Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salamaleque
Berichten: 1000
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 08:48

LisaBoogie schreef:
[ [url=m/jktaLY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ef7mmm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AcLQq5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NL9WiN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net weer bij Boogie geweest. Hij staat in Soerendonk op de groepsstalling. Hij heeft een nieuw groepje verzameld. Volgens mij zijn er daar ook een hoop nieuwe gekomen die ik vorige keer nog niet had gezien. Die van mij kan nog wel eens mannig zijn dus hij had een paar flinke korsten gelukkig al mooi dicht. Moeten ze zelf maar uitdokteren de rangorde.


Wat fijn! Hopelijk staan ze bij Hans en Maria inmiddels ook op het gras. Daar was het met Hemelvaart echt nog heel nat en was de wei nog niet open.

November108

Berichten: 1313
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 06:27

Voor de natuurweidestalling: hebben jullie het bericht gezien?

Jeetje, schrik hier wel van eigenlijk. Natuurlijk goed gezien het afgelopen jaar heel nat was, maar dit betekent voor mij én nog verder rijden en ik maak me zorgen dat als het nat is de uitloopweide ook dicht gaat (daar lijkt het op hierboven? Geen idee verder), en dat mijn paard dan echt niet genoeg loopt om haar artrose goed te houden... en met een prijsstijging van €30 euro zijn we dus in 2 jaar €50 euro omhoog gegaan, waardoor ik hier ook gewoon meer ga betalen dan ik betaal voor de stalling van mijn 'gezonde' paard... Best een flinke klap met geld wordt dat elke maand.

Moet mijn zorgen nog even gaan bespreken hoor maar ik ben op dit moment op mijn huwelijksreis dus het moet even wachten. Nu heb ik altijd wat moeite met verandering hoor, maar goed. Ik schrik er wel van in ieder geval.

Tooske

Berichten: 6549
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 09:18

Oh vertel? Wat heb je voor bericht gehad? Ik heb hier gisteren wel een mail gehad dat ze weer op haar oude plekje staat. Utica staat in de groepsstalling in Leende. Kreeg pas telefoon of ze mee mocht met haar vrienden naar de obesitas wei maar, dat ze nu door de natte weides weer terug gezet zijn.

Maik79

Berichten: 1267
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:53

Ja hier ook mail gehad. Ik ben er wel blij mee. Die van mij heeft ook artrose en moet ook lopen, maar trok de schots en scheef opgevroren modder slecht, kwam bijna niet van zijn plek en als hij dat deed, liep hij op eieren. Dat ik nu al weet dat dat voor volgend jaar veel minder een issue gaat zijn vind ik juist wel lekker.

liesje_waal

Berichten: 2879
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:05

Ik meld me ook graag aan alvast.
Mijn ruin gaat ergens in juli naar de groepstalling in soerendonk .
Vind het heel moeilijk en lastig.
Maar ben er van overtuigd dat hij het daar naar zijn zin gaat krijgen :knuffel:
Afbeelding

Voor mij is het 1,5 uur rijden.
Dus als ik zie dat hij het prima trekt zal ik ook eens in de 4 weken gaan.

Ladyson

Berichten: 3253
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 00:56

Goed dat je het zegt, want de mail zat in mijn spam en ik had het dus gemist.. Ik denk ook dat ik er wel blij mee ben, want heb wel wat vraagtekens gehad deze winter bij de omstandigheden. Ik weet alleen niet hoe mijn paard het gaat vinden. In overleg met ze heel bewust niet voor groepsstalling gekozen namelijk.

November108

Berichten: 1313
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 04:20

Bij mij ook in mijn spam, die ik toevallig eens opende haha. Jep, ik heb ook heel specifiek in overleg voor deze stallingsvorm gekozen... Natuurlijk ook gezien dat deze winter pittig was, dus snap de keuze ook wel. Maar €50 in 2 jaar omhoog vind ik aan de andere kant ook best flink.

In de mail stond dat ze niet meer de natuurweidestalling kunnen handhaven met de natte winters Tooske, en dat ze naar de groepswinterstalling in Maarheeze gaan vanaf dat komende winter de weides te nat gaan worden.

Wat ik zei, zelf vind ik verandering sowieso wat moeilijk. Mijn paard staat al 4 jaar met pensioen en dit gaat goed, maar zoals ik hier vaker gepost heb, twijfel ik vaker waar ik goed aan doe met betrekking tot haar gezondheid. Maar als ik terug ben in Nederland neem ik wel even contact met Peter op voor mijn vragen en wil ik sowieso eerst de locatie in Maarheeze bekijken.

Unicornetto
Berichten: 2400
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:09

Volgens mij heb ik ze gespot!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Die van mij is lekker rond en gezond haha!
Afbeelding

salamaleque
Berichten: 1000
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:04

Unicornetto schreef:
Volgens mij heb ik ze gespot!
[ [url=m/rKfA4y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/phukhK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cuQ8w5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van mij is lekker rond en gezond haha!
[ [url=m/pym9oO.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ah jaaaaaa wat superleuk bedankt! James met zijn vriendinnetje Winnie :knuffel: ik ben sinds Hemelvaart niet meer geweest. Ik was toen zo verdrietig toen ik daar was, ik slaap er soms heel slecht van en dan wil ik midden in de nacht er ineens naartoe. Superstom natuurlijk. Over een paar weken toch maar weer even langs. Ik zal ook uitkijken naar Vie.

LisaBoogie
Berichten: 8
Geregistreerd: 16-02-24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:00

Vandaag weer bij de paardjes geweest in Soerendonk op de groepsstalling. Toen we aankwamen dacht ik even dat alles opgedoekt was maar was gelukkig niet zo. Ook daar een deel van de wei gesloten ivm vele blubber. Was al mooi gemaakt en waarschijnlijk alweer ingezaaid en kan nu lekker rusten.

Ze staan nu aan de andere kant van de boerderij waar echt genoeg gras staat momenteel.

Vandaag extra bijzonder bezoek want mijn pony is jarig vandaag 21 geworden.
Afbeelding
Afbeelding