De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:16

Wat gaan jullie hard! :wow:

Leuke foto's komen er weer voorbij :)
Ik Ga Zine's tanden ook eens in de gaten houden. Tot nu toe mis ik er nog geen.

Het gaat weer vriezen zegt de televisie :brr:
Maar goed dat Ponylief een vachtje heeft. Al is ie veel minder dik als vorig jaar!

Afbeelding

De laatste dagen stond hij weer 24/7 buiten, omdat zijn stal werd gerenoveerd. Nu was gister de waterbak leeg en ik had geen zin om de slang helemaal te pakken, dus met een gieter in de weer.
Had ik net mijn gieter geleegd en kom ik terug met een volle, had meneer de bak al weer leeg gegooid 8)7
Zine maakt er om een of andere reden een sport van om heel hard met zijn neus rondjes te draaien in de waterbak zodat het water er uitklotst. Hij maakt er een verschrikkelijke kliederboel van!

Chrlooott

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 10:24

Hahaha, wat een grapjas die zine met zijn waterbak!! Die schimmel ziet er ineens heel volwassen uit op die laatste foto!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:35

1 jaar geleden, mijn smurf in de sneeuw. Nu kan ik foto's maken tussen de bloeiende narcissen :+
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:52

Haha idd maar het wordt kouder nu.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:57

Zot? Nee hoor

Afbeelding
Afbeelding
En in zijn nieuwe stal in de ponygang.
Hier staat hij beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:13

Shympie vandaag even gemeten met het touwtje idee.
Is dat van elleboog tot kogel?
Als dat zo is word hij ongeveer 148/150 :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 18:59

ja van elleboog tot net onder dat vetlokje. Zo heeft de smid dat bij harley gedaan en kwam dan ook op 5/6cm extra dus 1m43-45 ongeveer.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 19:07

Klinkt wel als een geloofwaardige maat voor Shym.

Harley is inderdaad wel volwassener geworden, Art_Ificious! Leuk diertje, en hij heeft het maar goed voor elkaar in zijn nieuwe stal.

Knuffelsessie met Mish gehad vandaag <3 Wilde andere pony in de wei terugzetten en toen kwam ze knuffelen. Tsja, daar kan ik dan natuurlijk geen nee tegen zeggen.

Afbeelding
Afbeelding

suzysuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 19:59

Wat gaan jullie snel, ik ga vanavond even bij lezen maar ik ben de afgelopen dagen bij Isa op visite geweest en wil daar eerst even een foto van spammen.
Ze is gister gemeten waar ik bij stond en ze is nu 1.58. De gehoopte 1.60 gaat ze dus nog wel halen!

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:02

Stiekem wel een beetje jaloers op jullie dat jullie al lekker met jullie jonkies aan de slag kunnen.
Niet meer verwacht toch nog zelf zwanger geworden anders had ik Nova al uit de opfok gehaald dit najaar.
Nou ja nu blijft ze dus een jaartje langer helaas.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 20:05

Gefeliciteerd zeg, CrazyCat! :) Kan me voorstellen dat ze dan een jaartje langer blijft staan.

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:51

Wat een leuke foto's van alle knappe paardjes!! Inderdaad vorig jaar sneeuw en nu tussen de bloeiende bloemen, het moet niet gekker worden hihi! Vanaf volgende week wordt het kouder dus wie weet......

Ik zal Vienna binnenkort eens proberen te meten! Ben wel benieuwd, heb het idee dat ze wel weer is gegroeid.
Ze heeft sinds vandaag een maatje in de wei! Zo fijn! Ze stond nog alleen omdat ze bang is voor andere dominantere paarden maar nu staat ze samen met een oude pony van ong 23 jaar! Zo lief! <3

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 20:59

Mijn zwartje maar even een ''make-over'' gegeven. Manen een stuk korter en zijn staart ook. Knapt hij wel van op :9
Hebben jullie ze ook onder de deken staan?
Ik heb hem wel onder de deken, aangezien hij stond te trillen als het regende :') Hij zit nu wel super mooi in zijn vacht.

Het begint wel steeds meer te kriebelen om met hem aan de slag te gaan, maarja nog even geduld hebben! Voorlopig poetsen we er heel wat op los.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:01

Impala heeft wel een paar dagen met deken gestaan, maar nu alweer weken niet. Hij heeft nu ook een flinke vacht, toen nog niet.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:22

Shym staat ook onder deken. Hij is het niet gewend om buiten (in de regen) te staan dus hij stond ook te rillen. Daar bij was hij ook nog veel te mager geworden door de castratie dus maar een deken op gegooid. Nu is het te laat om de deken af te laten dus blijft het maar op.

