Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:27

ben blij dat er een aantal mensen zijn die het er nu over eens is dat het verhaal zoveel wendingen heeft gehad dat het tijd is om er over op te houden.

lieve Lynn , het zal uit een goed hart zijn gekomen wat je voor Paloma wilden doen maar ik vrees dat het weinig zin heeft om je tijd en energie hier nog langer in te stoppen. helaas is diegene die goed doet niet diegene die goed ontmoet ...

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:30

Tjah,, en mocht iemand haar weer tegenkomen oid. dat we dat hier plaatsen..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:32

Lynn_Nikita schreef:
is niet meer info, alleen wat we al hadden dat is Mariska 1100- geven,
Ik heb goe dnegedacht en dit word me allemaal veeeeeel te ingewikkeld en worden vieze spelletjes gespeeld.
Ik zie af van mijn bod!! Ik hoop dat ze het goe dkrijgt, maar ik ga mezelf niet in nog meer problemen brengen zo.,,,

wijze beslissing meid. Je hebt genoeg je best gedaan Ach gut

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:34

toch blijft het apart.
want lets go back to real life.
dat paard staat bij een handelaar, handel is kopen en verkopen, paard staat dus gewoon te koop neem ik aan.
dus een ieder die weet welke handelaar het is kan erheen gaan, kijken of er een leuke pony staat, en dan als ze je bevalt Paloma kopen.
waarom kan dat dan in het echt blijkbaar niet.....

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:37

Verstandig besluit Lynn! Je hebt heel erg je best gedaan...
Het is jammer dat het zo heeft moeten lopen na alle moeite die je voor het beestje over had. Imo super wat je allemaal gedaan hebt om haar een kans te geven...

Hoop voor Paloma dat ze nu goed terecht komt.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 11:42

ik denk dat dit inderdaad het beste is.
Nu inderdaad hopen dat er een lief baasje voor haar komt en misschien komen we haar hier eens tegen in een fototopic ofzo

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:10

geef je grrot gelijk linn
je heb je best gedaan en meer doen als je best kan je niet
nou maar hopen dat paloma het goed krijgt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:22

Marigold schreef:
toch blijft het apart.
want lets go back to real life.
dat paard staat bij een handelaar, handel is kopen en verkopen, paard staat dus gewoon te koop neem ik aan.
dus een ieder die weet welke handelaar het is kan erheen gaan, kijken of er een leuke pony staat, en dan als ze je bevalt Paloma kopen.
waarom kan dat dan in het echt blijkbaar niet.....

Het is moeilijk om bepaalde paarden bij handelaren weg te krijgen. Hetzelfde geldt voor de markt, het is heel erg moeilijk om een marktpony te kunnen kopen hier in Utrecht.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:28

katiavl schreef:
Trouwens ééntje post, en inneens is iedereen akkoord?

Heb ook een paard met rugproblemen behandeld, was onhandelbaar rug behandeld en het was een mak poesje

weetje waarom mensen op bokt niet gaan zeggen in zon topic jah ik begrijp die vader?
omdat ze dan heel bokt over zich heen krijgen...ik snap die vader wel....neemt niet weg dat ik die allison een dom kind vind die niet van die afspraken mocht maken en daardoor mensen voor jan met de korte achternaam heel nederland doorijden,

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:33

paard staat gewoon stijf van de pijn in het lichaam. Verkloot tijdens het rijden .. gewoon naar een ostheopaat ermee was mijn advies voor iemand die erover dacht m te kopen. Er is niks mis met het karakter ervan.

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:36

Heb je het paard gezien, shadowflower?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:39

zie mijn onderschrift ... via foto ... ik ken ook het meisje waar paloma eerst van was ...

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:41

Schiet je daar nu veel mee op, om het vuurtje dat er niks mis is met het paard verder "op te stoken"?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:43

het was niet mijn bedoeling. alleen er zijn veel mensen die denken dat het karakter was. Dat dacht de dame sorayalover ook ... terwijl dat helemaal niet zo was.

