Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:06

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:23

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:27

Maar volgens de experts zouden ze ook niet springen, dat kost teveel moeite :roll:

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:31

Sowieso valt het me op alsmede (bewegend) beeld van een wolf ziet, dat ze heel te zien zijn in het landschap.

Voor wie een sensorlamp op plekken wil gebruiken waar geen stroom beschikbaar is, er zijn best goede die op solar sensor lampen te koop.

Als er eentje neemt waar oplaad gedeelte met draad verbonden is aan de lamp, zou de lamp aan de boom kunnen bevestigen en de lader bijvoorbeeld wat verder weg van de takken en bladeren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:44

Ik begreep dat ze op een lamp niets uitdoen? Volgens mij zei iemand hier ooit dat ze over het erf liepen terwijl er lampen aansprongen. Dacht eigenlijk dat jij dat was Tienus63, maar vergis me dan blijkbaar.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:48

Oh, ik bedoelde meer dat wanneer je een camera op je erf hebt, je net iets meer licht kunt hebben op je erf.
Maar dat heb ik duidelijk vermeld.

Bij het filmpje in Uddel dacht, jammer dat er net geen lamp bij de boom/toegangshek aan gaat.
De camera pakt de pol siergras erg op en daardoor is het beeld achter het hek nog donkerder.

Klopt inderdaad dat ik gezegd hebt dat wolf niet onder de indruk is van een sensorlamp.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:52

SusanH schreef:
Ik ga nog wel de Veluwe in op stukken waar ik geen mensen tref en loop daar met alleen de hond. Ik heb dat gevoel van helemaal alleen zijn echt nodig om op te laden. Maar het loopt toch anders dan een paar jaar geleden. Al moet ik zeggen, deze week bijna aanvaring met kalveren van de Spaanse runderen die bij Planken Wambuis lopen en dat vond ik toch ook niet grappig. Ik merkte dat ik even niet wist wat ik moest doen. Toen bedacht ik me ineens dat ik me groot moest malen en herrie moest gaan maken. Dat hielp en hield ze op afstand. De jonge stieren wilden mijn hond graag van dichtbij bekijken, ik had daar niet zoveel zin in := . Nu weet ik gelukkig dat ik als ik bang ben ( want ik vond het echt heel spannend) ik toch wel wat ga doen.

Nou die zijn dan toch ook een stuk minder schuw dan goed voor ze is. Hier zijn de kalveren van de Spaanse koeien (sherry koeien noem ik ze altijd :') ) gedood door Bor de wolf.

Ik vraag me echt af als je tegenover een roedel wolven komt te staan in de winter of lawaai maken wel helpt of groot maken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:57

tienus63 schreef:
Oh, ik bedoelde meer dat wanneer je een camera op je erf hebt, je net iets meer licht kunt hebben op je erf.
Maar dat heb ik duidelijk vermeld.

Bij het filmpje in Uddel dacht, jammer dat er net geen lamp bij de boom/toegangshek aan gaat.
De camera pakt de pol siergras erg op en daardoor is het beeld achter het hek nog donkerder.

Klopt inderdaad dat ik gezegd hebt dat wolf niet onder de indruk is van een sensorlamp.

Okay, begreep ik het verkeerd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:03

En die Sherry koeien zijn niet het gemakkelijkste en sloomste ras.
Die durven rap voor zichzelf op te komen.

In dat licht gezien, op de Veluwe worden veel Belgische blauwen, verbeterd roodbont, Maine d’Anjou door hobby boeren gehouden.
Dat zijn wel rustige rassen. Maar je hoort weinig op aanvallen op dergelijke volwassen dieren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:04

Skessa_ schreef:
Maar volgens de experts zouden ze ook niet springen, dat kost teveel moeite :roll:

In de groep van Stichting Annemieke staat nu een bericht met een aantal foto's van WOO documenten. O.A eentje over GW1625 die zowel beschermd als onbeschermd vee aan viel en waarbij zorgen waren dat deze het gedrag op toekomstige welpen zou overbrengen en daardoor eigenlijk als probleemwolf aangemerkt zou moeten worden.

Dat is uiteraard niet gebeurd en daardoor worden problemen in Nederland groter en groter.
Nederland heeft echt alle papieren om het eerste land te zijn waar het gruwelijk mis gaat met de wolf. En dan bedoel ik met menselijke slachtoffers. Nederland spant echt de kroon als het om naieviteit mbt de wolf gaat.

Maar dat is ook mede te danken aan dierenrechtenclubs waarvan je gewoon weet dat ze alles in het werk gaan zetten om een eventuele vergunning voor afschot van een probleemwolf te traineren. Weinig bestuurders hebben daar zin in.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:16

Kleine compilatie van de bijeenkomst in Nunspeet.
Opvallende dingen. Een wolvenschade taxateur die tegen een moeder heeft gezegd dat hij zijn kinderen niet meer buiten zou laten spelen. En een roofdierdeskundige die ook al niet meer de veiligheid zegt te kunnen garanderen.

https://www.youtube.com/watch?v=61C0aXeF0J0

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:26

Nou idd die Spaanse koeien zijn niet mis hoor. Wat wsl opvalt, eerst liepen kleine groepjes verspreid door het gebied nu lopen ze standaard als 1 grote groep. Dat was dus niet zo voordat de wolf er was. Die kalfjes zijn trouwens niet echt klein := en die grote exemplaren zijn helemaal mega.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:49

