Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dieuwke_ schreef:Jammer TS, maar begrijpelijk. Het is niet de eerste (en vast ook niet de laatste) keer dat zaken op Bokt volledig uit zijn verband worden getrokken.
Succes met de verdere zorgen voor het paard
LadyDii schreef:Ho ho: er is niet gereden en wordt ook voorlopig niet gedaan. Hij krijgt verzorging en beweging. Ik ben er alleen heel kort op gaan zitten (nog geen 2 minuten) en hij stond stil.
Er heeft nog niemand zich gemeld.
En hij is niet afgekeurd. Er was een vaag verhaal van de fokker maar dat was als veulen en heeft met bolspat te maken. Dit heeft hij echter niet.
Niet zo'n paniek mensen. Er gebeurd niks wat hij niet (aan)kan.
Ik stop ook met updates verder. Merk dat het mensen behoorlijk verkeerd schiet, terwijl ik enkel het beste met hem voor heb!
Mocht iemand zich melden horen jullie dat, anders over 11 maanden pas dat er niemand is gekomen.
Oh en: dierenarts heeft streng geadviseerd STILSTAAN IS ROESTEN. Hij móet bewegen (op de longeercirkel) en móet zijn energie van het bijvoeren kwijt kunnen.
Jullie zien mij echt als een verkeerd persoon. Jammer. Maar dat geeft niks.
dierenfan schreef:Wat een rare opmerkingen over het feit dat ze op het paard gezeten heeft....ik heb jarenlang dierenambulance gereden en de dieren in asiel verzorgd. Gerust dat ik op 1 rit meerdere dieren op haalde of dat ik net gevonden hinden gerust samen met andere honden op een speelweide zette. Onnodig? Ja absoluut maar niet mijn probleem maar dat van de eigenaar die z'n dier niet bij zich hield. Het gebeurde gerust dat een eigenaar die op de bonnefooi langs kwam om te kijken of z'n hond toevallig gevonden was moest wachten omdat de hond op wandeling was terwijl we ook speelweides hadden. Je bent als opvanger verplicht de basis verzorging uit te voeren maar daarnaast is er geen verbod op meer geven dan de basis verzorging. Gezien we een aantal ordinaire weglopers hadden die zelf zich bij de poort van de opvang kwamen melden weet ik dat wat de dieren betreft ze het bij ons absoluut niet slecht hadden. Tegenover een eigenaar ga ik niet verantwoorden waarom ik meer boodt dan basis verzorging dan moeten hun de hele situatie maar voorkomen.
imaudy schreef:Een gezond paard gaat niet roesten door stilstaan als hij genoeg vrije beweging heeft.
Ik heb de foto's niet gezien, paar minuten zonder zadel vind ik opzich dan nog wel kunnen, Het dier echt gaan rijden zou ik niet doen. Een gezond en brave valk die heeft echt een behoorlijke marktwaarde, die wordt niet in een gebied gedumpt.
Zebrastreep schreef:Je doet het goed hoor , maar ik zou wel een beetje op letten wat je post op bokt en sociale media over het paard. Je weet nooit wat voor gezeik je er achteraf nog mee krijgt als er wel plots een eigenaar in het spel komt.
Al denk ik dat iemand nu toch echt wel al langs was geweest hoor.... Ik heb het idee dat iemand van het dier af wou. Het kan natuurlijk dat het paard gestolen is , of bijvoorbeeld een combinatie auto plus trailer maar de dieven geen belang hadden bij het paard.
Er gebeuren gekke dingen tegenwoordig op deze wereld helaas...
dierenfan schreef:Zebrastreep schreef:Je doet het goed hoor , maar ik zou wel een beetje op letten wat je post op bokt en sociale media over het paard. Je weet nooit wat voor gezeik je er achteraf nog mee krijgt als er wel plots een eigenaar in het spel komt.
Al denk ik dat iemand nu toch echt wel al langs was geweest hoor.... Ik heb het idee dat iemand van het dier af wou. Het kan natuurlijk dat het paard gestolen is , of bijvoorbeeld een combinatie auto plus trailer maar de dieven geen belang hadden bij het paard.
Welk gezeik dan? Betreffende eigenaar heeft 0,0 te zeiken tenzij de basis verzorging niet oke was. Nogmaals nergens staat dat het verboden is meer dan basis verzorging te geven. Ik ken net als vrijwel iedereen hier TS niet maar ik zou echt niet anders doen. Als dit paard goed in z'n vel zit nu dan ga je die toch niet 24/7 grasmaaier laten spelen? Ik zie hoeveel plezier mijn paarden hebben in bezig zijn met mij ik ga er even vanuit dat meer paarden zo zijn en dan is longeren en eventueel er op zitten enkel een verrijking van zijn leven.
Cinnepin schreef:Maar het probleem is, althans dat vind ik, je gaat op een vreemd paard zitten, je kent niets van de geschiedenis. Is hij uberhaupt beleerd? En is hij niet ergens geblesseerd of weet ik het? Kan je iets wat in het verleden gebeurt is, waar hij eventueel weer last van zou krijgen nog terug zien? En dan hebben we het alleen nog over lichamelijk.....
Ik zou het niet gedaan hebben, maar puur bij verzorging houden...
