Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

inowa schreef:Nogal ja,in principe is ze er lichamelijk klaar voor maar uier is nog niet bomvol.
Zondag zit ze op 320 dagen en haar laatste veulen kwam op 324 dagen dus dat houd ik in mijn achterhoofd.
Vrijdag beide dames ff wassen haha,ze zijn nogal vies.
Hier worden ze ook niet betutteld,standaard zorg en voor de rest kunnen ze gewoon pony zijn.
Zijn beiden fokmerries dus meer hoefd ook niet meer.
JolisaJ schreef:Blacky, herkenbaar. Ik ben ook zo'n treuzelaar haha. Uiteindelijk wel een cap gekocht?

) en die heeft totaal geen schoft. Daar ligt een op maat gemaakte Rider pro op, redelijk goedkoop zadel maar vind hem onwijs fijn.
crazy_funky schreef:ja ik heb die vraag idd gesteld, nog geen antwoord terug.
het probleem is dat ze vrijwel nergens de wintec wide hebben, mijn pony heeft die echt wel nodig aangezien de "gewone" wintec nog te smal is.
Cemlys schreef:Weekend een beetje druk geweest en was ook niet thuis, gister even een paar uurtjes tijd gehad om mn hengst buiten te zetten. Mag weer lekker droog gaan worden vind ik. Is de grond eindelijk aan het afdrogen, komt er weer een natte week aan. Soms wel met het idee om iets in de grote schuur in elkaar te prutsen dat ze daar even los kunnen.
Hier mn hengstje nog even
[ [url=m/1KTmWn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tlqVhs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dUS05s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bedoeling is dat ik dit jaar weer verder ga met hem voor de wagen beleren ( of ik kies een andere uit)
magicmist schreef:Deze foto kreeg ik gisteren!
de nieuwe stal bevalt lucas goed. had hem nog nooit zien liggen!
[ [url=m/Mi6uU8.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat een gaverd!!! de welsh!!! prachtbeest
ik ga vanmiddag weer rijden! spannend. voor het eerst op de nieuwe stal
Ojajoh schreef:Niet bij te houden dit topic!![]()
Hier gaat m'n kleine prinses wat minder. Ze heeft regelmatig last van haar aanhechting rib en bekken als t ff te koud is geweest. Gelukkig heeft de masseur het zo opgelost altijd. Die komt donderdag gelukkig al.
Hebben jullie ook wel eens verbaasde paardenmensen die het vreemd vinden dat je je pony net zo een luxe behandeling geeft als een groot paard?
KittyDylan schreef:Heel trots op Kitty, ze heeft los (!) in het bospad gestaan!
[ [url=m/2FTTSd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AylJy8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er is dus niet stiekem een touwtje weggewerkt, want dat kan ik niet
Het zijn leuke foto's geworden! Ik vind Kitty echt een lieve uitstraling hebben. xApple schreef:Vanmorgen ondanks mijn koppijn (nog steeds bijholte ontsteking) even een klein stukje buiten gereden met Simra. Mijn vader was mee op de fiets als mentale ondersteuning
. Sim was fris door de kou maar heeft
geen stap verkeerd gezet. Super lekker ff halfuurtje flink gereden. De rest van de week wordt het niks ivm werk dus ik wou perse even erop.![]()
[ Afbeelding ]
Blacky schreef:Zo ik ben weer bij!Gisteren eerst een aantal uur in de Divoza en EJ rondgehangen. (Ben echt zo'n treuzelaar, heb wel zo'n 2 uur alleen al maar bij de cappen gekeken.. Wel of niet doen, wel of niet..
![]()
) En daarna lekker naar stal geweest! Paar rondjes door de bak aan de hand gelopen en geoefend met het 'niet over je baasje heen lopen en netjes op je beurt wachten'. Dit deed ze heel keurig.
Alleen tijdens het biks eten begon ze helemaal te hoesten en spuugde ze allemaal bolletjes biks uit, dus daar moet de tandarts maar even naar kijken als ze geënt word volgende week.
Heb ook nog wat leuke foto's kunnen maken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En zo groot (klein) is ze naast mij.
[ Afbeelding ]
qt_shetties schreef:hier ook een dertiger met een shet, we zijn al bijna 14jaar samen, ze is bij mij geboren en gaat nooit meer weg!
crazy_funky schreef:Mijn zoektocht naar een zadel is specifieker geworden, namelijk een Wintec wide 16,5" en dan denk ik boommaat 35/36, heb er eentje gevonden maar ik woon in arnhem en zadel is in amsterdam, vind kopen zonder passen een beetje link.. wat zouden jullie doen?
afgelopen weekend heeft verzorgmeisje wat mooie foto's gemaakt van m kleintjes:
Yuna
[ Afbeelding ]
Sari, die wilde niet echt stilstaan.. *zucht*
[ Afbeelding ]
Sari uiteraard ook. crazy_funky schreef:ja ik heb die vraag idd gesteld, nog geen antwoord terug.
het probleem is dat ze vrijwel nergens de wintec wide hebben, mijn pony heeft die echt wel nodig aangezien de "gewone" wintec nog te smal is.
renskep schreef:Brr t is echt guur weer he? Iedere keer denk ik dat het weer beter wordt en dan wordt het toch weer koud en nat.
Gisteren heb ik nog uren buiten gelopen...
en dat zullen zij ook wel leuk vinden denk ik, zulke knuffelkonten zijn het wel 

