[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:16

Jammer TS, maar begrijpelijk. Het is niet de eerste (en vast ook niet de laatste) keer dat zaken op Bokt volledig uit zijn verband worden getrokken.

Succes met de verdere zorgen voor het paard

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 19:17

Dieuwke_ schreef:
Jammer TS, maar begrijpelijk. Het is niet de eerste (en vast ook niet de laatste) keer dat zaken op Bokt volledig uit zijn verband worden getrokken.

Succes met de verdere zorgen voor het paard

Geeft niks. Ik heb het gedeeld met social media juist om de eigenaar te vinden. Dit heeft 0,0 opgeleverd tot nu toe. Om dan aangevallen te worden over hoe en wat, sorry daar pas ik voor! Frustreert me enorm wat er gezegd wordt door sommigen. Maar goed, thats life.

Liefs!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:19

Wel spannend TS want in principe weet je niet of hij überhaupt wel beleerd is. Al is dat wel te verwachten bij een paard van die leeftijd.
Gelukkig bleef hij stilstaan.

Jammer van geen updates meer, vind het wel een mooi verhaal.
Hij is er nu al best lang he. Het zou de eigenaar toch zo langzamerhand wel opvallen indien vermist. De kans daarop wordt mi al kleiner.

Wie weet was het een wanhoopsdaad, en het zou dan zelfs kunnen dat de oud eigenaar hier of elders op internet meeleest. Geen idee, maar het kan.

Zorg er maar gewoon goed voor, zoals je al doet. Wens je alle plezier en succes en benieuwd naar het verloop en mogelijke uitkomst van dit toch wel penny achtige verhaal. :)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:24

LadyDii schreef:
Ho ho: er is niet gereden en wordt ook voorlopig niet gedaan. Hij krijgt verzorging en beweging. Ik ben er alleen heel kort op gaan zitten (nog geen 2 minuten) en hij stond stil.

Er heeft nog niemand zich gemeld.

En hij is niet afgekeurd. Er was een vaag verhaal van de fokker maar dat was als veulen en heeft met bolspat te maken. Dit heeft hij echter niet.

Niet zo'n paniek mensen. Er gebeurd niks wat hij niet (aan)kan.

Ik stop ook met updates verder. Merk dat het mensen behoorlijk verkeerd schiet, terwijl ik enkel het beste met hem voor heb!

Mocht iemand zich melden horen jullie dat, anders over 11 maanden pas dat er niemand is gekomen.

Oh en: dierenarts heeft streng geadviseerd STILSTAAN IS ROESTEN. Hij móet bewegen (op de longeercirkel) en móet zijn energie van het bijvoeren kwijt kunnen.

Jullie zien mij echt als een verkeerd persoon. Jammer. Maar dat geeft niks.

Je doet t goed ts. Van mij mag je best rijden als de veearts daar geen bezwaar tegen heeft. Ik hoop dat je het paard mag houden. Al die mensen die een ander niks gunnen begrijp ik niet zo.

dierenfan

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:32

Wat een rare opmerkingen over het feit dat ze op het paard gezeten heeft....ik heb jarenlang dierenambulance gereden en de dieren in asiel verzorgd. Gerust dat ik op 1 rit meerdere dieren op haalde of dat ik net gevonden hinden gerust samen met andere honden op een speelweide zette. Onnodig? Ja absoluut maar niet mijn probleem maar dat van de eigenaar die z'n dier niet bij zich hield. Het gebeurde gerust dat een eigenaar die op de bonnefooi langs kwam om te kijken of z'n hond toevallig gevonden was moest wachten omdat de hond op wandeling was terwijl we ook speelweides hadden. Je bent als opvanger verplicht de basis verzorging uit te voeren maar daarnaast is er geen verbod op meer geven dan de basis verzorging. Gezien we een aantal ordinaire weglopers hadden die zelf zich bij de poort van de opvang kwamen melden weet ik dat wat de dieren betreft ze het bij ons absoluut niet slecht hadden. Tegenover een eigenaar ga ik niet verantwoorden waarom ik meer boodt dan basis verzorging dan moeten hun de hele situatie maar voorkomen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:41

