Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:02

Super mooie pony sanne! We doen hier zeker niet elke dag iets hoor is ook niet nodig en staan ook all in gelukkig.
Op het moment moet ik ivm een wond wel elke dag gaan en merk dat ik het zwaar vind, vooral het heen en weer gereis voor alleen zalf smeren

Op het moment gaan we kleine stukje lopen op het terrein en meer doen we ook eigenlijk niet. Als er iemand bij is wil ik wel de weg op gaan maar alleen momenteel liever niet.
Mis vooral de gezelligheid die ik ken van bijvoorbeeld een manege of grotere pensionstal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:23

Amber_anne schreef:
Maddoxx schreef:
Ah ja dat kan ik me wel voorstellen.
Zoeken jullie nu al een verzorgster erbij? (onderschrift). Niet verwijtend, gewoon geïnteresseerd.

Ja ik sta op een stal waar we met 5 mensen staan waarvan ik er met regelmaat 1 zie. De pony is pas 3 en ik vind het fijn om iemand erbij te hebben om nieuwe dingen mee te doen, zoals buiten op de weg te wandelen. Ook als ik een weekend weg ga dat ze toch nog wat extra aandacht krijgt

Volgens mij heb ik je al minstens 3x gezegd dat je het aan moet geven als je hulp nodig hebt. Ik ben er ook bijna alle dagen, alleen op andere tijdstippen. Ik ben heus niet te beroerd om af en toe wat zalf te smeren maar dan moet je het me wel vragen :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:47

Amber_anne schreef:
Maddoxx schreef:
Ah ja dat kan ik me wel voorstellen.
Zoeken jullie nu al een verzorgster erbij? (onderschrift). Niet verwijtend, gewoon geïnteresseerd.

Ja ik sta op een stal waar we met 5 mensen staan waarvan ik er met regelmaat 1 zie. De pony is pas 3 en ik vind het fijn om iemand erbij te hebben om nieuwe dingen mee te doen, zoals buiten op de weg te wandelen. Ook als ik een weekend weg ga dat ze toch nog wat extra aandacht krijgt

Volgens mij heb ik je al minstens 3x gezegd dat je het aan moet geven als je hulp nodig hebt. Ik ben er ook bijna alle dagen, alleen op andere tijdstippen. Ik ben heus niet te beroerd om af en toe wat zalf te smeren maar dan moet je het me wel vragen :)[/quote]

Weet ik en ik heb jou ook aangegeven dat je mij een bericht kan doen als ik jou moet helpen :)
Haalt niet weg dat een verzorgster erbij fijn zou zijn ;)

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:58

Hey, jammer dat ik dit topic niet vroeger ontdekte!
Ik ben sinds oktober ook beginnen zoeken naar een eigen paardje,
ben in Juni afgestudeerd, eindelijk beginnen werken en eens de berekening gemaakt of ik de kosten aan kon. Dan kwam er nog eens een heel geluk bij toen op een piepkleine privéstal van kennissen (ze hadden 4 stallen en 4 paarden) één van de paarden verkocht werd en er dus een stal vrij kwam.
Eén van mijn beste vriendinnen rijdt daar, dus via via kon ik de stal supergoedkoop huren, dus toen ben ik echt heel actief op zoek gegaan naar een eigen paardje :)

Sinds zaterdag staat Jenara op stal en ze krijgt het best snel naar haar zin bij ons!
Ze is trouwens ook echt totaal niet het paard waar ik oorspronkelijk naar op zoek ging :P
Ik wou een 4-jarige warmbloed ruin, die lichtjes ingereden was en waar ik verder zelf mee aan de slag kon,
ben ik uiteindelijk thuisgekomen met een 3,5 jarige PRE merrie die nog maar net zadelmak is xD
De twee dagen dat ze er nu is, vind ik wel echt al heeeerlijk <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:16

Amber_Anne, ah dat snap ik. Al lees ik dat er hulp is, altijd fijn! Ik doe met mijn stalgenoten ook regelmatig even elkaars stal *D
Hoe ver moet je reizen? Ik hoef maar een kwartier te fietsen dus het staat
eigenlijk bijna nooit tegen.

Isharya gefeliciteerd! Fijn van de stal en wat leuk dat je er eentje hebt gekocht!! Heb je een foto?