Cinnepin schreef:Maar het probleem is, althans dat vind ik, je gaat op een vreemd paard zitten, je kent niets van de geschiedenis. Is hij uberhaupt beleerd? En is hij niet ergens geblesseerd of weet ik het? Kan je iets wat in het verleden gebeurt is, waar hij eventueel weer last van zou krijgen nog terug zien? En dan hebben we het alleen nog over lichamelijk.....
dierenfan schreef:Zebrastreep schreef:Je doet het goed hoor , maar ik zou wel een beetje op letten wat je post op bokt en sociale media over het paard. Je weet nooit wat voor gezeik je er achteraf nog mee krijgt als er wel plots een eigenaar in het spel komt.
Welk gezeik dan? Betreffende eigenaar heeft 0,0 te zeiken tenzij de basis verzorging niet oke was. Nogmaals nergens staat dat het verboden is meer dan basis verzorging te geven. Ik ken net als vrijwel iedereen hier TS niet maar ik zou echt niet anders doen. Als dit paard goed in z'n vel zit nu dan ga je die toch niet 24/7 grasmaaier laten spelen? Ik zie hoeveel plezier mijn paarden hebben in bezig zijn met mij ik ga er even vanuit dat meer paarden zo zijn en dan is longeren en eventueel er op zitten enkel een verrijking van zijn leven.
Romy1234 schreef:Cinnepin schreef:Maar het probleem is, althans dat vind ik, je gaat op een vreemd paard zitten, je kent niets van de geschiedenis. Is hij uberhaupt beleerd? En is hij niet ergens geblesseerd of weet ik het? Kan je iets wat in het verleden gebeurt is, waar hij eventueel weer last van zou krijgen nog terug zien? En dan hebben we het alleen nog over lichamelijk.....
Lezen is ook wel lastig he, ts zegt dat de dierenarts geen rode vlaggen ziet en het dier gezond lijkt.
Als je een nieuw paard koopt weet je tegenwoordig ook niet of ze eerlijk zijn over het verleden dus wat is het verschil?
Pallatin schreef:Laat je niet gek maken hoor TS, laat die zure (jaloerse?!) reacties links liggen, ik hoop dat je hier toch blijft updaten, ik geniet enorm van dit ‘penny’verhaal en ben blij dat hij bij jou terecht gekomen is…
Ninx schreef:Die collectieve verontwaardiging gaat ook wat ver hè?! Dat is een beetje papagaaien.
Punt is dat er gezegd werd: dat zien we wel onder het zadel.
Een paard gaat niet dood als je er een keer op zit. Maar een zadel impliceert meer dan 1x erop gaan zitten.
Als je dan subtiel aangeeft dat dit wellicht niet verstandig is dan kan er toch een normaal gesprek plaatsvinden? Want iets wat niet bespreekbaar is plaats je in principe niet op internet.
Ik begrijp dat het dier moet bewegen. Maar daar zijn toch paddocks en weilanden voor?
Ik zou dat dier gewoon vooral tijd geven en rustig aan doen. Een veearts kan er immers niet IN kijken…… een volkomen gezond en functioneel paard eindigt niet in een natuurgebied. Althans: dat klinkt niet aannemelijk.
Ik gun het dier een goede toekomst en het zou prachtig zijn wanneer dit bij ts is.
Maar even zeggen dat een beetje geduld misschien op z’n plaats is, is toch geen doodzonde?
Ninx schreef:Die collectieve verontwaardiging gaat ook wat ver hè?! Dat is een beetje papagaaien.
Punt is dat er gezegd werd: dat zien we wel onder het zadel.
Een paard gaat niet dood als je er een keer op zit. Maar een zadel impliceert meer dan 1x erop gaan zitten.
Als je dan subtiel aangeeft dat dit wellicht niet verstandig is dan kan er toch een normaal gesprek plaatsvinden? Want iets wat niet bespreekbaar is plaats je in principe niet op internet.
Ik begrijp dat het dier moet bewegen. Maar daar zijn toch paddocks en weilanden voor?
Ik zou dat dier gewoon vooral tijd geven en rustig aan doen. Een veearts kan er immers niet IN kijken…… een volkomen gezond en functioneel paard eindigt niet in een natuurgebied. Althans: dat klinkt niet aannemelijk.
Ik gun het dier een goede toekomst en het zou prachtig zijn wanneer dit bij ts is.
Maar even zeggen dat een beetje geduld misschien op z’n plaats is, is toch geen doodzonde?
Moestuin schreef:Pallatin schreef:Laat je niet gek maken hoor TS, laat die zure (jaloerse?!) reacties links liggen, ik hoop dat je hier toch blijft updaten, ik geniet enorm van dit ‘penny’verhaal en ben blij dat hij bij jou terecht gekomen is…
Waarom is iets direct jaloezie? TS is inderdaad houder van dit paard. Maar ik zou dan echt 10 keer eerder opteren om dit dier met soortgenoten te zetten voor zijn energie kwijt te raken door het bijvoeren (waar er ook kan gekozen worden voor alternatieven waar het paard niet heet van wordt, is ook een optie) dan wat er nu gebeurt. Paard staat alleen, met enkel een soortgenoot op het weiland er naast en wordt nu gelongeerd voor de energie. En ja, daar mag prima wat van gezegd worden zonder dat dat direct jaloezie is. Voor hetzelfde geld heeft dit dier een peesblessure die binnenkort weer de kop op steekt door dit. Kan ze dit weten? Nee. Maar voorlopig is ze nog gewoon houder en geen eigenaar. En daar zit er voor mij verschil in.
En ja, chapeau dat ze er zo veel geld in steekt en dat ze het maar allemaal doet. Dat is zeker waar.