Toen ik net thuis kwam, had ik direct een bloeding. Gebeld en weer terug, stiek erom en alles heel strak eromheen, voet ijskoud. Nogsteeds. Vanochtend weer bloed naar de huisarts, echt op me flikker gehad hoe hoog de pijngrens ook is, BLIJVEN liggen niet lopen, alleen naar de WC en verder niet... Paar keer ff peukje gerookt vandaag op t balkon met de begeleiding, ik rook normaal niet veel, en voor me ouders ben ik ookal gestopt maar bij dit soort dingen zo behoefte aan.
xApple schreef:Oh wat leuk dat je ons topic toen gevolgd hebt Jolisa. Dat was een verdrietige tijd.
Ze ziet er nog heel slecht uit, haar conditie is om te huilen maar we gaan ervoor om haar weer
'op te lappen'.
Met Lars gaat het super. Hij is echt mijn oogappeltje. Niet zelf gefokt maar wel een Gio veulen die
heel bijzonder voor mij is (en voor Amber, hij was de allereerste).
Gister voor het eerst zijn manen geknipt, hij deed het super!
[ Afbeelding ]
Ik ben super benieuwd wat voor kleur hij gaat krijgen. Hij is nu bijna wit. Maar heeft
wel veel rode 'vlekken'. Zijn aalstreep is ook rood maar in zijn manen is het zwart. Heel spannend dus
[ Afbeelding ]

Cemlys schreef:Weekend een beetje druk geweest en was ook niet thuis, gister even een paar uurtjes tijd gehad om mn hengst buiten te zetten. Mag weer lekker droog gaan worden vind ik. Is de grond eindelijk aan het afdrogen, komt er weer een natte week aan. Soms wel met het idee om iets in de grote schuur in elkaar te prutsen dat ze daar even los kunnen.
Hier mn hengstje nog even
[ [url=m/1KTmWn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tlqVhs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dUS05s.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bedoeling is dat ik dit jaar weer verder ga met hem voor de wagen beleren ( of ik kies een andere uit)
Waar blijft de lente.. Zuchtmagicmist schreef:Deze foto kreeg ik gisteren!
de nieuwe stal bevalt lucas goed. had hem nog nooit zien liggen!
[ [url=m/Mi6uU8.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat een gaverd!!! de welsh!!! prachtbeest
ik ga vanmiddag weer rijden! spannend. voor het eerst op de nieuwe stal
Is dan geen kleine maar voor de illustratie toch een foto

Hier gaat m'n kleine prinses wat minder. Ze heeft regelmatig last van haar aanhechting rib en bekken als t ff te koud is geweest. Gelukkig heeft de masseur het zo opgelost altijd. Die komt donderdag gelukkig al.
Hebben jullie ook wel eens verbaasde paardenmensen die het vreemd vinden dat je je pony net zo een luxe behandeling geeft als een groot paard?

