Het grote working equitation topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:32

SandraWierda schreef:
Waidida schreef:
Maar er zijn toch genoeg mensen die starten met diepgroen of bordeaux?

Klopt hoor ik start in het groen, 2x in de WE0 gestart en 2x 1ste geworden.

Daarom ben ik in de war dus. Dat je niet in het neonroze start lijkt mij nu wel logisch haha. Maar tig mensen die starten in donkergroen, bordeaux en donkerblauw, wat allemaal geen gedekte kleuren zijn. Ik wilde ook graag in het groen en bordeaux starten daarom dat ik me erover verbaas haha.

Texas02 schreef:
Klopt inderdaad, maar toch ken ik inderdaad wel mensen die in het wit starten (en niet gediskwalificeerd worden), dus zo nauw nemen ze het niet met de regels op concours volgens mij. Maar ik ben er iig blij om, want wit is bij mij nooit wit tot ik de ring in moet. Zelfs niet als ik er tot ik op paard ga een broek overheen draag, ik krijg het standaard voor elkaar dat die witte broek voor tijd vies is _O-

Zeer herkenbaar, wit blijft hier nooit wit. Vraag me altijd af hoe iedereen het doet

Fangio

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:56

Ik ben mijn eerste WE0 wedstrijd ook gewoon gestart in mijn 'standaard' dressuur outfit, dus witte rijbroek en zwart jasje, knotje etc. Ben ook niet gediskwalificeerd. Dat je als je hoger komt wel een passende outfit moet hebben snap ik volkomen, maar in het laagste niveau denk ik dat het wel meevalt. Ik was imo wel gewoon netjes.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:09

Afbeelding
Ik start in grijs. Nog nog opmerkingen over gehad.
Heb een jasje of giletje. Daar zit wel wat verschil in tussen WEH en TWE.
TWE mag je alles starten met giletje. WEH enkel de speedtrail.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:34

Bordeaux en groen vind ik wel vallen onder gedekte kleuren hoor. Er staat 'geen knalkleuren'. Jammer voor mij, want ik zou graag in knalrood starten.

In de W0 zou ik de gok best nog durven wagen trouwens, in het ergste geval krijg je te horen dat je de volgende keer wat anders aan moet.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:42

miereneter schreef:
Bordeaux en groen vind ik wel vallen onder gedekte kleuren hoor. Er staat 'geen knalkleuren'. Jammer voor mij, want ik zou graag in knalrood starten.

In de W0 zou ik de gok best nog durven wagen trouwens, in het ergste geval krijg je te horen dat je de volgende keer wat anders aan moet.

Toen ik gedekte kleuren opzocht kreeg ik: kleuren met weinig verzadiging. Dus beige etc. Mss dat ze dat dan inderdaad ook niet vedoelen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:46

En anders waag je er een mailtje aan, dan weet je het zeker.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 07:17

PreHungaro schreef:
[ Afbeelding ]
Ik start in grijs. Nog nog opmerkingen over gehad.
Heb een jasje of giletje. Daar zit wel wat verschil in tussen WEH en TWE.
TWE mag je alles starten met giletje. WEH enkel de speedtrail.

Staat wel heel mooi! En ik vind dit ook onder gedekte kleuren vallen hoor!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 09:21

Een witte broek zou ik persoonlijk niet doen. Je ziet voornamelijk broeken in dezelfde kleur als het jasje/gilet.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:46

Zijn er hier ook nog mensen die zondag meedoen in Stuifzand? Onze eerste WE1 wedstrijd

Nu vraag ik me bij de trail alleen af hoe het beste de bel aan te rijden en moet ik daar dan achterwaarts in L weer uit? En nummer 6 snap ik helemaal niet wat ik daar nu moet doen. Misschien dat iemand hier mij alvast kan helpen?

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 11:02

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 11:26

SandraWierda schreef:
Zijn er hier ook nog mensen die zondag meedoen in Stuifzand? Onze eerste WE1 wedstrijd

Nu vraag ik me bij de trail alleen af hoe het beste de bel aan te rijden en moet ik daar dan achterwaarts in L weer uit? En nummer 6 snap ik helemaal niet wat ik daar nu moet doen. Misschien dat iemand hier mij alvast kan helpen?

[ Afbeelding ]

Wat ik verwacht n.a.v. het regelboek:

• L achterwaarts is pas vanaf de WE2 een L achteruit
Hoogstwaarschijnlijk ligt er een rechte gang || en ga je recht achteruit eruit.

• De slalom achterwaarts staat pas vanaf de WE3 in het parcours.
Hoogstwaarschijnlijk moet je recht erin, voorin beker omzetten en dan recht achterwaarts eruit.

In het parcours lopen vertelt de jury uitgebreid wat de bedoeling per obstakel is en stel vooral al je vragen.

Veel plezier en succes.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 11:30

_Natasja_ schreef:
Wat ik verwacht n.a.v. het regelboek:

• L achterwaarts is pas vanaf de WE2 een L achteruit
Hoogstwaarschijnlijk ligt er een rechte gang || en ga je recht achteruit eruit.

• De slalom achterwaarts staat pas vanaf de WE3 in het parcours.
Hoogstwaarschijnlijk moet je recht erin, voorin beker omzetten en dan recht achterwaarts eruit.

In het parcours lopen vertelt de jury uitgebreid wat de bedoeling per obstakel is en stel vooral al je vragen.

Veel plezier en succes.

