Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:23

Wat een reus! :wow:

Hier vandaag de smid geweest dus ze staan er weer netjes op! +:)+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:04

Wow dat is een hele mooie maat al zeg!

Sinds Veronia op het land loopt heb ik nog geen smid weer nodig gehad. Zo apart, de voeten lijken daar zelf netjes te slijten zonder dat bekappen nodig is. Hier thuis moeten ze echt om de 8 weken, dan zie je dat het te lang wordt. Veronia had 1 iets stijler voorhoefje en zelfs dat lijkt nu gewoon zelf mooi gelijk te worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:27

Cvsdevries schreef:
Lamar is gemeten vandaag en is 1.57!! Das ff wat anders als mijn geschatte 1.45 whahah..en heeft zn moeder al ingehaald.

Zo he, die is a mooi aan de maat! :j

Ik heb geen idee hoe groot Joya nu is, gok grote D-ponymaat. Vergeleken met de rijpaarden in de groep is ze aan de kleine kant.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:40

Lamar wordt ook een grote dus!

Murosch, dat is toch fijn!
Scheelt een hoop geld en tijd :)
Of loop je ook veel over de weg zodat de hoeven slijten?

Met Dex gaat het erg goed.
Elke dag als ik langskom, komen ze met z'n drieën kei hard aangegaloppeerd haha.
Merk ook dat er minder zon is, hij begint weer wat donkerder te worden.
Afgelopen maandag was het precies een jaar geleden dat ik hem gekocht heb :)
Tijd gaat snel als je het leuk hebt!

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:07

Lijkt me leuk om met hem te springen dus zijn lengte komt wat mij betreft wel van pas. :j

Wat leuk dat Dex en zijn vriendjes naar je toe komen rennen!! Heerlijk zo'n warm welkom..

Apart Murosch maar prima toch! Hier is de Smit wel weer geweest en hij is weer ontwormt.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:22

jack gaat deze maand nog verhuizen. ben benieuwd of hij nog steeds zo braaf is op de trailer! heb niet meer geoefend bij gebrek aan trailer :=

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:37

noor14 schreef:
Wat is iedereen goed bezig met hun paardjes :)
Zadelmak maken zal straks geen probleem meer zijn Haha.

Met Dex gaat het iets minder.
Hij is zo ontzettend groot en zo mager, hij komt echt tekort.
Dus ik ga hem nu elke dag flink bijvoeren.
Tis wel lastig want de andere 2 paarden zijn prima op gewicht, maar we moeten toch extra hooi gaan voeren voor Dex.
Verder geef ik hem 1,5 kg podo grow per dag.
Ik hoop dat ik hem zo snel weer wat dikker krijg.
Iemand nog tips?
Het is niet dat de wei te klein is, maar er staat gewoon echt weinig gras in.

En een of twee handjes luzerne door je basis brok doen! Heb je dat ook al geprobeerd ?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:49

Jorie is opnieuw aan de dunnere mest, zijn hele staart zat onder de mest en zijn achterbenen ook. Het gaat nu ik hem geen gras meer geef weer de goede kant op. Kennelijk kan hij er erg slecht tegen als hij af en toe even op gras komt te staan. Ik heb zijn staart vanochtend gewassen en in een vlecht gedaan..

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:15

@ megan: heb ik niet geprobeerd, maar hij doet het nu goed op brok en hooi :)

@ fenna: dat is wel vervelend zeg! Ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Nog wat foto's van Dex :

Afbeelding

Afbeelding

Rietje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:51

@ Fransje23 Ja zal wel beginnende ondeugendheid zijn bij hem :P Bedankt! :D Ik vind hem zelf ook prachtig getekend O:)

@ Ilayla oh leuk! Feargie staat ook in Ederveen, maar niet midden in het dorp haha al zou hij dat wel willen vanwege alle leuke aandacht hihi