Ach dat had ik ook. Ik wilde een ruin rond de 1.60, 4/5/6 en ingereden. Liefst ook eentje die leuk sprong.
Heb nu een merrie vab 1.53 die welliswaar 5 is maar nog amper iets kon onder het zadel _O- oh en springen kan ze vast wel maar een hindernis heeft ze nog nooit van dichtbij gezien haha

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 11:26

xSannee schreef:
Isharya gefeliciteerd! Fijn van de stal en wat leuk dat je er eentje hebt gekocht!! Heb je een foto?

Ach dat had ik ook. Ik wilde een ruin rond de 1.60, 4/5/6 en ingereden. Liefst ook eentje die leuk sprong.
Heb nu een merrie vab 1.53 die welliswaar 5 is maar nog amper iets kon onder het zadel _O- oh en springen kan ze vast wel maar een hindernis heeft ze nog nooit van dichtbij gezien haha

Dit is Jenara, ben ook hier op paardenpraat een topic over haar begonnen :D

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:37

Weet ik en ik heb jou ook aangegeven dat je mij een bericht kan doen als ik jou moet helpen :)
Haalt niet weg dat een verzorgster erbij fijn zou zijn ;)[/quote]

Klopt. Maar ik heb alleen maar iemand nodig die even mijn zadel tegen houdt. Voor de rest red ik me wel, dus om jou daar nu voor te laten komen. Bovendien is het de laatste tijd niet echt weer geweest om te rijden met die bevroren bak. Maar het is onzin dat jij 7 dagen in de week met de bus moet reizen om een zalfje te smeren terwijl ik er toch heen ga. Dan kun je gerust een dagje overslaan.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:24

Misschien handig om dit even privé te bespreken ipv in dit topic?

Ik herken wel dat daadwerkelijk om hulp vragen wel lastig kan zijn voor sommige mensen!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:25

Knap koppie Isharya!! Veel plezier ermee! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:34

Donna89 schreef:
Misschien handig om dit even privé te bespreken ipv in dit topic?

Ik herken wel dat daadwerkelijk om hulp vragen wel lastig kan zijn voor sommige mensen!

Neem mij vooral niet kwalijk. Ben al weg.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 11:19

Even een schop in dit topic! Ik was de eerste die een paardje kocht toen dit topic werd geopend, maar helaas is dat helemaal niet zo fijn gelopen. Mijn lieve Callie ontwikkelde headshaking syndroom en enkele weken geleden kwamen we er achter dat ze ernstige hoefkatrol ontsteking had. Ik heb hierop besloten mijn allerbeste maatje te laten inslapen.. Super heftig en moeilijk maar het was wel de beste keuze.

Nu ben ik toch weer rustig op zoek naar een paardje.. Callie was een jonge merrie die nog heel groen was, ik zoek nu eigenlijk iets helemaal anders. Liefst een ruin van tussen de 8-13 jaar oud, een echt leerpaard waar ik lekker allround mee aan de slag kan.

Ik heb best een leuk paard gezien, alleen wordt deze 16 dit jaar. Zou dit jullie tegenhouden? Ik vind de zoektocht erg moeilijk. Het is allemaal ook nog heel recent en ik heb geen haast, maar ik merk wel dat ik het zoeken heel vermoeiend vind. Je vertrouwd niemand, wil niet bij handelaren kopen, mensen willen snel snel verkopen,.... Een nonkel van mij die in de sport zit gaat nu ook kijken of ze geen paard hebben staan dat bij mij zou kunnen passen, dat zou ik helemaal top vinden. Want wat is het eng zo een zoektocht!

Hier nog mensen actief op zoek? Waar kijken jullie vooral? Ik had me op van die facebook pagina's aangemeld, maar daar loop ik dus vaak tegen het 'snel snel' verhaal aan.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:02

Ai, wat jammer dat het zo is gelopen! Succes met je nieuwe zoektocht!

16 jaar zou mij zeker niet tegenhouden, dat dier kan nog heel wat jaren mee! Toch zeker als het tot nu gewoon gereden wordt en geen blessures heeft of recent had. Maar het hangt af van wat je wil, actief in de wedstrijdsport gaan zal je wss geen 10 jaar kunnen volhouden met een 16jarige. recreatief rijden prima wel.

Lijkt het je niets om te zoeken naar een halve stal/lease met optie tot koop?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:05

Recreatief ja, dus daarom denk ik van opzich kan prima inderdaad.

