Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjabbie

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:04

bij ons zijn der ook 20 merk zadels gejat,
ik hoop dat het niet nog een keer gebeurt

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:06

voorthuizen was ook aan de beurt geweest hoorde ik. op de verbindingsweg ergens...

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 23:56

2 x in Wudenberg
ze jatten alleen de dure kn, kieffer en stübben. die slimzakken nemen geen bruine mee. ze hebben wel nog een BR jos lansink hoofdstel gejat. aantal zadels zijn terug gevonden in de sloot Tong uitsteken

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:06

Misschien een idee en ik weet niet of dit mag: een topic met alleen de serienummers en gegevens van gestolen zadels? Dat als je een zadel wil kopen, bijvoorbeeld via marktplaats, je daarop kan kijken of het een eerlijk zadel is?

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:56

kom net bij een klant in Amerongen vandaan: daar zijn vannacht aan de Lekdijk een hele bende zadels gestolen. wederom aleen de dure merken, zwarte zadels (alle bruin hangt er nog). zelfde werkwijze als anders, kruiwagens gebruikt etc. en: niemand heeft wat gezien of gehoord, terwijl de eigenaars erbij wonen. Boos!

enorme dupering voor de stal en alle pensionklanten. wees gewaarschuwd, ze zijn dus weer in midden NL!!!
meestal slaan ze toe van zondag op maandagnacht, neem jedure spullen (zadels, mooie hoofdstellen) dus die nacht mee naar huis.

Renee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:53

Dierfysio: Weet je ook misschien op welke stal het was?

Wat naar, wij hebben ook nog niks gehoord van onze 2 kiefferzadels en veelzijdigheid zadel die gestolen zijn bij ons aan huis in Beerzerveld ( Ommen/Hardenberg).

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:30

Renee91 schreef:
Dierfysio: Weet je ook misschien op welke stal het was?

yep, de Dijkhoeve, van fam. Putman. Arme mensen zijn helemala van slag, terwijl zij er natuurlijk ook geen snars aan konden doen...

De goedkopere zadels hangen er nog (Kentaurs bijv.) en ook de Hulsebosch-zadels hebben ze laten hangen. En de bruine.
KN, Prestige, Kieffer, etcetc. : allemaal weg. Bloos!

Alle kasten opgegebroken, sloten doogeknipt alsof het spaghetti was. Sommige kasten daarna weer dichtgedaan. Verward vaag.
Politie zal er wel weer niks aan doen, sneu.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:58

bruine zadels laten liggen ja? Terwijl bruin toch wel steeds meer in trek is, net zoals de Kentaur zadels, die willen ook steeds meer mensen. Ik krijg over 2 weken een nieuw bruin zadel, maar vanaf dan gaan zowel hoofdstel als zadel toch wel elke dag mee naar huis

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 20:45

maar bruin is denk ik wel herkenbaarder; er is maar 1 kleur zwart, en tig kleuren bruin. ook zie je krasjes etc. eerder op bruin. tekent eerder, dus herkenbaarder!

de bende weet in ieder geval wat ze hebben moeten: alle dure merkzadels foetsie!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:43

In eersel was het vanacht ook weer raak

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:58

In Rijswijk ZH zijn de afgelopen maand ook wekelijks (op zondag) inbraken gepleegd bij de opberghokken op de weilanden in de Hoekpolder.
Het waren geen echte zadeldiefstallen, er is bij 1 weiland een zadel meegenomen. Verder een heleboel halsters, hoofdstellen, Parelli equipment en andere kleine dingen.
Hoogstwaarschijnlijk iemand uit de buurt, maar kan toch geen kwaad hier ook een melding te maken.

Tarjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:58

hoop dat ze bij ons uit de buurt blijven. een paar jaar geleden zijn ook 2 zadel van me gestolen.

laykastorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 11:33

Bij mij ook 2 zadels .... Huilen blijf van andersmans spullen we moeten er hard voor werken !!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 19:38

Mensen, even een tip. Ik schrok me rot van de zadeldiefstal in Alphen aan den Rijn afgelopen november. Was niet bij mij op stal, maar je weet maar nooit en ik had net een nieuw Passier zadel.
De tussenpersoon van mijn inboedelverzekering wist raad en nu is mijn zadel verzekerd via mijn inboedelverzekering, terwijl het op een pensionstal ligt.
Wel ligt alles daar natuurlijk achter slot en grendel.
Ik heb zelfs een nieuw polisblad gekregen waar adres en zadeldetails op staan.

Het hangt een beetje van je inboedelverzekering af (bv hoeveel ruimte voor waardevolle artikelen), maar zeker het proberen waard!
Het heen en weer sjouwen tussen huis en stal lijkt me ook niet goed voor je zadel.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:51

Ik heb eigenlijk gewoon een zadel verzekering bij het bedrijf waar mijn paard ook verzekerd is voor ziekten, diefstal e.d. Ik vraag me dus af hoe het dan werkt, als het bij je inboedel verzekering zit, terwijl je het zadel ergens anders hebt liggen. Ik heb het nl. al vaker gehoord, maar begrijp niet zo goed hoe dat dan in elkaar zit.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:50

Ja, ik kon ook een extra verzekering afsluiten voor mijn zadel bij de zorgverzekering voor mijn paard. Is nogal duur en volgens mijn tussenpersoon onnodig wanneer je (zoals ik) geen wedstrijden rijdt en je niet vaak met je zadel onderweg bent.