TS kan het ook echt niet goed doen bij sommigen hè?! Er is een groot verschil tussen rijden om het dier in beweging te houden en hem de subtop in jagen. Thanks guys! Geen updates meer, jullie worden vriendelijk bedankt. +:)+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:41

Een gezond paard gaat niet roesten door stilstaan als hij genoeg vrije beweging heeft.
Ik heb de foto's niet gezien, paar minuten zonder zadel vind ik opzich dan nog wel kunnen, Het dier echt gaan rijden zou ik niet doen. Een gezond en brave valk die heeft echt een behoorlijke marktwaarde, die wordt niet in een gebied gedumpt.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 19:47

dierenfan schreef:
Wat een rare opmerkingen over het feit dat ze op het paard gezeten heeft....ik heb jarenlang dierenambulance gereden en de dieren in asiel verzorgd. Gerust dat ik op 1 rit meerdere dieren op haalde of dat ik net gevonden hinden gerust samen met andere honden op een speelweide zette. Onnodig? Ja absoluut maar niet mijn probleem maar dat van de eigenaar die z'n dier niet bij zich hield. Het gebeurde gerust dat een eigenaar die op de bonnefooi langs kwam om te kijken of z'n hond toevallig gevonden was moest wachten omdat de hond op wandeling was terwijl we ook speelweides hadden. Je bent als opvanger verplicht de basis verzorging uit te voeren maar daarnaast is er geen verbod op meer geven dan de basis verzorging. Gezien we een aantal ordinaire weglopers hadden die zelf zich bij de poort van de opvang kwamen melden weet ik dat wat de dieren betreft ze het bij ons absoluut niet slecht hadden. Tegenover een eigenaar ga ik niet verantwoorden waarom ik meer boodt dan basis verzorging dan moeten hun de hele situatie maar voorkomen.

Mensen doen alsof ik een dressuur proef gereden heb of 1.50 heb gesprongen. Ik heb er letterlijk heel kort alleen even opgezeten, het voelde na het longeren goed en dacht "Doen we gewoon". Daarna heb ik hem lekker losgelaten en door het water in de longeercirkel gelopen en lekker laten spelen. Ik weet wat ik doe en ik weet ook wat ik voel. We hebben in hele korte tijd een band opgebouwd samen en dat is alleen maar fijn, hoe dit verhaal ook eindigt. Het maakt alles zoveel makkelijker.

Ik heb hem gevonden en gevangen. Hij liep al dagen rond, meerdere mensen hebben hem gezien en níemand nam actie. Een belletje naar de Politie is al zat, maar ik was de eerste die dat telefoontje gedaan heeft. Ik wil echt niet met "eer strijken" of de held uithangen, maar ik heb van niemand rot opmerkingen nodig terwijl ik het allerbeste voor een dier voor heb. Men ziet alleen wat foto's op Facebook, leest maar de helft van wat er gezegd wordt en het oordeel is al gesneden.

Ík betaal de kosten. Het is veel meer dan alleen "stalgeld". Ík zorg voor hem en ben 2 x per dag al 3 weken bij hem. Waarom mag ík dan niet bepalen of ik er even op ga zitten? Hij gaat er niet stuk van. Ik claim hem daardoor niet. Hij is niet afgekeurd en de dierenarts is langsgeweest en zag nergens rode vlaggen of ook maar een reden om verder te onderzoeken, hoefsmid zag geen gekke dingen aan de hoeven en toen ik aangaf dat ik er graag een osteopaat bij wou halen werd ik OOK afgevuurd. Wát is dan goed, hier voor de mensen op Bokt? Hem laten wegkweilen in de wei, met veul te veul energie van het voeren en maar lekker laten wegkijken? Nee. Dat is voor geen enkel paard goed, ook niet áls een paard bijv. artrose of dergelijke zou hebben. Stilstaan is roesten en zolang het draaglijk blijft: doen.