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... Xj7HmGtIQY

Ik meende dat het ezels waren... maar het zijn dus muildieren..... daar maar een koppeltje van kopen :-P
In alle eerlijkheid denk ik dat het muildier een groep ook niet aan kan.... het duurt wellicht iets langer omdat ze zich meer verzetten....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:49

Zijn die spaanse koeien die nieuwe poging terug gefokte oerkoeien? Want ik kwam stukje tegen dat de eerste taurus? fokpogingen zijn gestopt destijds wegens te veel agressie, nu met wolf loop je risico dat deze koeien ook meer agressief worden naar mensen & honden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:18

Zijn het niet sayuguesa’s oid? Of hierop ingeteeld?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 15:56

stal_HD schreef:
Dit las ik net op het nieuws van nu. Nl

Er zijn dit jaar bijna veertig wolvenwelpen geboren in Nederland. In totaal telt Nederland nu negen roedels. Zeven daarvan bevinden zich op de Veluwe en twee roedels leven in Drenthe.

Nou dit bedoel ik dus. Je word momenteel dood gegooid op FB met deze berichtgeving.
Elke regionale of landrlijke krant bericht hiet over op hun pagina.

Nou dat beloofd wat.

Nou dit bedoelde ik dus. Elk regionaal of landelijke krant bericht hier over op hun pagina momenteel op FB

Of we trots moeten zijn!!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:00

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 16:27

Ja zijn dezelfde idd. Komen nu idd op plekken waar ze eerder niet liepen, en kalveren staan meestal midden in de groep. Wat ze daar omschrijven is precies wat ik ook zie. Kom al enige jaren in dat gebied en je ziet echt verandering van gedrag.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 03:22

De aanval op het paard in Schoonebeek is nog geen 5 km van hier. Heb al langer extra draden in de paddock. Kan de ponies niet opsluiten in de stal.
Moet nu nog draad over het dak van de stal maken, want daar zou hij ook overheen kunnen komen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:07

Heeft iemand gister Humberto Tan gekeken? Mijn collega had het erover, dat men het over de wolf had in zijn programma. Inclusief “wolf expert” (lees: wolf liefhebber) die vond het wel wat meevallen allemaal.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:16

Sanet schreef:
Heeft iemand gister Humberto Tan gekeken? Mijn collega had het erover, dat men het over de wolf had in zijn programma. Inclusief “wolf expert” (lees: wolf liefhebber) die vond het wel wat meevallen allemaal.

Ik heb me weer dood lopen ergeren, mensen blijven zo onwetend . Zoals dinant wéér het vergelijk met de vlees consumptie trok
De liefhebber meent ook te weten dat de telling van 200 wolven niet kan het zijn er eerder 100 volgens hem .
Als de argumenten en echte feiten van de mensen die er wonen en die ermee te maken hebben steeds zo lacherig worden weggeveegd veranderd er niet veel voorlopig

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:19

Ik begrijp niet waarom de waarheid niet getoond word.
Ben nooit complot denker geweest bij bijvoorbeeld corona.
Maar als de media al geen waarheid verteld over de wolf. Wat word er dan nog meer achtergehouden/verdraaid?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:20

Sanet schreef:

Jep, samen met de burgermeester van Elspeet (?) en een inwoonster, voor 2 kanten van het verhaal. Ik werd vooral verdrietig en boos van het verhaal van de zogenaamde expert, wat een tunnelvisie. :n De inwoonster eindigde mooi, of de ongecontroleerde aanwezigheid van de wolf het waard is om 1000en mensen en kinderen in angst te laten leven, ook op plekken waar de wolf gewoon door het dorp loopt. Nog los van alle onnodige aanvallen op (klein)vee.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:23

Angst voor wolven wordt (zelfs hier in dit topic) voor onzin aangedaan, want ze vallen toch geen mensen aan -O-

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 08:50

Ik heb het gezien, en me ook dood geërgerd aan weer de vergelijking met slachterijen en vlees eten, en vooral ook aan die "deskundige". Nou geloof ik best dat hij er veel vanaf weet hoor, maar er zijn ook anderen, die iets heel anders vertellen. Het zou mooi zijn als zo iemand ook eens in de spotlights gezet wordt. Liefst nog 2 (of meer) deskundige elk met een andere visie bij elkaar.

Ook ik ben geen complotdenker, nooit geweest en ga het niet worden. Het verhaal van de uitgezette wolf (of hybriden) geloofde ik niet zo, tot ik laatst dit las https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5404569/vrouwelijke-otter-uitgezet-biesbosch-staatsbosbeheer-boos#:~:text=Natuurorganisatie%20Natuur%2D%20en%20Vogelwacht%20Biesbosch,te%20spreken%20over%20de%20actie.
of iets dergelijks ook met de wolf is gebeurd weet ik niet, maar ik geloof ook zeker niet meer dat dat NIET is gebeurd.

Linksom of rechtsom word ik inmiddels echt kotsmisselijk van de manier waarop de "pro-club" ,zowel op social als in de gewone media, de angst van zoveel mensen lacherig afdoet als roodkapje syndroom etc. waarna vervolgens met het vingertje wordt gewezen naar de niet wolfwerende afrasteringen. Oftewel eigen schuld dikke bult.