[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:29

whahahahaha leuk!
Die kan een flink sprongetje maken zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:43

Hij kan goed springen zeg! Wel een beetje griezelig, want als hij verkeerd uitkomt en in de draad terecht komt kan dat een boel narigheid geven. Ben je daar niet bang voor? Ik zou het niet aandurven zo.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:05

:D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 10:28

Nee, want juist om die reden heb ik de draad los door het paaltje gestoken. (Daarom hangt ie ook zo slapjes). Die is er een paar keer vanzelf al uitgevallen. Zo los zat die. Dus als hij hem zou raken zou hij gelijk los zijn. Het enige wat ik wel eng vond is het paaltje zelf. Als hij daar op terecht komt wordt ie gespietst. Had nooit verwacht dat hij de draad zou kiezen ipv de hindernis. Was de eerste keer dat ik het zo deed.
Ik zet de volgende keer gewoon een hindernis ernaast. Want hij kiest dus zelf wel waar hij over gaat.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 13:59

Misschien is het wel een idee om Daan een soort staander te laten maken. Eén die makkelijk omvalt. En waaraan Nick zich niet kan spiesen.
En dan een touwtje er tussen die ook heel makkelijk los schiet. Iets van papier ofzo? Is dat wat?
Echte staanders heb ik helaas niet. :(
Maar wil het wel wat veiliger maken. Aangezien Nick toch best wel fanatiek wordt wil ik het wel vaker gaan doen. :)
En anders zet ik gewoon een hindernis of 2 er naast. Dan maak ik er gewoon één grote van. :D
En als ik er aan denk doe ik volgende keer even peesbeschermer om. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:57

Of een paar staanders kopen? Ik zie ze regelmatig voor niet teveel geld op Marktplaats. Maar een handige lasser maakt ze natuurlijk gemakkelijk zelf. :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:14

Wauw Nick superjumper!!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:19

Idd, zeker denken aan de veiligheid aangezien hij zichzelf graag uitdaagd tijdens het springen. Hij kiest niet voor de gemakkelijkste sprong. Nu even niet meer springen tot je zeker heel goed en veilig materiaal hebt :-)

Echt super voor jullie dat jullie zo'n fijn paardje hebben gevonden! Volgens mij fluistert engel James regelmatig iets in zijn oortjes :-)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:40

Ik weet niet hoe hoog je wilt gaan springen met Nick maar er zijn ook plastic blokken te koop waarmee je hindernissen kunt maken, die gaan tot zo'n 60 cm meen ik, maar er zijn ook stapelbare. Hoe dan ook zou ik geen draadje tussen paaltjes als hindernis gebruiken als je eenzelfde soort afzetting voor je paddock/weide hebt. Nick zou zich maar eens vergissen ...

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:07

Heb van houten planken kruisjes, die je stapelen kunt en een stuk pvc buis vastgeschroefd zodat je er een balk in kunt steken. Vond het erg veilig en kostte broer & vriend 2 uurtjes klussen. De kruisjes kon je in verschillende standen neerleggen zodat je verschil in hoogte had en ook een breedte sprong kon maken.

Met zo'n los touwtje vind ik echt eng %)

Groet Karin.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 18:39

Het was ook niet de bedoeling dat ie over de draad ging. Dat was om hem over de hindernis te leiden.
Wist ik veel dat hij gewoon over de draad ging. Zal wel komen doordat ie te slap en los hing.
Ik heb geen hindernis materiaal nodig. Dat heb ik. Die boomstammen kan niks mee gebeuren.
Ik doelde erop om iets anders te gebruiken om de weg te blokkeren, zodat hij over de boomstammen gaat.
Want die zijn gewoon prima te gebruiken als hindernis.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:04

Die plastik blokken hebben we op de manege ook. Lijken me heel handig. Maar zijn zo vreselijk duur. Heb daar al eens naar gekeken.

Pvc zou ikzelf niet zo snel willen gebruiken, omdat het kan knappen en versplinterd.

Die paaltjes doen denk ik hetzelfde. Dus nu ik weet dat Nick zo fanatiek doet en dus niet altijd voor de hindernis kiest gebruik ik die maar niet meer.
Ik zet er in plaats daarvan gewoon een boomstam naast. Kan hij kiezen.

