Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
plutolover schreef:Mij lijkt erop zitten spannend ik weet ook nog niet of ik het laat doen of onder begeleiding zelf ga doen..
Ik ben een brave Haflinger gewend van bijna 23z en op andere paarden rij ik ook niet veel.
Maar Max is wel heel nuchter dus daarom twijfel ik
Zelf ben ik verder ook een held op sokken en vaak alleen op stal waardoor ik het niet aandurf om zonder toezicht met mijn 2 jonge paarden onder de man aan de slag te gaan..
Ik sta alleen op een klein privépension. Dus als de eigenaars niet thuis zijn, hoort niemand me roepen als er wat gebeurd.
Doen jullie dit dan alleen of is er ook steeds iemand bij aanwezig?
maar hij was onwijs braaf en de tweede keer ook al meteen zelf in galop. Super stabiel, super braaf. Wij hebben de smaak te pakken
Blaze1994 schreef:Hoe bepalen jullie of jullie iets nieuws introduceren?
), 4. het is mega druk op stal en ik kan mijn geplande oefening niet uitvoeren. Ik heb dus eigenlijk ten allen tijde meerdere projectjes lopen, zeker nu het winter is (weer), het paard 2,5 is (hormonen), en het vaak loeidruk is op stal (ook weer/winter). Zo tegen het einde van de lente/begin zomer hoop ik een aantal van deze projectjes te hebben afgerond en de boel weer vlot te hebben getrokken.

Ik ben zelf echt geen held in longeren en heb er al heel lang helemaal niks mee gedaan. Ondertussen wel wat theorie ingeslagen, maar mijn praktijk blijft een beetje achter. Dus ik loop een beetje te hannessen met mijn lichaamstaal, en ook her en der nog met de stemhulpen (heel lang western-achtig getraind waar de stemhulpen iets anders zijn, maar daar wil ik weer vanaf dus ik moet mezelf ook weer even trainen
). Deze screenshots zijn van vrijdagavond, ondanks dat het koud was en hij heel fris heeft hij het ontzettend goed gedaan. Altijd leuk om te zien dat je harde werk beloond wordt!

Hierbij ook een beetje liefde voor jullie allemaal!
toen ik er er op zat heeft ze bij het wegstappen eventjes een paar passen versneld maar na een paar rondjes liep ze er echt heel ontspannen bij. Waar ze zaterdag nog steeds wegschoot en ik me goed vast moest houden liep ze nu lekker rustig met 0 spanning. Daarna nog een paar keer het wegstappen geoefend en toen weer er af gegaan. Denk dat we alle 2 de keren er max 10 minuutjes op hebben gezeten.
Ik heb nu vaak dat mensen mij in de weg lopen of te weinig rekening houden - juist omdat zij altijd paarden kopen waar alle knopjes al op zitten
dat het bij hun vanzelf gaat, is nogal wiedes... iemand anders heeft het zware werk al gedaan
maar zonder gekheid, probeer het van je af te zetten en gewoon lekker met je eigen paardje bezig te gaan. Iedereen z'n reis is anders, vergelijken heeft geen zin
Qimm schreef:Dat is leuk, verschil aanleren tussen geel en blauw. [...]Filmpje lijkt me wel leuk om te zien.
K_nolan schreef:@Fillis Wat een leuke foto's en ik wil wel graag dat filmpje zien!