Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:54

Ja het weer is vanmiddag echt flink omgeslagen. Ben nu ff met mijn vader en zijn paard bij de vereniging gaan rijden. Hier hebben we 2 binnenhallen.

qt_shetties

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 15:20

hier ook een dertiger met een shet, we zijn al bijna 14jaar samen, ze is bij mij geboren en gaat nooit meer weg!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 16:35

Jeetje.. ik zie dat ik veel bij moet lezen :oo
op iedereen en alles reageren is me een beetje te veel werk maar zal vanaf nu wel dagelijks meelezen en reageren.

Mijn zoektocht naar een zadel is specifieker geworden, namelijk een Wintec wide 16,5" en dan denk ik boommaat 35/36, heb er eentje gevonden maar ik woon in arnhem en zadel is in amsterdam, vind kopen zonder passen een beetje link.. wat zouden jullie doen?

afgelopen weekend heeft verzorgmeisje wat mooie foto's gemaakt van m kleintjes:

Yuna
Afbeelding

Sari, die wilde niet echt stilstaan.. *zucht*
Afbeelding

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:42

inowa schreef:
Nogal ja,in principe is ze er lichamelijk klaar voor maar uier is nog niet bomvol.

Zondag zit ze op 320 dagen en haar laatste veulen kwam op 324 dagen dus dat houd ik in mijn achterhoofd.

Vrijdag beide dames ff wassen haha,ze zijn nogal vies.

Hier worden ze ook niet betutteld,standaard zorg en voor de rest kunnen ze gewoon pony zijn.
Zijn beiden fokmerries dus meer hoefd ook niet meer.

Spannend zeg! :D :D
JolisaJ schreef:
Blacky, herkenbaar. Ik ben ook zo'n treuzelaar haha. Uiteindelijk wel een cap gekocht?

Gelukkig wel! Anders stond ik daar misschien nu nog.. _O-

@Crazy_Funky: Ik zelf zou het niet doen.. Want stel het past niet zit jij met het zadel opgescheept. Maar je kunt natuurlijk altijd vragen aan de verkoper dat wanneer het zadel niet past jij hem weer terug mag brengen? Zit er geen divoza bij je in de buurt? Hier in Leek liggen heel veel tweedehands Wintecs.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 16:46

ja ik heb die vraag idd gesteld, nog geen antwoord terug.
het probleem is dat ze vrijwel nergens de wintec wide hebben, mijn pony heeft die echt wel nodig aangezien de "gewone" wintec nog te smal is.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 16:56

Hmm dat is wel onwijs lastig dan! Hopelijk kun je hem gewoon passen en eventueel weer terug brengen.

Ik ken het probleem, mijn nieuwe pony is heel breed (en te dik atm :+ ) en die heeft totaal geen schoft. Daar ligt een op maat gemaakte Rider pro op, redelijk goedkoop zadel maar vind hem onwijs fijn. :j

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 17:20

Wat een bak ellende dat weer jongens ! Man ik ben bevroren! Peerden willen ook allemaal binnen staan !
Gaat morgen geen rondje worden vrees ik!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 18:11

crazy_funky schreef:
het probleem is dat ze vrijwel nergens de wintec wide hebben, mijn pony heeft die echt wel nodig aangezien de "gewone" wintec nog te smal is.

ik heb hem destijds gekocht bij mr ed , die kon hem ook in alle maten bestellen. wel al 12 jaar geleden

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:01

Wat zijn die van jou toch om op te eten, Crazy_Funky!!
Van zadels heb ik weinig verstand. Ik weet alleen dat je erin moet blijven zitten.

Brr t is echt guur weer he? Iedere keer denk ik dat het weer beter wordt en dan wordt het toch weer koud en nat. :brr:

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:22

Ik probeer juist een zadel te verkopen maar is geen interesse voor

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:03

Cemlys schreef:
Weekend een beetje druk geweest en was ook niet thuis, gister even een paar uurtjes tijd gehad om mn hengst buiten te zetten. Mag weer lekker droog gaan worden vind ik. Is de grond eindelijk aan het afdrogen, komt er weer een natte week aan. Soms wel met het idee om iets in de grote schuur in elkaar te prutsen dat ze daar even los kunnen.
Hier mn hengstje nog even
[ [url=m/1KTmWn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tlqVhs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dUS05s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bedoeling is dat ik dit jaar weer verder ga met hem voor de wagen beleren ( of ik kies een andere uit)

Wat een gave hengst heb je! <3

magicmist schreef:
Deze foto kreeg ik gisteren!
de nieuwe stal bevalt lucas goed. had hem nog nooit zien liggen!