Afgelopen zondag hebben we een fotoshoot gehad. Plan was dat hij in de trailer mee zou gaan naar de Lage Vuursche. Alles voorbereid daarvoor, Fudge liep gelukkig net als voorgaande keren zo de trailer op. Heel braaf paard. Helaas onderweg werd het van kwaad tot erger. Op een gegeven moment zag ik hem niet meer (mijn vriend en ik zaten in een andere auto die achter de trailer aan reed) en toen we stopten lag hij met zijn achterhand op de grond beide benen naar links en zijn voorbenen over de stang. Nog steeds geen idee hoe hij het voor elkaar kreeg, want hij stond zo strak vast!
We waren helaas ook op het punt van geen terugkeer, maar omdat ik niet wist of hij zichzelf dusdanig had bezeerd zijn we na omgereden te hebben toch omgedraaid. Fotografe gebeld, andere locatie. Dichter bij huis in Kernhem. Mijn vader heeft de touwtjes toen om de stang gewikkeld en toen vastgemaakt aan zijn halster. Voor een kwartier reden we erachter en stond hij nog allerlei sprongen te maken, mijn vader hield de auto bijna niet voor de trailer. Daarna stond ie stil. Dit bleef zo totdat we in Ede waren en we de trailer stil hadden gezet. Geen rare wonden etc. Overal gevoeld. Niets gevonden. Ik hartstikke opgelucht, feargie van de trailer gehaald, ging allemaal prima. Was een beetje opgewonden omdat het een nieuwe omgeving was, maar niets geks tijdens het lopen.
Tijdens draven en galopperen voor de foto geen rare dingen gezien bij hem. Hij was op en top braaf. Toen terug naar huis (10 min nog niet eens) en toen liep hij er weer zo in, weer zo strak vastgezet. Hij heeft geen kik gegeven en met uitstappen bij stal weer super braaf. Ben heel benieuwd hoe het de volgende keer zal gaan... Ben bang dat dit veel oefenen gaat worden :=

enfin! de foto's!
foto 1
Afbeelding

foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding

foto 4
Afbeelding

foto 5
Afbeelding <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:09

Mooie foto's! Jammer dat ie zich zo raar had te weten worstelen in de trailer. ..

Jorie zijn mest was gisteravond en vanochtend weer stevig.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 18:29

@ noor14
Wel dat is mijn jaarling ook precies over komen. Met beide voorbenen over de stang en de achterbenen ver in spreid stand op de grond. . Wel echt hevig in paniek nog voor ik erin stond. Gelukkig gaat het ook goed met die van jouw ;)

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 19:47

Jeutje wat een gedoe in die trailer maar er zijn wel prachtige fotos uitgekomen zeg!! Wauw!! <3

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:10

Even nog een foto van mijn bollie =:) genoeg reserves voor de binnen stallen in ieder geval
Afbeelding

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 13:08

biancalaylo , dat is een late dan als de ballen nog niet ingedaald zijn. Lijkt me opzich alleen maar handig, want dan zal hij vast ook nog geen last hebben van hormonen.

Cvsdevries leuk dat je bezig bent geweest buiten de wei. De eerste keer is voor de meeste wel spannend. Mijne was voornamelijk aan het steigeren, maar gelukkig gaat het elke keer wat beter. Steigeren doet hij allang niet meer. Lamar kan met die vetreserves makkelijk nog een heel eind de lucht in :P.

Fijn Murosch dat Veronia's hoeven zo mooi blijven, is mooi makkelijk.

Dex ziet er goed uit! Oogt alleen wat sloom, was het een warme dag op die foto's?

Wat een avontuur Rietje92! Lijkt me heel eng om je paard zo te zien, maar gelukkig is het goed afgelopen en heb je er ook hele mooie foto's aan overgehouden. Vind het al een herfstachtige sfeer hebben. Wel leuk trouwens dat hij redelijk in de buurt staat.