Ik heb gekeken naar halve stal en lease, maar ik vond een paard gwn echt van jezelf hebben zo fijn. Je beslist alles alleen en het beste voor het paard. Dat je dan bv niet met een niet helemaal passend zadel moet rijden, of dagen moet afspreken,... Ik wil echt terug eentje voor mezelf!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:28

Isabel_k schreef:
Ha! Ik breek ook even in :)) Momenteel delen mijn moeder en ik een super fjord, maar als ik de middelen heb zou ik heel graag een écht eigen paardje kopen. Al klinkt dat alsof Rimska - de fjord dus - niet echt van mij is, wat ze wel is :D

Gewoon een diertje dat aan mijn eisen voldoet en niet aan de eisen "gezins paard-dat-nog-niet-schrikt-van-een-bom" :))

En rijervaring: dat komt nadat je een paard koopt :') Man man man wat heb ik afgezien.

Ik kom dit topic weer tegen en dit was mijn eerste bericht in het topic. Inmiddels heb ik sinds augustus 2018 een eigen paardje. Ik had hem vanaf maart dat jaar in bruikleen en in verband met het overlijden van de toenmalige eigenaresse een aantal maanden later, heb ik hem gekregen. Aan de ene kant is hij alles wat ik wilde (een arabische ruin en onbeleerd) maar aan de andere kant totaal niet. Maar hij is wel ontzettend leuk. :+

Afbeelding

Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:10

Ik heb misschien een paard gevonden *\%/* heel onverwacht

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 07:50

Wat leuk Madoxx! Hoe “zeker” is het al?

Wel...ik ook... <3 ben een paar keer gaan testrijden enzo en eigenlijk staan we nu voor de keuring. Maar om één of andere reden ben ik zo bang om effectief de sprong te wagen pf!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 08:39

Leuk Steffi, jij ook? Vertel!

Ik ga 10 Juni testrijden, aangezien ik dan in de buurt ben. Als alles goed bevalt dan 13 juni weer. Als alles dan nog steeds okay is, neem ik mijn stalhoudster mee en vraag ik de dierenarts keuring aan.
Maar ook hier voelt het nu al zo "echt", heel gek zo opeens.

Het gaat trouwens om een 15 jarige tinker merrie die onder het zadel en voor de kar kan.

Steffi4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:11

Hier een ruin van ongeveer dezelfde leeftijd. Wel type sportpaard en heeft ook altijd in de sport gelopen. Ik was zelf vroeger ook actief wedstrijdruiter met eigen paarden, dan er een aantal jaar tussenuit geweest, dus lijkt echt het perfecte, stabiele, betrouwbare paard voor mij.

Heel grappig eigenlijk. Ik ben al een tijdje passief op zoek, en ik reageerde op deze advertentie en dat blijkt dus een paard te zijn van kennissen. Ik heb echt geen vertrouwen in advertenties maar deze mensen vertrouw ik echt 100% met hun paarden. Ze reageerde dat het wel eens het perfecte paard voor mij zou kunnen zijn en zo ziet het er inderdaad naar uit. *\o/*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:52

Hier ook passief op zoek met een reactie op een advertentie.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 11:00

Wat leuk allebei!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 01:43

Ik val hier ook even binnen. Al het nodige gelezen in dit topic. Voor mij is het ook eindelijk zo ver. Na jaren paarden van andere gereden en gestart te hebben is het dan eindelijk tijd voor een paard voor mezelf. Eentje die niet voor de verkoop is, terug gaat naar de eigenaar of gedekt wordt. Ik vind het behoorlijk spannend. Sinds een week heb ik een jong paard om op te leiden. Ik ken het paard al heel haar leven en probeer haar nu een maand. Bevalt het dan zou het zomaar kunnen dat ze niet meer weg gaat.

Toch slaat de onzekerheid nu al een beetje toe. Hoe weet ik zeker dat de klik er is. Tot nu toe vind ik het paard heel fijn. Bij de paarden die ik de afgelopen 10 jaar reed was het meer een zakelijke band. Af en toe was er natuurlijk wel eentje waar ik veel meer mee had dan met de andere. Kan ik dat wel van me afzetten en me echt hechten?

Gelukkig heb ik wel de nodige ervaring met keuren en dat soort zaken dus dat is niet echt een hobbel. Heb stiekem ook al wat spulletjes geshopt voor de eventuele nieuwe aanwinst.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:15

Een beetje twijfel hoort erbij, zo heb ik nog 0,0 ervaring wat dierenarts keuring en dergelijke aangaat.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:04

Bij mij is het ineens heel snel gegaan. Onderhandeling is rond, nu alleen nog keuring regelen en als ze goed gekeurd word is ze van mij *\o/* <3

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:16

Bij mij is het niet zo goed gegaan, ben al bezig met nummer 2

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:38

Ik al 9 gezien op een maand :+