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:46

Het was ook niet zozeer aanvallend bedoeld, maar ik denk dat er nu terug mensen zijn die weer actie willen ondernemen.

jessie1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:49

Ik heb dit weekend dit verhaal vol verbazing gelezen.
Lynne hoe jammer het ook is ik denk dat het idd een goede keus van je is om je handen er vanaf te trekken.
Een smerig spelletje om geld word hier gespeeld en het verhaal word steeds veranderd....dan klopt er gewoon iets niet.
Het vreemde aan dit verhaal vind ik dat er iemand is(lynne)die paloma wil kopen en dat er dan niemand het adres wil geven waar paloma nu staat(?)...als die handelaar van het beestje af wil dan is zijn adres toch zo bekend en kan het doorgegeven worden aan lynne?

Ik weet dat dit toic alleen voor paloma bedoelt is.
Allison zit onder de zware medicijnen?????en zou niet goed kunnen denken door dat ze suf is????Maar waarom heeft mevrouw wel een nieuw paard op stal staan,straks is ze weer op aarde en is dit beestje straks niet naar haar zin en dan?

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:54

@jessie1234, ik heb zelf ook al dergelijke situaties meegemaakt met een paardje wat ziek was en dat door de handelaar liever voor méér aan een onwetende koper werd verkocht dan voor de slachtprijs aan mij. Eind van het liedje is dat ik het paardje nog wel heb kunnen traceren (met behulp van een aantal mede-Bokkers) en heb teruggekocht, maar het is geen frisse business, als je met dergelijke handelaren te maken hebt.

En wat betreft Allison, ik ken het meisje niet, maar heb sterk de indruk dat er nu vanalles (door haar en familie/aanverwanten) uit de kast wordt gehaald om van een eigen schulgevoel af te komen. Belachelijk!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:56

Arme Paloma......

Lynn, je bent een WERELDWIJF!
Wat jij allemaal hebt gedaan om te proberen wat te kunnen betekenen voor Paloma, 2 thumbs up!

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 12:56

Arabian_Girl schreef:
mail lekker die vorige eigenaar als je alles van dr wil weten

Dit lees ik telkens, wat erg voor die vorige eigenaar dat hun pony in zo een situatie is gekomen. Als dat arme brave dier rechtreeks van dat 11 jarige meisje kwam en daar 5 jaar is geweest en dan naar TS, dan krab je je idd achter je oren. Maar ik mis wel wat hoor. Als het mij was overkomen en ik lees dat mijn lieverd dit doet en als gevaarlijk wordt bestempeld, naar handelaar/slacht gaat, dan sta ik binnen mum van tijd voor je deur.

Wat zit er achter? Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Dat medisch, dat geloof ik niet zo. Hebben ze een pijnlijke rug en dat kan ook door verkeerde belasting zijn, dan zijn ze onder het zadel zuur of als het erg is, gevaarlijk maar niet los in de bak. Maar goed ik weet ook niet hoe TS met paarden om gaat. Misschien zal er altijd wel wat zijn bij haar paarden, je roept het snel op bij paarden als je er totaal verkeerd mee om gaat.

Ik ben iig van mening dat als een paard los in de bak is, hij zeer zeker niet per ongeluk gericht naar je slaat. Zij zijn zo ontzettende goede mikkers en in spel gedrag is het of lol of dreigen. Het is een rake klap geweest en niet net even verkeerd de afstand ingeschat door ponylief.

Maar goed mensen zijn zich niet bewust dat paarden tijd nodig hebben om zich veilig te voelen in een nieuwe omgeving en als ze vaak gewisseld zijn en ook nog steeds andere verzorgers en eigenaren dat dat steeds meer tijd nodig heeft, of het moet van meet af aan giga klikken. Soms denk ik wel eens dat mensen paarden nemen alsof het een nieuwe racefiets is, alleen deze is warm en zacht en dat vinden we zo leuk, alleen als het zo uitkomt, maar niet te moeilijk maken hoor, mag ook niet te veel kosten......

Sommige paarden en ik heb het niet zo met merries, maar dat is persoonijk, hebben een gebruiksaanwijzing en als je dat respekt niet snapt, zeker met sommige merries, moet je er gewoon afblijven.

