Anouk_H schreef:Geryon schreef:Goed bezig Anouk! Grondwerk les is nooit verkeerd als je geen ervaring erin hebt! Het is eigenlijk gewoon een deel van de omgang met paarden. In mijn ogen een hele belangrijke, zeker als je een onbeleerd paard hebt, maakt alles een heel stuk makkelijker!
En dat onveilige gedoe kan je er heel snel uit hebben als je het juist aan pakt!
Ervaring genoeg, maar stom genoeg niet met zulke paarden. T lijkt ineens allemaal zoveel moeilijker met je eerste eigen paard! Ik heb 20 pony's zadelmak gemaakt/ingereden en die stonden ook gewoon 3 jaar in de wei bij ons, en kregen alleen menselijk contact bij binnen en buiten jagen, ja echt, stal werd open gegooid en ze rende er zelf uit de wei in. En zo ook met binnenzetten. En toch waren die beesten 100 keer makkelijker dan die van mij nu
Zul je altijd zien dat net deze van jezelf weer moeilijker is

Mij lijkt het ook geweldig om zadelmak te maken en ook gedragsproblemen te doen, voor een zakcentje. Ik heb het meerdere keren gedaan voor mezelf en voor anderen maar puur als hobby of om te helpen. Vind het echt super leuk en het lukt altijd. Maar werken gaat uberhaupt nog niet (mentaal) hier. Zodra er wat tegenover staat word ik onzeker en gaat werkelijk alles mis

Vandaag heeft die van mij zijn curretage ze konden niet vertellen wanneer ik op de dag dus ik blijf lekker in spanning