Ik ben een dierenmens, ik heb mijn hart aan hem gegeven en krijg er zoveel voor terug. Tot dat een eigenaar zich meld zorg ik er voor en geef ik hem alles wat hij nodig heeft. En als er nooit meer iemand zich meld is dat ook prima, maar ik heb er wel àlles aan gedaan. Nu is de zet toch echt bij iemand die hem mist. Vakantie of geen vakantie, zolang niet doorhebben dat hij niet meer "thuis" is.. is al een slecht verhaal op zich.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 19:50

imaudy schreef:
Een gezond paard gaat niet roesten door stilstaan als hij genoeg vrije beweging heeft.
Ik heb de foto's niet gezien, paar minuten zonder zadel vind ik opzich dan nog wel kunnen, Het dier echt gaan rijden zou ik niet doen. Een gezond en brave valk die heeft echt een behoorlijke marktwaarde, die wordt niet in een gebied gedumpt.

Op de wei doet hij letterlijk níks. Hij staat maar wat. Ik heb sinds kort een ander paard er naast gezet en dit doet hem goed, maar echt beweging en energie loslaten doet hij op de cirkel. Overigens longeer ik hem áltijd LOS, zonder iets. Vandaag met hoofdstel en longeerlijn puur om te kijken of hij het kent. Of dat perse nodig is, nee misschien niet, maar wat maakt het? Hij gaat er niet stuk van.

Ik ga hem bij lange na nog niet rijden. Maar zonder zadel kort er op... doet niets. Het voelde goed. :') Dus, dat. Thats all.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:53

Je bent niemand verantwoording schuldig TS, behalve eventueel politie en de eigenaar als die ooit komt.
En het klinkt niet alsof hij een zwaar leven bij je heefr.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:55

Je doet het goed hoor , maar ik zou wel een beetje op letten wat je post op bokt en sociale media over het paard. Je weet nooit wat voor gezeik je er achteraf nog mee krijgt als er wel plots een eigenaar in het spel komt.

Al denk ik dat iemand nu toch echt wel al langs was geweest hoor.... Ik heb het idee dat iemand van het dier af wou. Het kan natuurlijk dat het paard gestolen is , of bijvoorbeeld een combinatie auto plus trailer maar de dieven geen belang hadden bij het paard.

Er gebeuren gekke dingen tegenwoordig op deze wereld helaas...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:04

Zebrastreep schreef:
Je doet het goed hoor , maar ik zou wel een beetje op letten wat je post op bokt en sociale media over het paard. Je weet nooit wat voor gezeik je er achteraf nog mee krijgt als er wel plots een eigenaar in het spel komt.

Al denk ik dat iemand nu toch echt wel al langs was geweest hoor.... Ik heb het idee dat iemand van het dier af wou. Het kan natuurlijk dat het paard gestolen is , of bijvoorbeeld een combinatie auto plus trailer maar de dieven geen belang hadden bij het paard.

Welk gezeik dan? Betreffende eigenaar heeft 0,0 te zeiken tenzij de basis verzorging niet oke was. Nogmaals nergens staat dat het verboden is meer dan basis verzorging te geven. Ik ken net als vrijwel iedereen hier TS niet maar ik zou echt niet anders doen. Als dit paard goed in z'n vel zit nu dan ga je die toch niet 24/7 grasmaaier laten spelen? Ik zie hoeveel plezier mijn paarden hebben in bezig zijn met mij ik ga er even vanuit dat meer paarden zo zijn en dan is longeren en eventueel er op zitten enkel een verrijking van zijn leven.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:11

Jammer dat je zo in de verdediging gedrongen wordt TS, dus snap heel goed dat je stopt met updates. Vind de reacties hier ook zo vreselijk ver gaan. Hoop ooit nog eens te horen hoe het met hem en jou gaat. Tot die tijd: geniet van hem.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:37

dierenfan schreef:
Zebrastreep schreef:

Welk gezeik dan? Betreffende eigenaar heeft 0,0 te zeiken tenzij de basis verzorging niet oke was. Nogmaals nergens staat dat het verboden is meer dan basis verzorging te geven. Ik ken net als vrijwel iedereen hier TS niet maar ik zou echt niet anders doen. Als dit paard goed in z'n vel zit nu dan ga je die toch niet 24/7 grasmaaier laten spelen? Ik zie hoeveel plezier mijn paarden hebben in bezig zijn met mij ik ga er even vanuit dat meer paarden zo zijn en dan is longeren en eventueel er op zitten enkel een verrijking van zijn leven.

Precies, al neemt ze hem zelfs mee naar buiten als hij goed is. Als het mijn paard zou zijn die echt kwijt zou zijn, dan zou mijn hart gebroken zijn. En als ik dan om wat voor reden na een half jaar pas hem terug vind en bij zo iemand als TS, dan hoop ik toch echt dat ze alles met hem heeft gedaan en ook gereden. Dat is zo gaaf lekker naar buiten (als hij dat gaaf vind, maar dan spreek ik over die van mij), dat ze mij daar heel gelukkig mee zou maken daar ik weet, dat mijn paard daar heel gelukkig van zou worden.)

Iedere ander reactie is voor de eigenaar en dan had hij maar beter op zijn paard moeten letten.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:57

Maar het probleem is, althans dat vind ik, je gaat op een vreemd paard zitten, je kent niets van de geschiedenis. Is hij uberhaupt beleerd? En is hij niet ergens geblesseerd of weet ik het? Kan je iets wat in het verleden gebeurt is, waar hij eventueel weer last van zou krijgen nog terug zien? En dan hebben we het alleen nog over lichamelijk.....

Ik zou het niet gedaan hebben, maar puur bij verzorging houden...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:07

Laat je niet gek maken hoor TS, laat die zure (jaloerse?!) reacties links liggen, ik hoop dat je hier toch blijft updaten, ik geniet enorm van dit ‘penny’verhaal en ben blij dat hij bij jou terecht gekomen is…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:07

Cinnepin schreef:
Maar het probleem is, althans dat vind ik, je gaat op een vreemd paard zitten, je kent niets van de geschiedenis. Is hij uberhaupt beleerd? En is hij niet ergens geblesseerd of weet ik het? Kan je iets wat in het verleden gebeurt is, waar hij eventueel weer last van zou krijgen nog terug zien? En dan hebben we het alleen nog over lichamelijk.....

Lezen is ook wel lastig he, ts zegt dat de dierenarts geen rode vlaggen ziet en het dier gezond lijkt.

Als je een nieuw paard koopt weet je tegenwoordig ook niet of ze eerlijk zijn over het verleden dus wat is het verschil?

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 21:10

Cinnepin schreef:

Maar.... "als, wat als". Doen we dit niet allemaal met alles in ons leven? Dus omdat er misschien , wie weet, vermoedelijk, ergens, iets, is of was... Laat ik hem maar wegkijken op de wei? Nee. Juist door dingen te proberen kom je er achter. Op een rustige, vriendelijke manier.

Als je tegenwoordig een paard koopt ken je dan het verleden? Weet je dan of men eerlijk is? Wat als...

Ik respecteer jouw keuze, maar respecteer ook die van mij.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:11

Die collectieve verontwaardiging gaat ook wat ver hè?! Dat is een beetje papagaaien.

Punt is dat er gezegd werd: dat zien we wel onder het zadel.

Een paard gaat niet dood als je er een keer op zit. Maar een zadel impliceert meer dan 1x erop gaan zitten.
Als je dan subtiel aangeeft dat dit wellicht niet verstandig is dan kan er toch een normaal gesprek plaatsvinden? Want iets wat niet bespreekbaar is plaats je in principe niet op internet.