Bedankt, ben graag goed voorbereid dus hopelijk alleen laatste detail vragen bij parcours verkennen aan de jury :j

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 11:33

Een vraagje aan wedstrijdruiters hier. Hoe doen jullie het met de muziek? Hebben jullie al vanaf de eerste wedstrijden zelf muziek voorzien of eerst enkele webstrijden gereden om te zien hoe alles werkt en daar na pas muziek?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 12:36

Waidida schreef:
Een vraagje aan wedstrijdruiters hier. Hoe doen jullie het met de muziek? Hebben jullie al vanaf de eerste wedstrijden zelf muziek voorzien of eerst enkele webstrijden gereden om te zien hoe alles werkt en daar na pas muziek?

Bij ons hebben bijna alle startende ruiters direct eigen muziek mee.
Sommige echt een hele kür qua muziek.

Maar de meeste hebben gewoon 1 of 2 nummers die achter elkaar door afgespeeld kunnen worden.
En daarin wisselen sommige ook qua nummer voor de dressuur proef en de stijl trail.

Op onze wedstrijd speelt de muziekman gewoon een willekeurig nummer af wanneer je niets mee hebt.

Maar ik zou dus in ieder geval 1 nummer meenemen die je zelf leuk vindt klinken.
Het rijdt altijd lekkerder op een nummer dat je leuk vindt.

Je kunt qua langere nummers op YouTube zoeken naar een medley / mashup van een favoriete artiest.
Bijvoorbeeld: https://youtu.be/dqtH1SPu5MM?si=nLftlAzRWpuSn2BP

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 16:38

Wij zijn vandaag WE1 gestart in Huijbergen, niet echt een resultaat om over naar huis te schrijven :') Dressuur was ik niet echt ontevreden over, jury dacht daar anders over. De stijltrail uitgebeld op de laatste hindernis omdat ik met mijn linkerhand de bel luidde ipv met rechts :+ Tsja… we hebben weer veel geleerd zullen we maar zeggen

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 17:17

Ik heb meteen de eerste wedstrijd zelf muziek meegenomen, helaas haalde de muziekman toen alles door elkaar. Ik heb idd van youtube muziek afgehaald extended versions zodat de nummers lang genoeg zijn voor de dressuur en de trail. Ik gebruik 2 verschillende nummers.

Lideli jammer dat het niet ging zoals jij had gehoopt. Ik vind het ook nog best lastig om te onthouden en te weten hoe je alles moet nemen in de Trail. Ik vraag vooral op de wedstrijd en tijdens trainingen echt heeeeel veel.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 18:31

lideli schreef:
Wij zijn vandaag WE1 gestart in Huijbergen, niet echt een resultaat om over naar huis te schrijven :') Dressuur was ik niet echt ontevreden over, jury dacht daar anders over. De stijltrail uitgebeld op de laatste hindernis omdat ik met mijn linkerhand de bel luidde ipv met rechts :+ Tsja… we hebben weer veel geleerd zullen we maar zeggen

Jammer van de dressuur, dat is het lastige van een jurysport.
Je akkefietje op de stijltrail zou mij ook zo kunnen overkomen, dat soort dingen onthoud ik slecht. Ook de volgorde van obstakels en zo. Al hing mijn leven ervan af, ik kan geen springparcours correct rijden :+ . Volgende keer beter, de ervaring heb je in ieder geval in je zak.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 21:05

Wij waren ook in Huijbergen gestart, onze 2e wedstrijd WE0 en mooi 3e geworden *\o/*
Totaal niet verwacht, want hij was een beetje ongeduldig in de trail en vond dat stilstaan optioneel was :+
Wel een heel mooi aangekleed parcous vond ik.
Ik heb overigens gewoon 2 lange nummers die afspelen, geen echte kurmuziek. Ik rijd op "Anton aus Tirol" en "Jodeljump". Misschien niet heel correct maar ik amuseer me er rot mee :Y)

@ Lideli, die bel was ook echt tricky, hij hing ook helemaal in het midden ipv aan het eind aan 1 kant. Mijne die liep al braaf naar het eind van de balken om te stoppen dus ik kon bijna niet meer aan de bel :')

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 06:22

Gefeliciteerd Fangio, mooie plek!
Jouw muziekkeuze _O- .

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 17:11

Wij hadden vandaag ons klasse 1 debuut in Stuifzand. Trots op mijn kleine haffie, dressuur 69,50% en stijl trail 68,85% en hiermee 1ste geworden *\o/*

Of het de wind was of Mellow had er enorm zin in, ze had peper in haar kont. Dressuur erg explosief dus voorzichtig gereden en bij de trail dacht ze geloof ik dat we een SPEED trail gingen rijden, dus de overgangen hadden subtieler gekund. Zo blijft er altijd wat over om te trainen :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:13

Geweldig Sandra, jullie gaan zo ontzettend goed. Je haf is echt een gouden pony, letterlijk en figuurlijk!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:45

Super tof! Gefeliciteerd!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 20:46

Wauw wat gaan jullie lekker, mag je fier op zijn! Ook een mooi dekje

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:09

Gefeliciteerd Sandrawierda! Haffie power in de WE *\o/*

Nog een foto van de beruchte bel in Huijbergen. In de WE1 waren er heel veel uitgesloten in de trail zag ik. Enig idee hoe dat kwam Lideli?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 21:11

miereneter schreef:
Geweldig Sandra, jullie gaan zo ontzettend goed. Je haf is echt een gouden pony, letterlijk en figuurlijk!

Dank je, ze is idd echt een toppertje, draak maar ook een topper :D

@ Fangio

Gave foto. Volgens mij werd de WE0 vandaag ook gewonnen door een haflinger _/-\o_

Waidida schreef:
Wauw wat gaan jullie lekker, mag je fier op zijn! Ook een mooi dekje

Dank je, zelf gemaakt van een Lemieux dressuur dekje