Hij heeft het me als volgt uitgelegd:
De inboedelverzekering is geindexeerd op basis van gezinsamenstelling, opleiding en inkomen. Daar komt een bepaalde waarde uit die bij dit plaatje zou moeten passen.
In de totaalwaarde is een bepaald bedrag gereserveerd voor kostbaarheden. Als je meer hebt, moet je extra bijverzekeren.
Bij ons bleek er nog voldoende ruimte te zijn (ben niet zo van de sieraden ed haha) om mijn zadel toe te voegen.
Dat het zadel ergens anders ligt maakte in dit geval niet uit.
Het adres en details van het zadel staan nu op mijn polisblad vermeld, dus het is echt officieel en zonder een cent extra premie te betalen!

Het blijft een ingewikkeld verhaal en ik ben blij dat ik bepaalde verzekeringen (zoals deze) toch nog via een tussenpersoon regel en nog niet gezwicht ben om (soms goedkoper) over te stappen naar een andere waarbij ik alles zelf moet regelen en uitzoeken.

Ieder zijn vak zeg ik maar en zo ben ik erg goed geholpen, slaap er een stuk geruster door. Slapen

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:23

Hmm, nou, dan ga ik toch maar eens bij mijn eigen verzekering informeren. Bedankt voor de uitleg Knipoog. Zou nl. toch weer zo'n 90 euro per jaar schelen.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:19

Ik heb met mijn verzekering gebeld. Het zadel zit niet automatisch bij mijn inboedelverzekering. Dan moet ik een aparte kostbaarheden polis afsluiten. Dus daar zie ik het nut niet zo van in, aangezien ik al een zadelverzekering heb lopen.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:52

Nee, dan kun je het beter zo laten. Het is nu toch ook verzekerd.
Waarschijnlijk heb ik weer een duurdere inboedelverzekering (ik heb zo'n combi-pakket) want die jongen doen echt niks voor niks hoor!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 21:06

Bij ons op stal is vandaag (gewoon overdag) ingebroken in 6 kasten!!!!!
Uit één van de kasten is een duur zadel meegenomen!
We hebben de politie gebeld en die vertelde dat het in de buurt hier de laatste tijd weer erg vaak gebeurt!!
Ze zijn zelfs erg selectief! halen sjabrakjes en singels ervan af! En kiezen dus echt wat uit wat ze lijkt!!

Let dus allemaal goed!!

Sassielvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:36

Zadels gestolen bij Manege Spaarnwoude!
[25-04-08]

Afgelopen nacht zijn bij ons op de manege een stuk of 15 zadels van pensionklanten gestolen!
De kasten waren opengebroken en vermoedelijk hebben ze met kruiwagens de zadels naar de parkeerplaats gebracht.

Ik denk niet dat het erg veel zin heeft, maar voor de zekerheid plaats ik hier de gegevens van mijn gestolen zadel. Mocht iemand deze op bv. marktplaats tegenkomen dan hoor ik het graag.

- Kieffer München Viels. I
- Zadelnr.: 9809081/4.
- VZH
- diepe zit/ hoge achterkant
- teruggesneden kamer, voor een paard met hoge schoft.
- Bewerkt leder (niet glad dus)
- Beugel riemen zaten (al een lange tijd ) in een slag
- Op het zadel zat een saddleseat van gel, dit gaf een afdruk (streep) op de achterkant van het zadel(zitting)
- Op het flapje waar de singelstoten doorheen zaten stond in het goud: Kieffer Munchen.
- Hoes: bruin met gouden letter DIVOZA
- Neopreen singel maat 110cm

Dus, mocht je een zadel ergens tegenkomen op internet die aan dit profiel voldoet, graag mailen naar kimfron@yahoo.com

Ik vind dit echt heel erg. Eindelijk een goed passend, lekker zittend zadel.
Huilen

-Kimberley-

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:37

Even checken of je m via je inboedelverzekering weer terugkrijgt!

xAAPYE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 11:50

Op de manege waar ik vroeger reed, zijn laatst ook 10 zadels gestolen.
er is aangifte gedaan, maar we weten nog steeds niet wie het is.
de gestolen zadels waren van de pension klanten die zadels lagen gewoon opgeborgen in de zadelkamer, mar het slot was doorgezaagt.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:04

Bij ons op de oude stal zijn ook een keer alleen maar dure merkzadels gestolen (incl. die van ons)! Er waren wel ook andere kasten open gebroken maar als het zadel niet van en 'duur' merk was hebben ze het laten hangen. Nu wij hoorden van de zadeldiefstal in Spaarnwoude hebben bij ons zadel ook telkens mee naar huis genomen en als we gaan rijden meenemen. Dit is de enige oplossing die wij zien terwijl we wel 3 sloten op de kast hebben en ook nog is een kastje in de kast waar het zadel en de hoofdstellen in zitten.Wij hebben wel van de verzekering alles terug gekregen(De verzekering van de bijrijdster en van mijn oma). We nemen nu ook echt het zekere voor het onzekere door het zadel mee te nemen!

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 10:57

Let op in zwijndrecht zadeldieven!

Bij mij op stal is het gisteravond gebeurt Boos!

Alles is weg wat ik in me kastje had behalve me laarzen sporen

Dus mensen in zwijndrecht of omgeving let a.u.b op!