Shym krijgt nu alleen nog ponybrok, hij ziet er nog goed uit maar vond hem wel wat ingevallen op de flanken. Toch maar even in de gaten houden dat hij niet gaat afvallen..

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:29

Kan iemand meer in detail uitleggen hoe die touwtjes methode werkt? Ben namelijk heel nieuwsgierig en kon er zo snel geen topic over vinden..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:36

Ik heb gewoon een meetlint gepakt en de vanaf de elleboog naar de kogel getrokken. Daarna het aantal centimeters x2 gedaan.
Bij Shym was dat ongeveer 74 cm x 2 = 148 cm

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:38

Aleeneh schreef:
Gefeliciteerd zeg, CrazyCat! :) Kan me voorstellen dat ze dan een jaartje langer blijft staan.

Dank je. Met name wel omdat we als de kleine geboren wordt weer terug naar Nederland willen verhuizen en ik Nova niet eerst een trailerrit van 10 uur naar Oostenrijk wil aandoen vanuit Oost Duitsland om vervolgens weer 14 uur naar Nederland te moeten rijden. (los nog van de extra kosten)
Dan liever straks in 1x 10 uur naar NL vanuit Oost Duitsland wel zo paardvriendelijk.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:40

Voorbeen of achterbeen... Of maakt dat verder niet zoveel uit?? :')

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:46

Alleen de voorbenen hebben een elleboog O:) als je van de elleboog naar de kogel aan het achterbeen trekt dan krijg je een hele grote powny denk ik :oo :D

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Een jaartje uitgroeien is vast ook niet erg voor je paardje maar begrijpelijk wel jammer dat het niet kan. En zeer wijs om je paardje een hele wereldreis te besparen!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:48

No_No schreef:
Alleen de voorbenen hebben een elleboog O:) als je van de elleboog naar de kogel aan het achterbeen trekt dan krijg je een hele grote powny denk ik :oo :D

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Een jaartje uitgroeien is vast ook niet erg voor je paardje maar begrijpelijk wel jammer dat het niet kan. En zeer wijs om je paardje een hele wereldreis te besparen!

Oeps goeiemorgen. Nu je het zegt ja -O- Morgen gelijk proberen

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:59

Leuk! Laat je het weten?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:11

Misschien helpt deze foto voor aan te tonen hoe het moet gemeten worden?
Rode is dezelfde gele lijn maar dus vanaf de elleboog naar boven toe.
Afbeelding

Weet iemand hoe het zit met hoogte en lengte verhouding of is dat voor elk paard verschillend? Kan het dus dat het ene paard een perfecte verhouding heeft en het andere bijvoorbeeld te lang of te kort qua lengte uitgegroeid is?

Ik wil ook graag met Harley aan de slag. Longeren doe ik al wel. En gaat erg goed de overgang van stap naar draf en terug naar stap. De halt zit er ook al goed op.
Balkjes draven doet hij ook goed. Aan de longe maar op de lange zijde van de piste zodat ik hem een ovaal laat maken ipv een cirkel.

Verzamelen kan hij ook al in galop en draf. Logisch als hij soms naast me gallopeert terwijl ik op jogtempo ga.

Soms lijkt hij gewoon klaar om op te stappen en ermee weg te wandelen.
Vanaf welke leeftijd kan je eigenlijk je paard wat gewicht laten meedragen? (En hoeveel kg dan?) Had een leuke rugzak voor paarden gezien. Heel handig voor op wandeling een pick Nick ofzo.
Het zadel dat ik heb weegt tevens maar 5-6kg inclusief singel en steigbeugels.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 29-12-15 22:23, in het totaal 3 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:17

Art_Ificious schreef:
Misschien helpt deze foto voor aan te tonen hoe het moet gemeten worden?
Rode is dezelfde gele lijn maar dus vanaf de elleboog naar boven toe.
[ [url=m/5KUuuG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens die truc zou mijn 9 jarige merrie ook nog moeten groeien :+
Bij Diva zou er nog een cm of 5 bij moeten volgens die truc en dat zou dan wel weer kunnen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:19

Dan zal ik dat eens toepassen bij die van mijn kennissen. Maar meestal klopt het wel hoor die truc.