[ [url=m/Mi6uU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een gaverd!!! de welsh!!! prachtbeest

ik ga vanmiddag weer rijden! spannend. voor het eerst op de nieuwe stal

Fijn dat het zo goed bevalt! Lucas dus blijkbaar zeker, haha! Hoe is het rijden gegaan?

Ojajoh schreef:
Niet bij te houden dit topic! :+

Hier gaat m'n kleine prinses wat minder. Ze heeft regelmatig last van haar aanhechting rib en bekken als t ff te koud is geweest. Gelukkig heeft de masseur het zo opgelost altijd. Die komt donderdag gelukkig al.

Hebben jullie ook wel eens verbaasde paardenmensen die het vreemd vinden dat je je pony net zo een luxe behandeling geeft als een groot paard?

Fijn dat de masseur het opgelost heeft. Hopelijk blijft het voorlopig goed gaan.

Ik behandel mijn Shetlanders gewoon als 'normale' paarden en als ze iets nodig hebben dan komt dat er. Niet-paardenmensen kunnen vaak al niet begrijpen dat je zoveel geld uit zou geven aan een paard, maar als je dan ook nog eens verteld dat het om kleine pony's gaat (in mijn geval zelfs Shetlanders) dan zijn ze helemaal stomverbaasd. Overigens kom ik ook regelmatig paardenmensen tegen die het zonde vinden om geld uit te geven aan een grasmaaiers.. Ach, het doet me weinig. Ik heb alles voor mijn twee Shettenvrienden over aangezien hun liefde onbetaalbaar is voor mij.

KittyDylan schreef:
Heel trots op Kitty, ze heeft los (!) in het bospad gestaan!
[ [url=m/2FTTSd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AylJy8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Er is dus niet stiekem een touwtje weggewerkt, want dat kan ik niet _O-

Gaaf! Ik was ook zo trots toen Zoë dat voor het eerst deed. :o Het zijn leuke foto's geworden! Ik vind Kitty echt een lieve uitstraling hebben.

xApple schreef:
Vanmorgen ondanks mijn koppijn (nog steeds bijholte ontsteking >;) ) even een klein stukje buiten gereden met Simra. Mijn vader was mee op de fiets als mentale ondersteuning := . Sim was fris door de kou maar heeft
geen stap verkeerd gezet. Super lekker ff halfuurtje flink gereden. De rest van de week wordt het niks ivm werk dus ik wou perse even erop. :o
[ Afbeelding ]

Fijn dat je alsnog hebt kunnen rijden. Beterschap met je bijholteontsteking.

Blacky schreef:
Zo ik ben weer bij! :D Gisteren eerst een aantal uur in de Divoza en EJ rondgehangen. (Ben echt zo'n treuzelaar, heb wel zo'n 2 uur alleen al maar bij de cappen gekeken.. Wel of niet doen, wel of niet.. :roll: :') ) En daarna lekker naar stal geweest! Paar rondjes door de bak aan de hand gelopen en geoefend met het 'niet over je baasje heen lopen en netjes op je beurt wachten'. Dit deed ze heel keurig. :j
Alleen tijdens het biks eten begon ze helemaal te hoesten en spuugde ze allemaal bolletjes biks uit, dus daar moet de tandarts maar even naar kijken als ze geënt word volgende week. :j

Heb ook nog wat leuke foto's kunnen maken.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En zo groot (klein) is ze naast mij. :D
[ Afbeelding ]

Knappe pony is het! :D

qt_shetties schreef:
hier ook een dertiger met een shet, we zijn al bijna 14jaar samen, ze is bij mij geboren en gaat nooit meer weg!

Wat gaaf dat jullie al zo lang samen zijn!

crazy_funky schreef:
Mijn zoektocht naar een zadel is specifieker geworden, namelijk een Wintec wide 16,5" en dan denk ik boommaat 35/36, heb er eentje gevonden maar ik woon in arnhem en zadel is in amsterdam, vind kopen zonder passen een beetje link.. wat zouden jullie doen?