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:03

Er zijn nu eenmaal jammergenoeg niet veel mensen die zich in de psyche van een paard verdiepen. Dochter wil een pony en het mag niet zo'n suf beestje zijn, hoor. Huppetee, er komt een pony. pony voldoet niet, dus pony moet weg. Nieuwe pony. Als nieuwe pony een stap verkeerd zet, dan wacht hem waarschijnlijk hetzelfde lot als de eerste pony. En het ergste is dat zulke mensen over een paar jaar waarschijnlijk stoppen met paarden omdat "het toch niet helemaal was wat ik wil" en verdergaan met hun leven. Het leed dat ze dan aan tal van dieren hebben berokkend, vergeten ze gemakshalve. Of erger nog, ze zijn zich er nauwelijk van bewust. Dergelijke mensen lossen graag hún problemen op, zonder aandacht voor die van hun paard of pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:04

Idd chevax
Denken niet na wat ze doen
En zullen ze waarschijnlijk ook nooit doen.
Zie je ook duidelijk aan de manier van posten hier.
En dan wordt het gek gevonden dat er dierenliefhebbers zijn die wel boos worden om zo'n aktie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:06

Karl66 schreef:
KiWiKo schreef:
nogmaals een paard trapt bewust mis................

er is iets met dit dier, anders zou ze een mens niet zo toetakelen

daar zijn paarden veel te dienstbaar voor

Het oorspronkelijke verhaal van trap:

Citaat:
Zaterdag heeft alison dr nieuwe paardje Paloma gekocht.
ZOndag ging ze naar Paloma toe.Ze ging haar een snoepje geven.Ergens schrok paloma van.
Draaide om.En gaf een bok in Alison dr buik.Ze kreeg geen lucht meer en kon niet omhoog komen.
Ze heeft de stal kunnen bereiken en is daarin gaan liggen.Iemand is naar haar toe gekomen.Ze
heeft dr ouders gebeld en hun de ambulance

RK, als je onder de zware pijnstillers zit, dan reageer je iets anders dan bij je volle bewustzijn.

Stel je koopt een nieuw paard, die ken je nog niet, het paard kent jouw nog niet. Je moet nog vertrouwen opbouwen en vriendjes worden. Wat doe je? Een snoepje brengen, prima. Ga je dan een onbekend paard als onbekende van achteren benaderen en dan kennelijk zo dicht bij bent dat ze je gericht kan raken?? Was het niet les 1 op de manege??? Niet van achteren benaderen, zorg dat ze je zien of horen aan komen zodat ze zich om kunnen draaien? Ik denk dat het paard gericht heeft getrapt omdat het een vertrouwens probleem heeft opgebouwd in het verleden. Dan kun je je nog afvragen wat er nog voor meer problemen zijn bij het dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:08

chevax schreef:
Er zijn nu eenmaal jammergenoeg niet veel mensen die zich in de psyche van een paard verdiepen. Dochter wil een pony en het mag niet zo'n suf beestje zijn, hoor. Huppetee, er komt een pony. pony voldoet niet, dus pony moet weg. Nieuwe pony. Als nieuwe pony een stap verkeerd zet, dan wacht hem waarschijnlijk hetzelfde lot als de eerste pony. En het ergste is dat zulke mensen over een paar jaar waarschijnlijk stoppen met paarden omdat "het toch niet helemaal was wat ik wil" en verdergaan met hun leven. Het leed dat ze dan aan tal van dieren hebben berokkend, vergeten ze gemakshalve. Of erger nog, ze zijn zich er nauwelijk van bewust. Dergelijke mensen lossen graag hún problemen op, zonder aandacht voor die van hun paard of pony.

Dit soort mensen brengen weer verpeste ponies naar handelaren die bekend staan dat ze alles kopen en je hoort er nooit meer wat van, je hoeft niet bang te zijn dat ze terug komt. Eens een leuke pony, een paar verwende meiden verder, verpeste krengen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:08

Ik denk dat paard een mensenkenner was en dat de mens in deze geen paardenkenner is....

chevaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:09

@runningkawa: ik kan me ook vreselijk druk maken over zulke mensen. En weet je wat dan ook nog eens zo erg is? Als ze het hebben over "ja, maar ik heb het niet expres gedaan, hoor". Maar dat maakt het resultaat toch niet minder.
Klein voorbeeldje: ik heb een aantal "zielepietjes" op stal, overgenomen van een stichting. Van één van die paarden neemt de vorige eigenaar nóg steeds af en toe contact op. Rode draad daarbij is dat het in principe niet zozeer om het paard gaat, nee, het gaat er over dat ze willen horen dat alles goed gaat, zodat ze geen last meer hoeven hebben van hun "schuldgevoel". Altijd makkelijk, over de rug van een paard.