Ik begrijp dat het dier moet bewegen. Maar daar zijn toch paddocks en weilanden voor?
Ik zou dat dier gewoon vooral tijd geven en rustig aan doen. Een veearts kan er immers niet IN kijken…… een volkomen gezond en functioneel paard eindigt niet in een natuurgebied. Althans: dat klinkt niet aannemelijk.

Ik gun het dier een goede toekomst en het zou prachtig zijn wanneer dit bij ts is.
Maar even zeggen dat een beetje geduld misschien op z’n plaats is, is toch geen doodzonde?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:12

dierenfan schreef:
Zebrastreep schreef:

Op sociale media op het paard zitten plaatsen kan mogelijke risico's met zich meebrengen. Stel dat de eigenaar gevonden wordt en die ontdekt dat er via sociale media iemand opgezeten heeft. Kom je dan een keer wel in de rechtbank te staan heb je wel een probleem..... Alles delen op sociale media is gewoon in het algemeen niet handig. Nodig informatie om de eigenaar te vinden natuurlijk wel.

Tevens staat mijn oude merrie ook 24/7 maar is meer grasmaaier dan rijpaard. Gaan ze niet dood van. Ik zie mijn paarden toch echt wel bewegen als in grazen , hapje , naar de waterbak dat is hoe paarden in het wild ook bewegen. Is niks mis mee.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:13

Romy1234 schreef:
Cinnepin schreef:

Lezen is ook wel lastig he, ts zegt dat de dierenarts geen rode vlaggen ziet en het dier gezond lijkt.

Als je een nieuw paard koopt weet je tegenwoordig ook niet of ze eerlijk zijn over het verleden dus wat is het verschil?

Het verschil is dat dat dier dan door jou gekocht is en jou toebehoort. Als het goed is heb je het dan ook laten doorlichten.
Vanzelfsprekend is dat een groot verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:16

Pallatin schreef:
Laat je niet gek maken hoor TS, laat die zure (jaloerse?!) reacties links liggen, ik hoop dat je hier toch blijft updaten, ik geniet enorm van dit ‘penny’verhaal en ben blij dat hij bij jou terecht gekomen is…

Waarom is iets direct jaloezie? TS is inderdaad houder van dit paard. Maar ik zou dan echt 10 keer eerder opteren om dit dier met soortgenoten te zetten voor zijn energie kwijt te raken door het bijvoeren (waar er ook kan gekozen worden voor alternatieven waar het paard niet heet van wordt, is ook een optie :) ) dan wat er nu gebeurt. Paard staat alleen, met enkel een soortgenoot op het weiland er naast en wordt nu gelongeerd voor de energie. En ja, daar mag prima wat van gezegd worden zonder dat dat direct jaloezie is. Voor hetzelfde geld heeft dit dier een peesblessure die binnenkort weer de kop op steekt door dit. Kan ze dit weten? Nee. Maar voorlopig is ze nog gewoon houder en geen eigenaar. En daar zit er voor mij verschil in.

En ja, chapeau dat ze er zo veel geld in steekt en dat ze het maar allemaal doet. Dat is zeker waar.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 21:19

Ninx schreef:
Die collectieve verontwaardiging gaat ook wat ver hè?! Dat is een beetje papagaaien.

Een paard gaat niet dood als je er een keer op zit. Maar een zadel impliceert meer dan 1x erop gaan zitten.
Als je dan subtiel aangeeft dat dit wellicht niet verstandig is dan kan er toch een normaal gesprek plaatsvinden? Want iets wat niet bespreekbaar is plaats je in principe niet op internet.

Ik begrijp dat het dier moet bewegen. Maar daar zijn toch paddocks en weilanden voor?
Ik zou dat dier gewoon vooral tijd geven en rustig aan doen. Een veearts kan er immers niet IN kijken…… een volkomen gezond en functioneel paard eindigt niet in een natuurgebied. Althans: dat klinkt niet aannemelijk.

Ik gun het dier een goede toekomst en het zou prachtig zijn wanneer dit bij ts is.
Maar even zeggen dat een beetje geduld misschien op z’n plaats is, is toch geen doodzonde?