Yuna
[ Afbeelding ]

Sari, die wilde niet echt stilstaan.. *zucht*
[ Afbeelding ]

Ken je niet toevallig iemand met precies dat zadel? Of zou je dat door een ruitersportzaak voor niet al teveel geld kunnen laten passen? Ik zou het persoonlijk een grote gok vinden, maar ik zou überhaupt iemand moeten laten checken of 'ie goed ligt want ik heb daar te weinig kennis van.

Wat is Yuna een mooi dier zeg! <3 Sari uiteraard ook.

crazy_funky schreef:

Kun je dan geen wide-boom erbij kopen? Misschien valt dat wel te regelen met Divoza?

renskep schreef:
Brr t is echt guur weer he? Iedere keer denk ik dat het weer beter wordt en dan wordt het toch weer koud en nat. :brr:

Het was echt vreselijk vandaag ja.. :brr: Gisteren heb ik nog uren buiten gelopen...

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 10:43

Thnx renskep! vooral in de winter als het van die beertjes zijn wil ik ze het liefst mee naar bed nemen <3 en dat zullen zij ook wel leuk vinden denk ik, zulke knuffelkonten zijn het wel :D

Inowa, wat voor een zadel heb je dan?

Xcarpediem, Thnx voor het compliment! Zal die boom dan ook in de gewone wintec passen dan?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:26

Ik heb een wembley international 17.5 inch liggen.

Laatst bij de overbuurvrouw gepast op haar E pony en lag perfect maar ze heeft niks meer laten weten of ze hem overneemt.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 11:28

hmm ok dat is jammer, je kan er zeker niet even langsgaan?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:29

Nee ga er niet achteraan rennen.
Blijf hem ook niet vasthouden voor haar.

Ze weet wat hij kost en waar het ligt,moet ze zelf mee komen.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 11:41

Ja ok.. Maar dacht aangezien het de overbuurvrouw is..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 11:45

Ja maar verder ken ik haar niet echt.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:04

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:47

Ik ga nog bijlezen hoor, maar kon nu ff niet. }>
Gister operatie gehad ze hebben me gefilmd echt super gaaf, ze vroegen mijn toestemming ervoor en tuurlijk kon ik dat niet weigeren. Ik met mijn hoge pijngrens gaf geen kik en keek alles mee, terwijl 1 van de filmsters een jongen, werd lijkbleek en moest op de stoel toen we het bot hoorde kraken. :+ Toen ik net thuis kwam, had ik direct een bloeding. Gebeld en weer terug, stiek erom en alles heel strak eromheen, voet ijskoud. Nogsteeds. Vanochtend weer bloed naar de huisarts, echt op me flikker gehad hoe hoog de pijngrens ook is, BLIJVEN liggen niet lopen, alleen naar de WC en verder niet... Paar keer ff peukje gerookt vandaag op t balkon met de begeleiding, ik rook normaal niet veel, en voor me ouders ben ik ookal gestopt maar bij dit soort dingen zo behoefte aan. :x

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:15

xApple schreef:
Oh wat leuk dat je ons topic toen gevolgd hebt Jolisa. Dat was een verdrietige tijd.
Ze ziet er nog heel slecht uit, haar conditie is om te huilen maar we gaan ervoor om haar weer
'op te lappen'.

Met Lars gaat het super. Hij is echt mijn oogappeltje. Niet zelf gefokt maar wel een Gio veulen die
heel bijzonder voor mij is (en voor Amber, hij was de allereerste).
Gister voor het eerst zijn manen geknipt, hij deed het super!

[ Afbeelding ]

Ik ben super benieuwd wat voor kleur hij gaat krijgen. Hij is nu bijna wit. Maar heeft
wel veel rode 'vlekken'. Zijn aalstreep is ook rood maar in zijn manen is het zwart. Heel spannend dus :D
[ Afbeelding ]

Gaaf paard! Je weet dus nog niet wat zijn kleur is? Bruin of rood? :D

Cemlys schreef:
Weekend een beetje druk geweest en was ook niet thuis, gister even een paar uurtjes tijd gehad om mn hengst buiten te zetten. Mag weer lekker droog gaan worden vind ik. Is de grond eindelijk aan het afdrogen, komt er weer een natte week aan. Soms wel met het idee om iets in de grote schuur in elkaar te prutsen dat ze daar even los kunnen.
Hier mn hengstje nog even
[ [url=m/1KTmWn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tlqVhs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dUS05s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bedoeling is dat ik dit jaar weer verder ga met hem voor de wagen beleren ( of ik kies een andere uit)

Gave uistraling heeft hij zeg! Bak is hier ook zo nat :x Waar blijft de lente.. Zucht

magicmist schreef:
Deze foto kreeg ik gisteren!
de nieuwe stal bevalt lucas goed. had hem nog nooit zien liggen!