Oh en de reactie hierboven bedoel ik niet bot of kattig. Nu ik het terug lees lijkt dat wel zo. Maar dat is het dus niet hoor.
Ben soms een ster in lomp reageren. Maar zo bedoel ik het dus absoluut niet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:13

Karin heb je er een foto van. Want ik kan me er eigenlijk helemaal geen beeld bij vormen.
Waar zit het pvc en waar het hout?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:14

Wat een uitslover he! :D Vrijspringen vinden ze hier ook zo leuk!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:17

Ik weet wel dat je het goed voor hebt en dit niet had verwacht. Nu ken je Nick beter en kan je er inderdaad beter voor zorgen dat ook als hij de hoge kant kiest het veiliger kan :-)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:24

Hij is ooit 1 keer in blinde paniek dwars door het draad van de paddock gegaan. Gelukkig braken de isolatoren af en liep het goed af.
Met dat in gedachten had ik dus maar 1 simpel draadje gebruikt. En die niet gespannen, maar los in het paaltje gestoken voor het geval dat ie er achter bleef haken de draad op de grond zou vallen. Dat was het idee erachter.
Daan en ik zitten nu in de auto en we zijn een beetje aan het ideeën op doen.
Sowieso gaan we morgen nog wat palen erbij halen om de weide op te delen in 2 stukken. Dat ivm wisselen en groeien van gras.
Ik denk dat als de weide kleiner is, ik geen draad/afzetting meet nodig heb naast de hindernis. Dan is het niet meer zo groots.
Dan kan ik hem veel beter sturen. Nu is het 3000m2 waar ie in los loopt. Dan gaat het drijven ook wat lastig.
Niet verkeerd voor mijn eigen conditie trouwens.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 19:53

De zelfgemaakte kruisjes zijn al ruim 20 jaar oud, worden de laatste jaren ook niet meer gebruikt.
En nu voor de foto even weer te voorschijn gehaald ...
Doordat het een brede "ring" is wat pvc is, schiet de balk er makkelijk uit en versplinterd heb ik nog niet gehad. In het midden van het kruis is een stukje hout weg gezaagd waardoor het in elkaar zit. En op de uiteinden zijn een soort van randje gezaagd waardoor je ze kunt stapelen. En hoe meer kruisjes hoe meer mogelijkheden :D

Hopelijk duidelijk de informatie met de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Groet Karin.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:55

Wat een goed idee :D
En heel simpel eigenlijk.
Nu heb ik er een beeld bij. Dankje :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 19:57

Ik zat in gedachten met een pvc pijp als springbalk. Dat kan versplinteren als een paard erop terecht komt
Maar zoals jij het hebt niet.
Heb ze Daan al laten zien.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:06

Chasey schreef:
Wat een goed idee :D
En heel simpel eigenlijk.
Nu heb ik er een beeld bij. Dankje :D

Voor mijn oude paard als verjaardagscadeau gekregen,
dat was een springtalent (ik niet :o )
broer vond ze in de winkel te duur
de cavaletti's (kan in 3 standen laag/midden/hoog door het kruis te draaien)
en dat kon wel even anders en goedkoper, vandaar
en zo kon ik ze ook nog als hindernis gebruiken
en voor mijn shet heb ik ze gebruikt om te leren achteruit te lopen
toen hij bij mij kwam als veulen.

Dus erg veelzijdig ook nog :j

Maar leuk dat je er wat mee kunt (& het is veiliger, erg belangrijk) +:)+

Groet Karin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:42

Chasey schreef:
Ik heb geen hindernis materiaal nodig. Dat heb ik. Die boomstammen kan niks mee gebeuren.
Ik doelde erop om iets anders te gebruiken om de weg te blokkeren, zodat hij over de boomstammen gaat.
Want die zijn gewoon prima te gebruiken als hindernis.

Waarom zet je er dan geen hogere hindernis naast met je hindernismateriaal? Da's beter dan een touwtje.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:05

O, het touwtje tussen de paaltjes was geen hindernis ... Ik had blijkbaar een blond momentje, net als Nick :D.

Hoe dan ook: hou het veilig en zorg ervoor dat Nick de logische en gewenste keuze maakt qua hindernis bij het vrijspringen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 21:35

Safina, Ja ga ik doen :)

Maflinger, Nick is ook blond whahaha.
Nee, het was echt niet als hindernis bedoeld. Alleen dacht Nick daar anders over. :P

Heb net even in de weide gekeken. We waren sowieso al van plan om de weide nog te splitsen. Want op dit moment kunnen we niet afwisselen en kan het gras niet aangroeien. Het is één groot geheel met alleen een paddock die afgezet kan worden.
Zoals ik in gedachten heb, wordt het springgedeelte straks een vierkant. Nu is het een rare grote rechthoek met nog wat gekke uithoekjes eraan.
De hindernissen ruim ik morgen eerst op. Grasmaaier erover, boel glad maken. Dan ga ik de weide splitsen met koort en palen. En vervolgens nieuwe plekjes bedenken voor de hindernissen.
Dat gedeelte van de weide die dan gemaakt wordt, zal dan veel beter te gebruiken zijn voor het vrijspringen. :) Kleiner en vierkant.
En ipv een paaltje met draad zet ik er een hindernis naast en mag Nick zelf een keuze maken.
Als ik er aan denk maak ik wel even voor en na foto's. Is misschien wel leuk.
Ik weet niet of alles af is morgen, moet het in mijn uppie doen. Daan is morgen druk met de schuur. Asbest verwijderen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 16:35

Nou. Ik heb al 1 paal de grond in :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 17:33

Goed bezig!