"Is hij ingereden" - 100%, maar hoe.. dat zie ik pas onder het zadel. Dát is wat er online stond. Niet meer niet minder. Waar geef ik dan aan dat ik er overmorgen op zit mét zadel en alle poespas? Nergens.

Ik stop met deze discussie. Iedereen mag vinden wat hij/zij wil, maar hou het wel netjes. Ik kan een paard niet 3 weken bijvoeren en er níks mee doen behalve op een paddock zetten. Ik zal moeten aftasten hier en daar en hij heeft beweging nodig, hij moet zijn lichaam gebruiken. Ik app bijna dagelijks met mijn dierenarts en ook heb ik nog veel contact met het LID en Politie. Er gebeurd niks wat niet kan en niet mag. Laat iemand toch in haar / zijn waarden. Als ik er op wil zitten, ga ik er op zitten. Als een desbetreffende eigenaar daar over valt, naast alle anderen dingen die ik voor en met hem doe: Tja. Er moet een goed verhaal zijn, überhaupt. Hij stond op een natuurgebied vermagerd en compleet uitgedroogd. Dat komt niet overnacht. Hier moet een goede reden voor zijn?! Maar dat mag men de Politie dan uitleggen.

Tot die tijd ben ik het enige wat hij heeft en eindelijk vertrouwd. We doen het op onze manier.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:20

Ninx schreef:

Dit, ik ben absoluut niet jaloers op de ts (moet er niet aan denken nog 1 erbij, staan er hier al 7). Ik heb er ook 1 die nu absoluut niet bereden kan worden sterker nog ze toont pas kreupelheid bij intensief werk. Omdat ze zo sterk is doet ze alles en zou je zo zeggen dat ze goed is. Ze kwam laatst de klinische keuring door, pas met bewegings analyse was het mis. Over 1,5 een mri. Je weet gewoon niet wat er is en als je pech hebt tref je straks een boze eigenaar.

Laten we eerlijk ook wezen, niet iedereen kijkt elke dag naar z'n paard. Ik zou het direct merken, maar dat geld niet voor iedereen.

Ts ik ben blij dat het paard bij jou staat, hij krijgt zo te zien eten en liefde, maar wellicht handiger om het rijden (je zegt immers zelf op fb inderdaad dat je het straks wel ziet als hij meer doet in ieder geval in die trans) gewoon niet te doen. Ga lekker aan de slag met grondwerk anders, waarom niet?

Het is echt niet aanvallend bedoeld, maar handig is het niet (denk ik)

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-22 21:22

Moestuin schreef:
Pallatin schreef:

Waarom is iets direct jaloezie? TS is inderdaad houder van dit paard. Maar ik zou dan echt 10 keer eerder opteren om dit dier met soortgenoten te zetten voor zijn energie kwijt te raken door het bijvoeren (waar er ook kan gekozen worden voor alternatieven waar het paard niet heet van wordt, is ook een optie :) ) dan wat er nu gebeurt. Paard staat alleen, met enkel een soortgenoot op het weiland er naast en wordt nu gelongeerd voor de energie. En ja, daar mag prima wat van gezegd worden zonder dat dat direct jaloezie is. Voor hetzelfde geld heeft dit dier een peesblessure die binnenkort weer de kop op steekt door dit. Kan ze dit weten? Nee. Maar voorlopig is ze nog gewoon houder en geen eigenaar. En daar zit er voor mij verschil in.

En ja, chapeau dat ze er zo veel geld in steekt en dat ze het maar allemaal doet. Dat is zeker waar.

We kiezen er extra voor dit níet te doen. Wat als hij een trap krijgt? Of door gek doen met anderen paarden juist een blessure ontstaat of terugkomt? Denk dat zoiets sneller mis gaat als er zonder zadel eens opzitten en los longeren.

Eigenaar laat al minstens 5 weken niks horen. Wat voor eigenaar ben je dan eigenlijk. Om dan te klagen dat iemand er op zit? Lijkt me niet.