[ [url=m/Mi6uU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een gaverd!!! de welsh!!! prachtbeest

ik ga vanmiddag weer rijden! spannend. voor het eerst op de nieuwe stal

Bijzonder is dat toch hè! Als ze je horen komen en toch blijven liggen! Zo trof ik vorig jaar eind van de winter 3 lieve schatjes liggend in de paddock aan, en mocht ik bij mijn bijrijdpaard gewoon erbij gaan liggen, dat was zó prachtig, dat vergeet ik nooit meer <3 Is dan geen kleine maar voor de illustratie toch een foto :o

Afbeelding

Wat mis ik haar toch ontzettend als ik dit zo zie.. Kan je wel 1000 eigen pony's hebben, als je er (nog) geen band mee hebt is het echt zo veel minder leuk.. Niet dat dat kan, ik heb hem 3 weken, maar toch, wanneer je elkaar kent en begrijpt wordt het pas echt leuk.

Ojajoh schreef:

Hier gaat m'n kleine prinses wat minder. Ze heeft regelmatig last van haar aanhechting rib en bekken als t ff te koud is geweest. Gelukkig heeft de masseur het zo opgelost altijd. Die komt donderdag gelukkig al.

Hebben jullie ook wel eens verbaasde paardenmensen die het vreemd vinden dat je je pony net zo een luxe behandeling geeft als een groot paard?

Geen last van gelukkig! :)

Ojajoh schreef:

Wat stoer! Dat je dat aandurft :wow:

Blacky schreef:
Eline91: Wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden. Leuke foto! :D

xCarpediem: Wat gaaf dat je in uitgelicht stond! :#

VD is inderdaad echt onwijs leuk! Vooral als je pony's het ook snel oppikken, zelf heb ik ook weinig geduld maar dit gaat mij wel goed af. :+

Bedankt voor jullie reacties op mijn peesjes/bit vragen! Heb toch gewoon de zelfde maat peesjes aangehouden en gisteren wat nieuwe spulletjes opgehaald.

inowa: Mooie buik! Die staat echt op knappen of niet?

Eline91: Fijn dat het rijden zo goed ging, het was ook echt héérlijk weer! <3

Cemlys: Gave pony, die kan lopen!

KittyDylan: Wat knap! Wat een lieve uitstraling heeft ze. :+:

xApple: Fijn dat je even buiten hebt kunnen rijden!

Zo ik ben weer bij! :D Gisteren eerst een aantal uur in de Divoza en EJ rondgehangen. (Ben echt zo'n treuzelaar, heb wel zo'n 2 uur alleen al maar bij de cappen gekeken.. Wel of niet doen, wel of niet.. :roll: :') ) En daarna lekker naar stal geweest! Paar rondjes door de bak aan de hand gelopen en geoefend met het 'niet over je baasje heen lopen en netjes op je beurt wachten'. Dit deed ze heel keurig. :j
Alleen tijdens het biks eten begon ze helemaal te hoesten en spuugde ze allemaal bolletjes biks uit, dus daar moet de tandarts maar even naar kijken als ze geënt word volgende week. :j

Heb ook nog wat leuke foto's kunnen maken.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En zo groot (klein) is ze naast mij. :D
[ Afbeelding ]

Dat herken ik :') Een aantal jaar terug kon ik ook echt gewoon een hele dag in Divoza zijn. Met nog een paardenvriendin en daar trokken we dan een hele dag voor uit, heerlijk! :D Je pony lijkt helemaal niet zo klein tot ik die foto van jou naast haar zag haha!

inowa schreef:
Nogal ja,in principe is ze er lichamelijk klaar voor maar uier is nog niet bomvol.

Zondag zit ze op 320 dagen en haar laatste veulen kwam op 324 dagen dus dat houd ik in mijn achterhoofd.

Vrijdag beide dames ff wassen haha,ze zijn nogal vies.

Hier worden ze ook niet betutteld,standaard zorg en voor de rest kunnen ze gewoon pony zijn.
Zijn beiden fokmerries dus meer hoeft ook niet meer.

