Ik als eigenaar van paard nr.2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opisop_shop schreef:@fly_high wat stom van het commentaar bij nr. 3 Het is toch sowieso logisch dat iemand op een vreemd paard moet wennen enz maar ongevraagd commentaar geven op een combinatie waar je helemaal niks mee te maken hebt slaat nergens op. Daar had ik als verkoper ook zeker wat van gezegd.
Ik als eigenaar van paard nr.2kan in elk geval bevestigen dat het echt niet nodig is om commentaar te geven op je rijkunsten want volgens mij zit dat wel goed. Laat je niet kisten en ga gewoon door met je zoektocht!
Fly_high schreef:Dat is zo lief! zeker een lekker begin van de dag![]()
Ik ben al door mijn grootste frustratie heen en ga mijn zoektocht proberen te hervatten
Ik krijg langzamerhand wel het idee dat ALLES rond 10K een hele waslijst aan mankamenten heeft en dan meestal ook nogal vreemde eigenaren erbij... Een vrij leuk paardje gespot, zit wat werk aan maar wel te overzien, maar joh de eigenaren hebben 0 verstand van zaken (paard is van dochterlief) en weten gewoon niet waar ze het over hebben. Keuren kan bij de vaste DA van hun manege want DA is DA toch?En het is sowieso gezond want dochterlief rijdt erop dan moet het goed zijn toch? zo'n insteek een beetje. Dan gaan mijn alarmbellen meteen af uiteraard, maar anderzijds blijf ik me afvragen of het paard wellicht wel in orde kan zijn alleen doen de eigenaren zo raar doen uit onwetenheid? Mijn ouders zijn namelijk nog veel malen erger geweest nu dat ik eraan denk
mamabird schreef:[quote
Verder nog mensen op pad geweest dit weekend?
absque_dubio schreef:Zaterdag op bezoek bij een stal met meerdere Freibergers geweest. Vooral ter oriëntatie…. Ik speel met de gedachte om een sport-gebouwde merrie te kopen. Gewoon voor de leuk. Word ik daar ter plekke verliefd op een ruin (en hij op mij.Als het een merrie was geweest had ik m ter plekke gekocht… Maar ja….’t is geen merrie. Dusss…. Vrijdag nog maar een keertje kijken of ik er nog steeds zo weg van ben….
mamabird schreef:Zaterdag op bezoek bij een stal met meerdere Freibergers geweest. Vooral ter oriëntatie…. Ik speel met de gedachte om een sport-gebouwde merrie te kopen. Gewoon voor de leuk. Word ik daar ter plekke verliefd op een ruin (en hij op mij.Als het een merrie was geweest had ik m ter plekke gekocht… Maar ja….’t is geen merrie. Dusss…. Vrijdag nog maar een keertje kijken of ik er nog steeds zo weg van ben….
mamabird schreef:Zaterdag op bezoek bij een stal met meerdere Freibergers geweest. Vooral ter oriëntatie…. Ik speel met de gedachte om een sport-gebouwde merrie te kopen. Gewoon voor de leuk. Word ik daar ter plekke verliefd op een ruin (en hij op mij.Als het een merrie was geweest had ik m ter plekke gekocht… Maar ja….’t is geen merrie. Dusss…. Vrijdag nog maar een keertje kijken of ik er nog steeds zo weg van ben….
Spaansepony schreef:Fly_high schreef:Een vrij leuk paardje gespot, zit wat werk aan maar wel te overzien, maar joh de eigenaren hebben 0 verstand van zaken (paard is van dochterlief) en weten gewoon niet waar ze het over hebben. Keuren kan bij de vaste DA van hun manege want DA is DA toch?En het is sowieso gezond want dochterlief rijdt erop dan moet het goed zijn toch? zo'n insteek een beetje. Dan gaan mijn alarmbellen meteen af uiteraard, maar anderzijds blijf ik me afvragen of het paard wellicht wel in orde kan zijn alleen doen de eigenaren zo raar doen uit onwetenheid? Mijn ouders zijn namelijk nog veel malen erger geweest nu dat ik eraan denk
Ik zou zeggen gewoon kijken en proefrijden, en mocht je het wat vinden daar ter plekke onderhandelen of je mag keuren bij da naar keuze.
Wellicht kan je het mondeling beter toelichten en snappen ze dan wat je bedoelt. Soms snappen mensen het echt niet.
Kymalin schreef:mamabird schreef:Zaterdag op bezoek bij een stal met meerdere Freibergers geweest. Vooral ter oriëntatie…. Ik speel met de gedachte om een sport-gebouwde merrie te kopen. Gewoon voor de leuk. Word ik daar ter plekke verliefd op een ruin (en hij op mij.Als het een merrie was geweest had ik m ter plekke gekocht… Maar ja….’t is geen merrie. Dusss…. Vrijdag nog maar een keertje kijken of ik er nog steeds zo weg van ben….
Ik weet eigenlijk niets over Freibergers maar wat ik er over heb gelezen spreken ze me qua karakter wel aan. Ik zou dan denk ik zelf ook meer voor een sport gebouwd type gaan maar ik heb geen idee in welke prijsklasse ze zitten. Uitgaande van een 12 a 14 plusser. Is er iemand die daar een beetje in zit?
linda_arnold schreef:Kymalin schreef:Ik weet eigenlijk niets over Freibergers maar wat ik er over heb gelezen spreken ze me qua karakter wel aan. Ik zou dan denk ik zelf ook meer voor een sport gebouwd type gaan maar ik heb geen idee in welke prijsklasse ze zitten. Uitgaande van een 12 a 14 plusser. Is er iemand die daar een beetje in zit?
Ga maar uit tussen de 10.000 en 15.000
Ik heb een paar maand terug geïnformeerd voor een 3,5 jarige (groene) ruin die moest €9500 opbrengen. Een 15 jarige (2 jaar geleden groen geïmporteerd als je het internet een beetje uitspitte ) €8500.
Fly_high schreef:Spaansepony"
[quote="Fly_high schreef:Een vrij leuk paardje gespot, zit wat werk aan maar wel te overzien, maar joh de eigenaren hebben 0 verstand van zaken (paard is van dochterlief) en weten gewoon niet waar ze het over hebben. Keuren kan bij de vaste DA van hun manege want DA is DA toch?En het is sowieso gezond want dochterlief rijdt erop dan moet het goed zijn toch? zo'n insteek een beetje. Dan gaan mijn alarmbellen meteen af uiteraard, maar anderzijds blijf ik me afvragen of het paard wellicht wel in orde kan zijn alleen doen de eigenaren zo raar doen uit onwetenheid? Mijn ouders zijn namelijk nog veel malen erger geweest nu dat ik eraan denk
Ik zou zeggen gewoon kijken en proefrijden, en mocht je het wat vinden daar ter plekke onderhandelen of je mag keuren bij da naar keuze.
Wellicht kan je het mondeling beter toelichten en snappen ze dan wat je bedoelt. Soms snappen mensen het echt niet.
ikke schreef:linda_arnold schreef:Ga maar uit tussen de 10.000 en 15.000
Ik heb een paar maand terug geïnformeerd voor een 3,5 jarige (groene) ruin die moest €9500 opbrengen. Een 15 jarige (2 jaar geleden groen geïmporteerd als je het internet een beetje uitspitte ) €8500.
Of je pleegt enig onderzoek.
Hoe belangrijk zijn bepaalde eisen voor je? Durf je verder te kijken dan je Nederlandse neus lang is?
Als je even zoekt, vindt je meer opties. Dan heb je meer keuze en kun je beter bepalen of het wel nodig is om 10k+ uit te geven.