Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelFun schreef:Dat is iig een andere wolf als die ik gezien heb.
Hannanas schreef:Oeps. Arm dier.
Is trouwens in druk gebied. Planken Wambuis is deels rustgebied waar grote zwijnen en koeien lopen, maar ook juffrouw tok en de schaapskooi plus groot hondenlosloopgebied op de Edese Heide liggen aan de N224.
Wel dom trouwens zo midden op de dag, zonnetje erbij..zaterdags mega druk in die regio tegenwoordig rond die weg... fietsers, ruiters, wandelaars, mountainbikers etc..en de automobilist een gevalletje te hard gereden?
DuoPenotti schreef:https://www.ad.nl/binnenland/boswachter ... w.ad.nl%2F
Sneu voor het beestje. Maar zwarte dag...
Nee niet echt.
Zo zie je ook dat de natuur in Nederland postzegel stukjes zijn.
In een echt groot gebied worden ze niet snel verstoord. En zo wel zitten ze niet meteen op een weg.
Dit is echt het gevolg van dieren hier willen wat niet meer kan.
Loretta schreef:mysa schreef:Het zal vast veel vaker gebeurd zijn. Niet iedere automobilist maakt er melding van. Als ze niet meteen dood zijn, zoeken ze een beschutte plek om daar te bezwijken.
Als ik een wolf voor de auto krijg dan ga ik het niet opgeven. Waarom zou ik het opgeven?
Loretta schreef:mysa schreef:Het zal vast veel vaker gebeurd zijn. Niet iedere automobilist maakt er melding van. Als ze niet meteen dood zijn, zoeken ze een beschutte plek om daar te bezwijken.
Als ik een wolf voor de auto krijg dan ga ik het niet opgeven. Waarom zou ik het opgeven?
Citaat:Duitsland / Bayern
De federale minister van Leefmilieu wordt nu opgeroepen om met spoed de nodige wetswijzigingen aan te pakken. Om een gezonde Europese wolvenpopulatie te behouden die niet met uitsterven wordt bedreigd, is het niet nodig dat wolven in alle delen van Europa in dezelfde dichtheid voorkomen en dat elk denkbaar gebied met wolven wordt bevolkt.
Samerberger Nachrichten 04.03.2021, vertaling Google:
<< Gezien de toenemende aanvallen op boerderijdieren door wolven in Bayern, heeft landbouwminister Michaela Kaniber opnieuw opgeroepen tot een verlaging van de beschermingseisen voor wolven. Het moet in de toekomst veel gemakkelijker zijn om de wolf te verwijderen. Met deze eisen wendde de minister zich tot EU-milieucommissaris Virginijus Sinkevičius, evenals tot de federale minister van Milieu Svenja Schulze en de minister van Milieu van Bayern, Thorsten Glauber.
“De toenemende wolvenaanvallen en de aantallen van hun bestand laten zien dat we hier dringend actie moeten ondernemen. In een dichtbevolkt en intensiv gebruikt land moet de politiek actief ingrijpen en reguleren. We moeten geen tijd meer verspillen aan het discussiëren over hoe we de wolf kunnen beschermen en hoe hij zich nog verder kan verspreiden. Nu gaat het om de bescherming van grazende dieren, want compensatie alleen is niet de oplossing. De grazende dieren zorgen voor waardevol landschapsonderhoud en zijn het levensonderhoud van veel boerenfamilies en herders. De wolvenbestand moet in een vroeg stadium worden gereguleerd ”, aldus de minister. De federale minister van Leefmilieu wordt nu opgeroepen om met spoed de nodige wetswijzigingen aan te pakken. Om een gezonde Europese wolvenpopulatie te behouden die niet met uitsterven wordt bedreigd, is het niet nodig dat wolven in alle delen van Europa in dezelfde dichtheid voorkomen en dat elk denkbaar gebied met wolven wordt bevolkt.
De minister van Landbouw waarschuwde: "Als de EU en het federale ministerie van Milieu hier niet snel handelen, bijvoorbeeld door grensoverschrijdende monitoring en verbeterde regelgevingsopties, bestaat er een risico op langdurige schade, hoge kosten en menselijk leed." bekritiseerde het ontbreken van een pan-Europese benadering om de staat van instandhouding te beoordelen. "Het is onbegrijpelijk waarom de zogenaamde 'gunstige staat van instandhouding' moet worden vastgesteld in een biogeografische regio in elke afzonderlijke lidstaat", zegt Kaniber.
De cruciale vraag in de discussie moet duidelijk gesteld worden: hoeveel wolven kan ons dichtbevolkte cultuurlandschap tolereren? Gezien het steeds groter wordende aantal wolven ontbreekt ook hier de belangrijke "bepaling van de gunstige staat van instandhouding" door het Federale Ministerie van Milieu. "De verspreiding van de wolf mag er niet toe leiden dat in sommige regio's de natuurlijke landbouw en het dierenwelzijn worden opgegeven", zegt Michaela Kaniber. Met name in het Alpengebied is een redelijke en evenredige kuddebescherming vaak niet mogelijk. >>
https://www.samerbergernachrichten.de/a ... r51RUOs6-w
nine1987 schreef:Loretta schreef:
Omdat dit verplicht is?