Spannend!! Al slapeloze nachten? :)

crazy_funky schreef:
Jeetje.. ik zie dat ik veel bij moet lezen :oo
op iedereen en alles reageren is me een beetje te veel werk maar zal vanaf nu wel dagelijks meelezen en reageren.

Yuna
Afbeelding

Wil je per se tweedehands? En wil je per se dat zadel? Ik had ook een model in mijn hoofd waarvan ik dacht; Daar zijn er vast heel veel van te vinden op internet, komt wel goed. Maar helaas echt niks in de buurt dus toch maar nieuw gekocht. Zou idd verzenden nooit doen, maar ook als het in de buurt is en je die persoon niet kent lijkt het me lastig. Je moet wel betalen natuurlijk als je hem meeneemt, maar als hij niet past zie dan je geld maar weer terug te krijgen..

LS_fotos schreef:
Ik ga nog bijlezen hoor, maar kon nu ff niet. }>
Gister operatie gehad ze hebben me gefilmd echt super gaaf, ze vroegen mijn toestemming ervoor en tuurlijk kon ik dat niet weigeren. Ik met mijn hoge pijngrens gaf geen kik en keek alles mee, terwijl 1 van de filmsters een jongen, werd lijkbleek en moest op de stoel toen we het bot hoorde kraken. :+ Toen ik net thuis kwam, had ik direct een bloeding. Gebeld en weer terug, stiek erom en alles heel strak eromheen, voet ijskoud. Nogsteeds. Vanochtend weer bloed naar de huisarts, echt op me flikker gehad hoe hoog de pijngrens ook is, BLIJVEN liggen niet lopen, alleen naar de WC en verder niet... Paar keer ff peukje gerookt vandaag op t balkon met de begeleiding, ik rook normaal niet veel, en voor me ouders ben ik ookal gestopt maar bij dit soort dingen zo behoefte aan. :x

Hè bah! Hoe gaat het nu dan met je? :)

Zo, ik ben weer bij! Vrijdag mijn zadel ophalen en dan in het weekend lekker rijden! Verder is het weer superdruk hier! 2 opleidingen en een jonge pony erbij, je verveelt je geen moment maar soms vraag je je af waar je in hemelsnaam aan begonnen bent. Ik moet super veel studeren nu met een aantal concerten de komende tijd. :)ddd Maar het is natuurlijk geweldig leuk en daar doen we het voor :D En ondertussen lekker met mijn kleine knapperd 'bonden'.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:34

Ik heb nog geen slapeloze nachten gelukkig!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:36

Leuke pony is Yuna :) Ik heb trouwens ook wintec zadels, maar ik kan de boom verwisselen. Kan kiezen uit verschillende kleuren. Maar is wel lastig die boom te verwisselen.

Apple: Sinds ik er een nieuwe pony bij heb is mijn merrie erg hengstig geworden. Staat nu ook vaak met haar staart te zwaaien en te plassen :') Moet altijd in de buurt zijn bij die andere pony of paard. 200 meter verderop rijden in de bak is onmogelijk. Dus dit kan ook nog wel een reden zijn waarom ze druk/vervelend is geworden door de hormonen nu je het zegt...

Lijkt mij een leuk beroep, paardenmasseur, masseer liever paarden dan mensen :D

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:39

Thnx kittyDylan, ik zal zo je topic gaan bekijken :)

LS_fotos, hee wat naar zeg! hopelijk herstel je nu snel! beterschap Y;(

CastaMickey, gave witte reus zeg!
W.b. het zadel, kwa budget gezien moet ik wel aan een 2ehands denken.. hoop dat ik hem wel kan passen, desnoods rijd ik "ff" op en neer.

Gucci_, ik heb er nu ook een gewone wintec op liggen maar die is net wat te lang. heb de boom al verwisseld naar de witte maar die is nog te smal.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:41

Welke singelmaat gebruiken jullie? Ik ben nog steeds opzoek naar een nieuwe singel maar heel weinig in de juiste maat te vinden haha :=
Nu zag ik net een prolite Dressuursingel (lijkt op een Fairfax maar dan stuk goedkoper) die me wel aansprak maar kleinste maat is 55 cm :')
Voor die van mij heb ik nu een 45cm zonder elastiek, maar voor het mooie zou het wel een 40cm mogen zijn
Laatst bijgewerkt door Drico op 02-03-16 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:44

Ik zou ook graag mee willen kletsen maar ik weet dus niet wat voor tuig Kitty allemaal heeft := :+