Blacky schreef:Eline91: Wat fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden. Leuke foto!
xCarpediem: Wat gaaf dat je in uitgelicht stond!![]()
VD is inderdaad echt onwijs leuk! Vooral als je pony's het ook snel oppikken, zelf heb ik ook weinig geduld maar dit gaat mij wel goed af.
Bedankt voor jullie reacties op mijn peesjes/bit vragen! Heb toch gewoon de zelfde maat peesjes aangehouden en gisteren wat nieuwe spulletjes opgehaald.
inowa: Mooie buik! Die staat echt op knappen of niet?
Eline91: Fijn dat het rijden zo goed ging, het was ook echt héérlijk weer!
Cemlys: Gave pony, die kan lopen!
KittyDylan: Wat knap! Wat een lieve uitstraling heeft ze.
xApple: Fijn dat je even buiten hebt kunnen rijden!
Zo ik ben weer bij!Gisteren eerst een aantal uur in de Divoza en EJ rondgehangen. (Ben echt zo'n treuzelaar, heb wel zo'n 2 uur alleen al maar bij de cappen gekeken.. Wel of niet doen, wel of niet..
![]()
) En daarna lekker naar stal geweest! Paar rondjes door de bak aan de hand gelopen en geoefend met het 'niet over je baasje heen lopen en netjes op je beurt wachten'. Dit deed ze heel keurig.
Alleen tijdens het biks eten begon ze helemaal te hoesten en spuugde ze allemaal bolletjes biks uit, dus daar moet de tandarts maar even naar kijken als ze geënt word volgende week.
Heb ook nog wat leuke foto's kunnen maken.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
En zo groot (klein) is ze naast mij.
[ Afbeelding ]
Een aantal jaar terug kon ik ook echt gewoon een hele dag in Divoza zijn. Met nog een paardenvriendin en daar trokken we dan een hele dag voor uit, heerlijk!
Je pony lijkt helemaal niet zo klein tot ik die foto van jou naast haar zag haha!inowa schreef:Nogal ja,in principe is ze er lichamelijk klaar voor maar uier is nog niet bomvol.
Zondag zit ze op 320 dagen en haar laatste veulen kwam op 324 dagen dus dat houd ik in mijn achterhoofd.
Vrijdag beide dames ff wassen haha,ze zijn nogal vies.
Hier worden ze ook niet betutteld,standaard zorg en voor de rest kunnen ze gewoon pony zijn.
Zijn beiden fokmerries dus meer hoeft ook niet meer.

crazy_funky schreef:Jeetje.. ik zie dat ik veel bij moet lezen
op iedereen en alles reageren is me een beetje te veel werk maar zal vanaf nu wel dagelijks meelezen en reageren.
Mijn zoektocht naar een zadel is specifieker geworden, namelijk een Wintec wide 16,5" en dan denk ik boommaat 35/36, heb er eentje gevonden maar ik woon in arnhem en zadel is in amsterdam, vind kopen zonder passen een beetje link.. wat zouden jullie doen?
afgelopen weekend heeft verzorgmeisje wat mooie foto's gemaakt van m kleintjes:
Yuna
Wil je per se tweedehands? En wil je per se dat zadel? Ik had ook een model in mijn hoofd waarvan ik dacht; Daar zijn er vast heel veel van te vinden op internet, komt wel goed. Maar helaas echt niks in de buurt dus toch maar nieuw gekocht. Zou idd verzenden nooit doen, maar ook als het in de buurt is en je die persoon niet kent lijkt het me lastig. Je moet wel betalen natuurlijk als je hem meeneemt, maar als hij niet past zie dan je geld maar weer terug te krijgen..LS_fotos schreef:Ik ga nog bijlezen hoor, maar kon nu ff niet.![]()
Gister operatie gehad ze hebben me gefilmd echt super gaaf, ze vroegen mijn toestemming ervoor en tuurlijk kon ik dat niet weigeren. Ik met mijn hoge pijngrens gaf geen kik en keek alles mee, terwijl 1 van de filmsters een jongen, werd lijkbleek en moest op de stoel toen we het bot hoorde kraken.Toen ik net thuis kwam, had ik direct een bloeding. Gebeld en weer terug, stiek erom en alles heel strak eromheen, voet ijskoud. Nogsteeds. Vanochtend weer bloed naar de huisarts, echt op me flikker gehad hoe hoog de pijngrens ook is, BLIJVEN liggen niet lopen, alleen naar de WC en verder niet... Paar keer ff peukje gerookt vandaag op t balkon met de begeleiding, ik rook normaal niet veel, en voor me ouders ben ik ookal gestopt maar bij dit soort dingen zo behoefte aan.

Maar het is natuurlijk geweldig leuk en daar doen we het voor
En ondertussen lekker met mijn kleine knapperd 'bonden'.
Ik heb trouwens ook wintec zadels, maar ik kan de boom verwisselen. Kan kiezen uit verschillende kleuren. Maar is wel lastig die boom te verwisselen.
Moet altijd in de buurt zijn bij die andere pony of paard. 200 meter verderop rijden in de bak is onmogelijk. Dus dit kan ook nog wel een reden zijn waarom ze druk/vervelend is geworden door de hormonen nu je het zegt...