Met Jaro gaat het ook best goed. Hij is bekapt, ontwormt en heb hem met het warme weer een keer afgespoten. Dat vond het echt niet grappig, stilstaan was geen optie vond hij. Dus daar gaat nog wel wat werk in zitten en hij heeft al een tijdje 'last' van wratjes. Hij heeft er niet echt last van, het is meer lelijk om te zien. Ik las dat meer jonge paarden daar last van hebben en dat het vanzelf weggaat. Dus daar ga ik nog maar even vanuit.

Rietje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:40

@ilayla Jaaa heel blij hij heeft er niets aan over gehouden gelukkig!
@cvsdevries, @fennadev bedankt!! :D
@meganx was de jouwe ook ok? Spreid stand lijkt me nog enger om te zien :(

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:39

Ilayla schreef:
biancalaylo , dat is een late dan als de ballen nog niet ingedaald zijn. Lijkt me opzich alleen maar handig, want dan zal hij vast ook nog geen last hebben van hormonen.

Klopt hij heeft nog totaal geen streken. Super brave fop hengst haha. Ze vriendje heb ze wel al, die was ik gaan checken haha

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:26

haha nou dat is mooi makkelijk zo'n fophengst, ben benieuwd wanneer hij ze niet langer verborgen kan houden.

Ik wil nog een paar foto's van vandaag van m'n bizar brave puppy ook nog even met jullie delen.

Het begon zo:
Afbeelding
Nee baas ik ga niet mee wandelen.

Afbeelding
Nou oke, dit is toch best interessant..

Afbeelding
O kijk een boot.

Afbeelding
Best leuk zo met het baasje wandelen

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:36

Ahh leuk beestje!!

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:38

Wauw ilaya daar mag je echt trots op zijn!! Wat een mooi paard is het toch ook!!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:50

Wat een prachtige foto's allemaal!
@rietje. Gelukkig is alles goed afgelopen, hoe verzinnen de 'kleintjes' het toch om over de stang de springen ... Ik snap er niks van.

Ik heb ook een paar nieuwe foto's van Zimba. Zijn wintervacht is alweer een stuk grijzer ... Niet meer lang en hij is wit >;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doei!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door carika op 24-09-16 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 20:57

Vluchtgedrag (denk ik) niet denken maar doen daarna pas denken... :?

Ze blijft prachtig, steeds meer richting schimmel?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:01

Cvsdevries schreef:
Vluchtgedrag (denk ik) niet denken maar doen daarna pas denken... :?

Ze blijft prachtig, steeds meer richting schimmel?

Ja vluchtgedrag in combinatie met geen kant op kunnen zal het wel zijn, gelukkig valt de schade vaak mee.
Hij ;) wordt inderdaad steeds meer 'schimmel'. Van vos, naar beige, naar grijs en straks wit.

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:29

Dankjulliewel voor de complimenten! Ben zeker heel trots en ik voel me echt een beetje een penny omdat ik elke keer dat ik m zie de hele tijd tegen iedereen wil zeggen hoe knap en braaf en lief hij is enzo

Zimba is ook knap, vind z'n bles zo leuk staan. Jammer dat je die waarschijnlijk straks niet meer ziet.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 12:57

Wat een leuke foto's van iedereen!
Alle paarden zien er goed uit :)

Rietje, wel heftig wat er gebeurde, hopelijk gaat het volgende keer veel beter.
Wel leuk dat jullie een fotoshoot gedaan hebben!

Ilayla, jouw paardje is echt prachtig!
En knap dat je zo met hem langs de weg kan lopen, heb je later echt veel profijt van.
Hij zal wel veel vertrouwen in je hebben :)
Haha en ik herken wel wat je zegt, ik zeg ook altijd 100 keer hoe mooi ik Dex vind en hoe lief hij is enz... haha :P
Maar je hebt wel gelijk, Dex is ook wat sloom vind ik.
Ik hoop dat het vanzelf beter wordt als hij wat meer energie krijgt.
Ik heb ook een mestonderzoek besteld, voor de zekerheid toch maar eens kijken of hij daar last van heeft.