aanname`s zijn namelijk dodelijk in iedere diagnose die je stelt.

Natuurlijk is het bullsh*t als ik jouw persoonlijke situatie`s erbij ga betrekken. Het was slechts ter illustratie hoe makkelijk het is om op grond van aannames de plank goed mis te slaan en dus een totaal fout beeld te schetsen. Verder wens ik je plezier met je paard.

Je begrijpt het zelf niet goed. Jouw waarde-oordeel is gebaseerd op dingen die jij denkt te lezen of te willen lezen tussen de regels door. Haha!
Iemand schreef hier de tekst dat zij/hij haar kinderen dan van alles kon geven (studie/andere zaken). Dat is natuurlijk heel erg fijn, maar als je al niet zoveel geld hebt snap ik de keuze voor kinderen EN een paard niet. Ik ken zelf van die mensen die kinderen en een pony hebben, maar als het dier ziek is komt er geen DA, hoor, want daar is geen geld voor. Dat vind ik niet kunnen, het spijt me.

Andersom hetzelfde; wel een paard hebben, maar je kind niet kunnen geven wat het daadwerkerlijk nodig heeft (en dan heb ik het niet over materiele onzin, wel over belangrijke zaken zoals een opleiding, passende kleding etc.). Ik heb ooit een kennisje gehad die dan geen paard heeft, maar wel een konijnenopvang waar ze al haar geld in steekt (op zich een heel goed initiatief), maar als je ziet waar haar kindje in loopt (te kleine broeken bijvoorbeeld) en dat ze geen geld steekt in het kopen van een veilige stoeltje voor haar kind voor in de auto (die zijn niet goedkoop), gaat mij dat te ver. Denk dan na voordat je ergens aan begint. Mag ik dat niet zeggen? Want dat bedoelde ik ermee.

Ik vel echt geen oordeel over mensen die door omstandigheden minder te besteden hebben, maar wel hun best doen om hun kinderen/dieren goed te verzorgen en ze in elk geval dat te bieden wat ze nodig hebben, omdat ik het toevallig wel goed getroffen heb momenteel. Ik ken er genoeg om me heen, die het zwaarder hebben, maar wel hun prioriteiten goed stellen. Ik heb zelf ook ooit een tijdje met heel wat minder geleefd, maar toen had ik ook geen paard.

Als ik door omstandigheden mijn kind niet meer kan geven wat ze keihard nodig heeft, ga ik ook kleiner wonen. De auto mag dan ook meteen weg, want ik fiets toch net zo lief. Maar ik doe dingen als de auto en andere materiele zaken sneller weg, dan mijn paard, dat zeker. Dus als er iemand een miljoen biedt voor mijn auto, JA! Maar mijn paard is een geweldig wezen, waar ik een bijzondere band mee heb en waar ik nog heel veel plezier mee wil beleven. Sorry, maar ik zie het niet als een of ander luxe artikel. Daar is 'ie me iets te lief voor. En wat anderen doen moeten ze helemaal zelf weten, zolang je maar rekening houdt met levende wezens. (pfffff, wat een vermoeiende discussie Slapen )

Die iemand die oa geld wilde steken in de opleiding van de kinderen, dat was IK.

De studie van je kinderen was slechts als vb bedoeld omdat ik weet dat veel ouders zich "zorgen" maken of ze dat soort zaken op langer termijn wel kunnen betalen zoals ze het zouden willen. En met een miljoen zou je dat soort zorgen weg kunnen nemen. Maar goed we dwalen wel een beetje af dacht ik zo. Haha!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:06

Nee, niet Comotu.
Vrienden verkoop je niet. Comotu is een (voor mij) heel bijzonder paard, van hem heb je maar 1 exemplaar. Zo'n lief, trouw, braaf, vrolijk enz. paardje heb ik nog nooit gezien. Mooi meegenomen is het dat hij er wel leuk uit ziet en héérlijke gangen heeft, maar daar gaat het uiteraard niet om. Nee, voor geen miljoen dus.

IJslander_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:52

Heejj,,
Het licht eraan,
Als ik het paardje nog geen half jaar zou hebben dan denk ik wel maar als ik mijn paard al 5 jaar had zou ik hem voor geen goud weg doen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:53

1 Miljoen?
Neem mee, neem mee! Haha!

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:04

als iemand een miljoen, e-e-n m-i-l-j-o-e-n (!!!!) zou bieden?????????????????????? Haha!

oooohhh! Vork

ik zou d'r invlechten, mooi poetsen en er een heeeeeeeeeeeeeeeel mooi goudgekleurde strik omheen knopen!!!!!! Vork

neeeeeeeeeeeem mee! maar eerst betalen hahahaha!!!!

tuurlijk is het niet leuk je paardje weg te doen, maar kom op[ mensen, voor een miljoen!!!!

wat tobben we toch, honderdduizende kindertjes in arme landen die weinig te eten hebben , niet naar school kunnen etc, die wonen in gettoflats, dus betonnen blokken op elkaar gestapeld waar ze dan met een gezin in wonen, ook swinters, zonder kachel of fatsoelijke bedden............ en wij zouden ons lieftallige paard niet verkopen voor een miljoen???????????????????????????????????? Boos! Boos! Boos!

dat paardje? dat redt zich wel, Tong uitsteken iemand die daar een miljoen aan uitgeeft? zal dr vast wel goed voor zorgen, en paarden binden aan verkoop en bijv verhuizingen minder emoties als ons hoor!

dus die van mij? die zou een vriendlijk schopje onder der dikke haflingerbillen krijgen, hup die mooie vrachtwagen op Haha! (want die zullen ze dan vast ook wel hebben!)

nee, ik zou er persoonlijk niet over hoeven nadenken! Clown Clown Clown Clown

gr leonie

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:40

Asjemenauw schreef:
Bokkers -18:

Gélukkig denken mijn ouders ook nog aan mij. Ze weten dat als ze mijn pony verkopen zonder enige reden, behalve het geld, dat ze mij helemaal kapot maken.
En zobiezo heb ik het geluk dat mijn moeder ook zo is als mij, namelijk een pony/paard hou je voor het leven! Mijn vader daar in tegen.. Als ik het hem nu zo zou vragen zou hij zeggen dat hij het doet, meteen alle 4 de paarden nog wel. Maar als het er écht op aan komt zou hij wel denken aan mijn behoeftes.. Lovers Zulke liefe ouders heb ik wel.

En dan nog een keer over die onzin dat een rijker iemand die je paard koopt voor een miljoen beter zorgt voor je paardje dan jijzelf kan? Sorry hoor... Mijn paarden willen niet als ''mens'' behandelt worden en hebben het prima bij mij. Ik zou dus ook om die reden een paard niet aan iemand verkopen die dat geld heeft en zo met paarden omgaat, ze namelijk van top tot teen beschermen. Waag het als er een vuiltje op haar komt of in de regen moet staan (stel je voor dat ze ziek word!!). Nee, nooit!